[iCE2] - Post a comment [entries|archive|friends|userinfo]
[iCE2]

[ website | Kino Kults ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Half-Life 2 (2004) Valve / Vivendi-Universal Dec. 7th, 2004|01:35 am

snake
Tas tikai nosaukumā ir "half", tur, otrpus monitora, ir tāda "life", ka maz neliekas.

Varbūt izlaidīsim visus tos pirmsrelīzes sūdus ar nozagto alfu, neskaitāmās relīzes datuma nobīdes, pompozos "Mēs viņu tik ilgi gaidījām, un beidzot..." utt., ok? Spēle ir šeit, tā ir gatava un instalējama, un tas only thing, that matters. Un jā, ja negribat spoilerus - tad tālāk labāk nelasiet.

[flesh]
Iesākumam neliela atkāpe. Man patīk, kad spēles mani izklaidē. Man nepatīk, kad visu laiku ir viens un tas pats, vai tie būtu no visām elles spraugām ārā lienošie kiberdēmoni, vai neskaitāmie monstru leģioni, kur man ir tikai jātrennē rādītājpirksts, vai arī nepārtrauktā slēpšanās no kārtējā sarga. Man gribas to visu kopā, bet pamazām, lai aiz katra pagrieziena slēpjas kas jauns un vēl neredzēts, lai pasaule grieztos ap mani un visa spēle būtu viens liels piedzīvojums. Ja jūs sapņojat par to pašu, tad man jums ir priecīga vēsts - Valve pilnībā atbalsta šo manu geimpleja filozofiju, un ir sagādājusi jums milzīgu, nepārtrauktu piedzīvojumu/experience (un jo vairak jūsu datoram ir operatīvās atmiņas, jo nepārtrauktāks tas ir), un es vienkārši mēģināšu aprakstīt emocijas, kuras rodas tā laikā.
...Mēs ierodamies City17 (kura, neapšaubāmi, atrodas kaut kur Austrumeiropā) ar vilcienu, un jau no pirmajiem spēles kadriem mums virsū uznāk spēcīga paranoja. Combine Soldiers vēro visus un katru, pa skaļruņiem tiek raidīti gribasspēku nospiedoši teksti ledusaukstā balsī, visur nomāktas, pārbiedētas cilvēku sejas, bet galvā griežas kadri no "They Live" un skaidrs ir viens - VIŅI jau ir šeit, un mēs, kā izskatās, esam zaudējuši. Kāmēr mēs neizpratnē blandamies apkārt, spēle ātri vien kicks into high gear un nu jau mēs bēgam no vajātājiem pa jumtiem, līdz...
...Mūkot no apsēstās pilsētas (sveiciens "Stalker" veidotājiem - varat nesteigties, Valve jums jau ielika pamatīgu cūceni) laiks iepazīties ar vadāmajiem transporta lidzekļiem. Mežonīgās pakaļdzīšanās pa izkaltušu upes gultni rezultātā, gaisā iet viss, gam Gordons traucas garām - neiztrūkstošo skriptu spēcināti, mašīnu karkasi, sarūsējuši kuģu vraki un pārējā draza lido augšā īstenā Hollywood-style...
...Nonākot pamestajā Reivenholmas pilsētiņā, spēle krasi maina toni, piedāvājot mums "They Hunger" idejisko pēcteci. Godīgi sakot, raksta autors šajā līmeni uz brīdi vispār aizmirsa, ka spēlē "Half-Life 2" un dzīvoja tīri uz refleksiem, tik ļoti izmainījās spēles gameplay. Pilnmēness apspīdēti, Zombiji uzglūn no visām pusēm, un tikai asa reakcija glābs jūs šajā apsēstajā vietā...
...Spēle ne uz brīdi neapstājas, nav laika pat ievilkt elpu - vieni vai komandā, mēs traucamies gar jūras piekrasti ar Džipu, iesaistamies divkaujās ar lidaparātiem, citplanētiešu spēkiem un pat "Starship Troopers" redzētajiem vaboļveidīgajiem monstriem, apciemojam Komunistu pamestos cietumus un citplanētiešu veidotās konstrukcijas...
...City17 tiek atkarots kvartālu pa kvartāla, māju pēc mājas, metru pēc metra. Ielu kauju intensitāte atgādina reizē "Black Hawk Down" labākos momentus un Omaha Beach līmeni no "Medal of Honor: Allied Assault". Kopā ar biedriem tu cīnies pret skaitliski daudzkārt lielāko pretinieku augstākā mērķa - brīvības - vārdā. Kad beidzot gar zemi krīt (pie reizes efektīgi sabrucinot kādu māju) divdesmitmetrīga kaujas mašīna Strider, kura pabojāja jums pietiekoši asiņu iepriekšējās padsmit minūtes, izjūti to pašu gandarījumu, kuru noteikti izjuta filmas "Independence Day" varoņi, notriecot nīsto NLO. Dēļ šīm sajūtām ir vērts spēlēt, dēļ šīm sajūtām ir vērts dzīvot! Taču mēs ciešāk saspiežam Shotgun/Peli sasvīdušajās rokās un dodamies tālāk...
...Un, visbeidzot, pašas Citadeles mērogi un monumentalitāte liek žoklim ripot pa grīdu, bet skudriņām - pa muguru. Lai arī tās iekštelpu iedvesmas avots ir skaidri saskatāms ("The Matrix", ja kāds ne), pašas būves (negribētos to saukt vienkārši par "ēku") grandiozie apjomi ir kaut kas pilnīgi neticams un mind blowing. Gluži kā notikumi, kuri tur risinās...
Un mazliet vēl par sižetu. Spēlei, kur nav tādu it kā vitāli svarīgu dizaina elementu, kā cut-scenes, starpmisiju filmiņu, vai kaut tā paša "Mission Objectives" ekrāna, tas ir ļoti, ļoti labs, īpaši jau tas, kā viņš ir pasniegts. Jo pilnīgi visu nepieciešamo informāciju spēlētājs iegūst spēles laikā, vai tie būtu kādi spēles laikā piedzīvotie notikumi, varoņu dialogi vai pat vienkārši avīzes izgriezumi pie sienas. Daudzi sūdzas par beigām. Īpaši tiem, neliels paskaidrojums:
Mūsdienās, kad jebkurš (_jebkurš_) produkts tiek veidots kā potenciāla frančaize, tikai muļķis neatstās vietu turpinājumam, un, ņemot vērā to, ka "Half-Life 2" turpinājumi (neizbēgamais "Half-Life 3" kaut kad nākotnē un drīzie add-oni ar Alyx un, vizdrīzāk, Bārniju) tika neoficiāli anonsēti vēl pirms spēles relīzes, tas vienkārši nav apspriežams. Gudrais to tāpat sapratīs, muļķis diez vai vispār.

[bones]
Source Engine turas kā vīrs. Milzīgie Atklātie Lauki, šaurie pazemes koridori, vadāmi transporta līdzekļi, motion capture un līdz šim ideālākā integrācija ar fizisko dzini Havok - tas viss viņam ir pa spēkam, un nebūt nepieprasot no jums maksimālo pieejamo PC konfigurāciju. Bet, lai neliekuļotu, jāatzīst, ka uzvarētāja karogs tomēr paliek Karmaka & Co un viņu realistiskā apgaismojuma, kā arī šturmanfīreru no CryTek rokās, kas absolūti nav svarīgi fakta priekšā, ka Valve to visu izpērk ar savu vienkārši ģeniālo līmeņu dizainu, līdz kuram gan iD, gan CryTek ir kā ar kājām līdz mēnesim. Katra lokācija ir izslīpēta līdz perfektumam, katrs drazas gabaliņš uz pussadrupušā asfalta, katra notekcaurulīte, katrs vadiņš pie sienas and so on ir īsts juvelieru darbs, kas pārvērš no poligoniem un tektūrām veidotos līmeņus par dzīvām, elpojošām lokācijām. Pat fona elementi, tādi kā mājas, rūpnīcas un citas ēkas pie horizonta, kuras nonāk spēlētāja redzeslokā uz 3 sekundēm, lai neatgrieztos vairs nekad, ir izstrādātas rūpīgāk, nekā centrālās līmeņu daļas citās spēlēs. Bravo.
Motion Capture un īpaši jaunā Facial Animation tehnoloģija burtiski iedveš dzīvību spēles personāžos. Doktora Vensa (Dr.Eli Vance) meita Aliksa (Alyx Vance) noteikti salauzīs ne viena vien sentimentāli noskaņota geimera sirdi - viņas neatvairāmais smaids, ko spēcina Facial Animation, liek sirdij kust, un arī pārējo spēles varoņu sejās ir redzams plašs emociju spektrs, no izmisuma un bailēm līdz patiesam uzvaras priekam. Un, protams, G-Man'a viltīgais smaids vēl ilgi jums rādīsies sapņos. "Final Fantasy: The Spirits Within" atceraties? Šeit, protams, vēl nav tas pats līmenis, bet var redzēt, ka industrija iet pareizajā virzienā. Pie tam straujiem soļiem.
Bet tagad jau par standartu kļuvusī fizika šeit ir, kā saka, on the top of her game. Tā vietā, lai vienkārši piedāvātu mums pareizi ripojošas mucas, krītošas kastes un ķermeņus, kuri locītos neiedomājamākajās pozās (sveiciens "Varavīksnei Seši-3"), mums rokās tiek iedots Gravity-Gun, kurš pārvērš Havok no vēl viena ķeksīša uz DVD-Box'a aizmugurējā vāka par vienu no interesantākajiem gameplay elementiem, kas redzēti pēdējos gados. Proti, tagad jebkurš spēles objekts, vai tas būtu divmetrīgs skapītis, muciņa, riepa, ķieģelītis, ripzāģis (RIPZĀĢIS!!!) vai arī jebkura cita draza, ar kuru piepildīti līmeņi, pārvēršas potenciālo ieroci, kas pavēr ĻOTI plašas iespējas. Tā, izmantojot Gravity-Gun, visefektīvākais ierocis pret ienaidniekiem izrādās pustonnu smagā centrālapkures baterija.
Skaņa no jums gribēs zināt tikai vienu - kāda aparatūra jums ir pieejama. Austiņas, Džinius tumbiņas pa 3$ vai arī 5.1, 6.1 un 7.1 sistēmas, tā ir optimizēta labākajai performancei uz visam šīm sistēmām. Bet no produkta ar galaizmaksām, kuras pārsniedz 40 milijonus ASV dolāru, būtu grūti gaidīt kaut ko citu, vai ne?

[verdict]
Nebūšu Pīsīgeimers, un neapgalvošu, ka "Half-Life 2" ir visu laiku labākā spēle, bet viens nu ir droši - Single Player don't get better than this. Vai jūs būtu Action, RPG, Stratēģiju vai Kvestu cienītājs, Jūs noteikti atradīsiet šeit kaut ko arī sev. Un beigās, kur nu vēl labāka rekomendācija, kā šī: vienīgais, ko raksta autors vēlējās izdarīt pēc spēles pabeigšanas, ir piecelties un aiziet pēc legālās kopijas (jā, atzīšos, spēle tika iegūta no interneta, gan, protams, tikai recenzijas nolūkos =). Viņi to tiešām ir pelnījuši.

ps. Un vēl tik daudz kas palika nepieminēts, kaut vai Kontra jaunā kvalitātē Counter-Strike: Source, un Steam tehnoloģija un kādu neiedomājamo iespaidu tā atstās uz spēļu izplatīšanas veidu nākotnē un ērtie rīki MODu veidošanai un... Bet labāk vienu reizi redzēt, nekā...

pps. CapsLock, nezinu, vai šis teksts tev derēs, bet ja parediģē pamatīgi, tad gan jau ka jā. Feel free to use.

link Read Comments

Reply:
From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.