kihelkonna - resnā žurka [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

resnā žurka [14. Nov 2018|12:36]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

es mazliet, pavisam mazliet palasīju to grāmatu
http://b-ok.cc/book/2583024/11f222
The Calorie Myth: How to Eat More, Exercise Less, Lose Weight, and Live Better
Jonathan Bailor
2013

, jo man tik ļoti patika grāmatas nosaukums
(tajā linkā var atvilkt).


tā uz kādām 100 lappusēm autors stāsta, cik nelāgi ir badošanos izmantot kā novājēšanas līdzekli! jo tas patiesībā ir uzbarošanās līdzeklis, turklāt neveselīgs un psiholoģiski grūts (jo badošanās ir neveselīga un grūta), un PIEVED daudzus un dažādus piemērus. piemēram, vairākos pētījumos daudzu tūkstošu cilvēku statistika - jo vairāk cilvēki ēd (kaloriju ziņā), jo vieglāki viņi ir. un otrādi.

(es kā rijīga skaluvāvere vienmēr esmu gatava šeit pieteikties par piemēru),

un tā pa vismaz 100 lappusēm!

tur, protams, grūti atšķirt cēloņus no sekām, bet autoram tas daudzmaz izdevies.

bet es gribēju atstāstīt divus eksperimentus.

trīs grupas žurku. visas ēd vienu un to pašu. tad otro grupu sāk badināt - dod viņai tikai pusi no raciona. un tā 10 dienas. pēc tam visām trim atkal dod agrākās normālās porcijas. otrā grupa drīz atgūst agrāko svaru. bet tas nav viss. otrās grupas žurkas drīz vien kļūst resnākas nekā agrāk. pārējām svars nemainās. urā! eksperimenta beigās mēs ar mazkaloriju diētas palīdzību esam ieguvuši resnas žurkas!

šo ir vairāki atkārtojuši. bet nākamie darīja tā - lika žurkas uz atkārtotas diētas (lai būtu jo-jo diēta, kā jau pie cilvēkiem). otrā badošanās kūre: žurkas zaudēja svaru par 100% lēnāk nekā iepriekšējā kūrē, un pēc tam atguva agrāko svaru par 300% naskāk, un uzkrāja taukus par 400% efektīvāk! tas, jādomā, nav mazkaloriju diētu mērķis, iegūt spēju četrreiz efektīvāk krāt taukus, bet tā sanāk. vai bija vērts tā mocīties?

grāmatas turpinājums ir miglā tīts. jo neesmu izlasījusi. autors daudz raksta par vielmaiņu - ka hormoni to uztur noteiktā līmenī (un (atsauci nepārbaudīju) esot pat eksperiments, kur dzīvnieciņam izgrieza taukus, un viņš tos drīz ataudzēja tieši tikpat, cik agrāk bija, un dzīvnieciņam iešuva taukus, un viņš drīz noliesēja līdz agrākajam līmenim), un ka nevajag ēst sliktu pārtiku, vajag ēst labu.

patiešām! ja mums gribas dzert, tad nestrebjam no pirmās peļķes. Zinām taču, ka ūdeni vajag labu. kāpēc lai ar ēdienu nebūtu tāpat?

bet tālāk tā vien izskatās, ka autors aizvilks uz mazogļhidrātu diētu. pagaidām viņš ir pastāstījis, ka
- ir kaut kāds maksimālais ogļhidrātu daudzums, kas var ietilpt asinsritē. ja cilvēks apēd, piemēram, porciju pliku rīsu, tad organisms to fiksi sabāž speķī;
- dažāda veida ēdieni ir dažādi tajā ziņā, cik daudz ir jāapēd, lai justu sātu. protams, olbaltumvielas, šķiedrvielas, ūdens. skaidrs, tas jau visurkur ir lasīts, un pati arī esmu ievērojusi, ka ar plikām olbaltumvielām (neteikšu "gaļa", lai neaizvainotu vegānus) nevar pienācīgi piesiet dūšu - daudz jāapēd un drīz atkal gribas ēst. bet olbaltumvielas kopā ar kārtīgu dārzeņu porciju - paēd un aizmirsti ēšanas vajadzību uz daudzām, daudzām stundām!
- ka gargabalu skriešana ir viens nelāgs un traumatisks sporta veids. jo visu laiku cilvēks triec pret zemi savas kājas ar locītavām, saitēm un vēl visādiem nosaukumiem. katrs otrais skrējējs agri vai vēlu kaut ko no šitā traumējot. (tālāk mums laikam ieteiks staigāšanu.)

turpmāk vēl

======
upd
pamanīju, ka mani tagi eed un lit ir galos nogrimuši, tādēļ viņus sadalīju. tagad mani pēdējo divu gadu eed un lit ir eed1 un lit1 .
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:14. Novembris 2018 - 12:57
(Link)
par to tauku izgriešanas/iešūšanas eksperimentu mums arī lekcijaš stāstīja, sīkāk par pašu faktu gan neatceros. bet nu uz mūžiem jau tāpat tas nav, citādāk liposakcija un kā nu tur saucās tā otrā kur paņem no vēdera un ieliek dibenā, nebūtu tik populāras
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:14. Novembris 2018 - 13:00
(Link)
nu jā, šim vajadzētu pārbaudīt atsauci un paskatīties, vai tas ir atkārtots. tās operācijas - cilvēki tās laikam apvieno ar diētu, masāžām, nezinu.
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:14. Novembris 2018 - 15:02
(Link)
tur nav rakstīts, ko darīt tiem, kas jau ir uzkāpuši uz šā grābekļa?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:14. Novembris 2018 - 15:05
(Link)
viņš raksta par kaut kādu "kvalitatīvo pārtiku", ar kuru var mainīt vielmaiņu un tos hormonus, par to būs kaut kad vēlāk. ka tas esot atpakaļ griežams. ka "kvalitatīvās pārtikas" ēdāji zaudē speķi, kaut arī kaloriju ziņā ēd vairāk. man gan ir aizdomas, ka viņš aprakstīs kā ļoti vieglu to, kas patiesībā ir grūts. ceru vismaz, ka nebūs fitlains un hroma tabletes!
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:14. Novembris 2018 - 15:07
(Link)
gan jau ka tā būs "hormonu atiestatīšanas diēta" + nekādu mākslīgo pārtikas piedevu
[User Picture]
From:[info]zin
Date:14. Novembris 2018 - 15:51
(Link)
nu jau dažus mēnešus piekopju intermittent fasting un man ļoti patīk!
kāreiz pat postiņu ierakstīju par šo. man gan nepakam nesanāk tik paskaidrojoši un izsmeļoši kā Tev..
pamatdoma ir, ka vienīgā lieta, kas šeit patiešām tiek ierobežota, ir ēšanas periods diennaktī.
protams, ja to sapāro ar veselīgu ēšanu, pavisam labi.
jebkurā gadījumā, lielākoties pateicoties Taviem ierakstiem, esmu sākusi domāt par to, ko mēs ēdam, kā mēs ēdam un vai tas tiek darīts pareizi.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:14. Novembris 2018 - 15:55
(Link)
paldies! jā, pirms vairākiem gadiem es izlasīju grāmatu par intermittent fasting,
man liekas, ka šo http://b-ok.cc/book/3485958/4c3253
[User Picture]
From:[info]dejavu
Date:15. Novembris 2018 - 02:48
(Link)
Arī aizdomājos, vai intermittent fasting efektivitātes pierādījumi nav pretrunā ar to, ko tu apraksti. Cik ir palasīts (ne pārāk daudz, atzīstos), intermittent fasting tomēr arī spiež uz calory restriction, t.i. iesaka izlaist vienu ēdienreizi, nevis saspiest visas parastās ēdienreizes īsākā laika posmā diennakts laikā.
To būtu vērts papētīt, kā tas viss iet kopā.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:15. Novembris 2018 - 09:18
(Link)
nav pretrunā. ja parastajās diētās šis intermittent fasting sagādā grūtības, tad mazogļhidrātu diētā tas notiek gluži vai pats no sevis. insulīns un leptīns nelēkā, un tas vispār tiek pētīts, kāpēc mazogļhidrātu diētās cilvēkiem retāk gribas ēst. bet tā ir, pēc ēdienreizes ilgāk neko negribas. pati esmu novērojusi. katrs otrais paleo diētas klasiķis iesaka 2 ēdienreizes dienā un 16 vai vismaz 12 stundu neēšanu. šis puisis, kura recepšu grāmatu pašlaik lasu https://thedomesticman.com/my-story/ , arī saka to pašu - 2 ēdienreizes 8 stundās. viens no nesen lasītajiem dižautoriem (David Perlmutter laikam) ieteica regulāras 36 stundu badošanās, tas ir kas retāk novērojams.
nekāda calory restriction gan te nav; var ēst, cik lien, un tad tiešām kādu laiku ēst negribas :D