making sense - [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

[16. Feb 2018|15:48]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Par Pītersonu var uzzināt te: Guardian raksts.
Last July, he announced plans to launch a website that would help students and parents identify and avoid “corrupt” courses with “postmodern content”
Burvīgi, arī cīnītājs par "vārda brīvību" studentiem veidot publiskus kompromātus par saviem profesoriem, ja pēdējie atļaujas izteikties pārāk politkorekti.

Tīri ziņkāres pēc apskatītos, ko tad viņš saka savos video, bet tikai gadījumā, ja viņš pirms tam skaidri un gaiši pateiktu, ka viņam ar alt-right nav pa ceļam.
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
From:[info]krishjaanis2
Date:16. Februāris 2018 - 18:12
(Link)
Vai tiešām tev ar racionalitāti kļuvis tik vāji? Nekādi "vārda brīvības" ierobežojumi neizriet no mēģinājuma identificēt unizvairīties no kursiem ar neomarksistisku saturu, to pat varētu nosaukt par visīstāko caurredzamības un vārda brīvības vairošanas projektu.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:16. Februāris 2018 - 18:40
(Link)
Sauc kā gribi. Jūsējie uz saukļiem ir naski.
From:[info]krishjaanis2
Date:16. Februāris 2018 - 19:45
(Link)
Saukļu vieglatlētikā vēl tālu līdz tiem, kuri visu grib pabāzt zem nacisma, fašisma un far right birkas. Es tikai aicinu uz racionalitāti un atvērtību domāšanā, nevis dogmātismu.
[User Picture]
From:[info]chrono
Date:16. Februāris 2018 - 18:22
(Link)
Par Pītersonu daudz kur pēdējā laikā raksta, arī šeit. Starp citu, kamdēļ "vārda brīvība" ir ielikta pēdiņās? Viņš ir diezgan inteliģents un godīgs savos uzskatos, tas ir tas, kas man patīk, līdzigi kā Sam Harris. Reti gadās cilvēki, kas ir gatavi atzīt savas kļūdas un diskutēt par saviem uzskatiem nekļūstot agresīvi un par varītēm aizstāvīgi katrā sīkumā savā pozīcijā. Ir viņa uzskati, kas man šķiet drusku izzīsti no pirksta un vairāk būvēti ticībā/cerībā kādai lielākai jēgai un tad piemeklēti tiem argumenti un ne viss ir interesants ko viņš saka, bet man viņš liekas diezgan jēdzīgs. Ar alt-right viņam sakars ir tikai tik liels, ka viss, kas ir pret kreiso liberālismu automātiski patīk alt-right. Es gan īsti nesaprotu kamdēļ ierobežot sevi un klausīties tikai tos, kam jau automātiski ir sev tīkamā morālā pozīcija.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:16. Februāris 2018 - 18:40
(Link)
> Es gan īsti nesaprotu kamdēļ ierobežot sevi un klausīties tikai tos, kam jau automātiski ir sev tīkamā morālā pozīcija.

Domājams, ka es jau esmu informēts par viņa viedokli lielos vilcienos, kaut vai caur to, kas izfiltrējas līdz klab.lv, tā ka neko būtisko informācijas ziņā nejūtos zaudējis. Lielākas intereses izrādīšana / ziņkārības apmierināšana būtu netieša atzinība alt-right, kamēr viņš ar to ir saistīts / nenoliedz saistību ar to.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:16. Februāris 2018 - 19:33
(Link)
Viņš noliedz saistību ar alt-right. Smieklīgi, ka youtube pat uz brīdi nobloķēja viņu, kur viņš noliedz šo saistību. Varbūt tas bija youtube algoritmu gļuks, bet arī tas palīdzēja vairot viņa popularitāti :)
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:16. Februāris 2018 - 19:40
(Link)
"While Peterson does not endorse such attacks, his intellectual machismo does not exactly deter them."
"he does not fully endorse the far right, but he flirts with their memes and overlaps with them on many issues."

Uzticēšos Guardian rakstam, nevis tavam viedoklim, kamēr nepierādīsi pretējo.
From:[info]krishjaanis2
Date:16. Februāris 2018 - 19:43
(Link)
"Overlaps on many issues", "intellectual machismo", turklāt nevis vienkārši konservatīvi, bet gan "far right" - jebkuram veselīgam interneta lietotājam tie būtu signāli par vienkārši sliktu žurnālismu voluntāri līdz bezgalībai paplašinātās kategorijās, taču nē, tikai ne tev.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:17. Februāris 2018 - 21:03
(Link)
Mūsdienās nepastāv nekāds "far right". Tev tas vēl nav dalecis, tirliņ?
[User Picture]
From:[info]saturday
Date:18. Februāris 2018 - 20:46
(Link)
bet kultūrmarksisti gan pastāv, ja?
From:[info]krishjaanis2
Date:18. Februāris 2018 - 21:49
(Link)
Far right nepastāv kā kaut kāda visaptveroša reakcionāro masu vai ļaunu populistisko partiju sazvērestība, masveidā promotējot noteiktas rases pārākumu, citu tautu, rasu vai etnisko grupu paverdzināšanu un kā noteikta veida bioloģiskais determinisms-eigēnika-rasu higiēna īstenota ar politiskiem līdzekļiem.
Vai pastāv pamanāmi un ietekmīgi kultūrmarksisti, kā pārstrādātās un modernizētās Marksa idejas balstītu viedokļilīderu un intelektuāļu mērķtiecīga kustība, lai apkarotu reakcionāro, tumsonīgo tautu, atceltu, viņuprāt, netaisnīgu un apspiedošu sociālo sistēmu un apkarotu visu, ko uzskata par fašismu? Jā.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:18. Februāris 2018 - 09:12
(Link)
"Uzticēšos Guardian rakstam"

[User Picture]
From:[info]brookings
Date:8. Aprīlis 2018 - 23:07
(Link)
:))
From:[info]krishjaanis2
Date:16. Februāris 2018 - 19:41
(Link)
Smieklīgi, kā tev alt-right, sekojot žurnālistu uzpūstajam burbulim, arī ieņēmis teju dēmoniskas pozīcijas. Tas ir pilnīgs pizģec, kas notiek ar mūsdienu publisko diskursu, visa šī nebeidzamā paranoja un eskalācija.
[User Picture]
From:[info]chrono
Date:17. Februāris 2018 - 00:27
(Link)
Diez vai viens skatījums kaut ko fundamentāli mainīs pasaules kārtībā, toties par viedokli interantāks ir pamatojums viedoklim, ko klab diez vai ir spējīgs nodemonstrēt viņa vietā.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:17. Februāris 2018 - 22:48
(Link)
Problēma ir tāda, ka mūsdienās nepastāv nekāds right-wing spārns. Ir Marksisti un vēl vairāk marksisti. Viss.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:16. Februāris 2018 - 19:30
(Link)
Dž. Pītersons ieguva slavu, tikai pateicoties SJW, kuri centās viņu apklusināt un apvainot visādos vārda brīvības pārkāpumos. Nu apmēram tieši tāpat, kā tu mēģini to tagad izdarīt. Domāju, ka viens šāds tavs raksts nozīmē, ka vismaz viens cits cibas lasītājs (visdrīzāk nekomentējošs) tagad aizies paklausīties Dž. Pītersonu. :) Veiksmes!
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:16. Februāris 2018 - 19:34
(Link)
Ja kāds aizies palasīt to rakstu un kritiski padomāt, labi, tāds arī ir mērķis. Citādi šī lapa pārvēršanas par kārtējo echo chamber.
From:[info]krishjaanis2
Date:16. Februāris 2018 - 19:47
(Link)
Izcelsim - "kritiski padomāt".
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:16. Februāris 2018 - 19:47
(Link)
Jā, šis ir labs mūzikas publicista viedoklis par psiholoģijas profesoru no viedokļu daudzveidības :) Pītersons pats par sevi nav nekas īpašs, bet viņam ir lieliski izdevies izgaismot tās muļķības un profesionalitātes trūkumu, kas tik ļoti pārņēmis pašreizējos mēdijus.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:17. Februāris 2018 - 17:13
(Link)
Ja raksts būtu par viņa zinātniskajiem darbiem, tad varētu piesieties, ka kritizētājs nav pietiekoši izglītots psiholoģijā, bet tas ir par Pītersona publiskā intelektuāļa tēlu. Neieskaitīts.

Par "muļķības un profesionalitātes trūkumu" mēdijos, tas nudien nav nekas jauns, un ja šis ir Pītersona lielākais sasniegums, tad good luck.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:18. Februāris 2018 - 00:59
(Link)
Well, viņš vismaz kaut ko dara ar šo fake news problēmu. Inkantākais, ka viņš pat neko nedara, jo viņa nelabvēļi paši izdara darbu viņa vietā – vispirms savāc "neieskaitītus" ar teksti "he is saying...", kas vairo kontroversiju. Pēc tam jau saņem drosmi iet viņu intervēt ar argumentu "so, you saying..." :D
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:17. Februāris 2018 - 21:07
(Link)
Tu esi totalitārists un komuņaga. Dabiski, ka tev nepatīk Pītersons, kas ir klasisks liberālis.
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:18. Februāris 2018 - 09:38
(Link)
...teica cibas šarikovs, kurš to vien dara, kā truli nodirš visus, kuri nedzīvo viņa alternatīvo faktu pasaulē.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:18. Februāris 2018 - 10:02
(Link)
Teica ģibila, kas kura middle neims ir "ad hominem".
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:18. Februāris 2018 - 14:16
(Link)
Gnidrologa diršanas likums - viss, ko, mēģinot uzdirst, saka gnidrologs ir pilnīgas muļķības.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Februāris 2018 - 13:02
(Link)
Neesmu identificējies ar nevienu no šīm grupām, tā ka fuck off.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:17. Februāris 2018 - 13:07
(Link)
Personīgi mani ne sevišķi interesē Pītersona pienesums, taču tāda veida materiāls man noteikti šķiet savietojams ar vārda brīvību (studiju programmu un kursu apskati ne ar ko īpašu neatšķiras no preču vai pakalpojumu apskatiem un, TBH, esmu nedaudz pārsteigts, ka tie nav bijuši izplatītāki jau stipri agrāk).
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:17. Februāris 2018 - 17:14
(Link)
Moš šim var pievienot kā papildus fīču https://itunes.apple.com/us/app/peeple/id1008896593?mt=8
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:17. Februāris 2018 - 17:17
(Link)
> esmu nedaudz pārsteigts, ka tie nav bijuši izplatītāki jau stipri agrāk

Jau labu laiku eksistē ratemyprofessors.com. Atšķirība ir tāda, ka tas nav ideoloģisks serviss.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:17. Februāris 2018 - 17:36
(Link)
Dati paši par sevi nav ideoloģiski vai politiski, tiem tikai var būt tādi pielietojumi. Speaking of which, tāda veida publiskus sarakstus katrs var izmantot pēc saviem ieskatiem; nebrīnītos, ja citai publikas daļai tie varētu kalpot kā rekomendācijas utt.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:17. Februāris 2018 - 18:15
(Link)
#rationalizations
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:17. Februāris 2018 - 23:33
(Link)
Kādēļ, pēc Tavām domām, šajā gadījumā man varētu vajadzēt/es varētu vēlēties racionalizēt?
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Februāris 2018 - 13:07
(Link)
Tas, ko biedri sauktu par "autismu" (skat. extranjero komentāru tavējam), ar to nedomājot diagnozi, bet reakcijas veidu - it kā loģiski argument, bet neskatās uz kopējo bildi.

Traibālisms un spēku tērēšana cīņā pret nepareizi domājošajiem profesoriem, nav tas, ar ko studentiem AI iestādēs vajadzētu nodarboties.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:18. Februāris 2018 - 13:32
(Link)
Nevajadzētu, piekrītu. Viņi ar to var nodarboties brīvajā laikā un ārpus universitāšu atbalsta vai resursiem. Tiesa gan, tieši tas pats attiecas uz pilnīgi visu veidu aktīvismu, t.sk. to, pret ko iestājas minētie indivīdi.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:18. Februāris 2018 - 09:29
(Link)
#rationalizations

Jā, TU racionalizē vāji maskētas politiskas ideoloģijas institucionalizēšanu akadēmijā. Ja tu būtu dzīvojis PSRS laikos, noteikti būtu starp komjaunatnes līderiem. Pītersons cīnās PRET zinātnes ideoloģizēšanu. Nožēlojami, ka valstī, kas pati izgājusi sarkano mēslu totalitārismu un vēl no bērnības/jaunības gadiem atceras marksisma-ļeņinisma piesūcinātos mācību materiālus/priekšvārdus, šobrīd atļaujās aizstāvēt šāda paša tipa ideoloģiskas subversijas un smadzeņu skalošanas mēģinājumus Rietumu civilizācijā. Tas ir kaut kāds Stokholmas sindroms vai MK ultra tipa sūds, par ko te bieži raksta ulvs? Ķipa, vienreiz jau izdrāza un tagad pats prasa, lai drāž vēl.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:18. Februāris 2018 - 01:13
(Link)
Es tev piekrītu, bet domājams, ka tiem, kas skatās uz to ar mazāk autistisku prātu, varētu būt iebildumi. Viņi šāda saraksta esamību varētu uzskatīt par neslavas celšanu utml.

Šeit līdzīgs gadījums, kad antropoloģijas studenti apvainojās par vārda niger izmantošanu klasē. Konteksts gan ir tāds, ka profesors uzdeva jautājumu – kas melnajam ir aizskarošāk: fiziski iekraut vai nosaukt par nigeru. https://www.theroot.com/princeton-students-walk-out-of-lecture-after-professor-1822830983 Kursa nosaukums: “Cultural Freedoms: Hate Speech, Blasphemy and Pornography.”

[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Februāris 2018 - 13:14
(Link)
Par runas brīvību augstākajā izglītībā. Profesori ir nopelnījuši tiesības izteikt ideoloģisku viedokli, jo par profesoru kļūst zināšanu, nevis ideoloģijas dēļ. Studenti - ne tik daudz, t.i. viņiem ir brīvība nepiekrist profesoriem, bet ne brīvība pārmācīt profesorus, ja tie nedomā viņiem vēlamā virzienā. Campus viesi savukārt vispār neko nav nopelnījuši.

Akadēmija strādā tikai tāpēc, ka tā ir "totalitāra", hierarhiska sistēma, kurā dažādiem līmeņiem ir dažādas tiesības. Ja universitātes apkopējiem būtu tikpat lielas tiesības uzstāties lekcijās kā profesoriem, tad universitātes varētu slēgt.

Kas attiecas uz Pītersonu, viņa uzskati (pēc extranjero atreferējuma, jo kā minēju, neesmu pats tērējis laiku ai iepazītos ar primary sources) tiešām nav nekas ārkārtējs, bet pārsvarā common sense. Man nepatīk nevis tie, bet elka statuss cilvēkam, kurš negrib atkratīties no alt/far right.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:18. Februāris 2018 - 13:30
(Link)
Uzskatu, ka katram vajadzētu drīkstēt izteikt ideoloģisku viedokli (nejaukt ar garantiju tikt ņemtam vērā), bet neuzskatu, ka ideoloģiskiem viedokļiem (vienalga, kāda flanga un krāsas) būtu vieta izglītībā vai zinātnē kā daļai no programmas. Tas pats attiecas uz reliģiskiem u.c. līdzīgiem viedokļiem.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:18. Februāris 2018 - 13:55
(Link)
Gedymin nodarbojas ar transparentu demagoģiju. Viss sirbors ir tikai un vienīgi par ideoloģiju integrēšanu mācību programmās un likumos, nevis indivīdu tiesībām izteikt ideoloģisku viedokli. Tas ir tieši tas PAR ko iestājas Pītersons. Es neticu, ka gedymin to nesaprot, viņš prosta nagla melo kā jau labam sarkanim pienākas.
(bez virsraksta) - (Anonīms)
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Februāris 2018 - 19:58
(Link)
Palūgšu personīgo info te atklāti nelikt.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Februāris 2018 - 19:58
(Link)
^ Anonīmajam komentētājam
From:(Anonymous)
Date:18. Februāris 2018 - 22:23
(Link)
Lūdzu, tas pats nobanotais teksts, bez sensitīvajiem personas datiem:

Gedymin, kad savā laikā pirms gadiem 3-4, pirms Tavas pārcelšanās uz ārzemēm sanāca ar Tevi diezgan izvērsti pakomunicēt par šādiem un līdzīgiem jautājumiem, Tu nekad nepaudi tik klaji stulbus viedokļus kā tagad un šeit.
Vai patiešām Rietumu neoliberālmarksistiskā akadēmiskā un t.s. intelektuālā vide ir tik vilinoši suģestējoša, lai pat no totalitārismu pārcietušas valsts nākušam visnotaļ izglītotam pieaugušam(!) cilvēkam tā izskalotu smadzenes, lai viņš īsā laikā arī nozombētos līdz šādam idiotismam, kādu Tu te paud??!!
From:[info]krishjaanis2
Date:19. Februāris 2018 - 10:26
(Link)
Man šķiet - kā novēroju ar vairākiem agrāk gandrīz saprātīgiem indivīdiem feisbukā - daudzi, arī gedymin, sagāja uz īso vispirms pēc brexita, un tam vēl sekoja Tramps, kas vispār visiem (protams, pārnestā nozīmē visiem, jo tā taču ir šaura, taču ietekmīgu sort of intelektuālu margināļu grupiņa) histērijā atmiekšķēja smadzenes, pēc kam sekoja arvien pieaugošāks indīgums pret visu, kas ir ārpus burbuļa, un bezgalīga fašisma paranoja. Žēl, pēc breksita un Trampa cerīgi iedomājos, ka šiem īpatņiem tas kalpos tieši kā reality check refleksijai par sevi un savu kļūdu, aizspriedumu, domāšanas nepilnību novēršanai. Redz, laikam nekad nedrīkst pārāk daudz sacerēties par cilvēkiem.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:19. Februāris 2018 - 12:12
(Link)
Jā, pēc bēgļu krīzes, Trampa, un pēc UK kļūšanas par USA wannabe visās lietās, ir kļuvis neiespējami nepamanīt, ka rietumu civilizācija ir decline un ir zem sistēmiska uzbrukuma no right-wing spēkiem.
From:[info]krishjaanis2
Date:19. Februāris 2018 - 12:30
(Link)
Ir kļuvis neiespējami nepamanīt, ka rietumu civilizācija jau ilgāku laika sprīdi ir iekš smaga decline un identitātes krīzes, protams, atrodoties konstantā uzbrukumā visās frontēs no kreisajiem nihilistiem, kamēr minētie gadījumi ir niecīgas pilītes posta okeāna, lai kaut cik mēģinātu kaut kā reaģēt, ja ne rīkoties lietas labā.
From:[info]krishjaanis2
Date:19. Februāris 2018 - 12:34
(Link)
Un ir redzams, cik fantastiski grūti ir ko mainīt, jo kreisais smadzeņu vēzis ir iefiltrējies visās ietekmīgajās institūcijās, tas ir kā ķēniņam Leonidam Termopilās stāvot pret tūkstošiem pretīgu persiešu, pret orduas plūdiem, un mums šobrīd nav pat šāda Leonida.
From:[info]krishjaanis2
Date:18. Februāris 2018 - 20:46
(Link)
Ja tu "far right-altright" leibla bezgalīgas reproducēšanas kulta prakses apšaubīšanu vai problematizēšanu uzskati par "negribēšanu atkratīties", tad kas tev var palīdzēt?
Viens no iemesliem, kāpēc JP neredz vajadzību to darīt pie katra sava paziņojuma visticamāk ir tas, ka viņa agrīnā darbība tieši ir skārusi totalitāro iekārtu un sistemātiska ļaunuma pētniecību, sevišķi analizējot tieši nacismu. Un kad marksisti - citas ļaunas ideoloģijas pārstāvji - viņam pie katra soļa pārmet, ka viņa uzskati patīkot nepareizaijiem cilvēkiem, well, Pītersona kungam atliek tikai nopūsties par kārtējo cilvēces degradācijas pakāpi.