friends [entries|archive|friends|userinfo]
deniss

[ website | My Website ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Oct. 28th, 2014|12:09 pm]

watt
kas ar smūtiju sāk, ar beigeli beigs.
link12 comments|post comment

[Oct. 24th, 2014|10:22 am]

watt
[Tags|]

Pie jautājuma, ka varētu strādāt (neiet pensijā) līdz pat nāvei.

"I have a hard time recognizing that I’m 84, almost 85. I’m in complete denial, which I think is extremely useful. Of course from time to time I allow myself to be aware of it, but it’s not something that I dwell on. I like working. I work very intensely."
"my friends are either dead or are still working."

+papildus

"scientists [...] looked at more than 4,000 subjects over two decades and found that men who were bald when they joined the study were more likely to develop prostate cancer than men who kept their hair. The researchers couldn’t be sure what explained the link, though they suspected that androgens (male hormones including testosterone) could be affecting both scalp and prostate. Langer had another theory: “Baldness is a cue for old age,” she says. “Therefore, men who go bald early in life may perceive themselves as older and may consequently be expected to age more quickly.” And those expectations may actually lead them to experience the effects of aging."
link11 comments|post comment

par veļas mašīnām [Oct. 19th, 2014|09:13 am]

watt
[Tags|]

Man ir aizdomas, ka milzīgais daudzums ar dažnedažādiem modeļiem kas katru gadu tiek atjaunoti un saputroti, ir ražotāju sazvērestība lai pircēji būtu neinformēti par to, ko pērk: lai pircējam varētu iesmērēt sūdu.

No ekonomikas skatu punkta, ja ražotājs piedāvātu 3-4 modeļus, un tos tikai uzlabotu, tirgū drīz būtu perfektas veļas mašīnas, kas kalpo 20 gadus un ilgāk. Bet tad arī ražotāju būtu kādi 2, varbūt 3. Tāpēc ka no tiem dažiem modeļiem kas pieejami, būtu viegli izvēlēties labāko, un pircēji ņemtu tikai vislabāko modeli. Uzvarētājs paņem visu. Labākais modelis pelnītu milzu naudu, bet tie kuriem modeļi nav tik izdevušies, lasītu grašus.

Savukārt situācijā, ka ir 100 ražotāji, un katrs piedāvā 50 modeļus, ir neiespējami novērtēt, kura mašīna ir kalpos uzticami, un kura ir defektīva grabaža, kas ik pēc gada jālabo dēļ nožēlojamiem konstrukcijas trūkumiem. Pirkums pārvēršas par loteriju, un pircēji tā arī uzvedas, vienkārši pērk kautko uz labu laimi, un pēc tam nevajadzīgi cieš.

Ja ražotājam būtu 3-4 modeļi, ko ražot un katru gadu uzlabot, visi potenciālie gļuki būtu novērsti, un mašīnas būtu nesalaužami zvēri. Bet no ekonomikas viedokļa, tas atkal īsti nesaskan ar ražotāja motīviem: ko ražotājam darīt, ja viņš šogad uzražo mašīnu un pārdod, bet pēc tam nākamais pirkums būs pēc 30 gadiem? (Tas ir, kad ģimenei varbūt savajadzēsies jaunu mašīnu.)

Tātad, ir 2 iespējas: A) 2-3 ražotāji kas konkurē, katrs piedāvā 3-4 modeļus. Pircējs izvēlas vis-vis-labāko. Vai B) 100 ražotāji, tirgus pārpludināts ar mēsliem ar neskaidru specifikāciju, defektiem un kalpošanas ilgumu (garantija 2 gadi un pēc tam kaut vai plūdi), pircējs pērk uz aklo. Kā no (B) tikt uz (A) ?

***

Veļas mašīnas ir interesants piemērs, jo tās a) vajag katrā mājā, b) tiek ekspluatētas ļoti intensīvi, c) dod milzīgu labumu (ja salīdzina ar iespēju mazgāt drēbes rokām) d) ir salīdzinoši vienkāršs darbības princips - jebkuriem ražotāja konstrukcijas defektiem iemesls ir tikai nolaidība un slinkums. Nav nekādas kosmiskās tehnoloģijas.
link19 comments|post comment

par elektroauto [Oct. 19th, 2014|08:54 am]

watt
daudzi par elektroauto nesaprot "kur varēs uzlādēt"? īstā atbilde ir - jebkur. noparkojot, ielas malā būs stabiņi ar rozetēm, kur vnk dakšiņu iespraust.

pie lielveikaliem, noliekot stāvvietā, varēs arī pieslēgties pie lādētāja. Raugi, Berlīnē daži lielveikali jau šādu papildus iespēju dod: un jo vairāk elektro-auto parādīsies, jo lielāks būs pēc tā pieprasījums. Es prognozēju ka galu galā tā būs standarta lieta - ejot veikalā, noliec auto lādēties, atnāc pēc 30min-1h atpakaļ = auto ir pilnībā uzlādējies.

Un pats galvenais: elektrisko lādētāju (kā stabiņš ar rozeti) var uzlikt pilnīgi visur - visos "europark" laukumos, dzīvojamo namu pagalmos, utt. Nav jābūt kautkāda attālumā no dzīvojamām ēkām/utt, kā gadījumā ar degvielu.
link15 comments|post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]