Vējpilsētniekiem | 17. Oktobris 2008 - 14:28 |
---|
16 tūkstošus latu vērtie Vairas Vīķes-Freibergas ieteikumi Liepājas pašvaldībai (saglabāta oriģinālā rakstība) 1. Turpināt periodiski izvērtēt iedzīvotāju apmierinātību ar pilsētu kā tādu, ar pārvaldes sistēmu un ar tiem kas sistēmu pārvalda.
2. Veicināt atsevišķu domnieku aktīvāku kontaktu ar vēlētājiem, rīkojot ar tiem regulāras tikšanās, stiprinot ciešāku saiti ar nevalstiskām organizācijām, regulāri ņemot līdzdalību konkrētos pasākumos pilsētas kvartālos.
3. Palīdzēt iedzīvotājiem saglabāt un vairot lokālpatriotismu un lepnumu par savu pilsētu: - Izcelt pilsētas dabiskos dotumus: jūras krasts, pludmale, daba un dzejnieku apdziedātais vējš. Tos sakopt un izmantot, piesaistīt tūristus - Pilnveidot un uzlabot cilvēka roku veidojumus: osta, kanāli, parki un ēku arhitektūra. Turpināt uzlabot ceļu slikto stāvokli, informēt iedzīvotājus kas jau paveikts un kas plānots (izdales lapiņas, domes mājas lapa). Informēt iedzīvotājus par Liepājas līdzdalību ES urban program projektos infrastruktūras uzlabošanai. - Izcelt pilsētas sasniegumus kultūras laukā: koncerti, teātra izrādes, festivāli, sporta spēles, aktivizēt iedzīvotājus līdzdalībai - Akcentēt Liepājas kultūrvēsturisko mantojumu: cara kūrorts, nozīmīgs ebreju centrs, stratēģiskas militārās lomas pilsēta nocietinājumi, kara osta - Aicināt katru iedzīvotāju pielikt savu roku pilsētas sakopšanā - Regulāri informēt iedzīvotājus par saņemto finansējumu, panākumiem un attīstības projektu virzību šai jomā.
4. Lai veicinātu pozitīvu gaisotni iedzīvotāju saskarsmē ar Liepājas pārvaldes amatpersonām: - Turpināt profesionāla līmeņa apmācību visiem tiem pilsētas pārvaldes darbiniekiem kam ir saskarsme ar publiku - Personālu sagatavot attiekties ar cieņu un pacietību pret visām sūdzībām - Mudināt personālu vienmēr izpalīdzēt iedzīvotājiem ar informāciju, pat tādu, kas neietilpst paša darbinieka tiešā atbildības sfērā - Uzsvērt nepieciešamību būt laipniem, pacietīgiem un izpalīdzīgiem - Nemitīgi atgādināt to, ka darbinieku loma un pienākums ir kalpot iedzīvotāju interesēm.
5. Lai mazinātu darbinieku stresu un iespējamās negatīvās emocijas: - Veikt profilaktiskas darbības lai izvairītos no darbinieku „izdegšanas” (lai novērstu tādas problēmas kā darba efektivitātes samazināšanos vai neierašanos darbā); piemēram, viena LD apmaksāta personīgā vizīte pie klīniskā vai industriālā psihologa. - Motivēt personālu, kā piemēram ar ikgadēju konkursu par „Laipnāko un izpalīdzīgāko” pilsētas pārvaldes darbinieku.
6. Ņemot vērā, ka iedzīvotāju informēšanā vēl joprojām lielu lomu spēlē rakstiskā informācija par konkrētiem jautājumiem - Neskopoties ar kodolīgām un krāsainām izdales lapiņām, kas reklamē pilsētu vai sniedz informāciju par jau aizsāktiem vai vēl plānotiem nākotnes projektiem - Nodrošināt arvien atjaunotu un vienmēr aktuālu informāciju, - Nodrošināt informatīvo lapiņu brīvu un ērtu pieejamību visās LD pārvaldītajās iestādēs. - Informācijas izplatīšanā sadarboties ar nevalstiskām organizācijām, aicinot tās pašas izvietot savu kontaktinformāciju informatīvos materiālos
7. Ņemot vērā, ka arvien nozīmīgākas kļūst kontaktu iespējas ar elektroniskiem saziņu līdzekļiem: - maksimizēt e-pakalpojumu pieejamību un iedzīvotāju prasmes tos izmantot - monitorēt statistikas par Interneta pieejamību un pielietošanu Liepājā. - izsekot, cik interesenti katru mēnesi konsultē LD mājas lapu un kā viņi to vērtē
8. Pēc iespējas plaši izmantot vietējos masu mēdijus (izdevumus Kurzemes Vārds un Katram liepājniekam un televīzijas kanālu Dzintare) iedzīvotāju informēšanai, kā arī izvērtēšanai par publikas noskaņojumu vai attiecību specifiskos jautājumos.
9.Izmantot radio dotās iespējas, jo tas ir demokrātiskākais informācijas avots visiem iedzīvotājiem, neatkarīgi no ienākumu līmeņa.
10. Turpināt izdot Katram liepājniekam krievu valodas versiju, lai tā nodrošinātu informācijas pieejamību 36% no Liepājas iedzīvotājiem.
11. Izmantot šo publikāciju lai nemitīgi atgādinātu par Valsts valodas likuma prasībām un par latviešu valodas mācīšanās vēlamību un nepieciešamību
12. Svarīgus paziņojumus ievietot bilingvāli, tā mudinot lasītājus salīdzināt un palēnām papildināt savu latviešu valodas vārdu krājumu
13. Pakāpeniski iekļaut Katram liepājniekam krievu valodas versijā arvien vairāk ziņojumus vai sludinājumus latviešu valodā
14. Informēt krievvalodīgos iedzīvotājus par publiski pieejamām iespējām mācīties latviešu valodu.
15. Lai izmantotu tūrisma lielo ekonomisko potenciālu - Turpināt reklamēt Liepāju kā pievilcīgu un iecienītu tūrisma mērķi starp Latvijas iedzīvotājiem - Izstrādāt konkrētus un detalizētus plānus Liepājas reklamēšanai starp Lietuvas iedzīvotājiem. Nodrošināt ikgadēju Lietuvas tūristu skaita pieaugumu - Piestrādāt pie Eiropas Savienības un 3. valstu tūristu piesaistīšanas ar aktīvām reklāmas kampaņām - Sadarboties ar iekšzemes un ārvalstu tūrisma aģentūrām, tūru operatoriem un privātiem ceļojumu birojiem lai vecinātu Liepājas iekļaušanu Baltijas reģionā piedāvātos tūrisma maršrutos.
|