[iCE2] - Post a comment [entries|archive|friends|userinfo]
[iCE2]

[ website | Kino Kults ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

GameMaster strikes back! Dec. 12th, 2005|11:02 am

snake
...God of War (esot kaut kāds tāds crap'īgs konsoļu actions, kas velk uz Prince of Persia) kaut kāds tur dizaineris Deivids Džaffe...

It kā negribējās dirsties, bet tomēr neizturēju.
Neatdzisa vēl stobri no iepriekšējās apšaudes, bet 1/3 industrijas (PC, proti) guru [info]gamemaster jau atkal svilina, kā vienmēr - uzvelkot rozā brilles un par lietām, par kurām ja sajēga arī ir, tad ļoti aptuvena. Bet kuru gan uztrauc kkāda sajēga, ja ir viedoklis!!!Džī, protams, džekiņš centīgs, plosās, visu ko raksta, ceļ, tā teikt, Latvijas ehm... "spēļu industriju" (muhahaha), bet nu vienu es nesaprotu - kā un, piedodiet, ar kuru vietu jādomā, lai uzrakstītu šādu neizmēramu, neiedomājamu, piedodiet, huiņu?

"God of War (esot kaut kāds tāds crap'īgs konsoļu actions, kas velk uz Prince of Persia) kaut kāds tur dizaineris Deivids Džaffe savā i-neta vietnē atļāvās pateikt"
Nu šeit nu GM patiesi izrādīja savas dziļās zināšanas ne tikai industrijā, bet par dzīvi kopumā. Spēli ne tikai nav spēlējis, pat acīs redzējis, bet viedoklis ir! Pat malā stāvošs cilvēks zina, ka GoW ir, mazākais, GOTY savā žanrā, kaut vai paskatoties iekš GameRankings, bet nosaukt to par "crapīgu konsoļu action" ir līdzīgi, kā nosaukt Civ4 par "kkādu sūdu, kur pa karti ikoniņas jābīda". Protams, pēc nostāstiem.
Un Džaffe varbūt nav Sida M. līmenī, bet kaut kāda Levelorda - gan. Protams, GM to zināt nekādi nevarēja, jo Džaffe nav veidojis nevienu Austrumeiropiešu kvestu par Čapajevu un Pečku.

pēdējo gadu gaitā manāmi nosirmojušais skinheads Gregs Kasavins (žīds, ka es jums sak' - žīds!!!)
Arguments vienkārši dzelžains. Bez komentāriem.

"Lūk, pasakiet, cilvēki mīļie, ar ko tad īsti atšķiras kino industrija no spēlēm? Ar to, ka Kventins Tarantino miljoniem ir dievs, bet par Džonu Karmaku zina tikai tie 1337'ākie no gīkiem?"
Ar to, ka kino nesen nosvinēja savu simtgadi, bet spēļu industrija tās patreizējā formā (jeb tajā, kādu tu gribi viņai pierakstīt - svalvenības, awardi u.c. "lielās industrijas" pazīmes) - labi, ja gadus 15. Ja šis vienkāršais fakts nepielec, tad tur droši vien vairs pat ārsts nepalīdzēs.

"Tādēļ, lai piedod man Karmaks Džons, Pīters Molinjē un Sergejs Orlovksis, bet, ja man jāizvēlas, kam ticēt - developera "Mums te ir ūber grafika!" vai Oļega, tak skazaķ, Mihailoviča Hažinska, poņimaješ, viedoklim, ka "grafika te nu galīgi nav laba", tad es atkal izvēlos žurnālistu. Nu, ir viņi daļa no industrijas. Un ne tikai vienkārši ir, bet lielā mērā to pat balsta."
Tu varbūt izvēlies žurnālistu, bet lielākā daļa spēļu pircēju - to, kurš sacer aprakstu uz spēles kārbiņas, dizainierē reklāmas stendu vai treileri/tv-spotu, un pasaules vadošo spēļu žurnālu stāvoklis to tikai apliecina. Pie tam žurnālisti arī ir cilvēki, ar saviem subjektīvajiem uzskatiem, un pasarg dies'lai Es ietu uzticēties, piemēram, aptrakušajam estētam Veršiņinam, aptrkušajam wannabe-estētam Nomadam (ag.ru) vai, ja jau tā ir aizgājis, tev.

"Tādēļ Kasavins (es jau teicu, ka viņš noteikti ir žīds?) pavisam noteikti ir pieskaitāms pie tās tautas masas, kas labi saprot, ka mūsdienu geimeri interesē ne tikai pati spēle, bet arī industrija aiz tās."
90% cilvēku, kuri spēlē spēles (jebkādas) interesē tikai divi jautājumi - vai spēle ir jau iznākusi, un, pats galvenais, VAI TO VAR NOKOPĒT PAR VELTI. Nekas cits "mūsdienu geimeri" neinteresē, hardcore frīki nevienu nesatrauc, par cik nav naudu nesošā auditorija.

"Kas promotē tikko iznākušo spēli? Žurnālists. Kas dod reitingus pēc kuriem ar smadzenēm neapveltītie indivīdi izvēlas, ko pirkt? Aber, protams, ka žurnālists. Un, kas galu galā kļūst par autoritāti, kuras viedoklim spēļu ziņā uzticas? Tas pats žurnālists."
Žurnālisti sarakstīja menas žults pilnas recenzijas par spēlēm Enter the Matrix un Driv3r, taču Atari reportā skaidri rakstīts, ka pārdots (_PĀRDOTS_) 4,000,000 kopiju primā, un 1,500,000 otrā. Turpretīm 99% reitingu īpašnieki Beyond Good & Evil, Psychonauts, ICO un daudzi, daudzi citi atrodas tur, kur saule neiespīd (izpārdošanas grozos).
Ir tāds "neliels" kantorītis THQ, varbūt esi dzirdējis. Nu vot, viņš ražo visādas arkādītes pēc licenzēm, visādus Finding Nemo, Incredibles u.c., kurus "da real game journalist" pat neapskata. Un pārdodas šīs arkādītes tikpat lielā skaitā, cik, piemēram, pāris pēdējās Eidos relīzes kopā. Tas par žurnālistu autoritāti patērētāja spēļu izvēlē, jā.

"Attiecīgi, pārejot pie pamatēmas "Vai žurnālists ir daļa no industrijas?", gribot negribot jāsecina, ka jebkura cita atbilde izņemotr "Un kā vel!" šeit nemaz neiederas."
Principā, tu sevi uzskati par baiso game žurnālistu, un tev ļoti gribas sevi pieskaitīt par daļu no industrijas. Nu, ja gribas - lūdzu, pieskaiti, par īstenību tas tāpat nekļūs.

Vispār, turpat pie Džaffes, ir viens ārkārtīgi sakarīgs koments par šo tēmu (žurnalistika vs developeri), kuru publicējis kāds Mancubus77, iesaku iepazīties.
Kas attiecas uz GM, tad nu piedod, bet pēc tamlīdzīgiem manifestiem man pret tevi zūd pēdējās jau tā niecīgā respekta paliekas. Iesaku sākumā atbrīvoties no aizspriedumiem, novilkt rozā brilles un pirms rakstīšanas padomāt nevis Gamez.lv PC-spēļu komūnas, bet mazliet globālākā līmenī, kā arī nomazgāt galvu.
Tas palīdz.

link Read Comments

Reply:
From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.