Braucot ar Taksi, runājot pa Mobīlo.
Šad tad interesanti uztaisīt pašam sev kādu Double-Feature, gluži kā ārzemju kinoteātros. Taisīt var arī Double un Triple un vēl visādi citādi, izejot vienīgi no pieejamā brīvā laika daudzuma. Kas tieši jāskatās kopā? Ja godīgi, tad I have no idea, bet droši vien kaut ko, kas sader. Nu, piemēram, "Dancer in the Dark" un "Dogville" vienā piegājienā, vai tur kādas filmas vairākas sērijas (pēc 11+ stundu LotR maratona pats jutīsies kā Elfs) - kas pašam labāk patīk. Izdomāju, ka jāskatās pēc kārtas divas filmas ar mašīnām, t.i. es treileros redzēju mašīnas :), bet pašas filmas ne gluži par to (izņemot otro). Sāku, protams, ar to nopietnāko.
Cellular (2004): Action sākas jau filmas 3. minūtē, lai tālāk vairs neapstātos - kaut kādi nelieši ar mūsējo čuvaku Džeisonu Stetemu priekšgalā nolaupa Kimu Besindžeri, un aizved uz kaut kādu māju, kur ieslēdz bēniņos. Kima bija viltīga - no sadragātā telefona drupām iemanījās tomēr piezvanīt uz kaut kādu random numuru, kurš, ka tavu neražu, piederēja slaistam un dīkdienim Rajanam (Kriss Evans), kurš turpmāko dienas daļu skraidīs pa visu L.A. kā negudrs, mēģinādams reizē palīdzēt Džesikai un nepazaudēt signālu... Filmas autori ņem ne ar vērienu, bet ar izdomu - cik daudzus veidus, kā pazaudēt mobīlā signālu jūs varat iedomaties? Filmas veidotāji (arī scenārija autors Lerijs Koens - "Phone Booth") izdomāja pietiekoši - gan tunelis, gan traucējumi no cita aparāta, gan izlādējusies baterija, skaļi trokšņi, kretīns advokāts un daudzi, daudzi citi iemesli. Uz to, būtībā, arī balstās filmas sižets, jo visu filmas laiku skatītāji ar aizrautu elpu vēro, kā Rajans tiks galā ar kārtējo šķērsli. Par aktieriem der vienīgi piebilst, ka savas lomas tie tēlo labi, nevienam nekādu pretenziju nav - Evanss, Beisindžere, Stetems un Viljams H. Meisijs honorārus saņēma pelnīti (mazās lomās var pamanīt arī Džesiku Bīlu un kverpli Olsenu brāli). Par pašu filmu - tās spriedzes līmenis attāli atgādināja "Speed" pirmo daļu, un tas jau ir ļoti, ļoti labs rezultāts, un arī intuīcija nepievīla - ar autiņiem braukājās, un daudz, jo, galu galā, filmas režisors Deivids Ellis ("Final Destination 2") taču ir izbijis profesionālais kaskadieris un stunt-director. Kopumā - superīgs mazs trilleris, ļoti iesaku.
Taxi (2004): Par sižetu tiešām vajag? Nu tak tas pats jau vien ir - neveiksminiekam-policistam, kurš mašīnu vadīt neprot, palīdz profesionāls-sacīkšu-braucējs-taksists, un kopā tie, protams, noķer blēžus, kuri šoreiz braukā ar kādu nevāji uztjūnotu vāģi. Šajā versijā gan ar nelielām izmaiņām vadošajā aktieru ansamblī. Bet nu iespaidi: pirmkārt - lai arī ko jūs nebūtu dzirdējuši par šo filmu, viņa nav TIK slikta. Nezinu kā citiem, bet man ari franču sērija nebūt nelikās ne oriģinalitātes, ne interesantuma kalngals, tapēc šo "produktu" uztvēru kā vēl vienu filmu par "trako taksistu" (un cik tādas jau bijušas), vienīgi ar hip-hop piesitienu. Tas, ka franču džekiņa vietā te ir resns nēģeru bābietis, neko nemaina - viņa arī ir "tēmā", un mašīnu vada uz 10. Runājot par mašīnām - visi braucieni ir uzfilmēti lieliski, nav kur piekasīties. Runājot par aktieriem - Džimija Fellona (ex-SNL) tēlotais kruķis te ir vadošais personāžs, nevis taksists-Latifa, Dikaprijas vecene Žizele Bundhena ir tīri cērtama eglīte un, gluži kā filmā "Exit Wounds" ar Stepānu Sīgalu, Manhetenas PD galvenā šefene ir modeles paskata seksbumba (Dženifera Espozito), kas, protams, tieši tā arī mēdz būt. Par sižetu - pusi paņēma no oriģināla, pusi paši piedomāja, tā, piemēram, pat franču filmas gājienu ar mūžam nokavētajām vakariņām apspēlēja, tikai šoreiz Latifu mājās velti gaidīja ņigers (un beigas arī "aizņēmās" - laikam baisi veiksmīgas likās). Joki, ja nepiekasās, vispār diezgan smieklīgi. Un viss, protams, beidzās labi - Žizeli noķēra, katrs dabūja, ko gribēja, Luks Besons naudu un tā tālāk... Kā vienas reizes izklaide ne pārāk prasīgam skatītājam der, jo, kā jau teicu - nekur tālu no oriģināla nav aizbraukusi. |