tātad šodien notika viena no traģiskākajām dzelzceļa katastrofām Latvijas vēsturē. Par cietušajiem šoreiz nerunāšu, taču vēlos pievērsties iemesliem, kādēļ tas notika. vieni runā par cilvēcisko faktoru, citi par kļūdām datorsistēmā. kas bijis vainīgs, to pateiks ekspertīzes komisija, kurā darbojas par mums daudz gudrāki cilvēki, kas noteikti zina labāk, bet mēs taču varam padiskutēt..
vilciens it kā neesot apstājies pie sarkanā signāla un tas tā varētu būt, bet es padomāju un man radās jautājums, vai tiešām tam vilcienam tur tā bija jābrauc un vai tiešām otrs vilciens atradās tur, kur tam jābūt, jo es neatceros, ka kāds vilciens būtu stāvējis un gaidījis citu vilcienu puskilometru no stacijas.. iespējams viss bija ok, taču tas liekas interesanti un rodas jautājums vai regulārajā vilcienu grafikā ir bijusi paredzēta šāda situācija, tas ir, vai katru trešdien's rīt' tur vilciens no Lielvārdes un gaida kā otrs vilciens paies tam garām? kaut kā diezgan dumi no satiksmes plānošanas viedokļa, jo gan jau tur varētu visu izkārtot arī tā, lai diviem vilcieniem uz vienas sliedes nebūtu jāatrodas.. nav jau nekāda Pampāļu stacija.. otrs jautājums, vai tiešam tur katr' trešdien's rīt' divi vilcieni atrodas viens pret otru un tā ir normāla situācija? piemēram, tika teikts, ka vilcienu ātrums bija apm. 20 km/h, cik zinu tad pilns vilciens (šis tāds nebija), kas brauc apm. 90 km/h lai pastātos bremzē apm. 900m, tātad veicot kaut kādus fizikālus aprēķinus secinām, ka vilcienam, kas brauc ar 20km/h bremzēšanas ceļam vajadzētu būt apm. 200-300m, nav ziņu par redzamību, taču liekas, ka tos 200m jau vajadzētu redzēt un ja būtu sākts tūlīt bremzēt.. iespējams, sekas nebūtu tik smagas. labi, ne mēs tur bijām un ne mums par to lemt..