(subjectless)

« previous entry | next entry »
Apr. 2nd, 2020 | 05:59 pm

Kā jums liekas, kāpēc mums ir viszemākie saslimstības rādītāji un vienīgajiem joprojām 0 nāves gadījumu visās Baltijas valstīs? Iedzīvotāju blīvums un dabiskā introverce visās trijās valstīs apmēram taču ir vienāda. Jeb tā ir statistiski nenozīmīga sakritība, par ko nav vērts lauzīt galvu?

Saite | Shave 'em Dry | Add to Memories


Comments {57}

‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

(subjectless)

from: [info]ingmars
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:25 pm
Saite

Šī sērga latviešus neņem.

Saki pretī


while the limousines wait in the street

(subjectless)

from: [info]up
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:28 pm
Saite

Es esmu pārliecināta, ka mums ir kkāds feils ar testēšanu. Tb es neticu mūsu rezultātiem tieši tapēc, ka viņi tik ļoti atšķiras. Vai nu netestē ko vajag vai kā vajag vai dirš.

Saki pretī | Diskusija


while the limousines wait in the street

(subjectless)

from: [info]up
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:31 pm
Saite

Un vēl, es pieņemu, ka pie mums arī iespējams jau ir bijuši nāves gadījumi, bet starp vecīšiem, mājās vai pansionātos, un ar tiem neviens nekrāmējas lai pārbaudītu bija covid vai nē

Saki pretī | Parent


judging the mice

(subjectless)

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:34 pm
Saite

diskleimēju, šis ir saklausīts internetos
no ogres esot viena sieviete aizvesta uz rīgu, kur mirusi, bet tā kā testēta 2x un tikai viens no 2 testiem pozitīvs, neskaitās statistikā

Saki pretī | Parent | Diskusija


while the limousines wait in the street

(subjectless)

from: [info]up
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:56 pm
Saite

Tas bija tas keiss par ko pleesaas vinkjele ar ogres slimniicas vadiitaaju. Testeeja vinji saakumaa ogree uz savu galvu ar eksprestestiem (par ko es vinjus nenosodu, jo vinjiem gaazh iekshaa baigo pacientu pluusmu no visaam malaam) kas uzraadiija pozitiivu. Nu jn tad bija lidojushi suudi visos ventilatoros un taa paciente stimdiita shurpu turpu, kameer nomirusi un itkaa iztesteeta otrreiz peec “pareizajaam metodeem” un taas teikushas, ka negatiivs. BET, kaa tagad raksta, arii pareizajaam metodeem ir 30% false negative iespējamība.

Saki pretī | Parent | Diskusija


usne

(subjectless)

from: [info]usne
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:44 pm
Saite

Perevožčikovs (ceru, ka pareizi uzraktītju) ir ahujena gudrs profesionālis un tāpāt arī Dumpis. Mums ir ļoti paveicies ar profesionāļiem.

Saki pretī | Parent | Diskusija


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:52 pm
Saite

+++

Saki pretī | Parent


aņa delovejevna

(subjectless)

from: [info]deloveja_kundze
date: Apr. 2nd, 2020 - 09:15 pm
Saite

un to, ka viņos klausās! nevis kā nereti ''es zinu labāk, tas ir tikai tavs viedoklis''

Saki pretī | Parent


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:16 pm
Saite

Vai arī tieši otrādi - testē tieši tos, ko vajag un kad vajag.

Saki pretī | Parent | Diskusija


Shelly

(subjectless)

from: [info]shelly
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:36 pm
Saite

Tu noteikti vispār neesi nekāds latvietis! Jo latvietim vissslik.lv vienmēr un visur :D

Saki pretī | Parent | Diskusija


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:52 pm
Saite

Sorosa aģents!

Saki pretī | Parent | Diskusija


Shelly

(subjectless)

from: [info]shelly
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:07 pm
Saite

Ja ne pats Soross!

Saki pretī | Parent | Diskusija


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 11:15 pm
Saite

Diemžēl bankas konta stāvoklis apliecina, ka neesmu Soross :(

Saki pretī | Parent


while the limousines wait in the street

(subjectless)

from: [info]up
date: Apr. 3rd, 2020 - 10:09 am
Saite

Jā, jo pēkšņi, izņēmuma kārtā, mēs esam kļuvuši gudri un gudrāki par visiem un mācamies pat ne tas, ka no savām, bet no citu kļūdām un vēl preventīvi. Es ceru, ka sarkasms nolasās pietiekami.7

Es nudien cenšos parasti par savu valsti nedirst, bet nu šo apgalvojumu gan atļaušos apšaubīt. Tad jau man vieglāk piekrist tam, ka mums tupa paveicies līdz šim.

Saki pretī | Parent


honeybee

(subjectless)

from: [info]honeybee
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:38 pm
Saite

neviens netestē "tā, kā vajag", tb promska nevienā valstī neizvērtē visus nāves gadījumus
Es domāju, ka Dumpis būtu totāli laimīgs, ja varētu visiem mums pavicināt mirušo priekšā

Saki pretī | Parent


(subjectless)

from: [info]marina_
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:43 pm
Saite

nopietni, tev tiešām liekas, ka LV joprojām ir kaut kādā ussr posmā, kur valdība dirš par saslimušo un nāvju skaitu? :o

Saki pretī | Parent | Diskusija


while the limousines wait in the street

(subjectless)

from: [info]up
date: Apr. 3rd, 2020 - 12:17 am
Saite

Piedod, marin, es zinu Tavu ārkārtīgi pozitīvo attieksmi pret mūsu ves. min., bet viņa visā šajā covid eposā mani ir stipri uzcepusi un ticamības momentu sev laupījusi. Ok, es nedomāju, ka tieši tā slēpj mirušo skaitu, bet operē ar informāciju on a need to know basis attiecībā uz testu pieejamību/precizitāti utt utjpr. Un tas gadījums ar ogres slimnīcu man vispār likās galēji riebīgs un neprofesionāls

Saki pretī | Parent


(subjectless)

from: [info]slikts
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:37 pm
Saite

Sakritība.

Saki pretī


būs, kam patiks

(subjectless)

from: [info]simamura
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:48 pm
Saite

Jā, mani arī nodarbina, ka tik maza testēto un diagnosticēto gadījumu attiecība, salīdzinot ar citām "demokrātijām". Pieļauju, ka tas saistīts ar izmantoto testēšanas metodi, kas dažādās valstīs ir atšķirīga. Pagaidām nekur neatrodu (nedz arī iepriekš biju centīgi meklējis), kādu izmanto pie mums, un kāda tai ir "sieta acs". Izskatās, ka liela.

Saki pretī


austra

(subjectless)

from: [info]au
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:48 pm
Saite

es esmu izvēlējusies ticēt, ka mēs darām pareizi, un - drusku veiksmes.

Saki pretī | Diskusija


barbala

(subjectless)

from: [info]barbala
date: Apr. 3rd, 2020 - 10:46 am
Saite

Precīzi!

Saki pretī | Parent


Krāšņais Kurvjziedis

(subjectless)

from: [info]krii
date: Apr. 2nd, 2020 - 06:48 pm
Saite

Tā ir statistiski nenozīmīga sakritība.

Saki pretī | Diskusija


honeybee

(subjectless)

from: [info]honeybee
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:40 pm
Saite

+1, tas arī, vienmēr būs kāds ciems, kurā būs vairāk/mazāk mirušo, šoreiz mēs esam tas ciems ar mazāk

bet nu tas nav pamats sazvērestības teorijām (ne uz vienu ne uz otru pusi)

Saki pretī | Parent


Pats par sevi

(subjectless)

from: [info]wowow
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:19 pm
Saite

Nav taisnība. Ja salīdzina ar "parasto miršanas skaitu" skaitļi ir vairākas reizes lielāki
https://www.economist.com/graphic-detail/2020/04/04/covid-19s-death-toll-appears-higher-than-official-figures-suggest

Saki pretī | Parent


judging the mice

(subjectless)

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:44 pm
Saite

kā cilvēki internetos komentē līdzīgus, parasti gan radikālākus izteicienus – aha, no aids arī neviens jau īstenībā nenomira, tikai milzīgi daudz palielinājās mirstība no citām kaitēm

Saki pretī | Parent


ro

(subjectless)

from: [info]roncijs
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:15 pm
Saite

man jau ar liekas, ka kaut kāds gļuks veselības sistēmā, vai arī cilvēki negrib atzīties, ka ir noķēruši nāves gadījumu.

bija jau arī komiski tas, ka igaunijā vienubrīd bija četri keisi, no kuriem trīs ir bijuši rīgā, bet pie mums vēl pāris dienas nebija neviena :)

Saki pretī


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:16 pm
Saite

1) Igaunijai ievazāja ātrāk, tāpēc no sākuma izplatījās straujāk.
2) Lietuviešu piespiedu karantīna neizrādījās labs lēmums + tur slimnīcā ielaida no sākuma. Un cik saprotu, ne pārāk aktīvi testēja.
3) Protams, veiksme un nejaušība.

Turklāt Latvija rīkojusies ātri un mērķtiecīgi, salīdzinoši daudz testē, strādā ar kontaktpersonām utt. Citos komentāros viena tante teica baumas ir baumas, nav jau tā, ka LV kāds baigi baidītos atzīt, ka miris kāds kovidnieks. Visi taču zina, ka tas ir tikai laika jautājums.

Saki pretī | Diskusija


Pats par sevi

(subjectless)

from: [info]wowow
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:20 pm
Saite

this

Saki pretī | Parent


justmy2cents

(subjectless)

from: [info]justmy2cents
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:32 pm
Saite

Par (2) var piekrist. Par (1) – Igaunijā tomēr ievazāja no Latvijas. Protams, var teikt, ka LV tie cilvēki izbrauca tranzītā, bet EE bija sociāli aktīvi.

Gan jau ir arī kaut kas tajās testēšanas nacionālajās īpatnībās.

Un, protams, ir diezgan skaidrs, ka apkārt staigā jau ļoti daudzi pozitīvi, bet netestēti.

Varbūt paveicās, ka tikai tagad vīruss ir aiznests uz aprūpes namiem. (Vai arī tikai tagad to tur sāka pārbaudīt.)

Nedomāju, ka kāds varētu slēpt testēta pozitīva pacienta nāves gadījumus. Bet ne jau visus mirušos seniorus testē.

Saki pretī | Parent | Diskusija


putnu novērotājs

(subjectless)

from: [info]_re_
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:44 pm
Saite

Neievazāja no Latvijas, bet gan no Itālijas. Ar visu vīrusu azotē izbrauca cauri Latvijai, ir starpība.

Saki pretī | Parent


Vī

(subjectless)

from: [info]viipsna
date: Apr. 2nd, 2020 - 09:37 pm
Saite

+
Un lietuviešiem kādā brīdī sākumposmā pietrūka testu (vai reaģenta, vai kā tur)..

Saki pretī | Parent


Līkcepure

(subjectless)

from: [info]likcepure
date: Apr. 3rd, 2020 - 12:26 am
Saite

+1. Igaunijai turklāt īpaši nepaveicās ar to Itālijas basketbola komandu Sāremā, un, jā, Lietuvā vismaz visus 4 pirmos mirušos aplipināja ārsti slimnīcā (atsaucos uz Latvijā dzīvojoša lietuvieša stāstīto par lasīto viņu medijos).

Saki pretī | Parent


mis_sarajevo

(subjectless)

from: [info]mis_sarajevo
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:32 pm
Saite

Man bail, ka viss vēl tikai nāks.

Saki pretī | Diskusija


austra

(subjectless)

from: [info]au
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:35 pm
Saite

Bet protams. Tā arī būs.

Saki pretī | Parent


usne

(subjectless)

from: [info]usne
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:51 pm
Saite

simulācijas rāda, ka vietās, kur labi izdosies distancēties (un mums izdosies), varēs labi samazināt uzkalniņu, bet uzkalniņš būs un tā sākums rādās uz novembrī. šīs prognozes mani personiski dzen izmisumā.

Saki pretī | Parent | Diskusija


austra

(subjectless)

from: [info]au
date: Apr. 2nd, 2020 - 09:10 pm
Saite

kur var aplūkot šādas simulācijas? man dikti interesē!

Saki pretī | Parent | Diskusija


usne

(subjectless)

from: [info]usne
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:14 pm
Saite

trūkst pacietības uzrakt FB ārēs. vajadzēja klausīt intuīcijai un pieseivot.

Saki pretī | Parent


honeybee

(subjectless)

from: [info]honeybee
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:54 pm
Saite

nubetprotams

nosacītais prieks ir tikai par to, ka lēnītēm

Saki pretī | Parent


usne

(subjectless)

from: [info]usne
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:45 pm
Saite

Mums ir ļoti paveicies ar epidemiologiem.

Saki pretī | Diskusija


būs, kam patiks

(subjectless)

from: [info]simamura
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:53 pm
Saite

+

Saki pretī | Parent


aņa delovejevna

(subjectless)

from: [info]deloveja_kundze
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:47 pm
Saite

vienkārši mums ir līdz šim paveicies. igauņiem šausmīgi nepaveicās ar to spēli Sāremā, kur nenormāli ātri izplatījās, attiecīgi viņiem arī daudz lielāks risks uzreiz, lietuvieši nofeiloja ar karantīnu un vienu slimnīcu, kā saprotu. nu, tieši tas, par ko Uga Dumpis visu laiku brīdina. tagad redzēs, kā mums ies, jo jaunie klāsteri patversmē un sociālajā centrā ir slikta lieta. bet principā līdz šim mums vienkārši ir paveicies + daudz pareizu lietu bijis, + salīdzinoši vienota organizatoriska pieeja, kas, cik saprotu, Lietuvā arī nofeiloja (Saule tviterī rakstīja par konfliktu starp Lietuvas VM un Viļņas mēru).

un skaidrs, ka ir iespējamība, ka noteikti kāds jau ir miris, turklāt varbūt jau februārī, jo nu tas, kas ir redzams, un tas, kas paliek neatklāts, ir ļoti dažādas lietas (ne jau tāpēc, ka kāds slēpj datus, bet tāpēc, ka viltīgs vīruss), bet tas paliks nākotnes vēsturniekiem pētīšanai, no kā mira cilvēki 2020. gada februārī un martā Latvijas teritorijā pirms šim tika pievērsta nopietnāka uzmanība. vēl joprojām cilvēki pēta buboņu mēra izplatību un nāves, starp citu

Saki pretī | Diskusija


Andris

(subjectless)

from: [info]degeneralis
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:54 pm
Saite

+++

Saki pretī | Parent


Krāšņais Kurvjziedis

(subjectless)

from: [info]krii
date: Apr. 2nd, 2020 - 07:56 pm
Saite

... un vienlaikus būtu ļoti nepareizi pieņemt, ka citur, ieskaitot kaimiņvalstis, nav nevienas nepiefiksētas covid nāves un testēšana notiek pareizāk utt.

Statistikas izkropļojumi ir visur, neviena metodika nav 100% precīza, tāpēc samērā droši varam teikt, ka jā - mums šobrīd drusku vairāk veicas. Un pie tik maziem absolūtajiem skaitļiem tam nav pārāk būtiskas nozīmes.

Saki pretī | Parent


usne

(subjectless)

from: [info]usne
date: Apr. 2nd, 2020 - 08:06 pm
Saite

piekrītu un igauņi turklāt pēc Sāremā feila spēja savākt situāciju.

Saki pretī | Parent


(subjectless)

from: anonīmais
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:25 pm
Saite

Gan lietuvai, gan igaunijai bija skolēnu brīvlaiks feb beigās, mar sākumā. Attiecīgi vairāk izbrauca un vairāk ievazāja.

Saki pretī | Diskusija


vecais indiānis džims

(subjectless)

from: [info]jim
date: Apr. 2nd, 2020 - 11:16 pm
Saite

ahā! ka tik te arī nav tā visa atslēga.

Saki pretī | Parent


honeybee

(subjectless)

from: [info]honeybee
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:34 pm
Saite

Man šķiet, ka mēs diezgan agri bijām saprātīgi un apzinīgi
Un pietiekami noguruši, lai nahuj nekur negribētu bļe vilkties

Saki pretī


helvetica

(subjectless)

from: [info]helvetica
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:37 pm
Saite

Man šķiet, ka mūsējie ļoti ātri un ļoti dramatiski noreaģēja - dienas laikā visu aizklapēja nafig un ļaudis lielā mērā bija arī priecīgi patupēt mājās un atpūsties. Kā arī - mums jau vēl tikai sākumiņš, tagad tikai sākam uzņemt apgriezienus, līdz ar ko visa nepatīkamā statistika vēl priekšā.

(ceru, ka izdomās, kā testēšanu izdarīt maksimāli pieejamu un maksimāli vieglu, lai testētos visi un profilaktiski, izķerot latentos gadījumus)

Saki pretī


(subjectless)

from: [info]marina_
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:46 pm
Saite

mums ir ļoti paveicies, bet pagaidām vēl arī sistēma nav savārijusi nekādus sūdus (mums bija, no kā mācīties un var jau gatavoties scenārijiem, ko citi jau ir izgājuši). bet nu, viss vēl priekšā

Saki pretī


honeybee

(subjectless)

from: [info]honeybee
date: Apr. 2nd, 2020 - 10:56 pm
Saite

Man nenormāli patīk, ka šī ir tā vienīgā no vienīgajām reizēm, kad latvieša drūmais "nesapriecājies par agru, lielā dirsa vēl priekšā" ir actually jēdzīga dzīvesziņa :D

Saki pretī | Diskusija


zintish

(subjectless)

from: [info]zin
date: Apr. 3rd, 2020 - 12:02 am
Saite

like! :)

Saki pretī | Parent


Božena Chodunska

(subjectless)

from: [info]bozena
date: Apr. 2nd, 2020 - 11:11 pm
Saite

Domāju, gan veiksmīga sakritība, gan saprātīga rīcība. Manuprāt nav pamata Visā Vainot Valdību! :)

Saki pretī


penija

(subjectless)

from: [info]penny_lane
date: Apr. 3rd, 2020 - 10:45 am
Saite

nu nomira pirmais.

Saki pretī | Diskusija


judging the mice

(subjectless)

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 3rd, 2020 - 11:58 am
Saite

pēc kā var rēķināt, ka mums ir vismaz 800 saslimušo

Saki pretī | Parent | Diskusija


(subjectless)

from: anonīmais
date: Apr. 4th, 2020 - 08:35 am
Saite

"Pirmais" – 99 gadīga tante, kura jau gadiem bijusi gultas režīmā, ārsti saka, ka nemira no Covid. Skaitīsim statistikā arī tos Covid pacientus, kuri nositas autoavārijās? Un tas "uz 1 mirušo 800 slimie" liekas garām. Katras valsts gadījums jāvērtē atsevišķi, īpaši, ņemot vērā socioloģiskus faktorus.

Saki pretī | Parent | Diskusija


judging the mice

(subjectless)

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 4th, 2020 - 12:45 pm
Saite

"no aids jau arī neviens nenomira, tikai kaut kā baigi daudz sāka mirt no citām slimībām" (c) muļķi internetos
http://klab.lv/users/rasbainieks/2255870.html

Saki pretī | Parent | Diskusija


(subjectless)

from: anonīmais
date: Apr. 4th, 2020 - 02:00 pm
Saite

"Muļķi internetos", bet tas, ko saka ārsti, neskaitās? Mans jautājums bija visai loģisks – vai skaitīsim Covid statistikā cilvēkus, kuri mira no citu slimību izraisītām komplikācijām vai citu iemeslu dēļ, bet bija Covid inficēti. Ja cilvēks noklepojas un noraustās stūre un viņš aizet bojā autokatastrofā, loģiski izriet, ka tā arī būtu Covid izraisīta nāve. Es tikai gribēju saprast, ko tad tieši skaitām un vai tiešām pietiek ar vienādojumu Ir Covid + nomirst = Covid upuris. Nav taču tik vienkārši.

Saki pretī | Parent