one - Komentāri
|
| ||||||
..#.. Visos vēstures laikposmos visās pasaules malās cilvēki, ilgu, Patiesības slāpju, grēku izpirkšanas, cerību vai bezcerības vadīti, aiz mīlestības uz Dievu vai arī Viņu zaudējuši, ticības dēļ vai tāpēc, ka pēkšņi pavēries bezdibenis, kuru vien ticība spēj aizpildīt, pa vienam, pāros vai baros ir cēlušies Ceļojumam. ..#.. Vispārējās bezjēdzības un absurda acu priekšā gluži kā spilgtum spilgta gaisma uzplaiksnī apjēgsme, ka vienīgā vērtība, vienīgā jēga un mērķis, vienīgie pūliņi, kas nav veltīgi, pieredze un talants, vienīgā izkopjamā īpašība un augstākais galamērķis patiesībā ir - mīlestība pret tuvāko, maigums un līdzjūtība. Tā ir spēja vismaz kaut cik padarīt gaišāku otra un savu sāpīgi vientuļo esību, vismaz jau mēģinājums atplaukt par mīļu vārdu, mīlīgu kustību, melodiju vai klusumu, cik vien ļauj spēki un egoisms šajā bezgalīgajā Kosmosa aukstumā. Tikai tad nebūtība kļūst par Šuņatu - mirdzošo Tukšumu, kas Līdzcietības caurausts. ..#.. Samsara, nirvānas rota, nenovērtējamās krelles no dārgakmeņiem un mēsliem. ..#.. Es vēroju, klausos, ožu un reizēm jūtu, ka tuvojos kādai ļoti svarīgai atbildei. Mandalas centram. Šambalai, kas ir šeit un tagad. Un katru reizi nobīstos, ka pēdejam solim man pietrūks laika. To dažu izšķirīgo mirkļu, kas cilvēka mērogos droši vien ir mēneši, gadi un pat gadu desmiti. ..#.. Tas, ko sauc par visdažādākā līmeņa Tibetas orākulu transu, manuprāt, acīm visredzamāk atklāj citu - transcendentālo, šermuļaini svešo, vareno un spēkpilno realitāti, kuru ar savu skeptisko, patiešām vairs noticēt nespējīgo prātu mēs nevēlamies ne iepazīt, ne atzīt. Transs nav tas precīzākais vārds tās darbības apzināšanai, kuras laikā, tā tiek apgalvots, cilvēciskā apziņa pamet ķermeni un atdod vietu neizsakāmi varenākam, viņpasaulīgam un neredzamo pasauļu spēkam. Naivi taču domāt, ka šis realitātes līmenis, kuru spējam uztvert ar saduļķoto apziņu un nepilnvērtīgajiem jutekļiem, būtu vienīgais un ka tajā eksistētu tikai tās radības, ko spējam ieraudzīt paši savām acīm. ..#.. Jo nav Ceļa un nav Mērķa, nav ne guvuma, ne zaudējuma. Un nav dzīves jēgas. Taču tā ir tikai daļa no patiesības. Otra daļa, kas netiek izteikta vārdos, bet liecina par patiesu prieku un brīvi, atspīd Himalaju vientuļnieku acīs. ..#.. Lielā dzogčena skolotāji saka: "Sākums jau ir Mērķis, bet Mērķis ir tikai Sākums." Vai arī: SĀKUMS IR CEĻŠ UN IR MĒRĶIS, UN IR SĀKUMS. /Jurga Ivanauskaite "Ceļš uz Šambalu"/ |
one - Komentāri
|