- klientcentriska attieksme, bļ!
- 10/25/06 02:23 pm
-
Reizēs, kad nākas saskarties ar atvērtu un bezmaksas programmatūru, kurai katastrofāli trūkst dokumentācijas un varētu vēlēties krietni stabilāku darbību, es parasti to uztveru kā papildus izmaksas, kuras ir radušās dēļ bezmaksas rīka izmantošanas. Un tas ir ok, - es pats negribēju maksāt par atbalstu šim risinājumam vai pirkt komerciālu rīku. Kamēr mums darbaspēks būs salīdzinoši lēts - atsevišķās situācijās būs finansiāls pamats izvēlēties amfphp komunikāciju servera vietā un bezmaksas asterisk instalāciju nevis digium atbalstīto, ticot, ka (darbaspēka izmaksas – iegūtā know-how aptuvenā vērtība ) būs mazāka kā tehniskā atbalsta vai risinājuma cena.
Bet tajās reizēs, kad ir nopirkts komerciāls risinājums, un neko nesarežģījot gribu izmantot pamatfunkcionalitāti, mani patiešām "dzen priedē", ka stundām ir jārokas pa cvs atrodamām neskaitāmām Makefile versijām, meklējot iespējamo problēmu cēloni. Tās patiešām nav nopietni, ka README un INSTALL dokumentos ir pieminēts tikai "make & make install" un nekur (pat ne izejas koda komentāros) nav neviena komentāra par to, ka kernel timing jābūt tieši 250 Hz. Un ne jau tas vien: labi, ka ne pirmo reizi mūžā kompilēju kerneli un nojaušu kā ir jāmaina priekš specifiskas versijas izstrādāts patch, lai tas darbotos arī ar svaigākām versijām. Bet jautājums, ko ar šo produktu darītu cilvēks, kurš par viņu jau ir samaksājis un vēlas tikai, lai strādātu, tas, kas rakstīts produkta aprakstā. Cilvēks, kuram ir zero priekšstats par moduļu sistēmu, cross dependencies un visu pārējo virtuvi? RTFM te nepalīdzēs, un pat ne “read the fucking source code, moron”.