kā runā pārdošanas eksperti
Pirmdiena, 15. Nov., 2010 | 10:45 am
No:: martins
Pēc eksperta domām katram pārdevējām jāpārzina un jāizkopj trīs svarīgi komponenti apkalpošanas procesā. Pirmais – iemācīties kontrolēt savu motivāciju un pašsajūtu jeb izstrādāt savu iekšējās motivācijas formulu. „Galvenie motivācijas stūrakmeņi ir konkrēti izvirzīti mērķi un ambīcijas – tieši tie neļauj iesūnot, mudina darīt vairāk un labāk. Bet ir jāizvairās noteikt pārāk mazus, viegli un ātri izpildāmus mērķus – tie nogalina cilvēka iekšējo motivāciju virzīties uz priekšu. Viņš ir gandarīts par paveikto, bet pārstāj censties,” skaidro D. Čibonis.
Otrs svarīgs profesionāla pārdevēja nosacījums ir vēlme pārdot, domājot par klienta vajadzībām. Eksperts ir pārliecināts, ka pārdošanas apjomi var sāk augt jau no rītdienas, ja vien tiek ievēroti galvenie mehānismi. „Nepieciešams pastāvīgi novērtēt, uzraudzīt un uzlabot pārdošanas kontaktu daudzumu un kontaktu virzienu (jāpievērš lielāka uzmanība potenciālajiem klientiem un lielāku peļņu nesošiem produktiem). Ja kaut nedaudz strādājošais piedomās pie iepriekšminētā, pārdošanas apjomi uzlabosies,” ir pārliecināts D. Čibonis.
Un trešais priekšnoteikums, kas, pēc eksperta domām, būtu jāievēro, domājot par rezultatīvu preču un pakalpojumu pārdošanu, ir produktīva saruna ar klientu. Taujāts, kas tad ir auglīgas komunikāciju struktūras pamats, D. Čibonis akcentē: „Kompromiss. Pārdevējam ir jābūt kreatīvam un jāsagatavo vairāki piedāvājumi, lai vismaz viens no tiem uzrunātu klientu. Pārdošanas process būs rezultatīvs, ja apkalpošana būs viesusi pircējā uzticību.”
Bet ja pārdošanas process nerit tik gludi un jāapkalpo kāds neapmierināts, kašķīgs klients? Konfliktsituācijas pārdošanas darbā nav retums. Pārdošanas un vadības eksperts iesaka nekoncentrēties zibenīgi atbildēt uz pircēju iebildumiem, bet meklēt iemeslus viņu neapmierinātībai. „Vajag noskaidrot cēloņus, prasot – kāpēc? Atbildes viesīs skaidrību, kas klientam nepatīk un kā šo situāciju risināt.”
no nekrize.lv
Otrs svarīgs profesionāla pārdevēja nosacījums ir vēlme pārdot, domājot par klienta vajadzībām. Eksperts ir pārliecināts, ka pārdošanas apjomi var sāk augt jau no rītdienas, ja vien tiek ievēroti galvenie mehānismi. „Nepieciešams pastāvīgi novērtēt, uzraudzīt un uzlabot pārdošanas kontaktu daudzumu un kontaktu virzienu (jāpievērš lielāka uzmanība potenciālajiem klientiem un lielāku peļņu nesošiem produktiem). Ja kaut nedaudz strādājošais piedomās pie iepriekšminētā, pārdošanas apjomi uzlabosies,” ir pārliecināts D. Čibonis.
Un trešais priekšnoteikums, kas, pēc eksperta domām, būtu jāievēro, domājot par rezultatīvu preču un pakalpojumu pārdošanu, ir produktīva saruna ar klientu. Taujāts, kas tad ir auglīgas komunikāciju struktūras pamats, D. Čibonis akcentē: „Kompromiss. Pārdevējam ir jābūt kreatīvam un jāsagatavo vairāki piedāvājumi, lai vismaz viens no tiem uzrunātu klientu. Pārdošanas process būs rezultatīvs, ja apkalpošana būs viesusi pircējā uzticību.”
Bet ja pārdošanas process nerit tik gludi un jāapkalpo kāds neapmierināts, kašķīgs klients? Konfliktsituācijas pārdošanas darbā nav retums. Pārdošanas un vadības eksperts iesaka nekoncentrēties zibenīgi atbildēt uz pircēju iebildumiem, bet meklēt iemeslus viņu neapmierinātībai. „Vajag noskaidrot cēloņus, prasot – kāpēc? Atbildes viesīs skaidrību, kas klientam nepatīk un kā šo situāciju risināt.”
no nekrize.lv