17 March 2016 @ 01:42 am
 
Salāpīju vēl vienu pašmāju "zārku" - RMIF erģeli "Pērle". Iedeva ar tādu pāsu domu kā parasti - kaut kas neiet, skan šķībi, jāsaved tehniskā kārtībā lai var taisīt mākslu. Cilvēks stāstīja kā šo smago instrumentu, kurš pēc izskata taisīts pēc Padomju sekciju labākajām tradīcijām, divatā veduši trolejbusā uz konci un tur tante to sajaukusi ar bērnu zārku.




Pirmais, ko pamanīju atverot vaļā ērģeli bija tas, ka šim modelim efektu un toņu slēdzīši ir kaut kur redzēti... Ā pareizi! Tās taču ir tā saucamās "atslēgas", tādas pašas kā telefoncentrālēs režīmu pārslēgšanai un abonentu savienošanai. Kopā darāmais bija čakarīgāks, ka likās, ka būs. Lai gan vienreiz Pērli biju labojis, tomēr tas bija sen un biju jau piemirsis kā tā ir uztaisīta. Ražota tā ir, nu, nez, kaut kādos 70. gados no tā laika tehnoloģijām un ar tā laika tehniskajām iespējām. Plates no getinaksa (fūj) un tā vietā lai platēs būtu caurumiņi aiz kuriem tās skrūvēt pie šasijas (lasīt - koka līstēm), plates malās ir iegriezumi ar diska frēzi, kur skrūvēt skrūves. Elektronika salikta kopā bez kādiem izjaucamiem savienojumiem, kas nozīmē, ka lai izņemtu kādu bloku remontam, tas ir vai nu jāiekarina vados vai jālodē nost, jālabo un tad jālodē atpakaļ un jāpārbauda. Pirmkārt jau no tā, ka taustiņi čerkst un daļēji nestrādā, sapratu, ka jāiztīra kontakti visiem taustiņiem, tas ir, uz katru no 50 taustiņiem ir pa četriem slēdzīšiem. Neizjaucot kontaktu daļu, to nevar normāli iztīrīt. Ņemot vērā iepriekš aprakstīto, ir taustiņu daļa jānolodē nost, jāceļ ārā, jāizskrūvā >100 skrūves, pārvēršot ērģeli ļumīgā ķeskā uz galda. Tad viss jāiztīra un jāliek kopā. Protams, pusceļā sapratu, ka kaut ko esmu salicis otrādi, haha, tad jaucu ārā, liku kopā pareizi. Kaut kāds nots ģenerators nestrādāja, nācās meklēt ļauno bojāto pusvadītāju. Kāds jau pirms manis ērģeli bija modificējis, ne viss darītais man bija skaidrs, tomēr tas, kas darīts, bija darīts visai čotka. Un vēl jāuzskaņo. Bet nu, nez, ja ar vienu ērģeli ir šitāda čakarēšanas, es apsveru iespēju vairs neņemt ērģeles labot. Jo, bāc, nevar jau prasīt adekvāti par iztērēto laiku, jo tad vieglāk pielikt klāt un vnk nopirkt citu instrumentu. Un, piemēram, gļukojošu taustiņu gadījumā nejaukt ārā klaviatūru un netīrīt kontaktus? Nu, nē, tas nav priekš manis, tad labāk izdarīt kā nākas un vairāk pačakarēties vai nedarīt vispār. Bet beigu rezultāts apmierināja, instruments skan visai ērģelīgi un jauki.
Aizvedu šodien atpakaļ, pirmais, kas cilvēku mēģinājumu telpā saistīja manu kāro aci bija vēl viens kocīgs taustiņinstruments. Hmm, paga, apeju tam apkārt pie priekšpuses, hmm. Ā, pareizi, vai tik tā nav Philicorda ērģele, kuru čomam laboju pirms kāda gada? Tā līdz galam nenoskaidroju, vai tieši tā, bet ļoti izskatījās, ka pamainījusi īpašniekus un es tai atkal uzduros.Vēl pārītis ar retro sintiņiem viņiem tur stāvēja, bet tie bija ārzemju, tā tomēr mazāk mana tēma. Cilvēkiem mēģu telpa labā vietā uz interesantiem nosacījumiem. Forši, ka tā cilvēki ņemas ar mūziku visur kur var.
 
 
Current Music: Apoptose - Violet Silence
 
 
( Post a new comment )
[info]adinkra on March 17th, 2016 - 08:53 am
Zinu pārīti elektroniķu(ja tā drīkst saukt), un gandrīz sliecos vispārināt, ka visi elektroniķi piekrauj savas darbnīcas un mājas ar veciem sintiem, paretam tos labo, tīksminās un šausminās:)
(Reply) (Thread) (Link)
katodstars[info]katodstars on March 17th, 2016 - 11:26 am
Haha, jā, tas iespējams tā dēļ, ka sintiņi ir viena no tām retajām lietām, kurai saprātīgi nekorekts risinājums var radīt pozitīvu iespaidu uz rezultātu - piemēram, īpatnēju skaņu.
(Reply) (Parent) (Link)
ieraksts[info]ieraksts on March 17th, 2016 - 11:28 am
tāda sekcija, ka uzreiz gribas likt virsū bezjēdzīgas porcelāna figūriņas un slaucīt putekļus no tām.
(Reply) (Thread) (Link)
katodstars[info]katodstars on March 17th, 2016 - 11:50 am
Manuprāt, tur klāt vēl iederētos tamborēta sedziņa. Un, iespējams, podiņš ar alveju.
(Reply) (Parent) (Link)