Hedera helix L. ([info]hedera) rakstīja,
@ 2021-03-03 11:40:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šodien aktuālais konservatīvajā domā: Holivudas kino ir liberastu sacūkots tik tālu, ka nu jau tiek upurēta vēsturiskā precizitāte.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ulvs
2021-03-03 11:48 (saite)
Liberasti atceļoja pagātnē un pārfilmēja arī neprecīzo, vēsturisko Holivudas filmu ainas

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-03 11:56 (saite)
Bet varbūt Holivudas filmas vienmēr bijušas vēsturiski precīzas, vnk liberasti okupēja akadēmiju un pārrakstīja vēstures grāmatas? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ulvs
2021-03-03 12:30 (saite)
Bļē, scukas...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jim
2021-03-03 12:42 (saite)
āāāāāāāāāā :DDDDDDD

(Atbildēt uz šo)


[info]ctulhu
2021-03-03 12:45 (saite)
Ko tieši ta šamie sacūkojuši?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-03 12:55 (saite)
"Viss minētais neattiecas tikai uz laikmetīgo mākslu, bet arī populāro kultūru. Tā, piemēram, Holivuda vienu pēc otras rada filmas ar plakātiskiem sieviešu, rasu un seksuālo minoritāšu varoņiem. Tiek upurēta vēsturiskā precizitāte, un baltās rases personāžus arvien biežāk tēlo melnādainie, jo arī vēsturiskā fakticitāte ir tikai baltā vīrieša radīts konstrukts."

Tas no konservatīvo domātāju jaunā portāla.

I mean, es saprotu, ka ideoloģija spiež satraukties par aktieru ādas krāsu, bet nu ja grib to kaut kā intelektuāli pamatot, tad uztraukums par zaudēto vēsturisko precizitāti Holivudas filmās tomēr nebūs īstais arguments.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-03 12:59 (saite)
ā tas no tā Agneses - Krišjāņa pasākuma?

Bet tad tā ir vai tā nav, ar tiem aktieriem? Es gan zinu ka agrākos laikos piemēram bija teātri kur sieviešu lomas tēloja vīrieši, jo nevar tak to sievieti rādīt uz skatuves un tml.

Tas kas ir reāli redzēts no šāda veida aplamībām - Vācijas histērija attiecībā uz dažiem simboliem, nu tu taisi filmu par WW2 un nedrīksti pilnā mērā parādīt, tieši pret ko tad sabiedrotie cīnījās, jo svastiku nedrīkst rādīt publiski.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-03 13:09 (saite)
Ilustratīvs piemērs: nesen bija sašutums par pavieglo seriālu Bridgerton, ka tur it kā attēlota 19.gs. Londonas augstākā sabiedrība, bet daži aktieri ir tumšākas ādaskrāsas nekā tīrasiņu briti. Es bišku paskatījos, un teikšu tā: ja kāds savu satraukumu par aktieru ādas krāsu pamato ar "vēsturisko precizitāti", bet tai pat laikā ne vārda nesaka par kostīmiem, kuri ir moderna stilizācija a la ampīrs, u.d.c. lietas, man rodas šaubas, vai tiešām "vēsturiskā precizitāte" ir patiesā sāpe. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]junona
2021-03-03 14:09 (saite)
+10

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-03-03 13:03 (saite)
also par / Šī masu kultūras flagmaņa jaunākais rasu tokenisma gājiens ir vikingu valdnieka lomas piešķiršana melnādainai aktrisei;//

Ja es pareizi saprotu, tad cilvēku kustība un populāciju sastāvs tajos laikos bija drusku sarežģītāks nekā ``klasiski`` domājām agrāk, ir tā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-03 13:13 (saite)
Jā, tā ir. Bet Vikingu gadījumā es pat neredzu tam nozīmi - Vikingu seriāls jau no pašiem pirmsākumiem ir bijis stipri vēsturiskās fantāzijas žanrā, tādēļ es pat domāju, ka melnādaina vikingu valdniece varētu būt labs reality check skatītājiem: hei, no šitās filmas vēstures kontroldarbam nemācieties, ja. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-03-03 14:21 (saite)
bladī hell - jūs par ko runājat, tauta?

vikingos viņi nezina - nu tā ka nemaz, kā vikingi laivas būvēja, kurā pusē laivām bija stūre utt (star board, port board) - tas jau vien liecina, ka viņiem tā vēsture vienaldzīga, jo jāizstāsta stāsts ;)

bet jūs te par aktieru vaigu krāsu ;) nu kāaaaamooooonnnnn

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-04 09:06 (saite)
Lūk, lūk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jim
2021-03-03 13:13 (saite)
Vai viņš satraucas arī par daudzajiem baltajiem aktieriem, kas blekfeisā spēlēja melnādainos hrestomātiskajā kinovēstures vienībā - Deivida Grifita "Nācijas dzimšanā", kas bija uzņemta... 1915. gadā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pelnufeja
2021-03-03 14:36 (saite)
Nope.
"Tiesa, šī vēsturiskās īstenības dekonstruēšana kā likums vienmēr notiek tikai vienā virzienā un tāpēc mēs nekad redzēsim Entoniju Hopkinsu tēlojam galveno lomu dokumentālā filmā par melnādaino dziedātāju Ninu Simoni."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]klusums
2021-03-03 13:06 (saite)
Kas nākamais? Jēzus arī būs melnādains??? Oh, wait....

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-03 13:12 (saite)
https://news.artnet.com/art-world/jesus-face-forensic-anthropology-art-392823

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]klusums
2021-03-03 13:46 (saite)
Es tieši par to. Nu labi, nav pavisam melns. Bet nu šādi gan nebūs. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pinjons
2021-03-03 14:05 (saite)
Ržuņimagu! Vēsturiskajā kino vēsturisko precizitāti sagribēja.:D Kur viņi bija visu šo laiku, ja līdz viņiem šāda atklāsme tikai tagad atrāpoja?

(Atbildēt uz šo)


[info]honeybee
2021-03-03 16:15 (saite)
:D

(Atbildēt uz šo)


[info]mindbound
2021-03-03 16:39 (saite)
Vispārīgi ņemot, tēzei piekrītu un, ak šausmas!, vietā ir tieši salīdzinājums ar tādiem darbiem, kā "Nācijas dzimšana", kur lieliski nostrādātu kinematogrāfiju un efektus pavada agresīva un jau pavisam neslēpta ideoloģiskā angāža un aģitprops. Protams, nevaid lielāka grēka par svētā gara zaimošanu sociālā progresa flagmaņu pielīdzināšanu brutālam kukluksklana slavinājumam un t.s. pakava teorija lielākoties ir paviršas salīdzināšanas efekts, bet šajā gadījumā man tiešām ir aizdomīgi viegli pamanīt līdzības un paralēles. Varbūt kļūdos, varbūt esmu tuvredzīgs, pilnīgi noteikti esmu nīgrs.

No otras puses, tev ir pilnīga taisnība par to, ka šī veida neprecizitātes ne tuvu nav vienīgais un bieži vien pat ne uzkrītošākais veids, kā Holivudas kino ar vieglu roku pārstata vēsturi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-04 01:52 (saite)
Teikšu tā: ja šitās lietas tev izskatās apmēram vienādā attālumā no pakava simetrijas ass, varbūt tev pakavs sašķiebies.

Es to drīzāk redzu kā svārsta atvēzienu uz pretējo pusi pēc gadsimta ar spray-tan Otello, bālģīmju Kleopatrām un blondiem samurajiem. Es varu saprast, ka pārspīlējumi rada kognitīvu diskomfortu, bet varbūt nevajag pirkstu ar aģitpropu salīdzināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 02:18 (saite)
Lai nu tā būtu. No nesenajiem grozījumiem "Oskaru" saņemšanas kārtībā un citiem līdzīgiem sabiedrību audzinošiem manevriem man ir paspējušas rasties zināmas aizdomas par to, uz ko minētais pirksts varētu rādīt, bet, pārmaiņas pēc, būtu labi, ja man neizrādītos taisnība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-04 02:33 (saite)
Man arī amerikāņu aizraušanās ar visādām kvotošanām visādās jomās nav gluži saprotama. Labvēlīgākajā skatījumā kvotas ir uz ātru roku uzmeistarots aizkariņš, ar ko piesegt strukturālu nevienlīdzību sabiedrībā un aizvērt muti kritiķiem, nelabvēlīgākajā - nepārdomāti un potenciāli bīstami mēģinājumi inženierēt sabiedrību.

Bet es palieku pie uzskata, ka ir tikai ārēja un ļoti attālināta līdzība starp situāciju, kad tumšādains aktieris spēlē visiem labi zināmu gaišādainu vēsturisku tēlu, un tādu, kur gaišādaini aktieri spēlē dehumanizētas un dēmonizētas karikatūras par tumšādainiem cilvēkiem. Atšķirība ir milzīga gan motivācijas, gan iespējamo sociālo seku ziņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 02:42 (saite)
Jā, piekrītu, ka specifiski "Nācijas dzimšana" bija manis neveiksmīgi izvēlēts piemērs. Tas tiešām ir kaut kāds nākamais līmenis, kādu pašreizējās "woke" tendences vismaz uz ekrāna nav sasniegušas un, cerams, nesasniegs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-03-04 10:37 (saite)
paga - kleoparta bija grieķu izcelsmes ptolemaju dzimtas sieviete - kāpēc viņa nevarētu būt balta? nu labi - nedaudz saulē ietonējusies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-04 10:49 (saite)
Nu, blondi sengrieķi un ziemeļnieciski bālas grieķietes arī ir pierasta fiška Holivudas filmās. :)

Tādēļ es domāju tā: ja kādam dikti kairina aktieru ādas krāsas vēsturiskās lomās, nu tad lai kairinās par visu vienādi. Konsekvence, un tā. Bet, ja pamostas tikai pie tumšādainiem aktieriem, tad es joprojām paturu tiesības apšaubīt oficiālos iemeslus, ar kuriem šis kairinājums tiek pamatots.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chrono
2021-03-03 19:48 (saite)
Visi te rēc un ķiķina par stulbajiem konservatīvajiem, kurus pēkšņi interesē vēsturiskā precizitāte filmās no kurām to īsti nevar gaidīt, bet šķiet, ka viņi pat necešas aizdomāties no kurienes tādi komentāri rodas. Pat no vēsturiski neprecīzām filmām skatītājs vēlas sajūtu, ka tās kaut kādā ziņā atspoguļo konkrēto laikmetu vai tas objektīvi tiešām tā ir vai nav. Piemēram, melna vikingu karaliene uzreiz lec acīs kā kaut kas tam laikmetam neiederīgs, daudz vairāk nekā tas vai vikingu puisis valkā 9. vai 14. gadsimta ūziņas jo pēdējo pamanīs un sūdzēsies par to tikai atsevišķi nīgri vēsturnieki. Visādi baltie filmu samuraji tālajos austrumos kuri bija populāri savā laikā arī krita acīs kā kaut kas diezgan neiederīgs pat bez visas politiskās bagāžas kas tagad nāk komplektā ar obligāto diversitātes kvotu ieviešanu filmās. Visam tam protams, nav lielas nozīmes un taisnība ir, ka droši vien politika ir tā, kas cilvēkus primāri uztrauc, bet nu ir arī iemesls kamdēļ mobīlais telefons vikinga rokās izskatīsies jocīgi, pat ja filma satur arī citus izdomājumus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]junona
2021-03-03 20:12 (saite)
Bet par mobilo telefonu vikinga rokās konservatīvo portālā neviens nepublicēs rakstu. Par to arī runa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chrono
2021-03-03 21:09 (saite)
Protams te ir arī politiskais aspekts, par to jau nav šaubu, es tikai norādu, ka ir lietas, kas iekritīs acīs vairāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]junona
2021-03-05 23:50 (saite)
Lūk, par to jau ir runa. Ja kritizē klišejas utt., kurus industrija reproducē, tad tā taču nav problēma. Bet ideja par to, ka noteiktu ideoloģisku priekšstatu dēļ tiek upurēta vēsturiskā precizitāte ir vienkārši smieklīga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krishjaanis2
2021-03-03 23:46 (saite)
Ārprāts, gudrības mīli, kāds sakars? Kam mums tavas sarkanās siļķes? "Nerunāsim par melno Annu Boleinu, labāk parunāsim par mobilo vikinga rokās".
Vade retro satana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-04 00:29 (saite)
Ko tu atkal tik nervozs?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 18:03 (saite)
Jo augstākminētais ir hrestomātiska sarkansiļķīga taktika no domātāja, kur visur daudzina "kritisko domāšanu" un sarkano siļķi katru otro dienu piesmērē konserviem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2021-03-04 01:42 (saite)
Ō, čau! Forši, ka pieteicies, es tieši gribēju tev pajautāt vienu lietu.


"Kolapss ir neizbēgams. Svarīgi a) šo kolapsu veicināt; b) kolapsam notiekot, būt pareizajā pusē."

Kā tev kolapsa veicināšana iet kopā ar konservatīvo domu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 18:01 (saite)
Patreizējā Rietumu politekonomiskā iekārta, izteikti urbāncentriska, nav ilgstpējīga, tā jebkurā gadījumā kolapsēsies. Konservatīvie saglabā labas lietas - no patreizējās iekārtas nav gandrīz nekā labā, ko saglabāt. Tas paredz uz kolapsa drupām atjaunot vai celt no jauna kaut ko patiesi saglabāšanas vērtu. Sapuvusi iekārta nav jāstutē ar kaut kādiem pusjēliem kompromisiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-04 18:08 (saite)
Blut und boden?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-03-04 18:10 (saite)
Laikam vispilnīgāk šo kolpasu mēģināja realizēt Salots Sars, plašāk zināms kā Pols Pots. Tas ir tas ko tu gribi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 19:53 (saite)
Es tikai gribu, lai puse Latvijas nedzīvo vienā pilsētā. Jūs savukārt uzskatiet, ka dzīve skudrupūznī, hruščovkās un panelenēs, kā arī pārtikas sagāde Akropoles megapleksos ir kaut kāds civilizētības un cilvēkbūšanas mega sasniegums. Jūs maldāties, man savukārt ir taisnība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 20:53 (saite)
Kā gan citādi. /s

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 22:50 (saite)
Cilvēks ir saprātīga būtne ar spēcīgām iztēles spējām. "Kā gan citādi" būtībā ir prāta darbības mērķis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 22:52 (saite)
Ko tu neteiksi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-03-04 21:48 (saite)
Nu mans modelis ir labi apgādāta savrupmāja ar attālumu līdz nākamajai kādi 50 km, tā ka es nezinu ko tu sauc par jūs :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2021-03-04 19:03 (saite)
Neesmu drošs, ka tas, ko vajag konservatīvajai domai, ir tēzes par atgriešanos pie pirmspodniecības stadijas neolīta līmeņa, kas ir vēlīnākais laiks, kurā nevar sazīmēt "urbāncentrismu". Tas, kas konservatīvismā ir labs, ir "pro-civilizācijiska" attieksme un prakse, kas, pēc manām domām, nekādā veidā nav savietojama ar jūsmošanu par kolapsu un bēbju izliešanu kopā ar vannas ūdeni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 19:52 (saite)
Nav nekur "jāatgriežas", ir jārada dzīvošanas vērti apstākļi, kādi šodiem, pateicoties tehnoloģijām un zināšanām, ir iespējami vairāk nekā jebkad - kamēr oficiālais stāsts vēsta, ka dzīve skudrupūznī ir civilizācijas augstākā virsotne. Par to vienkārši jāpadomā - https://www.amazon.com/Against-Grain-History-Earliest-States/dp/0300182910

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 20:05 (saite)
Ko lai saka — man tavas idejas netraucē. Meklē iespēju sev un saviem domu biedriem dzīvot savā lauku idillē, es palikšu savā urbānajā skudru pūznī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 20:51 (saite)
Šī nav "katram savs ballīte", patreizējo pilsētu kaitīgums ir objektīvi izmērāms, konstatējams un racionāli pamatojams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-03-04 21:17 (saite)
Datus studijā vai arī GTFO. Also, personīgi man pilsētvide ir nākusi un turpina nākt tikai par labu, YMMV. Tieši tas pats attiecas uz visiem mums pārējiem — proti, pašnoteikšanās, self-ownership un no tā izrietoša brīva izvēle dzīvot dažādās vidēs. Es noteikti neesmu par piespiedu dzīvošanu pilsētās, bet arī ne laukos vai kur citur.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2021-03-04 20:58 (saite)
Revolucionāri konservatīvie ir kaut kas patiesi apbrīnojams, jūtos fascinēta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis2
2021-03-04 22:48 (saite)
Kas šajā samazgu spainī ir konservēšanas vērts?
Tāpat, apdomāšanai: a) PSRS nomenklatūra bija ļoti konservatīva; b) īstie konservatīvie PSRS bija visīstākie revolucionāri. "Konservatīvs" ir funkcionāls vai drīzāk instrumentāls termins. Kāpēc "konservēt" degradētu, sagandētu vidi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-05 07:32 (saite)
Es, piemēram, neuzskatu, ka es dzīvotu samazgu spainī un degradētā vidē. Ir atsevišķas lietas, kuras es gribētu uzlabot, bet pašos pamatos es jūtos ļoti laimīga, ka esmu piedzimusi mūsdienās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-05 12:19 (saite)
Parastā piebilde - Krišjānis vāji zina vēsturi un viņam ir spēcīgs pozitīvais biass uz pagātni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krishjaanis2
2021-03-05 16:26 (saite)
Tas ir aplams uzskats.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-03-05 17:59 (saite)
Tāpēc ka tu tā pateici? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2021-03-03 22:07 (saite)
ai, nu baltie, kas spēlē Otello vai citus tumšādainus varoņus, ir tāds standarts, ka teorētiski visiem vajadzētu būt pieradušiem, bet re ka nav tomēr.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2021-03-04 03:10 (saite)
Kā jau augstāk komentāros pusnopietni rakstīju - nu i labi, ka lec acīs! Tas par tiem vēstures kontroldarbiem nemaz nav joks - par skolotājiem strādājoši paziņas jau sen ievērojuši, ka pēc katras populārākas "vēsturiskās" filmas iznākšanas skolēnu darbos visādus brīnumus var lasīt. Ir iemesls, kādēļ par to pašu Gladiatoru savulaik vēsturnieki rakstīja esejas steriem, bet par tādu Asteriksu un Obeliksu neviens neiespringa.

Nu, un iemesls, kadēļ tieši es rēcu un ķiķinu, ir tas, ka no žurnāla, kas sevi pozicionē kā intelektuālu konservatīvās domas nesēju, tomēr būtu gaidāma kvalitatīvāka argumentācija par "vēsturiskā precizitāte".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chrono
2021-03-04 05:18 (saite)
Kas par žurnālu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-03-04 07:31 (saite)
Ā, nu, labrīt! Citāts, par ko priecājos, nāk no šīs polemiski izglītojošās publikācijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chrono
2021-03-04 15:27 (saite)
Paldies. Laikam ši vietne ir kļuvusi jau pietiekoši aprunāta, lai man būtu jākaunas par tās nezināšanu. Nekas īpaši traks gan tur nav, tāds satori mīnus literatūra konservatīvā izpildījumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?