mīlule ([info]amual) wrote on July 7th, 2007 at 11:16 pm
Francija
Tad nu tā.
Esmu atpakaļ no ļoti garā un interesantā ceļojuma, kura galamērķis bija Parīze.
Sākums vien jau bija ko vērts, jo autobuss... saplīsa. Bet tas nekas, viss, cik nu operatīvi bija iespējams, tika nokārtots, un mūsu brauciens iekavējās par nieka 7 stundām, vajadzīgajā viesnīcā ieradāmies 4:00 (miegs bija izcils).

Pirmais, ko pēc 2 dienu ceļa apskatījām, bija Prāga. Diemžel no rīta, nevis iepriekšējajā vakarā, jo arī otrajā dienā mēs kavējām grafiku. Nekādu dižo iespaidu neguvu.
Ak, jā, tad mums vēl trāpījās lieliski šoferīši, kas ārzemēs brauca pirmo reizi. Es nopietni nevaru saskaitīt, cik reizes mēs kaut kur aizbraucām ne tā.

Vēl pēc 2 dienām jau bijām tikuši līdz Luksemburgai un gida pavadībā staigājām/braucām pa galvaspilsētas ielām. Tajā ir vesels banku rajons. Nevaru precīzi pateikt, cik liels, bet iedomājieties, ka visur ir 20-30 stāvus augstas ēkas, un tās VISAS ir bankas. Ļoti laba izglītības sistēma un viens no 3 Eiropas institūciju centriem. Tradicionālais dzēriens - alus. Ir sava oficiālā valoda.

Tās pašas dienas vakars: esam Strasbūrā, kas ir otrs Eiropas institūciju centrs. (trešais ir Brisele, taču tajā nebijām.) Un vispār nesaprotu, kāpēc tajā braucienā mums tik daudz stāstīja par tām institūcijām :) Tāda ļoti interesanta pilsēta - mājas ar tādām kā svītrām no koka dēļiem, protams, viss sakopts, utt, utjp. Taču tā kā iebraucām vakarā, visi veikali jau bija ciet, un cik tad var staigāt pa vienu pilsētu? Dodamies uz kafejnīcu pasēdēt. Cilvēki laipni, un, ja vēl pasūta franču valodā, tad pavisam jauki, un kokteilīšus atnes ar tekstu "Voici, mes jeulies" :)

Nākošā diena tika pavadīta Ženēvā. Arī ļoti skaista pilsēta, visapkārt kalni un blakus ezers. Vienīgi biju vīlusies attiecībā uz slaveno ziedu pulksteni, jo, cik atceros to, kas atrodas Ventspilī, nekā iespaidīgāka tur nebija. Pastaigājām pa centru, tās ieliņas gan tur kalnos kāpējiem patiktu. Stāvas. Ak, jā, zinājāt, ka Šveices karoga radies no Sarkanā Krusta karoga? Starpcitu, arī Šveicē izglītības sistēma ir laba, un, pabeidzot vidusskolu, cilvēks prot brīvi runāt 5 valodās - franču, vācu, itāļu, valsts dialektā (aizmirsu nosaukumu, jobselīt), un 1 valodā pēc paša izvēles. (spāņu, zviedru, jāpāņu, vienalga).

Anesī. Atkal kalni un ezers. Laiciņš mums trāpījās saulains un varējām dienu pavādīt, kā vēlamies. Staigājām pa vecpilsētu, pilsētu, gar ezeru, pa veikaliem, izbraucām ar katamarānu. Jauki. Ļoti patika.

Gandrīz jau esam galamērķi. Vēl 1 diena ceļā un..
...Parīze!

Pirmajā dienā braucām un Defansu - biznesa rajons. Kautgan lielas un masīvas, tomēr glītas mājas, un nemaz nebojā skatu, ne tā kā Rīgā, kur tik pat kā blakus prezidentes pilij uzceļ Maximu.. Tad braucām uz centru, apskatījām Triumfa arku, operu, katedrāli, Eifeli (kur nu bez tā), bijām Monmatrā, tur pavadījām pāris stundas. It kā mākslinieku rajons, bet brīžiem sajūta, kā Turcijā, kad tevi ķer aiz rokas un dod visas tās aproces. Neko daudz negribējās tur iepirkties. Galvenais - sargi somu! Vakarā ar kuģīti pa Sēnu. Tur gan es biju gaidījusi daudz vairāk. Var jau būt, ka pie vainas vēsais laiks, bet kas to lai zin..

Otrā diena - Disnejlenda. Jauki, ja neskaita to, ka visu dienas pirmo pusi lija lietus. Spoku māja smieklīga, leļļu māja skaista, Amerikāņu kalniņi forši. Patika. Veikali - neiesaku tur iet kopā ar bērniem! ;)

Trešā diena - brīvība Parīzē. Sākām ar Eifeļa 3. stāva iekarošanu ļoti stipra vēja laikā. Biju nosalusi zila, bet skats skaists :) Pēctam ar kājām soļojām uz Elizejas laukiem, tad uz operu, un tad izmisīgi devos meklēt smaržu muzeju, kas atradās visneloģiskākajā vietā ever. Tad jau vakars klāt un jāčāpo atpakaļ uz Eifeli.

Nākamā diena - Berlīne. Biju ZOO! :D Un tad pa centru, redzēju to pusnogāzto baznīcu, atkal pa veikaliem, atkal lija lietus. Tagad saprotu, kāpēc cilvēki brauc uz turieni iepirkties, nopietni, ir tā vērts ;)

Un nobeigumā - vēl 24h ceļā un esam Latvijā.