Andris

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
15:43: Kāpēc koalīcijā jāņem SC, nevis NA
Es pēdējās dienās domāju, kāpēc ir tik liela pretestība pret SC ņemšanu valdībā? Kāpēc tik liela piesardzība arī politisko partiju starpā? Man šķiet, ka pretestība un piesardzība pamatā skaidrojama ar bailēm. Bailēm no palielinātas Krievijas ietekmes, no valsts pamatvērtību izjaukšanas, no „krievu” nākšanas pie varas un tā tālāk. Un jāsaka, ka ir pamats zināmām bailēm, jo SC savā pašreizējā veidolā nekāda laba kompānija nav.

Neskatoties uz to, es uzskatu, ka Vienotībai un Zatlera Reformu partijai būtu jāveido koalīcija tieši ar SC, nevis ar Nacionālo apvienību.
Ņemot vērā pašreizējo situāciju valstī, neuzskatu, ka mazākuma valdība ir reāls risinājums. Bet kāpēc uzskatu, ka jāņem SC, nevis NA?

Tas, manuprāt, ir vienīgais veids, kā „piebremzēt” SC augošo atbalstu. Nav gaidāms, ka šajā mandātu periodā ekonomiskā situācija valstī strauji uzlabosies un ka vidējam iedzīvotājam manāmi celsies dzīves līmenis. Attiecīgi SC nākamajās vēlēšanās varētu iegūt vēl lielāku atbalstu, jo daudzi iedzīvotāji nenoliedzami būs vīlušies valdošās koalīcijas darbībā.

Toties, ja SC ņems valdībā, partijai nāksies uzņemties atbildību par visiem pieņemtajiem lēmumiem. Nenoliedzami, daļa SC elektorāta („runā ar mani krieviski, mēs uzvarējām vēlēšanās”) jutīsies neapmierināti ar SC darbu, jo nauda nebirs no pārpilnības raga, krievu valodas statuss paliks negrozīts un uzraksti kirilicā neatgriezīsies. Šie vēlētāji varētu atgriezties pie politiska spēka, kas viņiem ir tuvāks – PCTVL, vai pie kāda cita, jaunizveidota, ekstrēmistiska spēka. Vēl pie tam, SC cietīs tikpat daudz no vispārējās neapmierinātības ar valdības darbu, kā pārējās valdībā esošās partijas – vairs nevarēs celt reitingus uz neapmierināto vēlētāju rēķina.

Vēl SC būs jātiek galā ar iespējamo šķelšanos partijas iekšienē. Patiešām promaskaviskajām frakcijām būs grūti samierināties ar to, ka daudzi partijas biedri sāks runāt par okupāciju kā vēsturisku faktu un latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu. Ideālajā variantā šie Kremļa ideologi atdalīsies no SC un tādā veidā SC varētu turpināt pārveidoties par sociāli atbildīgu partiju, kas ir gatava strādāt valsts labā un piedāvāt reālu alternatīvu labējai ekonomiskai politikai. Vārdu sakot, SC ņemšana valdībā ir vienīgais, kas rada cerības par SC „normalizāciju” (jāpiebilst, ka tās cerības gan nav dikti lielas).

Ir arī vairāki argumenti, kāpēc atteikties no koalīcijas veidošanas ar NA. Pirmkārt, NA pārstāvju uzskati nereti liecina par vēlēšanos atgriezties 30. gadu beigās. Partijas pasaules skatījums ir klaji melnbalts, kur vienā pusē ir labie, bet otrā – okupanti, kangari un tā tālāk. Otrkārt, NA ņemšana koalīcijā kaitēs Latvijas starptautiskajai reputācijai. Un nē, es nerunāju par Maskavas reakciju, bet par Rietumeiropas. Galēji nacionālistiskas partijas nav ieredzētas Eiropas Savienībā. Treškart, rodas iespaids, ka NA nav partija, kas nāks ar jebkādiem konstruktīviem priekšlikumiem ekonomikas attīstības, labklājības vai citās aktuālās jomās. Ieviesīs tēvzemes mācību skolās, un ļaus valdības labēji noskaņotajiem ekonomistiem rīkoties pēc saviem ieskatiem. Un tas, ticiet man, nenāks par labu vidusmēra iedzīvotājam. Ceturtkārt, NA ņemšana valdībā stiprinās SC un veicinās sabiedrības polarizāciju un radikalizāciju. Un ja ir viena lieta, kas mums nav vajadzīga, tad tas ir pieaugošs, uz etniskiem pamatiem balstīts, radikālisms.

Es jau pēc iepriekšējām vēlēšanām teicu, ka vislabākā koalīcija, manuprāt, būtu starp SC un V, jo V piespiestu SC atteikties no saviem radikālākajiem uzskatiem, vārdu sakot, V pieskatītu SC darbību un turētu SC grožos, kamēr SC piespistu V atteikties no saviem radikālākajiem uzskatiem, vārdu sakot, SC pieskatītu V un turētu V grožos. Būtu bijis iespējams izveidot progresīvu un demokrātisku sadarbību vārda labākajā nozīmē.

Ārkārtas vēlēšanas apstiprina, ka ir pienācis laiks ņemt SC valdībā. Un, labums ar ārkārtas vēlēšanu rezultātiem ir tas, ka SC nevarēs turēt koalīciju kā ķīlniekus – sāks slikti uzvesties, nebūs grūti nomainīt...

Comments

From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 16:00
(Link)
Man tas izklausās pēc "paņemsim no meža sesku, apsēdināsim pie galda, un gan jau laika gaitā sesks iemācīsies ēst kā cilvēks".

Tik pat labi atstājot SC opozīcijā (atkal) viņu elektorāts sapratīs ka SC ir nespējīgs veidojums, un notiks šķelšanās. Mans scenārijs ir tik pat reāls cik tavs.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 16:04
(Link)
Nekas līdz šim neliecina par to, ka SC elektorāts uzskatītu SC par nespējīgu veidojumu, tīri otrādi - tie latvieši, kas uzskata, piemēram, V par nespējīgu veidojumu sāk izvērtēt citas iespējas un atdod balsis par SC.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 16:44
(Link)
Šis, atvainojos, arī ir no pirksta. Dažādi tie latvieši ir, zinies.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 16:58
(Link)
Fakts, neveikli izteicos, bet nešaubos, ka SC sāk iegūt arī latviešu balsis, vismaz lielākā mērā, nekā iepriekš.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:02
(Link)
Neapšaubu. Bet, atkal jau pieņēmuma formā, man šķiet, ka tieši uz TP, LP/LCC bijušā elektorāta rēķina tas tomēr pārsvarā notiek, nevis uz Vienotības rēķina. PLL iepriekšējās vēlēšanās arī metās tādi pakreisi, un daudzi tiešām noticēja, un pārsteidzošā kārtā PLL tika iekšā.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:12
(Link)
Tā arī varētu būt. Bet starp "latviskajām" partijām nav neviena, kas pārstāvētu kaut cik kreisu ekonomisku politiku, un zinu, ka ir gana daudz cilvēku, kas vēlētos redzēt mazliet kreisāk orientētu politiku - šie cilvēki attiecīgi ir kategorija, ko SC ar laiku varētu piesaistīt.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:14
(Link)
Nu, tur jau laikam tā nelaime ar to "mazliet kreisāku". Citādi likumsakarīgs ir jautājums - un ar ko Sociāldemokrāti neģeld?

SC man asociējas ar "vot padomju laikos bija kārtība - i darbs, i jumts virs galvas".
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:21
(Link)
Sociķi jau sen morāli bankrotējuši, bet citi spēki nav spējuši atrast veidu, kā gūt popularitāti, piesaistīt līzdekļus, izveidot partiju u.t.t.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:23
(Link)
Nezinu, ko tur daudz morāli bankrotēt. Ja jau stāsts ir par popularitāti, tad jau laikam nav runa par politiskām nostādnēm.
From:[info]iokaste
Date:20. Septembris 2011 - 16:09
(Link)
redzi krieviem ir cits domāšanas veids, viņi, neraugoties ne uz ko, balso par vienu politisko spēku, vai tas ir cars, staļins vai putins.
par provi rēzeknē ir pilnīgs kretīns - saskaņas mērs, bezdarbs un nabadzība, bet krievi spītīgi turpina par viņu balsot.

piedevām paskaties uz tiem saskaņas komunistu rožām.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 16:12
(Link)
Es, piemēram, vēlēšanu dienā runājos ar vairākiem t.s. "krieviem", kuri balsoja par ZRP. Man šķiet, ka šāda veida dalīšana (krievi dara tā, latvieši tā, musulmaņi tā) lielā mērā ir mīts.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 16:15
(Link)
Piekrītu. Ja degeneralis domā, ka krievi izvērtēs SC darbu, sapratīs viņu līdzatbildību un sauks SC pie kārtības, vai arī sodīs viņus atdodot balsis par citiem spēkiem, tad tie ir maldi.
Viņi turpinās balsot par savējiem krieviem, un tas turpinās būt uz etnisko principu balstīts balsojums, neatkarīgi no SC deputātu darba rezultātiem.
Vienīgais ko šinī situācijā var darīt latviešu velētājs, kas grib dzīvot latviskā vidē, ir ieturēt pretēju pozīciju un neatkāpties no saviem principiem un interesēm.
Un nav ko baidīt ar divkopienu sabiedrības veidošanos un savstarpējā naida palielināšanos. Latvijā jau sen ir divkopienu sabiedrība. Jautājums ir tikai par to kura kopiena šajā duetā valkās bikses.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 16:29
(Link)
Es Tev piekrītu tik tālu, ka ir atsevišķi vēlētāji, kas balsos par SC "no matter what". Tāpat, kā ir daudz latviešu, kas balsos par Lembergu, jo viņš ir labs cilvēks, kas strādā un kaut ko dara. Tāpat, kā ir daudz latviešu, kas balsos par NA, "no matter what", jo okupantus vajag deportēt. Jā - tādi vēlētāji pastāv. Nenoliegšu.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 17:04
(Link)
Kad NA ir aicinājusi deportēt cittautiešus?
Faktus studijā!
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:13
(Link)
Es teicu, ka ir cilvēki, kas grib "deportēt okupantus" un attiecīgi balso par NA, ne jau to, ka NA publiski kaut ko tādu aicinājusi. Tikai atzinusi, ka tie, kas iebrauca PSRS laikā, to darīja bez likumīga pamata.

(http://www.delfi.lv/news/referendums-2011/zinas/dzintars-psrs-okupacijas-laika-iebrauceju-izcelsme-latvija-ir-nelikumiga.d?id=40729257)
From:(Anonymous)
Date:25. Janvāris 2012 - 12:34

Let's be real

(Link)
1.) Viņi te tik tiešām iebrauca bez likumīga pamata. Ja vien mēs neuzskatam okupāciju par mītu, kā to dara SC/PCTVL elektorāts.
2.) VL!/NA *nekad* nav runājuši par deportāciju. NEKAD!!! Toties to viņiem nemitīgi mēģina "piešūt" šovinistiskā Latvijas krievvalodīgo prese.
3.) Ir tik tiešām izskanējušas runas par iebraucēju repatriāciju. Tai skaita arī no daktera Sluča puses. Atkal - krievu šovinisti kliedza par planotu "deportāciju". Taču te iet runa par labprātīgu repatriāciju uz etnisko dzimteni, pat ar piemaksu. Turklāt šādu repatriācijas ideju vienlaikus ar Sluci propagandēja arī Krievijas Federācija!!! Tas jau ir pat smieklīgi, vai ne?

Ko es ar to gribēju teikt - nevajag runāt par to, kā nav! Tā ir ļoti viegli pārkāpt robežu un ļauties naidīgai propagandai, sākot pūst ienaidnieka stabulē!

Ja tu palasītu pats savu teiktu, tad Tu redzētu, ka tas attālinās no reālajiem faktiem un tuvojas krievu šovinistu propagandas nostatnēm. Uzmanies ar to. Ja domas būvē uz nepareiza pamata, var pašam nemanot aizdomāties līdz tādām loģiskajām konstrukcijām, kam vispār nav nekāda sakara ar realitāti.

P.S.
Jā, NA atbalstītaju vidū ir tādi, kas vēlētos redzēt visus iebraukušos krievus aizvestus pāri robežai, ja vajadzīgs - piespiedu kārtā. Nu un tad? Varu saderēt, ka NA atbalstītāju vidū ir ne viens vien pedofils, kontrabandists, nenoliedzami daudzi pirāti, varbūt arī kāds slepkava. Nu un tad?? Tādi ir visur. Tāda ir cilvēku sabiedrība. Izdarīt tālejošus radikālus secinājumus par organizāciju tikai tādēļ, ka tās atbalstītaju vidū ir daži īpatņi, ir augstākā mērā nekorekti.
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:20. Septembris 2011 - 16:16
(Link)
Ja Tev būtu taisnība, tad iepriekšējās vēlēšanās par sc būtu balsojuši tik pat daudz cilvēki, cik šajās. taču tas tā nav - šoreiz par viņiem balsoja vairāk cilvēku. un jā, ļoti daudzi krievvalodīgie jau tagad saprot, ka ar SC nekāda aršana nebūs.
[User Picture]
From:[info]special_k
Date:20. Septembris 2011 - 16:45
(Link)
nu nav rēzeknē tik traki. uz robežas džeki džipos tīri labi pelna (protams, ne jau legāli). bet domai +1
[User Picture]
From:[info]dejot
Date:20. Septembris 2011 - 19:48
(Link)
kamõn, rēzkenē pašvaldības vēlēšanas ir pilnīgs farss jau daudzus gadus, tur vienkārši neviens cits nevar būt mērs un viss.
un nav tik traki ar bezdarbu un nabadzību- katrā ziņā ne ar ko sliktāk par citām pilsētām
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 16:42
(Link)
Nu, tas viss ir diezgan loģiski, ja pieņemam, ka cirks un politiskais tirgus turpinās. Ar SC būs jārod kompromisi ne tikai nacionālajā, bet arī ekonomiskajā plaknē, tā ka, pretrunu netrūkst.

Bet kam es nekādi nepiekritīšu, ir jau izspēlētajai kārtij "Eiropa mūs nesapratīs", kas liek domāt, ka ZRP kā reiz nemaz negribētu ar tiem vislatviešiem draudzēties. Un kas tad mums ir Eirpopā - Austrija, atvainojos, bet nu jau arī Vācija, Skandināvija vēsturiski, Francūžiem kosmopolītisms arī kaut kā sāk neiet. Man, šķiet, ka baidās galvenokārt no tā, ko teiks Kriecija un ASV. Eiropa ar to, man domāt, būs gerai.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:15
(Link)
Nezinu, man šķiet, ka tomēr rūp arī tas, ko ES valstis teiks. Un tās ne visai pozitīvi vērtētu NA iekļaušanu.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:15
(Link)
Vairaākas ES valstis, visas jau nē.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:17
(Link)
Rūp. Ne visai pozitīvi vērtētu - neticu. Un kas tad slikts ar Austriju notikās, kur nacionālie spēki vispār uzvarēja? Bija kādu laiku ar ko pilnas avīzes pierakstīt, tas arī viss.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:26
(Link)
Man šķiet, ka situācija Austrijā tomēr ir mazliet atšķirīga, jo tur "cittautiešu" skaits krietni mazāks, bet demokrātija krietni stabilāka (tajā nozīmē, ka tur mazāk korupcijas etc etc etc), krietni augstāks dzīves līmenis, stabilāka ekonomika un tā tālāk.

Domāju, ka pie Latvijas situācijas un NA pārstāvju nesenajiem izteikumiem, NA iekļaušana valdībā sekmēs (vēl lielāku) sabiedrības sašķeltību un konfliktus, gan lokāli, gan internacionāli.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:30
(Link)
Ou! Internacionālos piemērus, lūdzu. Īrijā krievi sāks sist latviešus?
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:33
(Link)
Es kārtējo reizi neveikli izteicos, nespēju fokusēt uz darbu un cibas diskusijām vienlaicīgi :P

Es domāju drīzāk par konfliktiem/nesaskaņām ar citām valstīm, vārdu sakot, ka NA iekļaušana sūtīs signālus, kas Latvijas kaimiņiem nepatiks.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 18:07
(Link)
Sandijs Semjonovs šajā sakarā vienā intervijā labi pateica - "tā ir mīzēju taktika". Realitāte ir tāda, ka SC palīdz uzturēt sašķeltu, PSRS nostaļģijā iepītu sabiedrību. Bet cik mēs varam būt pa vidu Rietumiem un Austrumiem? Mums vienreiz ir jāizvēlas skaidrs ceļš. SC ceļš ir Austrumi, komooooon.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 17:34
(Link)
Un ja pieaugs iekšējie konflikti, pieaugs negatīvais PR par Latviju. Un virkne citu lietu.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Septembris 2011 - 17:38
(Link)
Da labi. Katru gadu mums ir 16. marts. Atskaitot Krieviju neviens nepsiho, un ar visu to Valžam bija izveidojušās lietišķas attiecības.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 18:12
(Link)
Bet vai jūs esat dzirdējis tādu teicienu "kas sevi neciena, to citi neciena"?
Ja mums nav savu skaidru principu, kas jums liek domāt, ka kāds cits (LV krievi) mums noticēs?
Vienreiz ir skaidri un gaiši jāpasaka, ka mēs iesim savu, nevis Krievijas ceļu. Ja mēs gribam plānot savu nākotni ilgtermiņā, savādāk nevar. Un, ticiet man, nebūs nekādas Biškekas. Krievi šo ceļu galu galā pieņems tāpat kā Šadurska skolu reformu.
[User Picture]
From:[info]degeneralis
Date:20. Septembris 2011 - 19:42
(Link)
Pēc pēdējiem diviem anonīmajiem komentāriem man rodas iespaids, ka paustais uzskats ir aptuveni SC iekļūšana valdībā = itin visu SC prasību/vēlmju izpildīšana, Latvijas iekļaušana NVS.

Iesaku pārlasīt, ko es rakstīju un ko es tieši par šo lietu rakstu.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 20:19
(Link)
Esmu rūpīgi lasījis.

Jums līdzīgas domas jau pēc iepriekšējām vēlēšanām pauda daudzi mediji un politologi. Doma apshēmot shēmošanā pieredzējušāku un spēcīgāku pretinieku nav nekāds jaunums politikas vēsturē.

Kad Hindenburgs trīcošu sirdi apstiprināja Hitleru par kancleru, viņš arī cerēja uz nacistu šķelšanos. Tas bija eksperiments - pēc politiskās loģikas tas pats, ko jūs piedāvājat šoreiz. Jūs piedāvājat dot varu (ok, daļu varas) Krievijas un oligarhu intereses pārstāvošam politiskajam spēkam. Lai arī kā jūs būtu izšahojis, šīs visas rokādes un gājieni ar zirdziņiem nestrādās, jo SC neiekļaujas mūsu politiskās loģikas sistēmā.

Ja mēs esam par caurredzamu, godīgu politiku, mums ir jāspēlē ar atklātām kārtīm.
From:(Anonymous)
Date:20. Septembris 2011 - 17:11
(Link)
Viedokļi, kāpēc SC nevajag ņemt valdībā:

http://www.ir.lv/2011/9/18/galvenais-merkis-sasniegts
http://www.ir.lv/blogi/politika/saskanai-nav-jabut-valdiba
[User Picture]
From:[info]ritvars
Date:20. Septembris 2011 - 19:08

(Link)
Pajautā vecākiem, kā priekš trešdaļgadsimta daži tirliņi līdzīgi naivi brīnījās, kāpēc krievi nedod neatkarību Latvijai — tad taču sociālisma nometnei būtu vairāk balsu ANO!
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:20. Septembris 2011 - 19:54
(Link)
Lielās iebildes pret SC valdībā man ir tādas, ka 1)viņi savā laikā balsoja pretvalstiskus balsojumus: par KK sargāšanu Parex lietā, par Slesera neizdošanu, oficiālas divvalodības lieta, bezvīzu režīms ar krieviju, atvieglotas uzturēšanās atļaujas un nekustamo īpašumu iegādes procedūras Rus iedzivotājiem u.t.t. 2) viņu darbs Rīgas Domē ir zem katras kritikas, jo a) tiek salikti savi kadri, arī neprofesionāli, radi u.t.t., nelikumīgi atlaižot iepriekšējos, darbinieki pat lāgā latviešu valodu nezina, b) it kā smukie un ērtie pakalpojumi tiek nodrošināti veidā, kuru rezultātā, piemēram, RS ir konkrētos mīnusos 3) viņi prot pareizi runāt, bet darbi (izņemot svētkus u.c. publiskus svinīgus pasākumus, tā teikt izklaide tautai) parasti neseko tik izcili vai arī tieši pretēji (kā tas sagaidāms piesolītās pensiju ne/konsolidēšanas lietā).

es nesaku, ka VL ir labāki, ne tuvu nē, bet vismaz ne divkosīgi.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:20. Septembris 2011 - 19:58
(Link)
jebkurā gadījumā, VL noderētu taisot vairākuma pozīciju, taču viņiem tik un tā nebutu pārāk daudz deputātu, nerunājot nemaz par ministriem, ka tas būtu tāds "minimālais nepieciešamais" ļaunums, jo ZRP ar savu Ķīļa kursu un V ar pofigismu gan jau noslāpētu VL izlēcienus (cits jautājums, vai to darītu prese, viņiem jau skandāliņi jandāliņi patīk vairāk par analīzi un atbildību)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:20. Septembris 2011 - 20:07
(Link)
http://klab.lv/users/antons_v/350496.html?thread=2550304&style=mine#t2550304

daļēji piekrītu tur teiktajam. Ja tagad vēl bija plus mīnus kūtrs, bet balanss starp sadarbības pilsētu Florenci un Maskavas tirdzniecības palātu, tad tuvākajā nākotnē varētu svaru kausi noliekties par labu ciešām ekonomiskām, politiskām un juridiskām saitēm ar Rus.Kas pats par sevi nav sligkti, bet gribētos attīstību arī uz citām pusēm.
From:[info]iokaste
Date:20. Septembris 2011 - 20:59
(Link)
kamzumain - viens piemērs, skolas basketbola zālē ir latviešu un krievu meitenes, lieki teikt, ka viņas ir katra savā pūlciņā, tāpat lieki teikt, ka pūlciņi atšķirās - pa visām līnijām.
Powered by Sviesta Ciba