Vairākās pasaules valstīs (ASV, Vācija, Francijā u.c.) pret ātruma pārsniegšanu tiek izmantota '10 sekužu soda' sistēma. Atsevišķās vietās uzstādīti fiksētie radari, kas pārbauda auto braukšanas ātrumu. Ja tas ir lielāks par pieļaujamo, tiek padots signāls uz nedaudz tālāk esošo luksoforu, kurš pārslēdzas uz sarkano gaismu. Sarkanais signāls aiztur 'skrējēju' uz desmit sekundēm (ideja acīmredzot aizlienēta no F1).
Brīdinājuma un ātruma ierobnežojuma zīmes daudzi neievēro, taču luksofora sarkano signālu vienmēr respektē praktiski visi autobraucēji. Protams, šāda sistēma var 'izbesīt', ja zini, ka tās desmit sekundes ir jāsēž tikai tā 'nolapītā radara' dēļ. Bet no otras puses - luksofora vietā varēja arī tupēt policists ar soda kvīti rokā!
Sistēmai ir pieejama arī mazāk 'sāpīga' versija - ja automašīna būtiski samazina ātrumu, kad iedegusies sarkanā gaisma, luksofors atkal pārslēdzas uz zaļo. Tādejādi nenākas stāvēt uz vietas pa tukšo, bet ir efektīvi samazināts braukšanas ātrums.