Dipsijs [entries|friends|calendar]
Dipsijs

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ calendar | livejournal calendar ]

[23 May 2005|09:34pm]

Secinājumi un ierosinājumi

Uzskatām, ka mūsu izstrādātais analītiskais modelis sasniedz darba mērķi - aprakstīt, kādas ir uzņēmuma iespējas iegūt konkurētspējīgu pozīciju Latvijas tirgū un palīdz atrast atbildi uz pētījuma jautājumu.

Ņemot vērā ievada daļā uzstādītos tēmas ierobežojumus, pētījuma izstrādes procesā tiek realizēti visi ievadā uzstādītie uzdevumi. Pirmkārt, tiek apkopota teorētiskā bāze, uz kuras pamata tālāk tiek veidots savs pētījuma analītiskais modelis konkurētspējīgas pozīcijas noteikšanai platjoslu pieslēguma tirgū Latvijā. Otrkārt, seko īss uzņēmuma apraksts un, izmantojot pētījuma analītiskā modeļa kritērijus, tiek veiktas intervijas ar uzņēmuma darbiniekiem. Paralēli tiek apkopoti statistiskie dati un materiāli internetā, kas tālāk noder analīzes procesā. Treškārt, pielietojot izveidoto analītisko modeli, tiek veikta analīze, kuras rezultātā rodam atbildi uz pētījuma jautājumu un sniedzam ierosinājumus.

Apkopojot pētījuma izstrādes procesā pieejamo informāciju, varam secināt, ka uzņēmumā ir daudz stipro pušu, potenciāls sekmīgai attīstībai un jaunu tirgu apgūšanai.

Pirmkārt, uzņēmuma tēls un pieredze palīdzēs vieglāk atrast sabiedrotos un gūt uzticību arī jaunā tirgus daļā. Otrkārt, uzņēmuma stiprā puse ir atlasītais multinacionālais darbinieku kolektīvs. Treškārt, uzņēmuma iekšējā vide, kas stimulē darba procesu uzņēmumā un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu. Par priekšrocību arī uzskatām uzņēmuma sadarbību ar atpazīstamiem aprīkojuma ražotājiem, kas Digiweb klientus nodrošina ar kvalitatīvu aprīkojumu un garantijām.

Tomēr, uzņēmumam attīstoties, ir būtiski pareizi ieviest un īstenot izmaiņas. Tā, piemēram, lai darbs ar jauniem projektiem būtu sekmīgāks, ir nepieciešams optimizēt projektu vadības procesu. Lai izstrādātu uzņēmuma mārketinga un virzīšanas stratēģiju, ir nepieciešams veidot lielāku mārketinga darba grupu. Par vājo posmu pakalpojumu sniegšanas procesā uzskatāma aprīkojuma piegāde un uzstādīšanas termiņš. Izmantojot šādu sadales veidu, jau tagad uzņēmums nespēj izpildīt uzstādīšanu solītajā laikā un ir novērojama klientu neapmierinātība. Paplašinot klientu loku un ieejot jaunā tirgū, šāda veida problēma var būt kritiska un bīstams šķērslis panākumu gūšanai, tādejādi vajadzētu padomāt par loģistikas speciālista piesaisti pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamās aparatūras piegādes procesa optimizācijai.

Analizējot Latvijas ekonomisko situāciju un elektronisko sakaru nozares attīstību, secinām, ka valstī kopumā vērojama stabila ekonomiskā attīstība. Liela daļa uzņēmumu ir datorizēti un izmanto internetu. Joprojām populāri ir iezvanpieejas un ISDN pieslēgumi, tomēr, ņemot vērā kopējās reģiona elektronisko sakaru attīstības tendences, pieaugs platjoslas interneta lietotāju skaits un DSL kļūs par plašāk izmantoto veidu, lai piekļūtu internetam. Jau šobrīd ciparizācijas līmenis Latvijā ir salīdzinoši augsts, kas paver iespējas DSL interneta pakalpojumu attīstībai. Lattelekom ir viens no lielākajiem elektronisko sakaru nodrošinātajiem un turpmāk savu darbību orientēs uz interneta risinājumu piedāvājumu. Lattelekom, Eesti Telekom un Lietuvos telekomas Tallinā parakstot līgumu par informācijas tehnoloģiju uzņēmumu grupas MicroLink akciju kontrolpaketes iegādi, draud izveidot nelielu “interneta monopoliņu”[33]. Tādejādi satelīta interneta vienīgās iespējas ir vēl DSL neapgūtie lauku rajoni, kuros interneta pieslēgumu piedāvājums ir niecīgs un cenas ir salīdzinoši augstas pie esošā iedzīvotāju ienākuma līmeņa. Ņemot vērā satelīta interneta augstās aprīkojuma un abonēšanas izmaksas, tas nespēs konkurēt ar DSL piedāvāto ātrumu un ikmēneša izmaksām. Tādēļ uzskatam, ka satelīta interneta pakalpojumi ir labs pagaidu risinājums nomaļākās vietās, līdz DSL izplatība būs sasniegusi maksimumu.

Satelīta interneta piedāvājums ir visvieglāk īstenojamais Digiweb projekts, jo nav nepieciešamas lielas investīcijas, kā arī dokumentācijas nokārtošana ir samērā viegla. Tā ir laba iespēja ieiet satelīta interneta nišas tirgū Latvijā. Iegūstot pieredzi un pārzinot tirgu, uzņēmumam paveras iespēja piedāvāt cita veida interneta pieslēgumus vai arī veidot sadarbību ar vietējiem uzņēmumiem. Apskatot patreiz Latvijas tirgū piedāvātā satelīta interneta cenas, secinām, ka Digiweb cenas ir par aptuveni 30% zemākas. Tas paver cenu priekšrocības, kuras var papildināt ar citām virzīšanas aktivitātēm, piem., izdevīgiem nomaksas nosacījumiem, papildus bezmaksas IP adreses u.tml., kas varētu stimulēt uzņēmumus attālākās vietās pāriet no šaurjoslas uz platjoslas interneta pieslēgumu.

Līdz ar to, kā galveno ieiešanas stratēģiju jaunajā tirgū, uzņēmumam ieteiktu izmantot fokusēšanās stratēģiju (uzņēmumi un organizācijas nomaļākos rajonos) kombinācijā ar zemo izmaksu stratēģiju (uzsverot aptuveni par 30% zemāko pakalpojuma cenu piedāvājumu nekā citiem tiešajiem konkurentiem). Lai šo stratēģiju realizāciju atvieglotu un padarītu mazāk riskantu, ietiecama būtu apvienošanās, pārpirkšana vai cita veida cieša sadarbība ar kādu no pieredzējušiem vietējiem IT pakalpojumu uzņēmumiem.

Galvenās problēmas, ar kurām saskārāmies pētījuma veikšanas procesā:

1)      statistisko materiālu meklēšana – process prasīja krietni vairāk laika, lai sameklētu pēc iespējas jaunāku informāciju, kas ir būtiski, ņemot vērā nozares straujās attīstības tendences;

2)      informācija par satelīta interneta pakalpojumu piedāvātajiem Latvijā – informācijas meklēšana sarežģīta, jo satelīta interneta pakalpojumi netiek plaši reklamēti un atrodas projektu stadijā, kā arī nespējām iegūt VIASAT pakalpojumu cenrādi, kas sniegtu plašāku ieskatu tiešo konkurentu piedāvājumā;

3)      straujo notikumu virkne uzņēmumā – tā kā uzņēmums strauji attīstās, veicot pētījumu, bija jāseko līdzi jaunākajai informācijai, jāveic atkārtotas darbinieku intervijas un jāveic labojumi jau apkopotajā informācijā.

Pētījuma tālākās izpētes iespējas:

  • Iespēja paplašināt apskatāmo valstu skaitu un veikt to savstarpējo salīdzinājumu, jo Digiweb ir ieinteresēts izvērst savu darbību visā Austrumeiropas reģionā;
  • Satelīta internets ir tikai viens no interneta risinājumiem, ko Digiweb piedāvā, tādēļ ir iespēja paplašināti apskatīt citu pieslēgumu veidu potenciālu Latvijā (un citās Austrumeiropas valstīs);
  • Iespēja paplašināt apskatāmo kritēriju loku un ar aptaujas palīdzību noskaidrot potenciālo klientu vajadzības.

post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]