making sense - [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

[12. Dec 2018|10:12]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Jezgu ap breksitu diemžēl var izmantot nedraudzīgi politiskie spēki, kuri jau atkal priecīgi berzē rokas, atraduši kārtējo "piemēru" kā liberālā demokrātija nestrādā. Šis ir tas aspekts, par ko var satraukties, ripple effects. Šajā sakarā es ar interesi skatījos uz kriptovalūtām, kas strādā pie decentralized governance - EOS, Tezos. Manuprāt tās drīzāk pieder pie "pirmie kucēni jāslīcina" kategorijas, tāpat kā idejas veidot tiešo demokrātiju balsojot pastāvīgos referendumos ar smartfoniem. Bet principiāli es domāju, ka decentralized governance tenholoģiskiem / protokolu risinājumiem ir jāmēģina kļūt par mainstream politikas platformām. Tehnoloģijas jau ir mainījušas pasauli, bet politiskās sistēmas (it īpaši US un UK ar to respektīvajiem vēlēšanu sistēmu gļukiem) ir saglabājušās no 17.-18. gadsimta un ļauj novest pie tik idiotiskām situācijām kā pašreizējās - minoritātes ievēlēts prezidents un breksit plāns, kuru reāli neatbalsta neviena no vēlētāju grupām. Vajag strādāt pie jaunām tehnoloģijas politikas īstenošanai, lai demokrātija varētu adaptēties tehnoloģiju izmainītā pasaulē.
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 13:11
(Link)
Pilnīgi piekrītu, arvien vairāk jāveicina Šveices un pat vairāk stila tiešā demokrātija ar tehnoloģiju palīdzību, kuras ietvaros viennozīmīgi ļaužu vairākums balsotu par ieroču nēsāšanas atļauju, jebkādas imigrācijas ierobežošanu, law and order, ģimenes vērtību aizstāvību, stingrākiem integrācijas ierobežojumiem, kategorisku nē islāmam, ātrākiem tieslietu procesie, par lielāku nacionālās valsts starptautisko suverenitāti utt. Tas, ko nelielā balto apkaklīšu sociķu minoritāte nesaprot - ka demokrātija un liberālisms tik pašsaprotami neiet roku rokā. Tiešā demokrātija parūpētos par liberālisma izmešanu novecojušu 18.gs ideoloģiju mēslainē.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 13:31
(Link)
In your dreams (par to visu nobalsos). Tehnoloģijas tajā procesā ir vajadzīgas, lai spētu izfiltrēt laukā propagandu, un bez tās cilvēki saprastu, ka gandrīz viss minētais ir pretēji viņu pašu interesēm.
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 13:56
(Link)
Tieši tā, tehnoloģijas un brīva, necenzēta un nesagrozīta informācijas aprite ir nepieciešama, lai ļaudis beidzot uzskatāmi saprastu patiesos katastrofālos apmērus un nodevību, kas pret rietumu civilizāciju veikta post 1945/1968. gaisotnē. Bet tu acīmredzot esi ticīgais. Pat kreisi ievirzītie saka, ka tu aizstāvi ko novecojušu https://www.routledge.com/Liberal-World-Order-and-Its-Critics-Civilisational-States-and-Cultural/Pabst/p/book/9780367029937
https://www.wiley.com/en-lv/The+Demons+of+Liberal+Democracy-p-9781509528455
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 14:08
(Link)
Neapšaubu, ka destruktīvas tendences piemīt arī kreisajiem. Taču šobrīd kreisie nav problēma, esošo civilizācijas līmeni apdraud citas lietas (e.g. Krišjānis, nu, vismaz mēģina :) Novecojoša šobrīd ir tehniskās realizācija, nevis liberāli demokrātiskās pamatidejas, kuras pastāvēs vienmēr.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 14:16
(Link)
okej, no šejienes interesanti: Kuras ir tās idejas kas pastāvēs vienmēr, t.i. nemainīsies?
From:[info]axsys
Date:12. Decembris 2018 - 14:18
(Link)
Liberāli demokrātiskās idejas ir pastāvējušas knapi pārsimt gadus bet pastāvēs vienmēr?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 14:23
(Link)
antīkajā pasaulē arī sortof bija tiesa gan kombinācijā ar verdzību
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 14:24
(Link)
Idejas tāpat kā citas zināšanas ir grūti atklāt, bet vēl grūtāk "aizklāt".

*"vienmēr" - kamēr cilvēka daba saglabāsies visumā nemainīga, e.g. absent large modification by h+
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 14:35
(Link)
Nu daudzas idejas atklājot citas labākas idejas ir nomainītas jeb ``aizklātas``, sk. Krišjāņa proponētās idejas, vismaz daļu no tām.

Also ``cilvēka daba`` ir visai soft jēdziens, 2 iemesli a) viņas ir dažādas b) par kuriem cilvēka dabas elementiem tad mēs sarunājam ka ir vērtīgi un saglabājami?
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 14:41
(Link)
Nu, ja parādīsies kaut kas labāks par tradiocinālajām humānisma vērtībām, do let me know.

Brīvība piemēram ir tīri no bioloģijas izrietoša vērtība. Bez tās racionālisma sistēmās teorētiski var iztikt, bet praksē nesanāk - visās sabiedrībās tā kaut kā izlien laukā. Ditto for the rest of the human nature.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 14:46
(Link)
OK, humānisms ir laba darba teorija, piekrītam
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 15:20
(Link)
Tieši tā, brīvība gāzt tirānus un totalitāras varas tiešām izriet no cilvēka dabas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 15:26
(Link)
tu jau esi pret humānismu un pret brīvību
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 16:11
(Link)
Jā un nē. Vienīgā brīvība un humānisms ir iespējama tikai iekš kristiešu Dieva. Vēl viens iemesls, kāpēc tieši kādreiz kristīgie rietumi vēl joprojām, atšķirībā no visām citām pasaules kultūrām, ir tik apsēsti tieši ar šiem konceptiem, kaut gan sekularizētā formā. Tiesa, cilvēku intstinkts un tiekšanās pēc cilvēcības un brīvības ir dabisks, ielikts cilvēka dabā, raksturīgs visām tautām un kultūrām. Taču savu īsto piepildījumu un praktisko īstenojumu šīs ilgas gūst tikai Jēzu Kristū.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 16:40
(Link)
/ iespējama tikai iekš kristiešu Dieva. /

/ Taču savu īsto piepildījumu un praktisko īstenojumu šīs ilgas gūst tikai Jēzu Kristū./

Totalitārā domāšana.

Precīzi tas pats kas boļševikiem utt. Tikai lozunga subjekts cits.

From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 18:27
(Link)
Tu r šādām kzstieptām viltus ekvivalencēm pastrādā vardarbību pret valodu. Jēzus Kristus ir Jēzus Kristus (dzīvā Dieva dēls)k savukārt voļševiki ir gluži cilvēciska teroristiska politiskā organizācija. Bet ja tev šādi domāt vieglāk, tad, nezinu, laikam jau tev jāiet pie tiem pašiem boļševikiem. Visa propaganda un maģiskā domāšana balstās šādās viltus ekvivalencēs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 18:32
(Link)
Izskatās ka krišjānis sašūmējies, pa taustiņiem nevar trāpīt. Krišjāņa izglītošanai: ``dzīvā dieva dēls`` ar lielajiem burtiem jau ir mitoloģiski totalitāras domāšanas paraugs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 18:36
(Link)
P.S. Ja Krišjānim vēl kaut kas ir sakāms par dzīvo dievu dēliem un patiesībām jēzos kristos, tad krišjānis ir welcomēts uz manu žurnālu izpausties, šite tā ir beztēma es domāju.
From:[info]krishjaanis2
Date:14. Decembris 2018 - 01:24
(Link)
Nē, vienkārši diezgan garlaicīgi ento reizi kādam dogmātiķim un ticīgajam skaidrot, ka “mītisks”, kur nu vēl kristīgs nav ekvivalences attiecībās ar “totalitārs”. Ja kristieši tiešām paustu totalitārus uzskatus, tad viņus kā organizētu grupu novērotu un mēģinātu ierobežot Drošības policija vai SAB. Bet tava tipa apgalvojumus var izteikt tikai kāds ar smagām domāšanas kļūdām un pārlēcieniem. Ja tev, piemēram, sintoisms ka vēl viena izteikti mītiska sistēma ir “totalitāra”, tad tev neviens nevar palīdzēt, pat ne roboti vai apziņas augšupielāde nebinārā mākonī.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:14. Decembris 2018 - 17:05
(Link)
monoteisms = totalitārisms pēc def.
From:[info]krishjaanis2
Date:14. Decembris 2018 - 21:03
(Link)
Tikai tavā paralēlajā pasaulē, kur pats vārdiem piešķir privātas nozīmes.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Decembris 2018 - 11:11
(Link)
nē, padomā ar galvu - monoteisms tas ir kad ir 1 vadonis ( lai arī iedomāts), kas savukārt ir tīrs totalitārisms
From:[info]krishjaanis2
Date:15. Decembris 2018 - 22:43
(Link)
Nē, monoteisms nav, kad ir viens vadonis, tāpat arī totalitārisms nav, kad ir viens vadonis utt, tāpat “vadonis”, “līderis, “duče”, “fīrers” ir politiski tituli un statusi, savukārt viens Dievs un Ku gs ir kaut kas pavisam cits.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Decembris 2018 - 01:36
(Link)
Tas ir tas pats ar vienīgo atšķirību, ka no šī ``kunga`` čurā karstu tieši konkrētais krišjānis. ``dievs`` un ``kungs`` tāpat ir tituli un statusi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Decembris 2018 - 01:36
(Link)
[ un kā jau teicu - tālākā saruna pie manis]
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 15:24
(Link)
Vēlreiz - pēdējie gadi rāda, ka demokrātiskie spēki ar demokrātiskiem līdzekļiem apšauba un kritizē pašpasludināto “liberālo” status quo, vienlaikus rādot, ka viņu liberālismam nav nekāda sakara ar brīvību, tad nu viņi izmanto atlikušo balsošanas brīvību, lai demokrātiskā ceļā brīvības ienaidniekus aizbalsotu prom. Centristu jeb “liberāldemokrātu” fanātisms ir patiesi apskaužams.
https://americanaffairsjournal.org/2017/05/populist-demagogy-and-the-fanaticism-of-the-center/
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 13:42
(Link)
Nu es piemēram no minētā saraksta balsotu ne par visu
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 13:54
(Link)
Doh, tu un ciba ir kādi 1-2, max 3%.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 14:15
(Link)
nu vispār alu cilvēku te gan ir vēl mazāk
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 15:18
(Link)
Forši elektorāta lielāko daļu jeb gilets jeunes saukt par alu cilvēkiem, salīdzinot ar saviem 1-3%. Veiksmi tālāk.
From:[info]axsys
Date:12. Decembris 2018 - 15:38
(Link)
Procentu lielums neatceļ no piederības alu cilvēkiem. Tā ir demokrātijas pati vājākā vieta, doma ka sūdi pārvēršas par zeltu ja pietiekami liels vairākums tā domā.
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 16:14
(Link)
Monarhisti, aristokrātisma teorētiķi un 19.gs. leģitīmisti arī tā domāja. Tiesa, tādas spekulācijas neko nelīdz, ja, teiksim, 60-80% sabiedrības šķiet, ka kaut kas nav kārtībā, sevišķi interneta un brīvākas informācijas plūsmas laikmetā. Šaurā tehnokrātu elite visus jau cietumā neieliks un nepiespiedīs šos procemtus domāt pareizi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 16:41
(Link)
/ Šaurā tehnokrātu elite visus jau cietumā neieliks/

Nē salabos = izārstēs :)
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 17:30
(Link)
Es saprotu, ka tu troļļo, bet te vietā bilst, ka tieši šāda veida domāšana, tikai neironiskā veidā, noved pie lielajiem politiski/reliģiski motivētajiem slaktiņiem. Labotājus labos labotāji, kamēr vairs nebūs ko labot un viss būs jābūvē no sākuma.
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 18:30
(Link)
Tu kaut kā par zemu novērtē cilvēku brīvības impulsu. Piemēram, ja tādas baumas paklīdīs, tad ļaudismasveidā tiešām vairs nepotēsies, neapmeklēs ārstus, izvairīsies no valsts skolām utt. Cilvēks ir fantastiski ietiepīga un radoša būtne, bet to H+ adeptiem jau neiestāstīsi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 18:33
(Link)
/ļaudismasveidā tiešām vairs nepotēsies, neapmeklēs ārstus, izvairīsies no valsts skolām utt./

un izmirs, t.i. atlasīsies. Evolūcija parastā.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 19:54
(Link)
Jap. "Salabotie" svensoni un friči strauji izmirst, piemēram. Poļi vai čehi, kas atsakās laboties, darvinisma hierarhijā ir par kārtām augstāk un vismaz tuvāko paaudžu laikā nekur nepazudīs.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 20:03
(Link)
Pūstošie rietumi pūst jau 150 gadus (skat. pinjona ierakstu). Ceri vien uz to galu.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 21:03
(Link)
"Pūstošo Rietumu" mēms nebija saistīts ar demogrāfiskām pārmaiņām Rietumos, bet kā tagad mēdz teikt - 'optics'. Zviedri un vācieši burtiski izmirst kā etniskas vienības, kas ir fizisks, tangible fakts. Demographics > all.
From:[info]krishjaanis2
Date:14. Decembris 2018 - 01:27
(Link)
Jā, modernitāte, sevišķi 1789. un industrializācijas gaismā tiešām ir liela problēma, kas sevišķi saasinājās pēc 1PK, bet kulmināciju sasniedza 2PK. Tagad mēs dzīvojam tikai atblāzmās. Visu dižo civilizāciju vēsture rāda, ka noriets nav viena, divu, vai pat simts gadu notikums.
From:[info]axsys
Date:13. Decembris 2018 - 01:54
(Link)
"ļaudismasveidā tiešām vairs nepotēsies, neapmeklēs ārstus, izvairīsies no valsts skolām utt."

Good fucking riddance.
From:[info]axsys
Date:13. Decembris 2018 - 01:51
(Link)
"Monarhisti, aristokrātisma teorētiķi un 19.gs. leģitīmisti arī tā domāja."

Tad jau man ir laba vēsturiskā kompānija, ne?
From:[info]krishjaanis2
Date:14. Decembris 2018 - 01:28
(Link)
Es nosaucu tikai pozitīvākos, t.i., reakcionārākos piemērus. Tuvāk mūsdienām, piemēran, būtu boļševiki.
From:[info]krishjaanis2
Date:12. Decembris 2018 - 16:16
(Link)
Jakobīņi arī sevi uzskatīja par vienīgajiem apgaismotajiem cilvēkiem Francijā. Taču šādas domas tikai liek darboties giljotīnai un sekmē pašu downfall.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 14:49
(Link)
Vai pirms tu kļuvi par sarkano, tev jau bija šādas totalitārsas noslieces, vai tas tikai pašreizējās propagandas ietekmē? Imo senāk biji kreisi tendēts, bet tomēr mērens. Taisnība, ka propagandu tiešām vajadzētu izfiltrēt.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 14:54
(Link)
Kas gnidrspeak ir "totalitāras tendences"?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 15:18
(Link)
Uzskats, ka tavai pusei nevēlami vēlēšanu iznākumi ir "vēlēšanu sistēmas gļuki", kuru vajadzētu "salabot". Tas vēl jo vairāk skan kliedzoši, ņemot vērā, ka Tramps tika ievēlēts par spīti pretinieku mēģinājumiem nogļukot vēlēšanas caur visaptverošu propagandas un nomelnošanas kampaņu kontrolētos medijos, sēdošās administrācijas un specdienestu korupcijas un samērā ticamu election fraud, ņemot vērā kā atsevišķos, demokrātu kontrolētos štatos drīkst balsot arī nelegāli migranti (štatos, kas ir pilni ar šiem nelegāļiem un skaidrska 100% balsotu par demiem).

Vai tu neaizdomājies, ka "gļuki" ir pie teikšanas esošajiem politiķiem kā rezultātā tiek balsots par ko radikāli citu? Vismaz tāds bija demokrātijas pamatuzdevums - nomainīt tautai netīkamus politiķus/politiskus kursus, pret citiem.

Btw, kāds ir tavs skatījums uz sociālo mēdiju gigantu (google, facebuk, twitter) un pēdējā laikā jau arī finansējuma platformu (paypal, patreon) neslēpto politisko cenzūru pret konservatīvo un raitwing kontentu? Tā tik turpināt vai piekrīti, ka derētu ieviest antitrust mērus/noņemt neitrālas platformas imunitāti un piešķirt pablišera statusu?
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 16:50
(Link)
Tramps tika ievēlēts pateicoties savai spēlei ar medijiem... Ja tie viņu būtu ignorējuši, kā tas adekvāti pienāktos, viņam nebūtu nekādu izredžu.

Pret filtrēšanu kā tādu man nav principiālu iebildumu, kad "kontents" sāk apdraudēt citas sabiedrības grupas, no tā jātiek vaļā, neatkarīgi vai labējs vai kreisējs. problēma ar šīm formāli tehnoloģiju, pēc būtības mediju organizācijām ir tā, ka pasaule ir ļāvusi tam izaugt un iegūt milzīgu varu paliekot ārpus jebkādas democratic accountability. Nav nekādas demokrātiskas kontroles par to, ko tās dara, just think if that is normal. Vispār nezinu, vai kapitālismā būtu bijis iespējams citādi, šaubos.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 17:22
(Link)
Jā, mediju negodīgā uzvedība viņiem pašiem iešāva kājā. Tā pat kā demokrātu negodīgā rīcība iekš primaries. bez maz vai varētu padomāt, ka cilvēki nobalsoja pret negodīgu, antidemokrātisku rīcību no politiskās klases puses.:mystary:

Kas tavā izrpatnē ir kontents, kas apdraud citas sabiedrības grupas un kam būtu jādeleģē virscenzora tiesības?
Piekrītu, ka tās šobrīd ir ārpus accauntability un to varētu viegli mainīt, padarot šīs platformas vai nu 1) līdzvētīgus pablišeriem, tātad atbildīgiem tiesas priekšā par VISU kontentu, kas uz tā atrodas, 2) konstitucionāli saistītiem tā pat kā citi vitālu infrastruktūru valdītāji kā transporta vai elektroapgādes kompānijas (nevar atslēgt elektrību kādam dēļ politiskajiem uzskatiem).
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:12. Decembris 2018 - 15:01
(Link)
ups? vispār gedymin tur runā par brīvību okej nav tā ka es visur piekrītu gedymin, bet kā tev sanāk totalitārisms ja posteris runā par brīvību tas ir incanti
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:12. Decembris 2018 - 15:20
(Link)
Ja tev būtu jāmācās par juristu, tu tālāk par tiesību normu gramatisko tulkošanu netiktu.
From:[info]unpy
Date:12. Decembris 2018 - 19:49
(Link)
Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā(pirms 7 stundām): Sasniegts vēsturiski augstākais iedzīvotāju atbalsts Latvijas dalībai Eiropas Savienībā – 49%
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 20:00
(Link)
Cilvēks droši vien kļūdījās. 2003. gadā bija 67%.
From:[info]unpy
Date:12. Decembris 2018 - 20:28
(Link)
Var jau būt, ka cilvēks kļūdījās un var jau būt, ka mani atmiņa viļ par tiem 41-43% 2003. gadā. Tikpat labi var būt, ka nesaproti, ko nozīmē "iedzīvotāju atbalsts Latvijas dalībai Eiropas Savienībā".
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:12. Decembris 2018 - 21:05
(Link)
Hmm, tad visi gandrīz visi LV iedzīvotāji, kas nebalsoja referendumā un/vai nebija pilsoņi 2003. bija pret ES vai kā?
From:[info]unpy
Date:12. Decembris 2018 - 21:11
(Link)
Ak, jā, vēl nepilsoņi. Par nepilsoņiem vispār aizmirsu, cik atceros, no pilsoņiem bija kaut kā tā, ka 41-43% par; 19-22% pret; pārējie - nezinu/nesapratu jautājumu/man pie dirsas
From:[info]unpy
Date:12. Decembris 2018 - 21:21
(Link)
Bet atkal jau - kā labi zini, cilvēku atmiņa nav diez ko drošs avots, ļoti iespējams, ka visu nepareizi atceros, stipri drošticamākus datus varētu iegūt, pajautājot tai pašai Eiropas Komisijas pārstāvniecībai Latvijā.
From:[info]unpy
Date:12. Decembris 2018 - 21:26
(Link)
Un vēl, ko gan stabili atceros, tā uz 100% - Eiropas komisija Latvijā atvēra fondu 11 000 000 EUR(vai LVL, to gan vairs neatceros), no kuriem 10 naudas bija atvēlēts tām organizācijām, kuras atbalstīs iestāšanos ES un 1 nauda tiem, kuri būs pret.
From:[info]krishjaanis2
Date:14. Decembris 2018 - 01:30
(Link)
Pilnīgas šausmas. Fonds “Atvērtai sabiedrībai” (sobrīd DOTS) arī strādā pēc līdzīgiem principiem.