Previous 20

Jul. 2nd, 2005

Atgādinājums cibiņiem

Atgādinājums cibiņiem

Viss notiek šeit: Jy_rss. Piefrendojiet, ja vel neesat to izdarījuši.

Nemaz nerunājot par oriģinālu Jy.lv

Jun. 27th, 2005

Reklāma



Tas tā, lai jūs neaizmirstu ;)

Jun. 6th, 2005

JyBook brīvdienas

Kā jau varējāt noprast, es (Jealousy / Jy) dodos mazā izbraukumā uz svešām zemēm. Patiesībā, izbraukums nebūs nemaz tik mazs. Prom būšu vismaz pusotru nedēļu, bet varbūt arī vairāk. Kā tas viss iespaidos JyBook? A nekā neiespaidos! Jūs joprojām katru dienu varēsiet lasīt pāris interesantas ziņas. Jaunumu daudzums būs tiešā mērā atkarīgs no manas slinkuma labās gribas pakāpes un GPRS signāla stipruma

Tagad pats svarīgākais jautājums. Vai jūs gribētu lasīt manus „ceļojuma piedzīvojumus”? Vienu vai divas dienas es pasēdēšu mierīgi ofisā, bet pārējo laiku būšu nepārtrauktā kustībā. Nevaru solīt varen aizraujošus aprakstus milzīgā daudzumā, bet varu pacensties katras dienas vakarā uzrakstīt nelielu „atskaiti” par dienas laikā piedzīvoto. Un droši vien piemest pa kādai bildītei.

Ceļš mans būs šāds – Polija (Poznaņa), Čehija, Slovākija. Šeit varat apskatīt aptuveno maršrutu. Ja jums liekas, ka maršrutā nav iekļautas pašas interesantākās vietas, tad taisnība vien būs. Jo šis nav izklaides brauciens, bet gan sūri grūts darbs

Lai gan parasti man ceļā pietiek ar visparastāko papīra karti, šoreiz nolēmu kārtīgi paspēlēties ar jaunajām tehnoloģijām. Esmu bruņojies ar portatīvo datoru un GPS uztvērēju, par kuru milzīgs paldies veikalam XNET - pašam labākajam interneta veikalam Latvijā! Redzēs, kā nu man ies, vai šis mazais tehnikas brīnums spēs ietekmēt manu skeptisko attieksmi pret „digitālo orientēšanos”.

Tātad vēlreiz par galveno – vai jums interesētu manas brauciena piezīmes?

http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=609

Jun. 5th, 2005

Auto: Toyota iekaro dragreisu

Toyota nolēmusi piesaistīt vēl vairāk jauniešu savam "jauniešu brendam" Scion. Lai popularizētu sportisko kupeju tC, uz tā bāzes ir izveidots dragreisa monstrs. Ne tam dragreisam, kas pa naktīm risinās pie Spices vai Scanias. Īstajam dragreisam. Tam, kurā automašīnas ieskrienas līdz piecsimts kilometriem stundā. Četrās sekundēs. Un patērē ap 30 litriem degvielas. Četrās sekundēs.

Iesākumam gan Toyota (Scion) ir izvēlējusies nedaudz miermīlīgāku - priekšpiedziņas dragreisu. Jā, es arī nezināju, ka tāds eksistē. Kādu laiku atpakaļ, SAAB inženieri paziņoja, ka maksimālā jauda, ko var nodot uz priekšējiem riteņiem ir 220 Zs. Protams, viņiem nebija gluži taisnība un šodien jau varam dabūt Golfiņu ar 250Zs. Šim Scion tC ir 1400 zirgspēku. Uz priekšējiem riteņiem. Starp riteņiem un motoru atrodas piecpakāpju automātiskā ātrumkārba. Kas ellē ratā tā par kārbu, ja spēj piecreiz pārslēgties četrās sekundēs un izturēt pusotru tūkstoti zirgu??

Starp citu, ja jums pēkšņi ir iepatikusies (standarta) Scion tC, tad varat neuztraukties - Eiropā Scion netiks tirgots.


Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=603

Jun. 4th, 2005

Cik maksā Porsche Carrera GT

Pārāk daudz. Apmēram 450 tūkstošus dolāru. Un divas dzīvības. Šis nav sajūsmas spiedziens par vienu no visu laiku vislabākajiem superauto. Šis ir stāsts ar morāli.

Šāda, lūk, nelaime gadījusies pāris dienas atpakaļ Kalifornijā. Ferrari entuziastu klubs bija noīrējis auto sacīkšu trasi, lai varētu kārtīgi "atvilkt" ar saviem "megarulziem". Viņu izklaidēs piedalījās arī kāds Porsche braucējs. Jautrība un ātrums sita augstu vilni, līdz kāda brīdī braucējs nespēja savaldīt savu Carrera GT un tā ar ātrumu ap 160 kmh ietriecās betona apmalē. Ne vadītāju, ne viņa līdzbraucēju nespēja glābt drošības jostas un aizsargķiveres. Līdzbraucējs mira tur pat uz vietas, šoferis tika aizvests uz slimnīcu, taču arī viņa dzīvību vairs nevarēja glābt.

Tātad pagalam 450 tūkstoši dolāru un divas dzīvības. Cik dolāros varam novērtēt dzīvības?...

Morāle? Lai cik varens tu būtu, lai cik daudz naudas tev būtu, lai cik super būtu tavs superauto, tas viss tevi neglābs, ja mēģināsi pārspēt fizikas likumus. Un tas neattiecas tikai uz tiem, kas brauc ar Porsche, Ferrari vai Koenigsegg. Tas attiecas uz mums visiem. Brauksim prātīgi.

P.S. Manuprāt superauto vieta nav ne uz koplietošanas ceļiem, ne slēgtās sacīkšu trasēs. To īstā un vienīgā vieta ir uz plakātiem, fotogrāfijām un datora ekrāniem.


Talāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=588

Jun. 3rd, 2005

Auto: Peugeot 307.5

Peugeot atjaunojis savu trīssimt septīto modeli. Un, protams, ir noticis tas, no kā mēs visi baidījāmies. Jaunais 307 (ar pusi) ir ieguvis to pašu mīīīīīīlzīgo muti, kāda ir lielajam brālim 407. Tie francūži nemaz neklausās cilvēkos? Nu visi saka, ka tā briesmīgā rīkle ir neglīta pēc vella. Auto "varenumu" var izcelt arī ar citiem dizaina elementiem.

Ja auto nokrāsotu dzeltenu un tam piesietu sarkanus baloniņus, sanāktu īsts Ronalds Makdonalds! Pat ne klauns. Ķēms!

Virsbūves tipi paliek tie paši - trīs un piecu durvju hečbeks, universālis un cietā jumta kabriolets/kupeja. Jauni būs daži motoriņi. 1.6l HDi dīzelītis ar 110 zirgiem un 2l ar 180 zirgiem. Iecerēta arī "karstā" versija 307RC.


Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=586

Bērntelefons

i-Care Bear ir mobilais telefons bērniem. Lai gan tas izskatās pēc vannas rotaļlietas, tas patiešām ir mobilais telefons. Tam nav nekā lieka. Ne ekrāna, ne ciparu pogas. Tikai četras ātrās zvanīšanas pogas. Mamma, tētis, Anniņa un Toļiks no paralēlās grupiņas, kurš pa lēto var dabūt Lego klucīšus.

Papildus ir arī SOS poga, kas nosūta iepriekš ieprogrammētu īsziņu. Telefona programmēšana notiek nosūtot tam īsziņas. Ar tām var ieprogrammēt fiksētos numurus un SOS ziņu.

Nākošas paaudzes modelim būs arī iebūvēts GPS. Tas ziņos vecākiem-paranoiķiem par katru bērna soli.



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=585

Izklaidei. Māki tā noparkoties?



Nezinu gan kur ir šis, bet atgādināšu, ka arī japāņi prot ļoti kompakti noparkoties!
Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=584

Supertruba audiofīliem

Austrāliešiem patīk pārspīlēt. Pirmkārt jau viņi dzīvo tur lejā un ar kājām gaisā. Otrkārt viņiem ir dzīvnieki, kuri čurā virsū tūristiem. Un treškārt viņiem ir Tiresse. Tā ir kompānijas hOrnz radīta akustiskā sistēma (tumba, latviski sakot). Paredzēta cilvēkiem ar vissmalkākajām ausīm.

Tiresse ir veidota no vairāk kā divsimt koka un korķa detaļām. Tās kopējais augstums pārsniedz četrus metrus (ko? Nevarēs ielikt Hruščovkas dzīvoklī? Sasodīts!) Koks tiek apstrādāts ar īpašām eļļām, tātad ar laiku šī būve paliks arvien elegantāka.

Tehniskie parametri reti kuram kaut ko izteiks, bet nosaukšu vienu, kurš man īpaši iepatikās - sistēma ir veidota eksponenciālas taures formā. Nez, vai tai ir arī dispersiālie difuzori un morfoloģiskie kompensatori?

Pat tad, ja jums atradīsies 35 tūkstoši dolāru ko izmest par Tiresse, nāksies gaidīt trīs mēnešus, kamēr tā tiek izgatavota.



Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=583

Auto: Vēl viena Mercedes kupeja

Varētu padomāt, ka viņiem trūkst kupeju. C, CL, CLS, SL, SLK, SLR. Un tagad vēl STL. Laikam jau viņiem tā spēlīte ir iepatikusies. Šis te, SLT (Sport Touring Light) būšot tiešais konkurents Porsche Cayman un BMW Z4. Nē, nu ja man būtu jāizvēlas no šiem trim, es laikam arī dotu priekšroku mersedesam.

Prezentācija notikšot Frankfurtes auto izstādē septembra vidū. Pagaidām nekādi tehniskie dati nav zināmi, bet hei, kuru gan tie interesē! Tas nav un nebūs SLR Mclaren. Tas nav arī A klase. Tas ir visparastākā pakazuha, tiem kam pārāk daudz naudas un pārāk maz gaumes. Ko, es atkal izklausos pārak skarbs? Nu, es vēl neesmu izdzēris rīta kafiju...


Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=582

Jun. 2nd, 2005

Lūgums labiem cilvēkiem

Varbūt kāds varētu aizdod kādu GPS iekārtu? Tādu gudrāku ar savu karti, jeb vienkāršāku, ko pieslēgt klēpjdatoram. Varbūt kāds (interneta) veikals vai cits kantoris, kas ar tiem saistīts varētu izlīdzēt? Apsolu vēlāk uzrakstīt vislabākās atsauksmes! ;)

Līdz šim esmu izturējies diezgan skeptiski pret GPS aparātiņiem un joprojām turos pie domas, ka vecā labā papīra karte ir labākais palīgs ceļā. Bet, es arī nekad neesmu lietojis nevienu GPS. Kazi, varbūt iepatiksies. :)

Jā, es zinu cik nenopietni tas izklausās. Bet tas tomēr ir nopietni. M, varat kāds izlīdzēt? :)



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=581

Jautrās mēbeles

Aizmirstiet Zundu. Aizmirstiet Čiekuru. Stright Line Design ir īstā mēbeļu firma, kurā jāmeklē mēbeles citādāk domājošiem cilvēkiem. Šeit viss ir savādāk. Patiesībā, mēbeļu dizains absolūti neatbilst firmas nosaukumam "Stright Line" - tajās nav praktiski nevienas taisnas līnijas.

Samudžināti plauktiņi; sašķiebies, dusmīgs pulkstenis; slikti audzināts galds; gulta-cietoksnis un gulta-vilciens; sašķiebies plaukts; plaukts-akordeons... Nu dikti daudz dažādu superīgu lietiņu.

Aš pēkšņi sagribējās dzīvot Kanādā, ne?


Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=580

Foto: Pentax *istDL, tuvāk tautai

Pentax laidis klajā vēl vienu *istD sērijas digitālo spoguļkameru. Šoreiz ar burtiņu L, kurš varētu simbolizēt "light" ("vieglo") versiju. Vieglāks par vecāko brāli DS, *istDL ir galvenokārt tikai funkciju un spēju ziņā. Lielākās izmaiņas ir šādas - 3 auto fokusa punkti (DS ir 11 AF punkti); automātisks ISO (nav iespējas uzstādīt manuāli); nepārtrauktās bildēšanas buferis ierobežots līdz 5 bildēm; skatu meklētājā izmantots Penta-spogulis nevis Penta-prizma. Daži sīkumi ir arī uzlabojušies  - lielāks kļuvis LCD ekrāniņš, no 2 collām izaudzis līdz 2.5 un svars savukārt sarucis līdz 575 gramiem.

Matrica joprojām ir tā pati - 6.1 megapikseļu. Arī visi pārējie parametri ir palikuši tādi paši. Šī spēju apgraizīšana visticamāk ietekmēs arī aparāta cenu. *istDS jau tā bija lētākā digitālā spoguļkamera (ap 800 dolāru), tātad jaunais DL būs vēl lētāks. Es sāku uztraukties.



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=577

Auto: Studentwagen

Volkswagen radījis speciālu auto studentiem, kas tā arī saucās - Volkswagen Student. Kā jau var noprast, tas ir neliels un lēts. Tam ir divas (trīs) durvis, pāris sedvietas un vieta alus kastei (ko gan citu studentam vajag!)

Auto nevar nosaukt par pašu skaistāko, bet jāņem vērā, ka tas ir lēts un vienkāršs. Vienīgās ziņas par tehnisko pusi ir tādas, ka auto varot ieskrieties līdz galvu reibinošiem 150 kilometriem stundā.

Auto ir ideāli piemērots pilsētas satiksmei. Tas ir neliels, varēs noparkoties "dajebkur" un tam ir daudz plastmasas detaļu virsbūvē - tātad, tās būs viegli un lēti nomainīt. Un tas ir labi, jo uz to alus kasti bagāžniekā jau students vienkārši neskatīsies... bet pēc tam, ne visiem studentiem pietiks prāta nesēsties pie stūres.

Nezinu cik tādam auto būtu jāmaksā, bet gan jau, ka pietiekoši lēti.

Ak jā, vai es jau teicu, ka tas ir 1984. gada koncepts?



Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=576

Jun. 1st, 2005

Sikspārņbumbas

Sen senos laikos, tik senos kā pagājušā gadsimta četrdesmitie gadi, pasauli bija pārņēmis karš. Karoja visi kam vien nebija slinkums. Un, protams, amerikāņi. Amerikāņiem bija dikti lielas dusmas uz japāņiem, par sāpīgo kauju Perlharborā. Un amerikāņi gudroja visādus nelietīgus veidus, kā atriebties japāņiem.

Zinātnieki tai laikā cītīgi gudroja dažādus jaunus tehnikas brīnumus, kas palīdzētu karā. Viens no šādiem izgudrojumiem bija sikspārņi. Sikspārņi bumbvedēji. Plāns bija tāds - vienā lielā kārbā sasēdina tūkstoš aizmigušus sikspārņus. Tad šo kārbu izmet no lidmašīnas, virs stratēģiski svarīgas vietas ienaidnieka pusē. Tuvojoties zemei, krītošā kaste sabremzējas ar izpletni. Nonākusi krietni tuvu zemei, kaste atveres un nu jau pamodušies sikspārņi laužas brīvībā. Katram sikspārnim, savukārt, ir padusē neliela napalma bumbiņa. Viss milzīgais sikspārņu bars lido kur nu kurais, izplatās pietiekoši lielā laukumā un laiž vaļā savas napalma bumbiņas. Rezultātā rodas ļoti daudz nelieli ugunsgrēki, kas var nopostīt pamatīgu platību. Šodien tas nebūtu pārāk efektīvi, bet tajā laikā japāņi dzīvoja koka būdās (acīmredzot...) Tās, protams, ļoti ātri nodeg. Kas notiek ar sikspārņiem, nav īsti skaidrs. Bet pieļauju, ka cīņā pret japāņiem, amerikāņi būtu gatavi upurim...

Projekts tomēr netika īstenots, jo nevarēja pietiekoši ātri izdresēt "kaujas sikspārņus". Amerikāņi nolēma likt mieru sikspārņiem un to vietā palaida atombumbas...



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=575

Zināms lidojošs objekts

X-UFO ir pašam savs miniatūrs lidojošais šķīvītis. Tam ir četri propelleri (divi pāri, kuri griežas pretējos virzienos) un žiroskops, kurš nodrošina ideāli taisnu lidojumu.

Bateriju jauda pietiks piecu minūšu lidojumam. Vadāms visos virzienos ar tālvadības pulti, X-UFO spēs aizceļot 100 metru attālumā. Pilnīgi pietiekoši, lai sabiedētu kaimiņu. Aparāts esot veidots no izturīga materiāla, kurš acīmredzot izturēs kaimiņa mestās čības triecienu.

Kolosāla rotaļlieta gan lieliem, gan citiem lieliem (kurš tad atdos tāādu lidojošo šķīvīti bērniem!) Diemžēl padārga - 120 latu.



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=573

Kamera lūr ap stūri

Stenfordas universitātes gudrie ir radījuši kameru, kas var redzēt "ap stūri". Tā var ieraudzīt objektus/bildes no otras puses. Spokaini, ne? Mazliet. Process teorētiski notiek ļoti vienkārši. Speciāls projektors izgaismo fotografējamos objektus ar melnu un baltu pikseļu tīklu. Kamera, savukārt, uztver atstaroto gaismu un izkalkulē katra pikseļa izmaiņas krāsā un gaismas intensitātē. Visu procesu pieskata varen sarežģīts algoritms, kurš vada gan projektoru, gan kameru. Mainot projicēto pikseļu tīklu un salīdzinot uztverto atstarojumu, kamera laika gaitā var "noskannēt" visu atspīdumu un parādīt reālo bildi.

Eksperimentā kamera spēja smuki "nolasīt" kārts attēlu no atstarojuma grāmatas lapā, kas atradās aiz kārts. Sarežģīti un vienkārši vienlaikus. Potenciālie pielietojumi šādai sistēmai varētu būt ļoti dažādi, kaut gan, es nespēju tā īsti izdomāt nevienu no tiem.



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=572

Auto: Jaunā Impreza STi

Lūk, arī klāt tā diena, kad ieraugam jauno Subaru Impreza. Ilgi mūs mocīja ar dažādiem datorattēliem par tēmu, kāds tad varētu būt jaunais super auto. Un gandrīz tāds tas arī ir - ar jauno pseido-Alfa-Romeo degunu. Pirmajā brīdī gribas teikt, ka neglīts. Bet ilgāk paskatoties acis pierod un liekas, ka būs labi. Pat nedaudz atgādina Lexus.

Aizmugure gan nav mainījusies ne par kripatiņu. Nu, varbūt par mazu, mazu kripatiņu, bet ne tik ļoti, lai to pamanītu. Šķiet, ka arī viss pārējais auto ir tas pats vecais labais, ar mazām izmaiņām. Labi vai slikti nezinu. No vienas puses - kāpēc gan mainīt kaut ko, kas izdevies labs. No otras - ja reiz taisīt jaunu auto, tad jaunu!

Arī šai jaunajai Impreza STi ir tikai viena misija - pārspēt galveno (vienīgo) konkurentu Mitsubishi EVO X. Un šķiet, ka arī desmitais EVO būs tikai atjaunināts devītais.

Bet vispār jau man vienalga. Abi šie autiņi nav domāti normāliem cilvēkiem. Pārāk dārgi, pārāk ātri, pārāk nepraktiski, pārak daudz degvielas tērē un parasti tiem ir pārāk īss mūžs...



Tālāk http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=571

May. 31st, 2005

Perfektais pulkstenis

Ir! Beidzot ir radīts perfektais pulkstenis! Visiem laimīgajiem! Un visiem kas strādā birojos...

Cik pulkstenis? Ai, vienalga!

WHATEVER WALL CLOCK, 25 bakši, uz Latviju nesūtīs.



http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=570

Trakās vardes histērija

Tas nu ir noticis. Cilvēce kā tāda ir sajukusi prātā. Mobilā telefona zvana signāls ir pārspējis visus britu mūziķus un iekļuvis britu mūzikas topa pirmajā vietā. Vairs nekādi "love is in your eyes" vai "dry your eyes mate". Tagad rullē "trindidindintridindindin". Jūs jau visi zināt, to nenormālo pseido mopēda skaņu, kas tagad ir dzirdama vai katrā otrajā telefonā. Pirms gadiem sešiem, septiņiem šis ieraksts pirmo reizi parādījās internetā kā parodija par Šumahera Ferrari.

Šeit varat vēlreiz noklausīties šo burvīgo melodiju... Un kamēr kāds autortiesību kantoris man nav sadevis pa ausīm - droši varat to ielādēt savā telefonā. Vienkārši ierakstiet telefona pārlūkā: http://www.jy.lv/kbildes/frog.mp3


http://www.jy.lv/index.php?zoomzina=569

July 2005

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Syndicate

RSS Atom
Powered by Sviesta Ciba