epiks feils ([info]affair) rakstīja,
@ 2012-05-02 09:21:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
man netrūkst praida
katru gadu lepnie velobraucēji apvienojas kopējā braucienā, lai liktu uzsvaru uz to, cik ļoti viņi pilsētas satiksmē ir apdalīti. katru gadu tiek aizturēti vairāki, kas to dara alkohola reibumā (šoreiz viens varonis bija uzkāpis pat virs divām promilēm). katru gadu viņi cenšas neievērot ceļu satiksmes noteikumus un lamājas uz kretīniem policistiem, kuri vēlas to ierobežot. domāju, ka pienācis laiks rīkot autovadītāju "kritisko masu", kuras laikā visi autovadītāji varētu drošu sirdi pālī braukt pa trotuāriem un ielu pretējām pusēm.

tāpat man šķiet, ka visiem velobraucējiem būtu obligāti jākārto vadītāja apliecība (teorijas un braukšanas eksāmens) un reizi gadā jāiziet sava velosipēda tehnisko apskati. tā teikt: vēlaties vienlīdzību - saņemiet!

ja nebūšu slinks, uzrakstīšu par šo visu iniciatīvu manabalss.lv, jei bogu.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]meness_berns
2012-05-02 09:34 (saite)
Vislabākie riteņbraucēji ir autovadītāji, kā, piemēram, es, jo tad cilvēks jūt, ko viņš drīkst, ko ne.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 09:35 (saite)
tieši tāpēc arī man, kā šoferim, gājējam un velobraucējam, ir neapgāžami trāpīgs viedoklis par katras kastas pārstāvjiem :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chaika
2012-05-02 09:56 (saite)
:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2012-05-02 10:10 (saite)
Tur jau viss diezgan vienkārši, pietiek uz aci piemest, cik bieži ikdienā katras kastas pārstāvji klaji ignorē CSN, tā tīri subjektīvi sāk šķist, ka velobraucēji šajos rādītājos gājējiem sāk procentuāli ielikt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:24 (saite)
Es teiktu, ka ņemot vērā to, ka velosipēdisti pārvietojas arī pa brauktuvi, salīdzinot ar gājēju luksoforu neievērošanu, un ielu šķērsošanu kur pagadās, velosipēdisti sen jau pārspēj gājējus noteikumu neievērošanā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ttp
2012-05-02 09:36 (saite)
pilnībā atbalstu domu par apliecību un tehnisko

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]zetinja
2012-05-02 09:59 (saite)
nu nez, cik liela jēga ir no tās tehniskās, bet par vadītāja apliecību piekrītu. Turklāt vajag ne tikai teoriju, bet braukšanu satiksmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:01 (saite)
jēga ir kaut vai tāda, lai izskaustu no ielām velosipēdus bez bremzēm vai atstarotājiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:11 (saite)
Ja tas ir stāsts par fiksīšiem, tad, cik es saprotu tā visa pasākuma mehāniku, tā ir principu pišana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:13 (saite)
fiksīša mehānika ir tāda, ka pārsniedzot konkrētu ātrumu vienkārši nav iespējams apstāties. bet principā stāsts ir vienkārši par aparāta sagatavotību dalībai satiksmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:18 (saite)
Nu, vakardienas ziņu kontekstā, 1/3 protokolu bija par šādiem "velosipēdiem bez beremzēm". Kas tad notiek pārsniedzot konkrētu ātrumu? Galvā sistais vadītājs paceļ kājas no pedāļiem, aizžmiedz acis un bļaujot gaida sadursmi? Lietojis tādu neesmu, bet cik saprotu, fixed gear velosipēds nekustas, ja netiek mīti pedāļi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:24 (saite)
jūtu, ka fizika nebūs tava spēcīgākā puse. pie konkrēta ātruma velosipēda pedāļi turpina galvā sisto vadītāju cilāt uz augšu un leju, jo spēks un inerce, kāda aparātam uzdzīta, ir lielāka par vadītāja svaru un spēku, ko tas spējīgs sagrupēt bremzēšanai. kāds ūberfiziķis noteikti arī man var piepisties par skaidrojumu, bet ideja aptuveni tāda, jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:27 (saite)
Ar fiziku man viss ir normāli. Es vairāk par to, ka tur jau vairs nav velosipēda problēma. Pie noteikta ātruma, baidos, ka nekādas bremzes neliks velosipēdam apstāties. Labākajā gadījumā pie ļoti efektīvām rokas bremzēm ir lidojums pār stūri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:31 (saite)
nu nez, mana dranduļeta disku bremzes līdz šim nav pievīlušas un tas vēl ņemot vērā vadītāja sotaku :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:35 (saite)
Nu, tātad nav sasniegts "konkrēts ātrums". Uz sitienu neatrodu, bet, šķiet, CSN bija punkt, ka braukšanas ātrums ir jāizvēlas tāds, lai vajadzības gadījumā varētu apstāties. Līdz ar to ievērojot šo elementāro normu, negribētos fiksīti saukt par "velosipēdu bez bremzēm".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:47 (saite)
ja tu nebūtu autovadītājs, tu par šādu punktu kaut ko zinātu? pieļauju, ka ne pārāk :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:51 (saite)
Drošvien, ka nē. Bet, tāpēc jau ir tās velosipēdistu tiesības. Un, protams, būtu svētīgi noteikumus ne tikai zināt, bet arī ievērot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2012-05-02 13:55 (saite)
Cik manīts, labas bremzes apstādina riteni pāris metros. Protams, parasti šāda strauja bremzēšana liek vadītājam pārlidot pāri stūrei un smagi novelties, bet nu...

Kaut kad Stokholmā pālī braucu labā ātrumā lejā pa kalnu, bet sapratu, ka pagriezienu neizgriezīšu un negribēju ielidot betona mūrī, kas strauji tuvojās. Sou, metos uz bremzēm. Kūlenis, bet velo apstājās bezmaz vai uzreiz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:44 (saite)
cik esmu redzējis, tiek pacelta keda un uzmesta uz aizmugurējā rata - radot berzi starp kedu un pakaļējo riepu

skats krimināls, es redzot noelsos, bet nu afektīvs ar, jo redzu ka lieto ikdienā - īpaši pie nobraukšanas no tiltiem ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 10:46 (saite)
Ou! Tilti izklausās iedvesmojoši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lordramex
2012-05-02 11:46 (saite)
nu ir arii kas sasveras uzpriekshu un bremze ear noblokjeetu pakaljeejo ratu :) ti nonjem svaru no pakaljejas ass un parstaja miities, bet vienalga tas viss prasa kartiigu treninju un iemanjas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lordramex
2012-05-02 10:50 (saite)
teoreetiski apstaties var :D un pat diezgan efektiigi (tikai to ir jaamaak, un apshaubu ka kadi 70% no hipsteru brabdzhas kas gaazh ar fiksiishiem to normala ijeedz izdariit).

un taadeelj:
tikai nahujam tas(fiksiitis) vajadziigs parrastaa ielas satiksmee, brauc uz velotreku un gaaz ar to savu fixedgear suudu, uz ielas vinjiem vietas nav, taapat ka sporta auto un mochus ar ta isti tomeer uz ielas neviens nelaizh - tikai parbraucienos no / uz saciikshu vietu un neparvelti vinjiem ir savas teh apskates un pavisam citi standarti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:58 (saite)
agrī!

fiksītis ir trekam ne pilsētas satiksmei - šamie ir pirmie, kas elš un pūš, ja saka ka vecpilsēta piemērota velosatiksmei ;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2012-05-02 13:53 (saite)
Fiksīša mehānika ir tāda, ka iegādājoties fiksīti, tavi pidarpunkti pieaug par 95%.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2012-05-02 12:19 (saite)
TA neko daudz nedos, jo velo apkarināšana ar nepieciešamo prikidu uz apskati aizņem mazāk kā stundu laika. Ja jau cilvēki arī uz auto vai moto apskati veic lielākas vai mazākas izmaiņas, lai izpatiktu TA inspektoriem, tad ar velo tas vispār būs sīkums.

Drīzāk tiešām vajag ierubūt normālu sodu par pārvietošanos ar kārtībā neesošu velo, tāpat arī likumā precīzi ierakstīt, kas ir bremzes (keda nav), tāpat arī to, ka ir jābūt atstarotājiem, kuriem ir E marķējums utt. Jo nu piemēram auto par tonētajiem stikliem priekšā tiek sodīti visai aktīvi, runā, ka drīz ķersies arī pie kreisajām xenon lampām... Tā kā to var izdarīt, ja grib.

Piemēram, viss rolleri tagad ir jāreģistrē un kopš pavisam nesena laika vajag arī OCTA. Tā kā izdevās šo sakārtot, gan jau var pieķerties ar velo jautājumam.

Vēl viena lieta - vajadzētu uztaisīt normālus reidus, kur tumsā tiek medīti visādi braucēji bez priekšējā luktura (un cita prasītā aprīkojuma). Divus šitādus durakus Āgenskalna priedēs satiku pagājušnedēļ, brauca pretim. Man drošības un redzamības labad nācās ieslēgt busa tālos, par ko šie bija visai sašutuši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ttp
2012-05-02 10:03 (saite)
izejot tehnisko tu zini, ka tavam velo strādā gaisma, bremzes un viss ir kā nākas satiksmes drošībai. cik daudz idioti brauc naktī bez gaismas un notiek sadursmes savstarpēji vai ar automašīnām.
es domāju tam ir diezgan liela nozīme

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mikii
2012-05-02 10:10 (saite)
ja nemaldos, tad tiesības jau arī tagad vajag, ja brauc pa brauktuvi. tehnisko - nebūtu slikti, ja sezonas sākumā katram būtu jāpārbauda, vai bremzes strādā, vai ir atstarotāji/lākturi vietā un darbojas. būtu jaunas darbavietas - velosipēdu tehniskās apskates inspektors, viegli ātri apmācīt, nevajag priekšzināšanas, sezonas darbs.
un ja vēl būtu katram vellapēdistam jānopērk obligātā veselības apdrošināšana nelaimes gadījumiem uz sezonu. apdrošinātājiem labi, apgrozījums.
da i policistiem būs darbs, tvarstīt tos, kuri nav izpildījuši normatīvus.. visiem labi! ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]f
2012-05-02 10:47 (saite)
vai bremzes vispār ir :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mikii
2012-05-02 10:49 (saite)
aha, un vai riepās vispār ir gaiss un vai vispār riepa uz aploka ir ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]goo
2012-05-02 10:25 (saite)
beidz, viss ir kārtībā, piemēram mans bf dabūja protokolu&soda naudu par džipa luktura izsišanu, braucot ar riteni

(Atbildēt uz šo)


[info]dzeina
2012-05-02 10:33 (saite)
Piekrītu. Es gan esmu lēnā vabole, kas neuzdrošinās līst uz brauktuves (jo man tur nav, ko darīt), taču, cik nu nācies pabraukāties, kā apdraudējums ir gan gājēji, gan autovadītāji, gan velosipēdisti. Un pēdējie CSN ievēro vismazāk.

(Atbildēt uz šo)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:33 (saite)
pajāt ko tu tur uzkati - automobīlistu praidi ir nonstopā

sākot ar tīneidžeru bumeristiem beidzot ar peņču, kas notriec gājējus uz pārejas

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:41 (saite)
velopraidi pareizi dara, jo vienam braucot tādas vietas kā neatrisinātie velo pieslēgumi vanšu tiltam (tur arī auto pieslēgumi leimi, bet tas cits stāsts) ja brauc vienatnē nevienu neinteresē - ja brauc organizēti, noslēdzot ielas, nevienu arī nepis, jo ausainis pa policistu izdalītu auto joslu brauc - bet vot kritiskā masa var šo problēmu akcentēt

vārdu sakot katram instrumentam ir vietas būt - un labi ka tas tiek darīts brīvdienās ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zverj
2012-05-02 11:28 (saite)
Tas, ka Rīgā un Latvijā ceļu infrastruktūra ir zem jebkādas kritikas, to arī autovadītāji zina. Tas jau nemaina lietas būtību, ka velosipēdisti var braukāt kā pagadās. Autovadītājam jāatbild par notriekto velosipēdistu, neskatoties vai vainīgs ir auto vadītājs vai velosipēdists.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 11:48 (saite)
kurš autovadītājs ievēro, ka infrastruktūra nav piemērota velosipēdam?
m? parādi kaut vienu ;DDD

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 11:52 (saite)
autovadītāja skatījumu labāk atstāj autovadītāju ziņā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 11:58 (saite)
nu nu - šī te atstāšana autovadītāju ziņā arī noved līdz situācijām, kad jārīko velopraidi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 12:01 (saite)
ne gluži. pie velopraidiem noved situācija, kad velodarasti, kuriem nav ne mazākās sajēgas, kādā dirsā ir autosatiksmes pilsētā, izdomā, ka kaut ko no tā saprot un viņiem rodas viedoklis :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 12:04 (saite)
vispār viņi ir risinājums lielākajai daļai autodarastu problēmām ;D

un ne tikai tām par kurām autobusu vadītāji saka "kraukšķīši"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lordramex
2012-05-02 12:03 (saite)
es - jo vasara ar minos ar vello reizumis :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 12:04 (saite)
tātad tu automātiski esi veolbraucējs - pamēģini noskaidrot autobraucēja viedokli, kas velosipoēdu tikai aizmugures spogulī redzējis ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lordramex
2012-05-02 12:07 (saite)
vai uz kapota :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2012-05-02 10:43 (saite)
šorīt ar interesi vēroju Skolas ielas veloceliņu. katrs otrais brauktuvi šķērsoja pie sarkanā. ilūzijas par spēju ievērot satiksmes noteikumus un vispār kaut kādas nebūt ētikas normas velosipēdistu vidū man nav. Ir kārtējais sabiedrības slānis, kuram ir tiesības, bet pienākumu un atbildības nekādas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:47 (saite)
tiesības ir visiem uz visiem purķšķēt un bubināt - tās atņemt neviens pat netaisās

es tev stāstu par to, ka infrastruktūrai jābūt piemērotai satiksmes vajadzībām - ka ielas, kas celtas zirgu pajūgiem ir jāpielāgo automašīnām un tagad arī velosipēdiem - šāda pielāgošana sākās jau ulmaņlaikos - man ir gadījies turēt rokās 18 gada pislētas attīstības plānus ar tur izbūvētiem - asfaltētiem!!!! bitumena veloceļiem

a tu man par velo kultūru - es varētu papurkšķināt par jaunajām māmiņām, kas aizņem pārī trīsmetrīgu ietvi visu stumjoties un čalojot ar saviem kinderu ratiņiem - bet katrai lietai ir sava vieta un laiks

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2012-05-02 10:56 (saite)
parādi man pilsētu, kur nav luksoforu. un māmiņas škērsojam ielu pie sarkanā tik masveidīgi neesmu redzējusi. Zviedrijā nevienam nenāk prātā ar velo škērsot ielu pie sarkanā. Tur pat bez ķiveres un vestes uz velo kādu redzēt ir retums. un ielas mums ir tādas kādas nu tās ir. ar to jārēķinās un tas neattaisno velobraucēju uzvedību uz ielām. neko labu kopumā es šobrīd par velobraucēju kultūru pateikt nevaru. man velobraucējs šķiet neadekvātākais satiksmes dalībnieks no visiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 10:59 (saite)
tu gribi pukstēt par kultūru - es tev pilnībā piekrītu!!

tas gan neatceļ tos punktus, uz kuriem norādu es ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chimera
2012-05-02 11:23 (saite)
interesanti; es gan tieši stokholmā ievēroju masveida dragāšanu pie sarkanā - gan ar kājām, gan ar velo. jo mašīnu taču nav! manu piezīmi, ka tas ir sooo eastern european zviedri neizprata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2012-05-02 11:28 (saite)
nezin, nezin. pēc maniem novērojumiem Zviedrijā ir disciplinētākā satiksme ever. par velokultūru nemaz nerunājot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2012-05-02 11:29 (saite)
disciplinēta tāpēc, ka satiksmes nav [salīdzinot ar rīgu] :)
bet tā iešana/braukšana pāri sarkanajam man ļoti iekrita acīs, mhm mhm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lordramex
2012-05-02 12:07 (saite)
mani noveerojumi sakriti ar Chiera noverojumi, vismaz stokholma zviedri ceert paari pie sarkana un kur pagadas ka nograb, ja nav nevienas mashinas tuvuma, pat nespaioda pogu nemaz gaajeju luksaforam

un par velosipeedistiem nerunaasim mizo pa ietvi un zvana ka apdolbiijushies :D un par kjiverem un vestem ar tiiri diskutabls jautajums :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2012-05-02 13:58 (saite)
Nezinu par pārējo Zviedriju, bet Stokholmā, kur daudzus gadus nodzīvoju, neviens īpaši uz luksoforiem neskatījās. Sarkans? Nav mašīnu? Ej/brauc pāri. Protams, ja lielāka satiksme, tad jau parasti ievēroja luksofora signālus, bet citādi zviedri šķērso ielas kā pagadās, tikai iepriekš rūpīgi pārbauda, vai nebrauc kāda mašīna.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]affair
2012-05-02 11:14 (saite)
ja pareizi tevi saprotu, tad tu uzskati, ka velosipēdistiem pienākas braukšanai sagatavota pilsētas infrastruktūra tāpat vien - par velti? un viņi tur varētu brīvi pārvietoties bez jebkādām satiksmes noteikumu priekšzināšanām? nevajag piepisties manam rūcienam par velopraidu - topika pamatdoma ir: visiem velosipēdistiem ur jāzina noteikumi un viņu velosipēdistiem jābūt perfektā braukšanas kārtībā.

18tā gada pilsētas plāni ne īpaši piš, zinot kā kopš tā laika attīstījusies mašīnbūve un zinot to, ka daži hipsteri joprojām brauc ar 18tā gada velosipēdiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 11:21 (saite)
kā to saprast - par velti? viņi a) maksā nodokļus, atšķirībā no autobraucējiem, kas nodokļus maksā pierīgas kartupeļu lauku pašvaldībām; b) nepiesārņo gaisu, kas arī nav mazsvarīgi un d) uz vienu braucēju pieprasa daudz mazākas investīcijas kā uz vienu autobraucēju

noteikumu zināšana - agrī ;) un arī tehniskā kārtība agrī

tikai viss salīdzinājumā tiek izprasts
ušakova praidā neviens a) uz dzērumu nepārbaudīja b) tehnisko kārtību neprasīja c) kaut arī pārvietojās pa brauktuvi, tiesības neprasīja

18 gada tehniskie plāni vispār varētu interesēt gan ;) rīga tajā laikā bija velo galvaspilsētu līdere - apsteidzot pat berlīni par piemēru ;) rēķinot absolūtos ciparos! no pārdaugavas uz šo krastu vēlās tūkstošiem darba ļaužu gan kājām gan pārsvarā uz velosipēdiem - līdzīgi kā šobrīd, tikai tad nebija sabiedriskā transporta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]black_data
2012-05-02 12:39 (saite)
Par izmaksām es nebūtu tik drošs. Šo pavasar, protams, šķiet, ka teju katrs trešais ir ar velosipēdu, bet to, cik ir velosipēdistu, un cik autovadītāju, lai rāda statistika. Pie tam absolūtais vairākums ziemas periodā pārsēžas uz auto vai sabiedrisko, kas šo vidējo izmaksu matemātiku krietni pasliktina par labu autoceļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 12:43 (saite)
vienam autovadītājam un vienam velosipēdistam braucot vienādu attālumu vajag dažādas investīcijas - velosipēdistam vajag mazāk

ja ņem uz vienam vidējam, tad atkal varam rēķināt - augstāk aprēķins tīri teorētisks

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]violets_t
2012-05-02 12:02 (saite)
Labi, Tom, ko dod tas, ka es zinu tos noteikumus, brīdī, kad jau atkal kāds/kāda runājot pa telefonu bliež ārā no vārtrūmes/stāvvietas, neskatoties, ka pa ietvi kāds cits pārvietojas? (Es katru dienu dabūju lekt malā, neatkarīgi no tā, vai eju kājām vai pārvietojos ar riteni.)Cik milijons reižu nepalaiž mani, kad braucu pa galveno ceļu, nemaz neskaitīšu (Un es neesmu neievērojama, man ir spilgti sarkanas krēpes, spilgts apģerbs un atstarotāji visur, kur vajag :), ikdienā stāvu kā muļķe pie sarkanajiem, kad gājēji bliež pāri (atļāujos pārbraukt tikai brīvdienās un tad, ja steidzos, kad auto nav tuvāk par 200m).
Es, starp citu, būtu ar mieru maksāt arī kādu velonodokli, ja zinātu, ka tas aizies ielām, nevis kāda pusbankrotējuša uzņēmuma "glābšanai".

Bet piekrītu, ka būtu jāzina noteikumi un par velo tehnisko stāvokli arī. Vienīgais, kas mani tracina, ir tas, ka vienmēr šajās diskusijās bļauj, ka velobraucēji neievēro noteikumus un nejauši "aizmirst", ka arī autovadītāji un gājēji neievēro.(Labi, labi, mani šorīt jau trīsreiz gandrīz notrieca un es visus noteikumus biju ievērojusi, esmu mazliet nikna)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 12:05 (saite)
jā, bet tādi telefonrunātāji lec priekšā arī mašīnām - nav tā, ka viņi apdraud tikai velosipēdistus un gājējus. man ar bērnu autobeņķī arī jāmet "pa mēmajiem". tāpat ar gājējiem, kas uz ietves neadekvātos brīžos apstājas - cik reizes neesmu ejot kājām uzskrējis tādiem virsū. idioti jau ir visās frontēs - neko nepadarīsi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]violets_t
2012-05-02 12:09 (saite)
Nuja, ievelkam dziļi elpu, iedzeram nomierinošas tējas, pa stūriem paburkšķam un turpinam dzīvot tālāk draudzīgi :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]affair
2012-05-02 11:22 (saite)
man, starp citu, ļoti patīk ideja par veloceliņiem visā pilsētā un sakārtotu velokultūru. ar noteikumu, ka velosipēdists drīkst braukt TIKAI pa veloceliņu, nevis izvēlēties un laist "kur ērtāk".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2012-05-02 11:33 (saite)
nu tā protams ir utopija ;) bet censties vajag

es nemaz neceru, ka manā mūžā varēs pa veloceliņu nobraukt no kurienes gribu līdz kurienei gribu - cerības gan sagaidīt maģistrālos veloceļus, lai velosipēdus novāktu no maģistrālajām ielām un pārvadiem

bet līdz tam ir jāpanāk kaut kāda simbioze gājējs-velobraucējs-autovadītājs - tā lai viens otram nemaisa - un tas vairumā gadījumu panākams ar pat ļoti mazām investīcijām, vajag tikai "iespert" lēmumu pieņēmējiem un uz to arī tendēti šie velopraidi - atšķirībā un ušakova organizētajiem veopārbraucieniem kolonnā ar apsardzi pa automašīnu joslām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]black_data
2012-05-02 12:34 (saite)
Noteikumos jau tagad ir rakstīts, ka pa brauktuvi ar velosipēdu braukt nevar, ja blakus ir veloceliņš.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2012-05-02 14:02 (saite)
Man šķiet, ka noteikumiem jābūt šādiem:

1) Ir veloceliņš, jābrauc pa to.
2) Nav veloceliņa, jābrauc pa ielu.

Riteņbraucējiem uz ietvēm NAV vietas. Punkts.

Un šī problēma būtu tik viegli risināma, jo daudzviet jau ir ielas, kuru ietves ir ļoti platas - un cik tad dārgi maksā novilkt ietvei pa vidu strīpu un ik pēc 50 metriem uztrafarēt riteņbraucēju? Nedaudz. Šādā veidā varētu ātri vien sakārtot šo lietu.

Diemžēl šķiet, ka veloceliņiem Latvijā jābūt īpašiem kā Dienvidu tiltam, kaut kādiem, kas speciāli jāceļ un jābūvē (noteikti kaut kas ar otkatiem saistīts). Nesaprotu, kāpēc vienkārši uz platākām ietvēm nenovelk šo sūda strīpu un miers, visi priecīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-05-02 14:05 (saite)
2) Nav veloceliņa, jābrauc pa ielu.

Jā! Un tie, kam bail braukt pa ielu - sēž trolejbusā. Viss sakārtojas un ir pareizi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]degeneralis
2012-05-02 14:06 (saite)
Vai arī iemācās tikt pāri savām bailēm, jo braukt pa ielu nekas bīstams nav.

Tad atliek tikai pārmācīt atsevišķus autopidarus, kas velosipēdu neuzskata par satiksmes dalībnieku, bet sūdamušu uz ceļa...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2012-05-02 17:07 (saite)
vismaz šobrīd noteikumos ir atšķirība starp veloceliņu un velo+gājēju celiņu. attiecīgi pa brauktuvi nedrīkst braukt, ja ir blakus veloceliņš (kā skolas ielā), bet drīkst, ja blakus ir dalītais (kā pār vanšu tiltu).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]parasts
2012-05-02 16:06 (saite)
pēc csn- ričuks pa brauktuvi nemaz nedrīkst pārvietoties, ja blakus ir veloceliņš. pagājušajā vasarā regulāri veicu audzinšānas darbus mežparkā. kā veloripinātājs , es protams saportu, ka tas veloceliņš ir sūds, ar asiem bortiem un debīliem gājējiem, bet kā autovadītājs, kurš vada garāko iespējamo b kategorijas busu ar 2asu piekabi, esmu dusmīgs. jo uzbraucot tādam pidaram es jau bušu vainīgs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zetinja
2012-05-02 18:21 (saite)
Skolas/Lāčplēša krustojums - brīdī, kad ir velozaļais, mašīnām ir sarkans abos virzienos. Vienmēr izmantoju šo brīdi un šķērsoju krustojumu pa diagonāli. Ar kājām es darītu tieši tāpat un neko sliktu tur nesaskatu.

Raiņa bulvāri un Elizabetes ielu, ja nav mašīnu, šķērsoju pie sarkanā. Tāpat arī daru vairākās citās vietās, kur ir luksofors ar pogu. Man kā autovadītājam labāk patīk, ja dara tā, nevis tupa stāv pie tukšas ielas un gaida pārslēdzamies luksoforu, kurš protams pēc visiem mērfija likumiem, pārslēdzas tad, kad brauc tā vienīgā mašīna 15 minūšu laikā, kurai likt apstāties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]indulgence
2012-05-02 10:55 (saite)
Velosipēdistu, kurš pārvietojas pa brauktuvi ar divriteni, bet kuram nav CSDD reģistrēta transporta līdzekļa vadītāja apliecības, CP soda līdz 25 Ls (ja aptur un pārbauda dokumentu neesamību).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 10:56 (saite)
pa trotuāru toties vari droši braukt nezinot nevienu pašu noteikumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]goddes
2012-05-02 11:11 (saite)
Nuermm, mani apturēja tobrīd esot uz trotuāra un lika iepūst trubiņā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lordramex
2012-05-02 12:14 (saite)
a cik tagad ar velo atljautais? veljoprojama liidz 1 promilei jeb piegrieza ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]goddes
2012-05-02 12:17 (saite)
Līdz 1 nekad nav bijis atļauts. 0,5 - 1 30ls, 1-1,5 80ls, 1,5+ 120 Ls

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lordramex
2012-05-02 13:28 (saite)
aaah

pareiz tapeecziema bija dahuja velosipeedistu ar liidz vienai promilei :d

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]goddes
2012-05-02 13:33 (saite)
Nē, tas bija tāpēc, ka pēc iepūšanas (ko vairs nevar padarīt par neesošu) autovadītājs atmet mentam + adm sodu un pārformē par velo, abiem labi, vienam lētāk...otrs ments.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2012-05-02 11:32 (saite)
Problēma ir tajā, ka uz velocipēdiem pēdīgā laikā ir sakāpušas tādas personas, kuru dalībai pilsētas satiksmē būtu jāaprobežojas ar sēdēšanu trolejbusa krēslā. Nu tāpat kā nevar visi (vai visas) braukt ar auto normāli un dinamiski, tieši tāpat nevar gribēt, lai tas notiktu ar velo.

Man vēl būtu puslīdz vienalga par kaut kādu CSN ievērošanu, ja godājamie braucēji pārvietotos gana dinamiski un nemanāmi. Esmu dzirdējis, ka daudzi (tie, kas nemāk braukt) šausminās par to, kā brauc velokurjeri. Jā viņi brauc ātri, pārkāpjot noteikumus, bet nevienam īpaši netraucējot.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]affair
2012-05-02 11:35 (saite)
nevaru nepiekrist, jā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]masquerader
2012-05-02 12:43 (saite)
netraucējot.. kuriozs moments (no manis, kas kā topošais autobraucējs, tajā brīdī sēdēja pie stūres, braucot no centra salu tilta virzienā) - velokurjers traucēja satiksmi konkrēti braucot joslai pa vidu, līdz ar to visi viņu cītīgi apbrauca.. tad šim kaut kas neiepatikās, pie sarkanās gaismas viņš vienam busiņam atrāva vaļā durvis (aizmugurējās) , atstāja vaļā, un ātri vien nogriezās nākamajā krustojumā pa labi.. jā, vai tas ir normāli xD

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-05-02 12:59 (saite)
Nu gadās visādi. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]parasts
2012-05-02 16:07 (saite)
īpaši ziemā. un pa slīdīgas brauktuves vidu.. mmmm- dinamika!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]electical
2012-05-02 20:23 (saite)
Autovadītāja apliecība, ir, pēc noteikumiem velosipēds ir aprīkots ar vismaz minimumu balts atstarotājs priekšā (taisos pielikt arī vakara braukšanai baltu gaismiņu), aizmugurē sarkans atstarotājs + sarkana mirgojoša lampiņa, bremzes ir priekšējam riteni, kuras arī ikdienā visvairāk izmantoju, pakaļējās uz laiku ir slēgtas, jo ritenis jāpārspieķo. Ievēroju noteikumus maksimāli ievērojamajās robežās, reizēm rodās, sajūta, ka esmu idiots, jo "gudrie velobraucēji" šķērso luksoforu pie sarkanās gaismas, jo nav mašīnu un skatās uz mani kā uz idiotu, bet es godīgi stāvu un gaidu zaļo gaismu. Pie regulējamas gājēju pārejas vienmēr samazinu ātrumu un cenšos šķersot to gājēju ātrumā, lai neizbrauktu pēkšņi priekšā mašīnai, kas veic labo pagriezienu. Tur kur velo celiņš braucu pa to, kur nav cenšos iespēju robežās pārvietoties pa ietvi, godīgi apbraucot gājējus, vai pa ielu, ja ir pietiekami plata un gan es, gan automašīnas vieni otram netraucē.
Par saviem braukšanas gadiem, nav nācies izveidot avārijas situācijas, kur strauji jābremzē, izņemot vienu, kur autovadītājs veicot kreiso pagriezienu negribēja respektēt velosipēdistu, kas brauca pretīm un taisni (pēc noteikumiem, man priekšroka). Divas reizes esmu uzbraucis virsū neveikliem VELOSIPĒDISTIEM, kas ieraugot pretīmbraucošu velosipēdu sāk raustīties pa ielu kā punķis, kas iespļauts koka zaros. Neesmu uzbraucis virsū nevienam gājējam.
Ja ievēro visus noteikumus, zīmes, luksoforus, tad nav nekādu problēmu pārvietoties pa pilsētu nevienam netraucējot un neizraisot avārijas situācijas. Ir gadījies braukt pāris reizes alkohola reibumā, tur gan sanācis grēkot, bet arī šajos gadījumos esmu apskādējis vienu reizi tikai sevi pašu, jo bija nolīsusi priekšējā riepa un nakts vidū bija nepieciešams tik uz mājām.

Tas arī viss!

Es par velosipēdistu eksamināciju un vadītāja apliecību obligātumu.

(Atbildēt uz šo)


[info]toms
2012-05-03 09:13 (saite)
Man absolūti ir vienalga ar kādu velo cilvēki braukā, bet galvenais, lai tas ir tehsnikā kārtībā un tā vadījās plus mīnus zin CSN.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?