Antons V
antons_v
..:: .:.::::.:.

May 2012
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Antons V [userpic]
Viss p(l)ūst, viss mainās

"Diena": Ilmārs Šlāpins, portāla satori.lv galvenais redaktors

Kā rādās, jau no 1. februāra. Nu, tad neko.

Comments

arī to vakar uzzinaaju, lasot aviizi

Izskatās, ka kultūras izdevumos notiek tas pats, kas politikā - mediji it kā daudzi un dažādi, bet autori visur vieni un tie paši. Skumji. Man šis portāls patika tieši ar to, ka tur bija kaut kāda sava seja: reizēm radikāla un pārāk dedzīga, bet vienmēr jauneklīga un tieši ar to interesanta.

Apskatījos, ka arī M. Krivade piestrādā. Nu, nezinu, nezinu...

Nepazīstu viņu, tāpēc viedokļa nav. Man par Šlāpinu vislielākie brīnumi, jo viņš jau izņemot Rīgas Laiku neko citu taisīt nemāk. Kam mums otrs tāds?

Iegūglē "Krivade un Muižniece". Domāju, ka radīsies aptuvens priekšstats par vidi no kuras viņa nāk.

Jā, daudzveidības trūkums lokālā telpā varbūt nedaudz iztrūks. Taču pēdējā laikā mani tas maz uztrauc, jo lasu vai interesējos par tēmām, kas tomēr gandrīz netiek aplūkotas nedz RL, nedz arī citos popmedijos. (Tas nav nekāds augstprātīgs vērtējums. Vnk. ir tāds dzīves posms, kad nepārklājas intereses.)

nokļūdījos - mūrniece un krivade.

ā, ieliku muižniece, un leca laukā vineta

Es piekrītu par tēmu "nepārklājas intereses", tādēļ jau arī man šis viss tik ļoti nepatīk - vienkārši nav interesanti lasīt visas tās seklās refleksijas par māksslu un tā tālāk. Bet citiem, acīmredzot, ir interesanti, tāpēc tas viss laikam ir tikai mana problēma.

Nu nezinu, nezinu. Es kādu nedēļu čekoju satori un man liekas, ka ir ok. Un IŠ tomēr nav Rīgas Laiks. Turklāt kādu brīdi atpakaļ Satori vispār nebija nekādas sejas, jo neviens tur neko īpašu nedarīja. Kādu laiku inerces pēc daži raksti parādījās, bet tad uz kādiem pāris mēnešiem vispār viss apstājās. Tagad vismaz kaut kas tur notiek un daži raksti, imho, ir ok.
Proti, es īsti nesaprotu, kāpēc tāda skepse. Jā, un kāpēc nevienš šeit nezūdījās mēnesi atpakaļ, kad izskatījās, ka pipec ir tai lapai? Lūk, šo, dārgie draugi, nesaprotu.

Es personīgi nesūkstījos, jo nebiju pamanījis, ka ir kādas problēmas.

Par IŠ ir jāskatās, taču, šķiet, ir nepieciešams kāds medijs ar kritiskāku vai nedaudz citādāku skatījumu. Btw. tīklā ir aktivizējusies kultūras dienu. Attiecīgā izdevuma kontekstā man šķita pieņemami.

Es nesūkstījos, jo es vispār neko nebiju pamanījis. Iegāju tur reizi mēnesī, pārsvarā lai meklētu kaut ko vecajās publikācijās.

Protams, var jau teikt, ka menedžments ir tikai tehniska lieta, bet vai tiešām no visa kultūras menedžeru klāsta neatradās neviens cits?

Nu es domāju, ka ja tu būtu uzzvanījis Reinim un pateicis, ka tev ir visādas idejas un tu gribi tur darboties, tad viņš teiktu - welcome. Cik zinu, tad viņš ilgu laiku meklēja cilvēkus, kas varētu ar Satori darboties un nebija tā, ka stāvēja rindas ar gribētājiem. Un ja man jautā, kā ir labāk - ka tur nekas nenotiek (kā bija pirms mēneša) vai arī ka to taisa Šlāpins, tad otrais variants ir labāks par pirmo. Nu es tu izlasīju Jāņa rakstu. Arī raksts par ACTA bija ok. Paša Šlāpina komentārs par autortiesībām bija ok. Var jau vēlēties, lai te būtu vēl kādi 15 cilvēki ar Šlāpina, Rītupa vai vēl kāda enerģiska un daroša cilvēka apgriezieniem, bet nu kā ir tā ir.

Nedomāju, ka tēze "Kaut kas ir labāk kā nekas" ir spēkā visos gadījumos, bet šoreiz lai nu tā būtu. Es tagad tieši palasīju tos rakstiņus un, piekrītu, ka par autortiesībām Šlāpins ir uzrakstījis ok, bet Ķiršakmeņa raksts un Taurena teksts ir visnotaļ baudāmi.

Acīmredzot ir bezjēdzīgi mēģināt paskaidrot, kāpēc man Šlāpina stāšanās pie stūres šķiet sūdīga lieta. Es vienkārši esmu vīlies šādā izvēlē. Pirmkārt, filosofijas no tā vairāk nepaliks, bet būs ar vien tā pati seklā šļura, tipa tas Bokmaņa teksts par nāvi. Tāpat es neredzu atšķirības no tā, kas tiek darīts Rīgas Laikā (pat tagadējais dizains rosina asociācijas ar RL). Bet var jau būt, ka tie nav nekādi labie argumenti.

Un nē, man tāpat kā arī tev nav laika (jo idejas ir), ko es varētu Reinim piedāvāt, lai portāls atdzīvotos.

Es jau nesaku, ka tēze "kaut kas ir labāk kā nekas" ir spēkā visos gadījumos. Es runāju tikai par šo. Lai tak rušinās cilvēki. Varbūt, ka parādās pa kādam labam rakstam. Bet tas, vai tur darbojas Šlāpins vai kāds cits mani jau maz uztrauc.

Protams, lai strādā, lai viņiem viss izdodas.

Taurents bija baudāms? Man jau likās, ka man ar ironiju viss ir kārtībā, bet to Rammstein es riktīgi nesapratu, vai arī sapratu, un man nelikās ok. Tāds "mācies dēls, kamēr es vēl dzīvs", pie tam virsrakstā varēja ielikt gan Rolling Stones, gan Bītlus. Alrigth, Arēnā nekā cita pēdējā laikā nav bijis, so, kas nu bija, to izmantoja.

Man satori.lv ar kaut ko labu saistās ap 2005/06 gadu, laikam, kad tur publicējās Frīdvalds, Bargais + vēl kaut kādi personāži rakstīja blogus. Tas satori.lv bija tāds iereibušu viesību periods, ar sarunām un muldēšanām, bet tā gaumīgi, dekadenti mazliet, cik atceros, un saistoši.

O, jā, bija jautri :D. Man līdz pat 2008. gada beigām bija visnotaļ interesanti.

Pēdējos pāris gadus nelasu satori gandrīz nemaz. Ja būtu jāpaskaidro, kāpēc, tad kaut kā zuda interese, palika garlaicīgi, vienkārši sakot. Negribu pārāk idealizēt Tos laikus, bet man personīgi bija interesanti un, jā jautri - atslābināties un iesaistīties kādā nebūt' diskusijā ar nepārspīlētām pretenzijām uz saturīgumu. Tagad ir savādāks formāts, cita vide. Satori mainījies un es tāpat, protams. Katrā ziņā, vēlu tam apgriezienus, par sliktu nevienam jau nenāks.