(bez virsraksta)

« previous entry | next entry »
Okt. 24., 2018 | 12:11 am

Esmu t.s. emocionālā ziedotāja. Uz ziedot.lv es vispār nedrīkstu iet, jo tad es bankrotētu.
Ja kaut kas man uzdzen patiesas dusmas, tad tie ir veselības aprūpes sistēmiskie caurumi, kas gadiem netiek risināti, bieži atstājot slimos un slimo tuviniekus izmisuma un bezpalīdzības stāvoklī.
Tags:

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {23}

iokaste

(bez virsraksta)

from: [info]iokaste
date: Okt. 24., 2018 - 07:46 am
Link

Vēl ir tas, ka nāviniekiem neatļauj eitanāziju.
Katru gadu 5000 vēžinieki mirst, lielākā daļa ciešot sāpes.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 08:03 am
Link

Jā. Bet varētu kaut vai sākt ar sakārtotu (nodrošinātu) paliatīvo aprūpi, kas ilgāka par 7 dienām un/vai kas neizputina tuviniekus, kā arī asistēto pašnāvību. Bet, jā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


iokaste

(bez virsraksta)

from: [info]iokaste
date: Okt. 24., 2018 - 08:54 am
Link

Daļēji jā, bet tiem, kas nepagūst ātri aiziet, tiem pienak brīdis, kad morfijs vairs neņem. Starp citu ManaBalss ir iniciatīva par eitanāzikas legalizēšanu - aizej paraksties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 12:35 pm
Link

Neiešu, jo LV šobrīd sākt bīdīt cauri eitanāzijas legalizāciju pirms asistētās pašnāvības ir šīs idejas politiskā nonāvēšana pašā saknē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Božena Chodunska

(bez virsraksta)

from: [info]bozena
date: Okt. 24., 2018 - 01:18 pm
Link

Tas tāpēc, ka droāi vien nesaprot, kas ir kas, un jauc.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 01:33 pm
Link

Nu jā. Tāpēc, ka eitanāzijā ir iesaistīta otrā persona, tā cilvēkiem asociējas ar nogalēšanu. Ētiski pielādēts jautājums. Politiski gudrāk ir no sākuma bīdīt asist.pašnāvību.

Atbildēt | Iepriekšējais


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 02:16 pm
Link

Same here. Tu par to šodienas FB postu? Norāva jumtu.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 02:45 pm
Link

Jā. Arī. Man gribas viņam ko aizrkstīt, bet tie padomi tādi sakasīti. Un vēl kas - taisni apbrīnojami, ka nekur, nekur nav atrodama vienkopus vienkāršā valodā izstāstīts, ko vispār cilvēkam, kura tuvinieks ir kopjams, šādā situācijā darīt. To mēs šogad paši sapratām.Tas taču nemaksā tik daudz, lai būtu infomatīvā lapa, kur soli pa solim izstāstīts un kur saņemt arī kaut vai informatīvu atbalstu. Bet tādas lapas/vietnes droši vien nav, jo nekā laba, ko pavēstīt arī nav. Cilvēki, kuriem nav vismaz pāris lieku simtu eiro mēnesī, ir dziļā pakaļā. Brr. Atkal sadusmojos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 03:25 pm
Link

Mhm. Es bišķi aizrakstīju kripatiņas, piem., par samariešiem un pabalstiem.

Informācijas nepieejamība ir kaut kāds vājprāts. Manai omītei un viņas kopējai mammai ne ĢĀ, ne kāds socdienestā nebija vispār iedomājies pateikt, ka jau sen II grupu var mainīt uz I, ka ir tāds asistenta pabalsts, pašām neienāca visā tajā jezgā prātā. Beigās mazbērni visu izdomāja un izgūglēja, uzreiz mēnesī būs klāt kādi 200-270 Eur, kas viņai vienkārši pienākas pēc definīcijas, bet bija jārokas ntajām lapām cauri, kas rakstītas sarežģītā valodā, un ij tad vēl jāprasa padomi. Piedevām mūsu ģimene ir liela un atbalstoša, ir cilvēki, kas var izbraukāt, neesam trūcīgi, bet izmaksas jau tāpat ir baisas, un pārsimt eiro mēnesī ir pamatīgs atspaids. Kā tad ir tiem vientuļajiem, bez pieejas internetiem, palīgiem...

Un tā ir tikai viena tāda dzīves situācija, cita veida krīzēs bieži ir tas pats. Es tiešām, tiešām nesaprotu, kāpēc to nevar izdarīt kā pie cilvēkiem, katru reizi uzvelkos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 03:33 pm
Link

Oi, ļoti labi, ka aizrakstīji! Tieši grasījos viņam jautāt, vai ir invaliditātes grupa nokārtota, tas uzreiz sniedz atspaidu, un arī par asistena pabalstu.

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

(bez virsraksta)

from: [info]iokaste
date: Okt. 24., 2018 - 03:37 pm
Link

Un kāpēc tu pati nevari šādu apkopojumu uztaisīt? Tas nav uzbrauciens, es gribu saprast vispār.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 03:40 pm
Link

Varbūt arī uztaisīšu. Pēc decembra.

Atbildēt | Iepriekšējais


Božena Chodunska

(bez virsraksta)

from: [info]bozena
date: Okt. 24., 2018 - 05:13 pm
Link

Var jau sagatavot kādu informāciju, kas būs iegūta empīriski vai speciāli meklējot, bet īsti oficiāli tas nebūs. Būs cilvēki, kuri gribēs piezvanīt. Kam zvanīt?
Kādam vajadzēs čekot visas likumdošanas izmaiņas.
Galīgi nebūtu slikti, ja šādu info uzturētu valsts institūcija, kam to arī vajadzētu darīt.
Otrs variants - biedrības, NVO, bet slima cilvēka tuvinieks nav liels pa biedrībām skraidītājs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 05:32 pm
Link

Jep.

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

(bez virsraksta)

from: [info]iokaste
date: Okt. 24., 2018 - 06:35 pm
Link

Padalīties ar savu pieredzi ir tikai svētīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 07:10 pm
Link

Jā, tur tā nelaime, 2016. gadā publicēta informācija var vairs nebūt aktuāla, piedevām katrā reģionā jau tie numuri atšķiras. Pieļauju, ka Rīgā tas viss arī iet grūtāk nekā mazpilsētā, kur omes meita gan jau pusi pašvaldības darbinieku pēc sejas pazina, nav viss tik anonīmi un bezpersoniski, kad apķeras, ka kaut kas vispār pienākas un iet meklēt. Nezinu, kā Bļanna, bet es varētu vienīgi uzrakstīt tādus īsus pieturpunktus par to, kurā virzienā ko pameklēt. Nu tur pabalsti, konkrētas NVO, trauksmes pogas vecīšiem un slimiem, aprūpes opcijas, samariešu dienests, kur dabūt tehniskos palīglīdzekļus, kā māju ērtāk iekārtot, par ko sākt jau laicīgi domāt utt., bet tas viss arī no situācijas dikti atkarīgs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 07:26 pm
Link

Mēs varbūt varētu pat kopā? Bet jums abām taisnība, ka tie ir tikai pieturas punkti, kas pēc diviem gadiem var vairs nebūt aktuāli. Es gan kaut kam papildus varu pieslēgties vien no janvāra - es sobrīd pamatīgi slīkstu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 07:29 pm
Link

Par ko ne. Zini, kas vispār būtu pavisam forši? Ja draugu lokā ir vēl kāds, kam nesen bijusi līdzīga pieredze, varbūt vērts apkopot info kādā Google Docs failā un tad to visu summarizētu var kaut kur internetos iebakstīt? Jo es zinu tikai vienu mazu puzles gabaliņu.

Es ar slīkstu darbos, tieši būtu labi kaut kad vēlāk pieslēgties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 07:46 pm
Link

Iedomājos vēl vienu noderīgu lietu, bet tā ir bišķi plašāka. Kad mums vasarā notika pavisam lielais čēpē, pat omīte, kas visu mūžu uzskatīja pansionātus par nabagmāju tiem, kurus neviens nemīl, un neviens nemaz negribēja viņu tur likt, sāka runāt, ka jāiet tur. Bet tobrīd vēl nezināja, cik daudz ir visādu tīri tehnisku iespēju pielāgot, piem., māju, un ne viss izmaksā dārgi. Ja liekas, ka cilvēks netiks, piem., garā ceļā uz tualeti mājas otrā galā, ir augsti, nepārkāpjami sliekšņi, nezina par staigulīšiem, rampām, tualetes krēsliem, baigi nolaižas rokas, sāk justies pati kā nasta, un tad arī pārējie nobīstas, ka vispār neviens netiks galā.

Pieļauju, ka tā arī daudzi vecīši nonāk neforšos pansionātos, lai gan varētu ar pielāgojumiem padzīvot mājās - citādi, piņķerīgāk, bet tomēr savā vidē. Pavisam traki, ja tam večukiņam prāts ir ass, dzīvi vēl bauda un tuvinieki, kā jau daudziem, ir Rīgā, nav neviena, kas varētu dzīvot uz vietas.

Ja mēs šādu info apkopotu, varbūt varam palūgt kādu padomu Auksts Entelekts no cibas, viņai tā kopbilde ir noteikti pavisam plaša, strādājusi šajā jomā. Man savukārt ir omītes jaukā medmāsa Inga no samariešiem, kam arī viskautko varu pajautāt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 08:54 pm
Link

Nu runājām uz kādu janvāri šī projekta sākumu? Pieredzes noteikti dabūsim. Daudziem tādas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

(bez virsraksta)

from: [info]zimbabve
date: Okt. 24., 2018 - 09:15 pm
Link

Sarunāts.

Atbildēt | Iepriekšējais


Božena Chodunska

(bez virsraksta)

from: [info]bozena
date: Okt. 24., 2018 - 05:16 pm
Link

Ieejiet Rīgas sociālā dienesta mājas lapā, pamēģiniet atradt kādu info par aprūpi mājās. Tā lapa ir smieklīga. Atbildīgo soc. dienestu darbinieku telefonus izsniedz slimnīcas soc.darbinieks kā lielu noslēpumu.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Okt. 24., 2018 - 05:32 pm
Link

O jā! Been there, done that.

Atbildēt | Iepriekšējais