17 March 2016 @ 11:54 pm
 
Tā jau laikam ir, ka lietas mīl atkārtoties. Aizgāju uz skolu, bet izrādās, ka es sava tehniski atpalikušā pogu telefona dēļ nesaņemu kurasbiedru whatsapp ziņas, attiecīgi nezinu kas tur kā pārcelts un izrādās, ka nav pirmā lekcija. Negribējās nīkt uz vietas, nolēmu vienu salabotu mūzikas aparātiņu aizvest paziņam. Tā kā palika vēl laiks, atmetu pretcilvēcību un nolēmu piekāpt arī pie pozitīvā vecā skaņu tehniķa, kurš tur pat netālu vien dzīvojās. Skaņošanas telpā esošais grautiņš pa slānim palicis mazāks, atklājot aizvien jaunus kultūrslāņus. Tomēr interesantākais ir tas kultūrslānis, kurš nav tā uzreiz redzams - lietas, ko pieredzējušais cilvēks var pastāstīt. Nosēdināja mani uz ķeblīša un prasīja lai pastāstu kas tad jauns. Nu, tā kā neesam īpaši pazīstami, apmulsu, nezināju ko stāstīt, ieminējos par ērģeli, kuru tikko biju salabojis un kuru vakarā gribēju atdot saimniekam, ieminējos, ka esmu iedarbinājis viņa iepriekšējā reizē iedāļāto atbalss bloku un tad arī viņš sāka stāstīt. Minēja par dažādiem aparātiem, kurus savā dzīvē lietojis apskaņošanai - gan par visvisādām neiedomājamām skaņu pultīm tur pat rādot šo pulšu blokus kā piemērus, gan, piemēram, kā spēlējuši pasākumus izmantojot pārbūvētus lampu pastiprinātājus no vilcieniem, pa kuriem iepriekš ir apziņotas stacijas. Stāstīja kā tumbām virknē esot spuldzes slēguši lai pastiprinātājus nepārslogotu un pie skaļākas mūzikas šīs spuldzes kalpojušas arī kā gaismas mūzika. Minēja arī kaut kādu skapīša izmēra monstrālu astoņu galvu (!) lentu reverbu, kuru esot kādreiz izmantojis studijā. Stāstīja arī par atbalss radīšanu izmantojot magnētisku disku, par to man bija pirmā dzirdēšana. Turpinot par atbalss efektiem runāt, viņš no skapja izvilka Alesis ciparu efektu, stāstīja par to un tad beigās teica lai taču nopērku to no viņa, jo labs tas, kas prom no skapja. Par atbalsīm runājot no kaut kurienes uzradās taustāma atsperu reverba daļa un pēc brīža arī tā tika uzlikta čupā ar Alesis. "Ai, ņem šito ar". Uz milzu pults paliekām demonstrējot stāstīja kā agrākos laikos esot rīkojušies pilnīgi analogā studijā. Pultij esot bijis pieslēdzams tieši tai paredzēts 16 celiņu (!) maģis priekš studijas ieraksta. Par rakstīšanu arī minēja, ka jāņem vērā arī cilvēku uzvedība pie ieraksta. Minēja gadījumu ar kaut kādu orķestri, kad viņš ierakstījis arī mēģinājumu pirms rakstīšanas. Rakstot jau "tīrajā", mūziķi esot satraukušies un visu laiku ilgas stundas kļūdījušies spēlējot. Dienas beigās devis klausīties visus ierakstītos variantus un tieši mēģinājums esot bijis tas labākais. Rādīja uz savu darba galdu, teica, ka ar visu šo pārvākšanos nav laiks normāli salikt kaut kādu remontējamo skaņu pulti kopā. Gribētos palīdzēt tādam lādzīgam cilvēkam, bet nezinu kā.
--
Akjā, atcerējos arī vēl vienu stāstu no iepriekšējās reizes. Otrs cilvēks, kuru zinu bišķi ilgāk, minēja, ka ir strādājis kādā laboratorijā Padomju laikos. Tā kā daudzi materiāli esot bijuši deficīts, pat pētniecības iestādē ir nācies improvizēt. Attiecīgi, bija vielas vai paraugi, kuri tika glabāti ... prezervatīvos. Viņš aprakstīja aptiekāra neizpratni, kad viņš esot no darba paņēmis vairākus desmitus rubļu un aptiekā prasījis par visu summu iedot prezervatīvus, kuri tanī laikā esot maksājuši dažas kapeikas. Un vēl zīmogu uz čeka paprasījis, lai oficiāli. Pēc tam savā darba vietā prezervatīvus salicis arhaiska osciloskopa "vizierī", kas bija tāds kā padziļš gumijas skatīklis pie ekrāna. Un kad kāds nācis prasīt prezervatīvus, uz mirkli ieslēdzis skaļi tarkšķošo oscili un izlicies, ka tas ir kases aparāts, kurš pagrabot prasītājam izdod vienu prezervatīvu. Paraugu glabāšanai.
 
 
Current Music: Feindflug - 5.45 Uhr
 
 
( Post a new comment )
Ivo[info]disfigurator on March 18th, 2016 - 03:53 pm
Oh, mītiski : D
(Reply) (Link)