kihelkonna - Komentāri [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Atkinss snobiem 30. Mar 2016|19:15

kihelkonna
tad vēl es gribēju stāstīt, ko izlasīju par diētām.
pabeidzu grāmatu Why we get fat and what to do about it
(es neesmu fat, bet kaut kā gadījās),

un tikai pie grāmatas beigām man pieleca: tā paleo diēta ir tā pati Atkinsa diēta, tikai priekš snobiem.
es biju dzirdējusi par Atkinsa diētu, ka tur ēd kaut ko šausmīgi neveselīgu un nenormālu, un tievuma dēļ pazudina pilnīgi visu savu veselību. vairāk neko par to neinteresējos, jo likās - ko tur laiku tērēt uz kaut ko briesmīgu un stulbu.

tagad zinu: Atkinsa diēta ir domāta novājēšanai, un tajā samazina ogļhidrātus, palielina olbaltumvielas un it īpaši taukus. ogļhidrāti jānodzen zem 20 gramiem dienā. sākumstadijā pat viens ābols dienā netiek atvēlēts, jo tajā ir ogļhidrāti.

pamatnostādne ir pilnīgi derīga priekš paleo. gaļa, tauki un 2 tases zaļo lapu dārzeņu dienā.

patiesībā cilvēki nemaz nemirst uz šīs diētas. viņi pamatīgi notievē, un viņu sirds un asinsvadu slimību risks stipri samazinās. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24613757 , diēta palīdz pret diabētu http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22673594 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1325029/ ,
(protams, visi zina par šāda tipa diētas efektivitāti epilepsijas ārstēšanai http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3434405/ )

Atkinsa diēta (un vēl līdzīgās, Soutbīčas un vēl kāda) nāca modē pirms kādiem 10 vai 15 gadiem, un ātri izgāja no modes. Jo tā diēta tomēr tāda rupja. tur pietiek daudzogļhidrātu džankus aizvietot ar mazogļhidrātu džankiem, un nekādas rūpes par vitamīniem, mikroelementiem un vispār ēšanas prieku. rezultātā sanāk, ka cilvēks fiksi svaru nomet, steigšus atgriežas pie parastās ēšanas, svaru atgūst.

Paleo diēta ir līdzīga ar to, ka stipri samazina ogļhidrātus. un ka iespējams ketogēnais līmenis. atšķirības - daudz vairāk produktu izslēdz, kaut vai visus graudus. prasa bezglutēnu. prasa ēst nevis prastu gaļu, bet pievērst uzmanību zālēdājiem, orgānu gaļai, omegām. domāta nevis novājēšanai, bet vispārīgajai veselībai. sistēma ir daudz plašāka, un pēc ieviešanas tā ir vieglāka, jo nekas nav jāskaita un jārēķina. atšķirībā no Atkinsa, kur visu laiku jārēķina ogļhidrātu grami. un ketoze paleo diētā ir iespējama, bet galīgi nav obligāta. paleo ēdāji lepni saka, ka Atkinss orientējas uz makrouzturvielām (ogļhidrāti, tauki un olbaltumvielas, vairāk nekas), paleo uz mikrouzturvielām (viss pārējais).

uz paleo diētas var bez stresa sēdēt kaut visu atlikušo dzīvi; ar Atkinsu tas būtu grūtāk.

bet tagad labāk saprotu arī to, ka parastajiem ļaudīm tie paleo diētotāji liekas tādi, kas dēļ kaut kā cēla nezināma riskē pazudināt visu savu veselību.

un ka koncentrēto ogļhidrātu atmešana mierīgi ir salīdzināma ar smēķēšanas atmešanu, grūtuma ziņā.


UPD
bet tas, ko šeit rakstu, nav no tās grāmatas. pārsvarā tas ir tas, ko sameklēju vēlāk.
Link Read Comments

Reply:
No:
Lietotājvārds:
Parole:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: