Es saku, liecies mierā. Pasaulē jau ir vairāk RPG sistēmu nekā cilvēks var mūža laikā izspēlēt.
That said, es esmu novērojis, ka spēle ir foršāka, ja tās pasaule un noteikumi ir nesaraujami saistīti. Tas ir, universālas sistēmas nav tik interesantas, kā specializētas. Un vēl svarīgi ir vismaz daļu lomas atspēlēšanas, atmosfēras, utml. aspektu atrunāt noteikumos. Piemēram, Call of Ctulu satur speciālus noteikumus par sanity, kaut arī to tak varētu atspēlēt tāpat. Turpretī, D&D neatrunā neko, izņemot simplistisku good/evil alignment, un tāpēc arī atmosfēra tāda mančkiniska.
Tas ir, tava skala dziļums pret ērtību īstenībā ir trijstūris, kur trešā šķautne ir specializētība.
That said, es esmu novērojis, ka spēle ir foršāka, ja tās pasaule un noteikumi ir nesaraujami saistīti. Tas ir, universālas sistēmas nav tik interesantas, kā specializētas. Un vēl svarīgi ir vismaz daļu lomas atspēlēšanas, atmosfēras, utml. aspektu atrunāt noteikumos. Piemēram, Call of Ctulu satur speciālus noteikumus par sanity, kaut arī to tak varētu atspēlēt tāpat. Turpretī, D&D neatrunā neko, izņemot simplistisku good/evil alignment, un tāpēc arī atmosfēra tāda mančkiniska.
Tas ir, tava skala dziļums pret ērtību īstenībā ir trijstūris, kur trešā šķautne ir specializētība.