Mans Klabeklis :D - Post a comment [entries|archive|friends|userinfo]
rline

[ website | Klabeklis ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Jan. 15th, 2006|12:21 am

rline
Hey. Vot es, tā sēžot izdomāju jums nocitēt šitādu lietu!

Cik daudz operatīvās atmiņas ir jūsu datoram? Lielai daļai šis skaitlis noteikti svārstās no 256 līdz 512 megabaitiem, bet atradīsies arī pa kādam, kura dators lepojas ar gigabaitu operatīvās atmiņas. Bet kur ir šī smalkā robeža starp pietiekami, un par daudz?

Ikvienam lietotājam nepieciešamo operatīvās atmiņas (RAM) daudzumu nosaka tas ar kādām aplikācijām ikdienā viņš strādā pie datora. Piemēram, Windows XP strādās gludi ar 512 mb, reizēm liks nedaudz uzgaidīt ar 256 mb, un neciešami vilksies ar 128 un mazāk megabaitiem. Liela daļa no mums ikdienā darbojas ar ļoti lielu skaitu dažādu aplikāciju. Visi jau ir pieraduši vienlaicīgi sērfot internetā, klausīties mūziku, pārbaudīt e-pastu, kamēr antivīruss ķemmē mūsu cieto disku meklēdams blusas. Un visas šīs aplikācijas patērē RAM, un brīdī, kad to ir sakrājies par daudz mūsu datoriņš sāk kļūt manāmi lēnāks.

Daudzi uzskata, ka brīdī, kad viņi datorā ieliktu gigabaitu atmiņas, viņiem nekad vairs nebūtu jāsaskaras ar palēninātu datora darbību, neatkarīgi no tā ar kādām programmām viņi strādātu. Tomēr šis mīts izgaist kā nebijis brīdī, kad vēlaties spēlēt kādu no jaunajām spēlēm ar pašiem augstākajiem kvalitātes uzstādījumiem. Jā, patiesi mūsdienu spēlēm arī gigabaits var šķist par maz.

RAM ietekme uz spēlēm
Runājot par spēlēm, svarīgi ir atzīmēt to, ka vērtējot operatīvās atmiņas ietekmi uzmanība ir jāpievērš tam, vai spēle tiek palaista pirmo reizi. Piemēram, vai esat kādreiz izgājis kādu spēles fragmentu, un uzreiz pēc tam atkārtojis to. Otrajā reizē spēle strādās daudz gludāk, jo ātrdarbība vairs necietīs no salīdzinoši lēnā savienojuma starp cieto disku un RAM. Liela daļa no informācijas būs pieejama uz RAM.
Tādā pirmās personas „šuterī”, kā Quake 4, spēlējot ar augstiem kvalitātes iestatījumiem atšķirība spēles darbībā starp 512mb un 1 gb RAM ir apmēram divas reizes, bet starp 1gb un 2gb tie ir tikai niecīgi 5%. Ja testu atkārto ar zemiem kvalitātes iestatījumiem, tad praktiski nav starpības tam, cik daudz RAM jums ir – 512mb, 1gb vai 2gb.
Piemēram, Unreal Tournament 2004 nav tik prasīga pret datora resursiem, tāpēc tajā arī operatīvās atmiņas daudzums spēlē nedaudz mazāku lomu. Ar 512mb spēle darbosies 40% lēnāk nekā ar 1 gigabaitu, bet 2 gigabaiti nedos pilnīgi nekādu ieguvumu.

RAM ietekme darbam paredzētās aplikācijās
Mums visiem labi pazīstamā datu arhivēšanas programma WinRAR no liela RAM daudzuma negūst nekādu labumu. 3 gigabaitus liels fails tika atarhivēts vienādi ātri gan ar 512mb, gan 2gb RAM. Un tieši tas pats atkārtojās 3DS MAX 7.0. Jāsecina, ka šīs aplikācijas negūst nekādu labumu no lielāka RAM apjoma par 512mb. Tomēr pieļauju, ka situācija varētu atšķirties citās aplikācijās, piemēram, Adobe Photoshop.

RAM ietekme uz testu (benchmarks) rezultātiem
3Dmark05 ir pasaulē atzīts palīgs videokartes testēšanā, un tas ir izstrādāts, lai rezultātus gūtu labumu tieši no videokartes jaudas, tāpēc RAM apjoms šeit spēlē mazu lomu. Rezultāti ir identiski gan ar 512mb, gan ar 2048mb operatīvās atmiņas. PCmark05 ir paredzēts, lai palīdzētu gūt priekšstatu par visas sistēmas ātrdarbību, tomēr arī šeit rezultāti atšķīrās tikai nedaudz Testā daudz lielāku labumu varēja gūt uzstādot ātrāku, nevis lielāku RAM.

Secinājumi
Pēc visiem šiem testiem nākas atzīt, ka tikai pāris situācijās bija labums no 1, kur nu vēl 2 gigabaitiem operatīvās atmiņas. Un tas galvenokārt bija tikai spēlēs. Tieši spēles arī ir galvenais iemesls kādēļ ir vērts investēt lielākā RAM daudzumā. Atšķirība būs jūtama daudzās spēlēs, ja vien jūsu pārējā sistēma spēs izmantot tādu RAM apjomu. Runājot par 2 gigabaitiem jāsaka, ka to laiks vēl nav pienācis, jo lielu labumu pagaidām no tā nevar gūt. Tomēr, ja paskatāmies pagātnē, tad bija laiki, kad 512mb likās kas ekstrēms un tas nemaz nebija tik sen – nieka 2 līdz 3 gadus atpakaļ. Tā kā uzskatu, ka pēc gada, līdz ar Windows Vista ienākšanu tirgū, 2 gigabaitu operatīvā atmiņa būs kļuvuši par normu, ja ne par absolūtu nepieciešamību.

+

Ja renderē ar parastāko
software renderi, vienkāršu ģeometriju, mazu textūru daudzumu, vai nav tādas nemaz vispār,
tad jau nav brīnums, ka nav nekādas atšķirības. Ja tev vajadzēs norenderēt, vai kaut vai
ielādēt viewportā scēnu ar 2milj poligonu un čupu textūru, tad es gribu redzēt tavu seju,
kamēr tu to visu sagaidīsi no sava citā diska :) 2Gb ir optimālākais un pietiekamākais
lielums šādām aplikācijām. + Kā visiem zināms, tad šādas darbastacijas uz kurām darbojās
ar 3Dmax, Maya, Softimage.. vienmēr ir multiprocesoru PC un tiem rekomendējamais izmērs
būtu 2Gb bet optimālais būs 4Gb- pa 2Gb uz katru proci, lūk tā! ;)

Bet runājot par Vista:
System Requirements
Vistai būs nepieciešams Pentium procesors ar takts frekvenci 3.0 Ghz, jeb analogs AMD procesors, kā arī operatīvā atmiņa 1 gigabaita apmērā.
Minēti arī ieteikumi, kuri varētu patikt ATI pārstāvjiem – Vista dos priekšroku ATI grafiskajām kartēm – Radeon 9800, x600, x700, x800 vai x850.
Microsoft pamatoja savu rekomendāciju, sakot, ka ATI kartēm ir labāks draiveru (dziņu) atbalsts.
Papildus mežonīgajam atmiņas apjomam ieteikts izmantot arī SATA diskus jeb 7200 EIDE cietos diskus.
No portatīvo datoru klāsta Vista bija izvēlējusies un nosaukusi konkrētus modeļus - Acer Ferrari 3400, Acer Ferrari 4000, HP Pavillion zd8230, IBM Thinkpad T43 un Toshiba Tecra M4.
Nobeigumā minēts, ka datori, kuri atbildīs šīm prasībām, nodrošinās iespēju pilnībā izbaudīt Vistas iespējas.

hmn...
link Read Comments

Reply:
From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: