|
Mar. 27th, 2009|06:35 pm |
Baltijas-Melnās jūras kanāla projekts atkal ir izvilkts uz pāris dienu pagozēšanos sabiedrības uzmanības saulītē. Ierosinu uzbūvēt vēl pāris kanālus kā lielšoseju alternatīvas, kas nekad nekļūs bedrainas. Domāju, jāsāk ar Ventas - Rīgas jūras līča kanālu savulaik nerealizētās dzelzsceļa līnijas Tukums-Kuldīga vietā (loģisks turpinājums vēlāk būtu Venta-Liepājas ezers-Baltijas jūra vienā virzienā un Ainaži - Pleskava - otrā).
Šāds projekts Latvijā attīstītu ūdenstransporta līdzekļu - no vienkočiem līdz baržām - ražošanu, radītu darbavietas kanāla rakšanas un mūžīgās tīrīšanas-padziļināšanas darbos, ļautu attīstīt vietējos zīmolus (piem. "ChannelVent"), ūdenstūrismu un zivsaimniecību. Sākotnējie aprēķini liecina, ka sava vietiņa atrastos arī mikroHES. Atbildot uz paredzamo kritiku, laikus jānorāda, ka iegūto zemi nepilsoņiem nepārdos. Turklāt, Tukums jau sen ir gribējis kļūt par ostas pilsētu, privātā sarunā apliecināja vairāki iedzīvotāji. |
|