Journal    Friends    Archive    User Info    memories
  Ciba: Atsauksmes | Jaunākais | When Ciba's down |
Joki: Dienas komikss | Ilustrācijas | Savāda Krievija | Tautas kubs |
Pasaule: Afgāņu savaite | Brīvības sala | Erudīti par ES un ne tikai | Galvaspilsētas vēstis | Greizais BBC | Irākas Omārs | Kolbijs Košs Kanādā | Krievi un Krievija | Marks Meksikā | Marks Steins | Mišela | Muļķību atspēkotāji | Nafta velna sūdi ir | Panorāma | Politkorektums darbībā | Pura vells | Tuvie Austrumi tuvumā | Vācu smadzeņu skalošana | Vecā, labā Anglija | Vēlēšanu ģeografija | Viņi netiks cauri | Viņu tikumi | Ziņu centrāle |

Personīgas Ritvara domiņas - Satversmes nobalsošana


25. Jul 2008 12:52 Satversmes nobalsošana

Foto: Latvijas institūtsPēc nedēļas nobalsošana par Satversmes grozījumiem attiecībā uz Saeimas atsaukšanu. Ko darīt?

Kas tos atbalsta, lai iet un balso "par", jo šoreiz vienīgais svarīgais skaitlis ir, cik būs "par" balsu. (Nevis, piemēram, cik vispār atnāks balsot.)

No balsošanas iznākuma viedokļa (Satversmes 79.p.) ir vienalga, vai pretinieki atnāk vai ne - tas nekā neiespaido. Taču, neejot balsot, var ietaupīt laiku gan citām savām darīšanām, gan vēlēšanu komisijām balsu skaitīšanā un apkopošanā. Tāpēc Satversmes grozījumu pretiniekiem labāk nebalsot un izmantot laiku derīgākām lietām.

Bet, ja vēl nav izlemts? Rūpīgi pārdomāt iespējamos projekta pieņemšanas iznākumus, ieguvumus un riskus.

Es esmu izlēmis. Kā tieši? Saeimas atlaišana nav joka lieta, tā ir domāta, lai risinātu nopietnu valsts krīzi, nevis lai pārbalsotu, ja nepatīk vēlēšanu iznākumi vai Saeimas lēmumi. Tieši tā - par Saeimas atlaišanu var būt runa, ja tā nespēj ievēlēt prezidentu, nespēj pieņemt budžetu vai nespēj apstiprināt valdību, nevis, ja ievēlē sliktu prezidentu, pieņem aplamu budžetu vai apstiprina pretīgu valdību. Saeima atlaižama, ja tā nedarbojas, nevis, ja tā darbojas citādi, nekā es gribētu.

Diemžēl Satversmes grozījumi tieši domāti, lai varētu ierosināt Saeimas atlaišanu, kuŗas sastāvs vai lēmumi nepatiktu. Un vienmēr būs pietiekami daudz pilsoņu un partiju, kam būs izdevīgi atlaist Saeimu.

Pirmkārt, visi, kuŗu atbalstītās sīkpartijas palikušas ārpus Saeimas. Cik tādu ir, rāda līdzšinējo vēlēšanu iznākumi:

1993. - 10,7%,
1995. - 12,0%,
1998. - 11,4%,
2002. - 15,8%,
2006. - 10,8%.

Otrkārt, visu jauno un tādu partiju atbalstītāji, kam gaidāmi labāki panākumi jaunās vēlēšanās:

1993. - viss bija no jauna, izņemot varbūt Godmani Tautas frontē un "Līdztiesību",
1995. - 49,4%,
1998. - 59,7%,
2002. - 43,0%,
2006. - 43,5%.

Treškārt, prokrieviskās partijas, kam nav svarīgi, vai izdosies Saeimu atlaist un cik balsis tās dabūs, bet kam izdevīgi ar nemitīgām atlaišanas parakstu vākšanām un nobalsošanām graut Latvijas Republikas stabilitāti, valsts pārvaldes darbu un uzticību neatkarīgas Latvijas iekārtai vispār. Šo partiju atbalstītāju skaits bijis tāds:

1993. - 17,8%,
1995. - 11,2%,
1998. - 14,2%,
2002. - 19,1%,
2006. - 20,6%.

Ja Satversmes grozījumi tiktu pieņemti, vēlēšanu zaudētāji un opozīcija nekavēsies vākt parakstus, lai atlaistu slikto Saeimu. Ja neizdosies, vāks atkal. Ja izdosies, parakstu vākšanu varēs pārņemt otra puse. Un tā tālāk. Mūsu Satversmes tēvi - Čakste, Skujenieks, Bergs, Cielēns - nav bijuši mazie bērni, ierobežodami Saeimas atlaišanas iespējas. Arī es savā valstī nevēlos kretīnu riņķadanci sākamies.

37 atsauksmes - AtsauktiesPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

No:[info]j_puce
Datums:25. Jūlijs 2008 - 16:14
(Link)
Nepiekrītu Tev nemaz.

Tauta nav stulba. Katrs, kas izmēģinās roku šādās spēlītēs (ik pēc pusgada aicinot kaut ko atlaist), agrāk vai vēlāk pazudīs no zemes virsas kā nenozīmīgs un nenopietns politisks spēks.

Tautai ir jābūt tiesībām atlaist Saeimu - ja reiz tā ir to ievēlējusi, tad tai ir jābūt to atlaist. Argumenti par 12,5 vai 15%, kas varēs atlaist Saeimu, neiztur nekādu kritiku. Ja tagad būtu spēkā Satversmē pants par atlaišanas iespēju un "sorosīti" vai citi aicinātu atlaist to (vāktu parakstus utt.), tāpat nobalsošanas kampaņā viss mūsu "pragmātiskais" spektrs tērētu ārprāta naudu, lai panāktu referendumā savu uzvaru.

Bet ja nav spējīgi to izdarīt - nu tad pie tāda Saeima vairs nebauda tautas uzticību.

Galīgi nevietā ir arguments (paldies Dievam, ka Tu to nesaki) par nespēju pieņemt nepopulārus lēmumus. Tās ir galīgas muļķības. Tauta nav stulba. Tautieši saprot, ka valstī krīze un spēj adekvāti reaģēt (to varēsim redzēt pensiju referendumā, ja vien mūsu "treknā" valdība neizdomās kaut kādus pigorus, lai tautu sakaitinātu). Paskaties, kā Sarkozī uzvarēja vēlēšanās ar 80% dalību solot nepopulāras lietas. Un tad arī ir tiesīgs tās lietas pēc vēlēšanās darīt. Ne tā kā mūsu koalīcija, kas pirms vēlēšanām runā vienu, bet pēc vēlēšanām citu.
No:[info]ritvars
Datums:25. Jūlijs 2008 - 16:32
(Link)
Nedomāju, ka "Saskaņas centra" un PCTVL vēlētāji novērstos no tām par nemitīgu atlaišanas rosināšanu. Gluži otrādi, ar lielāko prieku izmantotu katru iespēju graut limitrofu republiku. Un ar to pietiek.
No:[info]j_puce
Datums:25. Jūlijs 2008 - 16:41
(Link)
Tici man - arī viņi nav stulbi! Esmu pārliecināts, ka jau nākamajās Saeimas vēlēšanās (ja vien SC nevinnēs Rīgas Domi) būs vēl viena "krievu" partija - vēl vairāk uz centru nacionālajos jautājumos.

Vēlētāju vairums ir, un vienmēr ir bijuši, pragmatiski un domājoši ļaudis, kuri izlems tā, kā valstij vajag.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 15:42
(Link)
a ko teiksi par "kā var nesolīt" atbalstītājiem? šamie rimsies?
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 15:47
(Link)
Tagad jau nē. Pie pašreizējās neapmierinātības JL (ja Satversmes grozījumi aizies), protams, mēģinās uzreiz organizēt referendumu atlaišanai. Tas būtu arī loģiski.

Bet ilgtermiņā - viņi nebūs "laivas šūpotāji".
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 15:50
(Link)
tad tu esi pārliecināts, ka LPP aptrūks bērna asaru ko pa tē vē rādīt?
vai zemniekiem (pirms atlaišanas izdalot subsīdijas) negribēsies subsīdijas katru gadu?
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 15:51
(Link)
šis urrā elektorāts ir pārāk liels, lai izmantotu 6 mēnešu ciklu

4 gadi ir 4 gadi - var strīdēties par šo termiņu

bet 6 mēneši - nu piedodiet ;)
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 15:53
(Link)
ak pareizi - tur taču vēl kloni
TP - Štokijs
Lembis - Jaunie demokrāti

utt utjp

viņi visi spēlēs uz šo urrā elektorātu

tas ka urrāpolitiķi aprausies es neceru - un cerības ka urrāelektorāts aprausies es arī nekādas neturu

kas nozīmē jauks riņķa dancis
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:06
(Link)
Tas viss ko raksti - tās ir pamatotas bažas, bet tas neatceļ ģenerālo principu - ja tauta ievēlē Saeimu, tad tai ir jābūt tiesībām to atlaist.

Vienlaikus es esmu pārliecināts, ka tauta savas izvēles izdarīs aizvien apzinīgāk un aizvien apzinīgāki būs arī politiķi.
No:[info]ritvars
Datums:1. Augusts 2008 - 17:13
(Link)
Tautai un vienīgi tautai jau tagad ir tiesība atsaukt Saeimu.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:19
(Link)
tas ka man nepatīk citu vēlētāju demokrātiski izteiktais viedoklis - ievēlētais saeimas sastāvs - nav pamatots iemesls ierosināt taisīt jaunu saeimu

piekrītu!
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:36
(Link)
Esmu diezgan pārliecināts, ka šīs Saeimas sastāvs nepatīk arī tiem, kas ievēlēja tās "vairākuma koalīciju" (tiem nedaudz vairāk kā 30% balsstiesīgo pilsoņu).
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:19
(Link)
Bet tikai pēc Valsts Prezidenta iniciatīvas - nav tautas varā panākt Saeimas atlaišanu, ja Valsts Prezidents to neiniciē. Bet Valsts Prezidentu taču pati tauta pat neievēlē, tā kā viņš ir tās priekšā politiski bezatbildīgs.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:22
(Link)
a kāpēc viņš neatlaiž saeimu? tāpēc ka nav pamata - satvermē rakstīti saeimas uzdevumi un tie tiek pildīti

saeima ir institūcija

a tev skatos nepatīk politiķi, tas ir citu vēlētāju demokrātiskā izvēle

vot i viss iemesls
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:31
(Link)
Atlaiž nevis visu Saeimu (to tikai Ulmanis 15. maijā izdarīja), bet Saeimas konkrēto sastāvu. Ar to šī institūcija nebeidz pastāvēt - Saeima turpina strādāt līdz vēlēšanām pēc diviem mēnešiem.

Šis Valsts Prezidents nemaz nevar atlaist Saeimu, bet tikai to ierosināt. Viņš to nedara, jo:
1) ir no tās ievēlēts un no tās atkarīgs;
2) ja viņš rosinās atlaišanu, bet tauta nenobalsos, tad pats zaudēs amatu, kas viņam dikti patīk.

Man vienmēr nepatiks politiķi, par kuriem es pats nebūšu balsojis. Bet tam šajā gadījumā nav nozīmes - princips ir dot tiesības tautai pašai iniciēt pašas ievēlētas Saeimas atlaišanu. Neredzu tur nekādu problēmu.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:51
(Link)
es redzu - lolpolitiķi un lolvēlētāji

pateicoties viņiem mums bija zīgerists, ir einārs un būs referendums
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:56
(Link)
Zīgeristam bija 14 vietas Saeimā.
JL - 26 un 18 vietas (tagad 14 pēc Kalnietes un Co. aiziešanas).

Tā kā vari būt mierīgs - tautas vairākums par viņiem nav balsojis un nebalsos.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 18:12
(Link)
progresija ir acīm redzama un biedējoša

vidējs matemātiķis varēs aprēķināt, kad šis mazākums pāraugs no vairākumā saglabājoties tendencei

neaizmirsam vēl pozitīvisma kampaņu - tur ar ir kaudze lolvēlētāju

ja vēl ņem vērā ekonomiskās izaugsmes sasniegumus - tad šāds rederendums ir tieši laikā
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 19:08
(Link)
Progresija? 14-26-18 nav nekāda progresija.

Matemātiķis no trim skaitļiem ceturto neizvilks. Tik daudz no statistikas vēl atceros, ka vajag vismaz piecus, lai prognozētu sesto.

Nu redzi - es esmu Tevi sapratis. Tavuprāt, vēlētāji ir stulbi un viņiem nevar uzticēties. Mans viedoklis ir pilnīgi pretējs, tāpēc šo diskusiju nav vērts turpināt. Veiksmi dzenājot stulbos vēlētājus un ticos gudrajiem "valstsvīriem"!

No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 19:26
(Link)
ja tev pēc vēlēšanām no 24 sanāk 18 tad nesauc vēlētājus stulbus

uzticēties var un vajag - tik atbildēiba jāliek uz vēlētāju

ja šobrīd atbildība ir 4 gadi - tad nākotnē "muļķību" sods tiks samazināts uz 6 mēnešiem

un vēlētājs kļūs "atbildīgāks" - aha!

velkom bak zīgerist un lolpolitiķi

jaunie demokrāti un štokiji

veinreiz takš jaļauj pasēdēt saeimā katram!

un arī deputātam nav ko satraukties - pa 6 mēnešiem neko sapurgāt neiznāks, a ja nesanāk tad pabļaujam ka saeima jāatlaiž - vot tad točna sanāks ;)

cilvēks sākas ar atbildību nevis ar šamās noņemšanu
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 19:32
(Link)
'par tiem cipariem

varētu paspēlēties ja būtu luste - cik vietas saeimā ieņem "pozitivisma kampaņa" apskatot vēlētāju pastāvības koeficientu vecajām partijām - tas kas paliek pāri ir urrāvēlētāji
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 20:02
(Link)
Kāpēc 6 mēneši? Nevajag būt demagogam. Ārkārtas vēlēšanas būs reta parādība, jo tauta nav muļķi, lai vienā laidā skrietu uz referendumiem atlaist Saeimu.

Un "vecās partijas" būtu tās atbildīgās? Tās īstās un pareizās?

Tiesības atlaist Saeimu arī ir atbildības uzņemšanās no tautas puses. Es uz to paļaujos.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 20:20
(Link)
es nevienu partiju nevērtēju augstāk par suņa pirdienu - tāpat arī kolektīvo atbildību

vienīgo atbildību ko es uzskatu par vērā ņemamu ir individuālā abildība

viss pārējais ir de-ma-go-ģi-ja un tukši ziepju burbuļi ar uzrakstu "Es uz to paļaujos"

tikai vienīgā atšķirība, ka rezultāts ta nekāds, bet izmaksas augstākas

katrs individuāli atbildīgais savas naudas saimnieks izdarīs pareizu izvēli

a par balsos tie, kas pieraduši lemt par svešu naudu! vot!

bezatbildība - pilsoniska bezatbildība!
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:17
(Link)
bet saeima jau pati atlaižas katrus 4 gadus

tu gribi biežāk - tas ir temats diskusijai

un saeima ir jāatlaiž ja viņa NESTRĀDĀ tas ir ja nepieņem likumus, ja neapstiprina budžetu vai nespēj sastādīt valdību

jau šobrīd satversmē ir mehānismi kā atlaist saeimu ja viņa nestrādā

bet atlaist viņu tikai tamdēļ ka nepatīk - atvainojos tas ir vēlētāju gribas nerespektēšana
tak vēlētāji šādu saeimu ievēlēja

tas ka tev nepatīk rezultāts - tas ir saprotams - vainīga ir partiju vēlēšanu sistēma
tas ka tev nepatīk ka šajā sistēmā ir kolektīvā atbildība nevis individuālā - kad vēlēājs ir tiesīgs atsaukt to deputātu, kas nepilda savu mandātu arī saprotams

bet tas nedod tiesības prasīt lai saeima, ko ievēlējusi tauta pārtrauc darbu

maini vēlēšanu sistēmu, maini deputātu atbildību, ieviešot mandātu apgabalu vēlēšanas kārtību ar atsaukšanas iespējām (darbojas daudzās valstīs) - atcel partijas kā tādas ....

ok tas viss saprotams un es pirmais to atbalstītu

bet nakuja jāatlaiž saeima - institūts kas veic savas funkcijas?

piedod - es šajos grozījumos redzu tikai vēlmi liet ūdeni uz populistu dzirnavām - un tauta to atbalstīs kaut vai aiz nepatikas pret deputātiem vai dēļ tiem kas stāv aiz viņiem - bet tas nav arguments!
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:27
(Link)
1. Saeima neatlaižas - tās ir regulāras vēlēšanas, kurās tiek ievēlēts jauns Saeimas sastāvs.

2. Es negribu vēlēšanas biežāk - es gribu sistēmu, kur tautai ir iespējas kontrolēt sevis ievēlētus pārstāvjus biežāk kā reizi četros gados. Arguments par pašvaldību vēlēšanām kā "starpvēlēšanām" (Godmaņa arguments) neiztur kritiku - mēs redzējām, kā LSDSP izšvilpa no Saeimas pēc pirmajiem diviem tās zagļu gadiem RD, taču tas nenozīmē, ka viņi neturpināja divus gadus tāpat "saimniekot" RD.

3. Saeima reāli Latvijā tiek ievēlēta ar viltotiem solījumiem, kurus neviens negrasās pildīt. Pirms vēlēšanām TP, LPP, ZZS - visi solīja samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokli, zinot, ka to nedarīs pēc ievēlēšanas. Šī Saeima pieņem likumus, bet kādus? Tādus, kādus tās deputāti priekšvēlēšanās netika solījuši. Rada "mutantus" un spēlē spēles ar manas Latvijas ārējo drošību. Vai tas nozīmē, ka šī Saeima pilda savus pienākumus? Drīzāk izmanto iespēju, ka vēlētāju atmiņa ir īsa un danco kā peles pa galdu, kamēr runcis prom no mājas.

4. Pat ja Saeima tiktu atlaista - tas jau nenozīmē, ka tās vietā sāktu strādāt kaut kādas strādnieku - karavīru izpildu komitejas. Pēc diviem mēnešiem būtu vēlēšanas, kur ievēlētu jaunu Saeimu. Atkal ievēlētu tauta. Jā, protams, tām partijām, kas pirms tam Saeimas vēlēšanās uzvarēja, bet pierādīja tautas acīs, ka priekšvēlēšanu periodā ir melojuši, uzticība būs zaudēta un sagaidāms būtisks deputātu skaita kritums. Bet tā nav krīze valstī - tā vienkārši ir varas nomaiņa.

5. Vēlēšanu sistēmas izmaiņas ir cits jautājums, kam nav nekāda sakara ar deputātu "accountability". Lūk, tieši šī mērķa sasniegšanai šie Satversmes grozījumi ir domāti un tieši šo mērķi tie arī panāks.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:36
(Link)
tu esi neinformēts un nespēj pat apzināties savas rīcības sekas

1.saeima atlaižas - palasi pēdējo katras saeimas protokolu (jopcik miza - šitādi ies uz referendumu)
2.man nepatīk jaunā saeima tajā pašā minūtē kas uzzinu vēlēšanu rezultātus - jo es balsoju savādāk - taisam jaunas vēlēšanas (vai taisam tad, kad kārtējais lolpolitiķis ka Einārs izkritis no premjera krēsla)
3.solījumu nepildīšana neglābs vēlētāju no "kā var nesolīt" jo ir partiju programmas un koalīcijas
4.taisam vēlēšanas ik pēc 2 mēnešiem - atkritīs čakars ar referendumiem
5.tieši vēlēšanu sistēmai ir sakars ar deputātu atbildību vēlētāju priekšā - kamēr ir kolektīvā atbildība , tikmēr svarīgākais būs sponsors nevis vēle'tājs kurš uzpircies uz sponsora noziedotām bērna asarām
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:46
(Link)
Esmu pietiekoši informēts.

Izlasīju pēdējo 8. Saeimas sēdes (02.11.2006.) stenogrammu. Tā noslēdzas ar šādiem Ingrīdas Ūdres vārdiem:
"Cienījamie kolēģi! Līdz ar to 2.novembra sēde, 8.Saeimas pēdējā sēde, ir slēgta. Paldies."
Kādā veidā tad Saeima "atlaižas"?

Saeimu pārvēlē katrus četrus gadus - to var izlasīt Satversmes 6., 10., 11., 12. pantā.

Satversmes 12. pants saka:
"Jaunievēlētā Saeima sanāk uz pirmo sēdi novembra mēneša pirmajā otrdienā, kad arī izbeidzas iepriekšējās Saeimas pilnvaras."

"izbeidzas pilnvaras" nevis "atlaižas" vai "tiek atlaista".

Jaunas vēlēšanas nemaz nevarēs tā "hop" uztaisīt - katrā reizē būs jāvāc no sākuma 10 000 parakstu, tad 1/10 daļa visu vēlētāju parakstu un tad vēl referendums. Ja pat visa opozīcija mobilizētu visus savus atbalstītājus, lai tie nobalso referendumā "par" atlaišanu, tad taču pozīcijai būtu iespēja mobilizēt tos "pret" balsojumam un tiem taču vajadzētu būs vairākumā, vai ne?

Solījumu nepildīšana ir principiālais pamats tam, kāpēc Latvijā ir tāda neticība politiķiem. Te visi kaut ko sola, bet pēc tam dara pilnīgi ko citu. Bailes no atlaišanas iespējamības būs viens no motivatoriem, kas liks vismaz tiem deputātiem Saeimas sēdēs palikt nomodā.

Vēlēšanas ik pēc diviem mēnešiem nav vajadzīgas - godīgi ievēlēta Saeima godīgi nostrādās 4 gadus un vēl tiks arī ar gavilēm pārvēlēta.

Es personiski arī sliecos aizvien vairāk mažoritārās vēlēšanu sistēmas atbalstīšanai dažādu iemeslu dēļ, bet pat tās ieviešana neatceltu nepieciešamu pēc tiesības tautai iniciēt un atsaukt tās ievēlētos pārstāvjus.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:20
(Link)
pilnīgas muļķības - muļķu skaits etnosā % nemainās
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:34
(Link)
Bet vairākums nav muļķi - jebkurā referendumā iznākumu vienmēr noteiks vairākums, kas ir pragmātiski un pieķērušies savai zemei. Tauta kopumā nav stulba.

Ja domā pretēji - tad nav ko diskutēt par Saeimas atlaišas tiesībām vai vēlēšanu tiesībām vispār! Ja tauta ir stulba, tad derīgās valsts iekārtas ir absolūtā monarhija, oligarhija vai vergturu demokrātija.
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:37
(Link)
tieši to es vienmēr esmu teicis - sarunā ar gudru cilvēku pat muļķis var nonākt pie pareiziem secinājumiem
No:[info]eermaniitis
Datums:1. Augusts 2008 - 17:41
(Link)
jaiks - pavisam galva sajukusi - Sokrats to teicis Sokrats ne es (negribot sanāca plaģiāts)
No:[info]j_puce
Datums:1. Augusts 2008 - 17:47
(Link)
Es esmu demokrāts - manā izpratnē tā ir vienīgā ilgtspējīgā iekārta, jo paļaujas uz pilsonisko instinktu mūsos. Protams, tikai kombinācijā ar kapitālismu.
No:[info]sarky
Datums:25. Jūlijs 2008 - 17:49
(Link)
"Tāpēc Satversmes grozījumu pretiniekiem labāk nebalsot un izmantot laiku derīgākām lietām."

Tev kā polītiķim tā neklātos teikt. Tev kā polītiķim klātos mudināt pilsoņus būt polītiski aktīviem un atbildīgiem.
No:[info]kinskis
Datums:25. Jūlijs 2008 - 18:11
(Link)
Raugi, depresija ir viena no drūmākajām slimībām, pat ja no tās tā blīkš-blākš nemirst. Tu saskati valsts krīzi atsevišķos funkcionālos kritērijos, kas nenoliedzami ir vērā ņemami. Taču man tik pat bīstama šķiet situācija, kad norises valstī ir viena koruptīva sistēma otras galā. Turklāt jebkādu ētikas normu trūkums (respektīvi - nenokārtotas saistības) pilnībā izslēdz iespējas politiķiem demisionēt pašiem.

vai tev ir kādas versijas, kā tas varēja notikt, ka neatkarīgas Latvijas valstvīri manā vērtējuma skalā nokrituši blakus LPSR KP funkcionāriem - ar saviem meliem, demagoģiju, nesodāmību un fatālu monolītumu. vai varbūt tev gluži otrādi liekas, ka ļaudis ar optimismu raugās uz pašu ievēlētajiem priekšstāvjiem? Ka solījumi par labiem rezultātiem ar grīdā ieķīlētu gāzi ir piepildījušies un turpināsies vēl 7 treknus gadus?

Manuprāt Saeimas un valdošās komandas maiņas nepieciešamība ir nobriedusi, turklāt mans laiks ir pārlieku vērtīgs, lai gaidītu nākamās saeimas vēlēšanas vēl pāris liekus rūgtus gadus. tieši tādēļ, ka arī man ir noriebušās tās negatīvās ziņas laikrakstos un mani pazemo, piemēram, pensionāru rinda doma laukumā, kas pie šādiem tādiem superglābējiem iet parakstīties par lielākām pensijām. Ja viņiem dzīvē viss būtu ok, viņi sēdētu mājās, adītu, koptu dārzus un svētkos saviem mazbērniem dāvinātu dārgākas dāvanas nekā spēj atļauties viņu strādojšie un naudu saimniecībā aktīvi ieguldošie bērni. Bet tā taču nav, un neviens nerūpējas, lai tā būtu.
No:[info]ritvars
Datums:25. Jūlijs 2008 - 18:44
(Link)
Cilvēkiem ir jābūt izvēles brīvībai - un arī atbildībai par izvēles sekām. Es vai tu varam visu ko domāt, bet lielie skaitļi ir tādi, ka latvieši samērā nesen pārvēlēja Kalvīša valdību ar vēl lielāku balsu skaitu. Vecīt, ja tev stāsta, ko nozīmē balsot par Lembi-Šķēli-Šleseru, bet tu tik un tā par šiem nobalso, tad velc ar, vilciņi, raudādams tos četrus treknos gadus. Varbūt nākamreiz tev būs mācība, ja reiz ar labu nepietiek.
Šis ir vēl viens, kāpēc šie Satversmes grozījumi ir kaitīgi - tie tikai vairotu vēlētāju bezatbildību.
No:[info]kinskis
Datums:25. Jūlijs 2008 - 23:33
(Link)
labi, tu saki man, vilciņam, vilkt četrus treknos gadus, savukārt tiem 100 vilciņiem turēt labu fizisko formu stimuls īsti nerodas . ne viņiem vēlēšanu apgabals, kas katram atsevišķam pēkšķi atslābušajam varētu vietu ierādīt, ne visa tauta kopumā (saskaņā ar to, uz ko aicini).

redzi, arī man savs darbs darāms starplaikā, viņiem savs, un tici man, mums katram ir sava stimulācija, kādēļ katrs turamies sedlos. t.i., gribēju teikt, ka politiķiem tāda ir tikai reizi pāris gados, bet man katru dienu. un man ļoti patiktu iespēja lietot jēdzienu 100 gudrās galvas bez ironijas.
No:[info]sarky
Datums:26. Jūlijs 2008 - 13:05
(Link)
Tā ir: man kā darba ņēmējam jau rīt var tikt uzteikts darbs, ja šodien slikti strādāšu, viņiem 4 gadu apmaksāta darba garantija neatkarīgi no 'darīšanas', vienīgais noteikums - jāierodas darbā, vai jāpiestāda attaisnojoša kavējuma izziņa (piemēram, komandējums Havajās..). Ministru kompensāciju par darba pamešanu ij pieminēt negribas.

Vienīgais, kas piedāvātajā atlaišanā slikts - līdz ar 'sliņķiem' atladīsim arī 'strādīgos'; tiesa gan, pēdējos var atkal atpakaļ pieņemt, t.i - ievēlēt no jauna