- Sašutušais velobraucējs: 4 mēnēšu pieredze
- 4/9/14 10:35 am
-
tervetnieksPērna gada decembrī nolēmu izmantot izdevību, kamēr velodetāļām ir prāvas atlaides. Hurreeeeiii! Ieguvums, kā arī ietaupījums bija tiešām patīkams.
Visu to manis sapirkto barahlo uzticēju salikt ZZK vīriem Jūrmalas gatvē. Domāts darīts - 3 dienu laikā viss bija OK. Jāņem vērā, ka bija ziema, klientu maz, kā rezultātā velomeistaram labs garastāvoklis.
Pabraukājos kādu laiku pilsētas režīma un izlūza spieķis - tajā pašā decembrī spieķotam ratam. Aizbraucu uz to pašu ZZK. Nu, jau ir pavasaris, klientu daudz, fakin 1 spieķa ielikšana aizņem 3 darba dienas - OK, var saprast. Pēc trīs dienām saņemu ratu, nobraucu kaut kur 10 km un aizmugurē viens spieķis ir izskrūvējies. OK, pievelku skrūvīti rullējām tālāk, bet šis fakts tomēr norāda uz servisa kvalitāti un attieksmi pret klientu.
Pēts dažām dienām sāk čakarēties aizmugurējais pārslēdzējs. Nolemju, ka aizvedīšu šoreiz uz "Gandru". Džeki, lai jau īgni, jo ir pavasairis, paņem manu velo bez rindas un kādas 10 min kko tur ķimerē. Sataisa ķipa OK, bet pēc laika atkal varu braukt tikai ar vienu ātrumu - visi pārējie strīķē. Pēc tam atkal lasu netā, kas par lietu, ka visu laiku regulē, bet tie ātrumi kā neslēdzas, tā neslēdzas. Izrādas, ļoti svarīga nianse ir troses apvalki un uzgaļi - nu, kā man to bija zināt. Kādēļ to nevar ietiekt kādā no apmeklētajiem servisiem? Ehh, es nezinu.
Ir pienākušas marta biegas. Nolemju, ka varētu pirms vasaras tomēr aizvest savu velo uz pilno apkopi. Kā nekā ir mīts arī pa ziemu, sāļiem un cita veida slapju drazu. Izvēlos SBS pie Vanšu tilta - pie viņiem var nopirkt kuponu, kas garantē 1/2 cenu pilnajai apkopei. Pie tam man vēl gaišā atmiņā pērnā gada SBS apmeklējums, kad priekšējo ratu saspieķoja tā, ka vēl tagad prieks skatīties (nopietni). Aizvedu pie čaliem savu velo. Apkalpošana laba - cepuri nost. Lai arī darba ir daudz un tā mazā bode ir stāvgrūdām pilna ar SIXT velonomas ričukiem un vēl sazin ko, pieņem lapni, kārtīgi izjautā. Katrā ziņā pēc tādas uzņemšanas prom dodies apmierināts, domādams, ka tavam velo tiks viss labākais. Paiet kkur nedēļa un varu doties pakaļ. Saņemu velo, samaksāju. Sākumā viss izskatās OK. Džeki atkak tik sakarīgi runā, ka pilnīgi prieks. Samaksāju un atvados. Boja vakars, braucu mājās, nekādas īsti problēmas nejūtu. Atkal paiet dažas dienas, sāku just, ka ne sūda nav nomainīti stūres gultņi - atkal krakšķ kā pirms tam. OK, domāju - gan jau. Minos un kkā sāku pētīt klaņus - fāk, šis gan man nepatik - klanis pielikts mazliet šķībi (katrā pusē minimāli atšķirīga distance no klaņa līdz monoblokam, bet vienalga tas ir kaitinoši). Nolemju, ka pats pielikšu taisni - noņemu nost un tur viss ir tiik netīrs - tieši tiik netīrs, kā varētu būt pirms "apkopes". Šis fakts atkal mazliet piemet dzirksteli pie pelavām manā galvā. Sviestainākais, ka nav jau čeka, jo kkās tur nebija ar to aparātu brīdī, kad saņēmu savu braucamo. Un nu pēdējais fināla saldais ēdiens - vakar nobloķējās pakaļējā rumba - t.i. pazuda brīvgaita un dabuju fixed MTB ar 27 ātrumiem. Laikam jau lieki piebilst, ka rumbu pirku šajā ziemā, tai pašā prāvo atlaižu laikā. Rumba galīgi nav slikta - XT. Līdz šim ripoja kā smērēts - tiesa, tikai 4 mēnešus :)
Man tagad ir divas idejas. Viena ideja būtu pamazām sapirkties visādus velo instrumentus (BUT remember - laiks ir nauda, un kā lai citādi izdabā kapitālismam, ja ne uzdodot darīt lietas citiem, pie tam par samaksu), lai to visu varu darīt pats, vai arī jāsāk velo vadāt pie t.s. vecajiem velo bukiem, kuriem zvana vakaros, un tad viņi saka - "Nu, piebrauc rīt. Apskatīsimies, kas Tev tur par fruktu."
Iedomājos eksperimentu, kuru varētu paveikt "Aizliegtais paņēmiens" - pavasarī uz populārakajām velo darbnīcām aizved pa vienam normāli nobraukātam velo, lai uztaisa pilno velo apkopi. Pēc tam superneatkarīgs velomeistars varētu sniegt savu slēdzienu par apkopes kvalitāti. Šāds eksperiments, iespējams, paceltu servisiem latiņu, jo man liekas, ka pašreiz tajā nozarē valda tāds zināms pašapmierinātības slābums.