proteīns un citas reālas lietas [entries|friends|calendar]
dailiga

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ calendar | livejournal calendar ]

[30 Oct 2020|11:01pm]
Vakar iemērktās pupiņas tika izvārītas, bet ēdīšu rīt, droši vien ar brokoli. Kaut kā nereti sanāk prokrastinēties ar pākšaugiem, jo tie šķiet pārāk pamatīgi.
post comment

[30 Oct 2020|03:45pm]
Siers Fetahi, 100 gramos - 12,7 g olbaltumvielu un 16,1 g diezgan sliktu tauku. Nēģi, cepti un ignorējot želeju: jā, es apēdīšu kādus 200 gramus, jo es dievinu nēģus! Tas ap 40 g olbaltumvielu un ap 25 tauku. Kopā Fetahi un nēģi - kādi 55 g olbaltumvielu un ap 40 g tauku.
2 comments|post comment

Ir kaut kas rimts un tikls [29 Oct 2020|09:25pm]
pelēkajos zirņos. Turku zirņi nav tādi. Un kur nu vēl treknās sojas pupiņas. Mērcējas man 50 g to uz rītdienu.
post comment

[28 Oct 2020|08:37pm]
Atkal klusi mirkst pelēkie zirņi. Izskatās, ka šī lieliskā proteīna avota man pietiek 50 g dienā (sausi svērti), lai baudītu tos ar izjūtu. Ar vai bez brī, kas savukārt ir lielisks holesterīna avots.
post comment

[27 Oct 2020|04:30pm]
Brī un pelēkie zirņi, ļoti proteīnisks tandēms.
post comment

nekā jauna šai pasaulē - [26 Oct 2020|04:42pm]
fantastiskais mandeļu piena kokteilītis ar kakao, banānu un grauzdētām sezama sēkliņām un brūno rīsu galetes ar zemesriekstu sviestu, kas apbērts ar grauzdētām čia sēklām.
Pirms nedēļas plānoju pirkt biezpienu proteīniskos nolūkos, taču proteīni ir tepat visapkārt. Mierīgi mirkst zirņi.
post comment

Turpinot cienīt proteīnus, [25 Oct 2020|07:53pm]
apjēdzu, ka labi daudz to ir godži ogās! Pie mandeļu piena ar kakao un banānu piešāvu saujiņu godži, grauzdētas sezama sēklas un nedaudz čia sēklu, arī apgrauzdētas. Tas bija vienkārši satriecoši. Visvairāk varēja just sezamu un godži, ļoti interesants salikums izdevās.
Par čia arī zināms, ka tur daudz olbaltumvielu. Droši vien pieredzējuši lietotāji ieteiks mērcēt un paciest to gļotaino konsistenci, kuras dēļ čia neiemantoja manu mīlu uzreiz. Varbūt tomēr šajā salikumā izmēģināšu arī mērcēto variantu, jo, ja kas, sezams un godži glābs.
post comment

Pēc cibiņu ieteikuma [24 Oct 2020|09:01pm]
Tagad pēc dažu cibiņu ieteikuma zem sava iemīļotā proteīnu avota - zemesriekstu sviesta - novietoju galetes. Šodien brūno rīsu ar čia sēklām, kuru klātbūtne galetēs gan bija ļoti nemanāma.
post comment

meklējot kaut ko interesantu [23 Oct 2020|07:58pm]
Šodien atkal neieslēdzu svarus un izmēģināju kaut ko jaunu - kokteilīti ar proteīniem. Pie mandeļu piena pieliku to pašu zemesriekstu sviestu, izmērcētas dateles (parastās cukuroti žāvētās) un kakao (ar mazu tauku saturu), un to visu blenderī. Pirmā versija bija bez zemesriekstu sviesta, tāda ļoti plāna, un neizjukušās dateļu miziņas mazliet traucēja ar savu kutinošo šķiedrainību. Otrā versijā acīmredzot tās ielipa zemesriekstu eļļā tā, ka nekutināja nemaz. Garšīgi.
post comment

ātrie proteīni [22 Oct 2020|05:54pm]
Šodien pilnīgā fast food stilā uzņēmu proteīnus ar zemesriekstu sviestu, kas no Brazīlijā audzētiem riekstiem gatavots Latvijā un nav sabojāts ar sāli, cukuru un palmu eļļu! 100 g = 27 g olbaltumvielu, 49,4 g tauku, 8 g ogļhidrātu; 606 kcal.
Diemžēl liku to uz maizes. Bija mēģināts ziest uz melnās šokolādes, taču tas nelikās jauki. Gribētos izdomāt kādu alternatīvu maizei.
Upd: Uz burciņas atšķiras cipari no ražotāja mājaslapā minētajiem. Lai nu būtu reāli no etiķetes norakstītie.
12 comments|post comment

Nēģi kā tādi, bez cipariem [21 Oct 2020|07:16pm]
Šodien paliku laimīgā neziņā par proteīniem, bet zinu, ka bija! Ciemos baudīju ceptus nēģus. Tā arī neatradu, cik tiem kaloriju, proteīnu, tauku un ogļhidrātu, un, protams, nenosvēru tos.
4 comments|post comment

Proteīnus skaitot [20 Oct 2020|09:23pm]
No neapšaubāmi klasiskiem proteīnu avotiem tātad šodien 100 g sojas pupiņu, izmērcētas un vārītas tās svēra 220 g, ļoti piebrieda. Aptuvenais ieguvums - olb. 34, t. 18, ogļh. 6,5 un kcal ap 320.
Otrkārt, zemesrieksti kā vakar, 80 g: olb. 21, t. 40, ogļh. 7,5 un kcal ap 470.
post comment

proteīnu skaitīšanu sākot [19 Oct 2020|08:56pm]
[ mood | okay ]

Tātad, kā man draudzīgi paskaidroja pajautā komūnā, pākšaugi ir jāsver sausi. Tad nu diennakti man mirka 150 g pelēko zirņu, kas izvārīti svēra 324 g.
Grāmatā par dalīto uzturu es uzgāju, ka īstenībā nav nemaz labi liet virsū eļļu pākšaugiem, lai gan man šķita, ka nekā saskanīgāka nevar būt. Tā nu olīveļļu dabūja krokotie lapu kāposti (kale).
Nebija viegli tikt galā ar tādu daudzumu zirņu, toties, pēc mana aprēķina, vajadzētu būt, ka uzņēmu ap 33 g olbaltumvielu, pāris g tauku, ap 60 g ogļhidrātu, un tas viss radīja aptuveni 400 kcal.
Otrs avots: zemesrieksti, 100 g, mājās viegli apgrauzdēti: attiecīgi 25, 49, 9 un 580.
Uz rītdienu iemērcu sojas pupiņas.

post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]