making sense - [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

[8. Okt 2017|12:43]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
uzzinu_pēdējais: beidzot redzu kaut kādu izskaidrojumu, kāpēc nūģiem patīk anime. Tā kā mani personīgi tas īpaši neuzrunā, šī korelācija man vienmēr bija mistērija.

Izrādās, daudziem cilvēkiem ir grūti nolasīt emocijas no sejas mīmikas un citiem neverbālajiem kanāliem. Tā ir viena no autisma pazīmēm. Viņiem tās ainas filmās, kurās aktieri nerunā, bet tikai demonstrē mīmiku, liekas garlaicīgs filleris. Toties anime un multfilmās emocijas parāda formālā vai pārspīlētā veidā. To ir vieglāk atpazīt.

Edit: wtf, pie nākošā ieraksta, kas "aizskars" Šerloku Holmsu, anime, MLP, GoT, vai kāda cita svēto govi, likšu trigger warning un lj-cut. Ieraksts ir par hipotēzi, kuru būtu interesanti pārbaudīt. Neviens neapgalvo, ka autisma pazīmes ir vienīgais vai pat galvenais iemesls, kāpēc kādam patīk anime vai Disneja filmas.
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
From:[info]zero_weirdness
Date:8. Oktobris 2017 - 16:23
(Link)
spot on
[User Picture]
From:[info]virginia_rabbit
Date:8. Oktobris 2017 - 16:29
(Link)
es par nūģiem uzskatu cilvēkus, kas izdara šādus secinājumus
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Oktobris 2017 - 17:14
(Link)
Jā, ļoti dīvains secinājums :D
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:9. Oktobris 2017 - 07:33
(Link)
Nenūģis tak neinteresēsies par psiholoģiju.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 11:06
(Link)
nūģis drīzāk ir vērtējošs jēdziens; vienkārši interese par psiholoģiju nepadara par nūģi, bet tizla armchair psiholoģizēšana gan
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:9. Oktobris 2017 - 13:06
(Link)
Te drīzāk ir vietā jautājums, kāpēc cilvēki, kam neinteresē nūģiska airmchair psiholoģija, vispār lasa šo blogu un dusmīgi komentē :D
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 22:35
(Link)
ja nepatīk kritiskas atbildes, viens risinājums būtu rakstīt kaut ko sakarīgāku, vai vismaz neieņemt pēc tam upura pozu
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:9. Oktobris 2017 - 22:56
(Link)
slikts, baidos ka uz tava līmeņa "sakarīguma" standartiem te neviens nav spējīgs, vismaz tādiem, kuri prasa iepazīties ar visu Japānas animi pirms iesaistīties diskusijā.

Razborka komentāros mani drīzāk uzjautrina. Es jau sākotnējā postā minēju arī "multifilmas", ne tikai animi, tāpēc skaidrojumi par to, ko dara Studio Ghibli kind of miss the point.

BTW, nepretendēju uz oriģinalitāti ar šo novērojumu. Internetā var atrast piemēram, šo: https://reelrundown.com/animation/Why-Are-Autistic-People-Drawn-to-Anime

"Why Are Autistic People Drawn to Anime?"

"You might think all of us anime fans are autistic, but actually only a minority of us are. But it seems that psychologists and special ed teachers have noticed that many autistic adults and children like anime and manga."

Ir materiāli pat Google Scholar.

Manga and the Autistic Mind:
http://www.ncte.org/library/NCTEFiles/Resources/Journals/EJ/1051-sep2015/EJ1051Manga.pdf

"The author examines how manga reveals the way individuals with ASD
process the world, and explores how manga can serve as a teaching tool
for neurotypical and neurodivergent students."
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 23:11
(Link)
Nu jā, šis apstiprina, ka šai hipotēzei nebija pamata. Kas, manuprāt, jau tāpat bija skaidrs. Tā ka šķiet, ka šīs hipotēzes pamatā tomēr ir neizpratne, kas ir anime, un iespējams arī, kas ir autisms.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:9. Oktobris 2017 - 23:20
(Link)
Jokdari, norādi, kas tieši apstiprina, ka hipotēzei nebija pamata?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 23:32
(Link)
You might think all of us anime fans are autistic, but actually only a minority of us are.

Citiem vārdiem, nav pat aptiprināta korelācija starp autismu un anime patikšanu, bet drīzāk tiek secināts, ka šāda korelācija diez vai pastāv.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:9. Oktobris 2017 - 23:41
(Link)
Nu bet mīļo cilvēk, lai būtu tas, ko sarunvalodā sauc par korelāciju (tas ir, spēcīga sakarība), nevajag, lai r būtu vienāds ar 1.0. "All anime fans are autistic", said noone never.

Otrs alternative comphension jums ir sanācis pie autisma kā tāda. Oriģinālais ieraksts runā par "nūģiem" (kas nekādi nav medicīniska diagnoze, vienkārši tā neirotiskā spektra daļa, kuras ekstrēma daļa pēc dažu uzskatiem būtu autisms) un "autisma pazīmēm" (nevis autismu kā med. diagnozi). Ja neredzi atšķirību starp šiem, bēdīgi. Droši vien kāda autisma pazīme piemīt ne tikai man, bet gandrīz katram kas te apgrozās, kaut vai tāpēc, ka normāli cilvēki netērē laiku tik bezjēdzīgās diskusijās.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 23:46
(Link)
Redzi, te pat netiek pat aptuveni minēts, kāds ir r. Kaut kādu r vērtību, kas lielāka par 0, var atrast starp jebkurām divām maz saistītām lietām. Citiem vārdiem, spekulācijas, par kurām nav jēgas dzesēt muti, kamēr nav ievākti reāli dati.

It īpaši jau tas, ka tu pats sāki runāt par nūģiem, bet raksts ir par autistiem, ar kuriem strādā speciālisti, kas ir drusku cits līmenis.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 23:57
(Link)
"iepazīties ar visu Japānas animi" ir salmu vīrs; priekšstatu par dažādību var gūt kaut vai no apstākļa, ka runa ir par populāru mediju nevis žanru, un 'missing the point' ir salīdzināt mediju ar konkrētiem darbiem kā MLP.

Ghibli ir piemērs dažādībai un atzītai vērtībai, un nav nozīmes, vai runa ir par animi vai animāciju vispār.

ieraksta tēze, cik vispār var spriest, bija patoloģizēt pārsvarā nerotipiskas grupas (nūģu) interesi par animi; tas ir uzskatām stulbums, un tevis piesauktie avoti to neatbalsta
[User Picture]
From:[info]watt
Date:8. Oktobris 2017 - 18:48
(Link)
viņiem neliekas, vai liekas?
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:8. Oktobris 2017 - 19:00
(Link)
*liekas, paldies par komenentāru
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 11:03
(Link)
Japānas kultūras īpatnību dēļ animes tematiski bieži mēdz būt vērstas uz 'eskeipismu', un eskeipisms ir aktuālāks 'nūģīgajam' vai mazāk sabiedriskajam sabiedrības segmentam, kā arī, tam pašam segmentam mazāk rūp sabiedrības aizspriedumi pret svešādo vai nūģīgo. piemēram, fantasy žanrs arī labi kalpo eskepismam, un, attiecīgi, ir saistīts ar nūģīgo stereotipu. papildu faktors ir tas, ka animācija kā medijs vieglāk ļauj atainot stipri atšķirīgas pasaules un tāpēc labāk kalpo eskeipismam.

tajā pašā laikā anime nav īsti žanrs kā fantasy; anime ir jebkura animācija no konkrētas valsts un ietver plašu darbu spektru; piemēram, pokemoni nav metami vienā maisā ar Studio Ghibli darbiem. nepatika pret animi kā tādu norāda uz neorientēšanos tās klāstā, un sliktākajā gadījumā tas ir tikai uz izcelsmes valsts vai sabiedrības attieksmes balstīts vērtējums; citiem vārdiem, aprobežotība.

mēģināt cēloniski skaidrot anime izplatību ar neiroloģiskām pataloģijām cerams ir domāts kā joks, bet laikam es neesmu tik labvēlīgi noskaņots pret autoru, lai to droši interpretētu kā joku
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 13:27
(Link)
''nepatika pret animi kā tādu norāda uz neorientēšanos tās klāstā, un sliktākajā gadījumā tas ir tikai uz izcelsmes valsts vai sabiedrības attieksmes balstīts vērtējums; citiem vārdiem, aprobežotība.'''

Vai arī par vienaldzību pret muļķīgām, tizli uzzīmētām multenēm.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 15:39
(Link)
neesi uztvēris jēgu iepriekšējam teikumam pirms citētā; anime ir jebkura animācija no Japānas, un tajā ietilpst daudz 'seminālu' darbu; sk., piemēram, minēto Studio Ghibli
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 15:40
(Link)
"nepatika pret animi kā tādu norāda uz neorientēšanos tās klāstā"

Nope, ne obligāti. Būsi ļoti pārsteigts ja uzzināsi, ka tā big eyes small mouth huiņa var vnk nepatikt kā šķira?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 15:44
(Link)
Jā, man jau kopš bērnības krīpoja ārā tā estētika, vēl tajos laikos, kad pirmo reizi sāku redzēt nipoņu multenes krievu kanālos. Nešaubos, ka tur varbūt ir kādas vērtīgas lietas, bet ja nevar tikt pāri tam kopējam stiliņam, tad nepatiks un viss.
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 15:47
(Link)
+1 un neredzu iemeslu kādam par to apvainoties. Ja tev patīk, nu good for you.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 16:03
(Link)
animē ir daudzveidīgi stili; tu jauc izplatītu tendenci ar kopumu un ilustrē teikto par neorientēšanos
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 16:11
(Link)
Okej... un tagad max vienkārši priekš retārdiem alternatīvi apdāvinātajiem. Ja tev liekas kkas neiespējams vai neticams tas, ka var nepatikt anime kā tāda, kosplejs kā tāds, first person šūteri kā tādi vai jebkas cits kā tāds, tad tas ļoti iespējams nozīmē ka nevis visi citi ir aprobežoti un neorientējas tajās lietās, bet ka konkrēti tu neorientējies cilvēkos un gaumes atšķirībās un projicē uz citiem savas problēmas.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 16:20
(Link)
varu tikai atkārtoties; ir gana daudz animes bez lielām acīm un pārējā; vārds "anime" apzīmē visu japāņu animācijas veikumu
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 16:22
(Link)
Varu tikai atkārtoties, ka ES TO ZINU.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 16:30
(Link)
neizskatās; tavā atbildē ir salīdzinājumi ar konkrētiem žanriem, bet anime ir vienas valsts animācijas veikums; korekts salīdzinājums būtu ar kādas valsts veikumu visā medijā; piemēram, nepatika pret kādas valsts literatūru kā tādu, un tad ir vietā runāt par aprobežotību
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 16:38
(Link)
Neuztraucies, ja kādreiz atradīšu kādu animes (vai mangas, par ko es esmu tajās pašās domās, bet no otras puses pa lielam par komiksiem kā tādiem neatkarīgi no izcelsmes) paraugu kas man iepatiksies, es tev speciāli padošu ziņu. Pagaidām kkā nav gadījies.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 16:47
(Link)
droši dod ziņu, kad labāk zināsi, par ko mēģini runāt
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 17:02
(Link)
Your arrogance will be your downfall, young weaboo
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 17:10
(Link)
tu pat neproti uzrakstīt 'weeaboo', un es neesmu devis pamatu sevi tā saukt; lielais vairums animju man izteikti nepatīk, un es nefanoju par Japānu
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 21:00
(Link)
Lol, kad cilvēkam beigušies argumenti, tad sākas piekasīšanās pie pārrakstīšanās (pie tam pie interneta slenga nevis kkādiem tehniskajiem tekstiem). Un manis pēc taču tu vari fanot vai nefanot par ko gribi, tas kam es piekasos ir doma ka nepatika obligāti nozīmē nebūšanu lietas kursā.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 22:16
(Link)
es esmu bijis pacietīgs; izlaboju drukas kļūdu atbildē uz tukšu apvainojumu nevis argumentu.

varbūt kādam var būt aptverošs ieskats veselas valsts apjomīgā un daudzveidīgā veikumā veselā medijā un nekas nepatikt, bet komentāri šeit vairāk liecina par šauriem apvāršņiem un prastumu
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 16:12
(Link)
Nu, es apskatījos tēlus no tevis minētā Studio Ghibli un tas satur visu to pašu tipisko frīkšovu. Groteski dzīvnieki, milzu acis, mazas mutes, androgīni puši un meitenes, viss ņirb no pārlieku košām krāsām. Var jau būt ka ir kādi izņēmumi, kas izskatās pavisam citādi, bet tad laikam jābūt speciāli meklējušam.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 16:39
(Link)
Ghibli ir viena no atzītākajām animācijas studijām pasaulē; tavs mēģinājums par to vispārināt ir smieklīgs
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 17:58
(Link)
Kādas studijas atzītība nemaina viedokli par to, ko es redzu viņu produkcijā.
From:[info]slikts
Date:9. Oktobris 2017 - 22:25
(Link)
vispasaules atzinības un ilgā vēsture maina to, ka būtu vērts ieskatīties rūpīgāk pirms mēģināt izteikt spriedumus
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 22:44
(Link)
Estētiska (ne)patika ir diezgan intuitīva lieta, kas nav balstīta tikai sausā, analītiskā vērtējumā. Kā Bahs tā Bēthovens ir ģēniji, bet tas nenozīmē, ka melomānam viens nevar būt mīļāks par otru. Šitas ir no sērijas ''mācīt mīlēt Raini''.
Es pat neesmu izteicis spriedumus par japāņu animācijas filmām plašā nozīmē, tikai savu personīgo reakciju pret tai raksturīgajiem vizuālajiem efektiem, kas jau no bērnības darīja vēsu.
From:[info]slikts
Date:10. Oktobris 2017 - 00:03
(Link)
tas ir vairāk no sērijas, ka vērtē grāmatu saturu pat ne pēc vākiem, bet maziem vāku fragmentiem
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:10. Oktobris 2017 - 00:46
(Link)
whatever
tu izklausies pēc stereotipiska mazgadīga japanofīla, kas nevar pārdzīvot, ka kādam neinteresē tavs hobijs
From:[info]slikts
Date:10. Oktobris 2017 - 00:53
(Link)
es patiesībā dodu priekšroku, lai man būtu pēc iespējas mazāk kopīga ar atkritumiem; atbildēju tev kaut cik pieklājīgi tikai tāpēc, ka šis ir svešs žurnāls
From:(Anonymous)
Date:10. Oktobris 2017 - 03:38
(Link)
Tu droši vien vari saredzēt Japānu no sava augstā zirga, neatkritumu cilvēk?
[User Picture]
From:[info]summoned
Date:10. Oktobris 2017 - 14:40
(Link)
Ghibli ir ļoti labas, bet ļoooooti tipiskas estētikas animes. Es drīzāk ieteiktu Monster vai Pluto (Naoki Urasawa darbi) kā piemērus animei/mangai, kas varētu likties paciešama arī cilvēkam no malas, varbūt vēl Knights of Sidonia vai Biomega (Tsutomu Nihei), bet tas jau ir konkrēts distopisks sci-fi, pie tam tuvāks tipiskajam. Savukārt, ja cilvēkam vienkārši jebkas zīmēts rada neomulības sajūtu, tad muļķīgi par visu varu uzplīties ar savām preferencēm - pat labākais stāsts personīgi nebaudāmā formātā kļūst nebaudāms.
From:[info]slikts
Date:11. Oktobris 2017 - 19:40
(Link)
nepiekrītu par Ghibli; stereotipiskais priekšstats par animēm kā nenopietnām un lēti animētām nāk no, piemēram, Sailor Moon vai pokemoniem, bet Ghibli darbi ir galvas tiesu mākslinieciski pārāki. Ghibli ne velti ir 'meinstrīms' arī pašā Japānā. mani piemēri uz nobriedušākām auditorijām mērķētiem darbiem būtu Akira vai GitS. Naoki Urasawa darbi ir piemērs reālistiskam stilam, bet es par tiem nejūsmoju (visus esmu pametis pirms pabeigšanas), un tie noteikti ir 'acquired taste'
[User Picture]
From:[info]summoned
Date:11. Oktobris 2017 - 22:12
(Link)
Kam Tu nepiekrīti? Ka Ghibli ir nepārprotami vizuāli atpazīstams kā anime šī vārda labākajā nozīmē? Ka cilvēkam, kam anime tīri vizuāli, neatkarīgi no satura, griežās acīs ar reālisma trūkumu, varbūt, pat, ja mazticami, varētu likties puslīdz paciešami darbi, kuri ir reālistiskākā stilā zīmēti?
From:[info]slikts
Date:11. Oktobris 2017 - 23:00
(Link)
Sailor Moon tipa animes daudz vairāk atbilst "muļķīgām, tizli uzzīmētām multenēm"; Ghibli darbi ir izcili animēti un uzrakstīti, tāpēc es tos pieminēju kā ievērojamu neatbilstošu piemēru. iebildums tad nomainījās uz reālismu, bet Ghibli darbi ir arī salīdzinoši reālistiskā stilā; nav milzu aču un pārmēru stilizētu frizūru.

Ghibli darbiem ir zemāks 'ieejas slieksnis', tāpēc tie ir 'mainstream' Japānā un plaši atzīti visā pasaulē; grūtāk atrast cilvēkus, kam tie īpaši nepatīk. tikmēr minētais Naoki Urasawa pietiekami bieži nesaista pat anime zinātājus un kur nu vēl nezinātājus.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 20:54
(Link)
Neatceros, ka būtu redzējis anime īpaši daudz big eyes vai small mouth. Dažās tā ir, bet tās vairāk bērniem domātās.

Šis tomēr vairāk liecina, ka Tava nepatika ir drīzāk nezināšana par anime kā sugu.
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 20:57
(Link)
Es esmu redzējis pietiekami lai nonāktu pie sava viedokļa. Kāda vēl "zināšana" tur var būt vajadzīga?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 20:58
(Link)
Tavs teiktais to neliecina.
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 21:02
(Link)
Savukārt man ir pohuj, kas tev par ko liecina. Es jau augstāk rakstīju -- ja kādreiz atradīšu kādas japāņu multenes kas man iepatiksies, painformēšu. :D
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:9. Oktobris 2017 - 21:49
(Link)
''Neatceros, ka būtu redzējis anime īpaši daudz big eyes vai small mouth.''

Varbūt vienās tas ir pārspīlētāk, nekā citās, bet kopumā anatomiskajām u.c. zīmēšanas estētiskajām tendencēm japošku muļķaškās ir skaidri manāmi kopīgi paterni, kas mani nekad nav iedvesmojuši.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:9. Oktobris 2017 - 21:51
(Link)
Man liekas, ka extranjero trollē. Viņš tā mēdz darīt.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 22:59
(Link)
Šoreiz nē. Piemēram, es vakar skatījos Ghost in the Shell. Ne jaunajā, ne vecajā versijā nav pārspīlētu sejas mīmiku, vai lielas acis. Drīzāk ir pārspīlētas filozofiskās atziņas.
[User Picture]
From:[info]summoned
Date:10. Oktobris 2017 - 14:46
(Link)
Galīgi nav obligāti - šis aspekts diezgan žanram piesaistīts un nopietnāki, mazāk uz romantiku un flashy action vērsti darbi ir ievērojami reālistiskāka paskata.
[User Picture]
From:[info]summoned
Date:10. Oktobris 2017 - 17:27
(Link)
Eternal Sabbath un vēl strēķītī ne tikai palielas acis, bet lielas mutes arī! :D
From:[info]axsys
Date:9. Oktobris 2017 - 15:42
(Link)
"likšu trigger warning un lj-cut."

Fuck em, nevajag taču piekāpties vietējiem tumblr izaugumiem un viņu kaprīzēm. :D
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Oktobris 2017 - 20:38
(Link)
Hipotēze ir garām, jo 1) nav datu, ka autistiem jeb nūģiem patiktu anime vairāk nekā citiem. 2) drīzāk ir tā, ka autistiem, kas nespēj nolasīt sejas mīmiku, tā arī īpaši neinteresē, un neinteresēs tās pārspīlēta attēlošana.

Galvenais iemesls, kāpēc gīkiem nepadodas kādas lietas, ir tas, ka viņiem par to nav intereses, nevis tāpēc, ka viņiem smadzenēs ir kādi bojājumi. Ja gīkam rodas interese, tad viņš apgūs emociju nolasīšanas no sejas labāk nekā parastie cilvēki.
[User Picture]
From:[info]sramgni
Date:11. Oktobris 2017 - 00:34
(Link)
Izrādās, ka cilvēki, kas raksta šādus ierakstus, ir lohi.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:11. Oktobris 2017 - 01:19
(Link)
[User Picture]
From:[info]sramgni
Date:11. Oktobris 2017 - 01:20
(Link)
Tu smirdi.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:11. Oktobris 2017 - 01:22
(Link)
Ej labāk pameklē ziedojumus kādai anime figūriņai.
From:[info]slikts
Date:11. Oktobris 2017 - 19:02
(Link)
QED