x-ƒ (x_f)

x-ƒ: Dodiet mums maizi un izklaides!

2005. gada 8. decembris, 1:58 pm, 50 atsauksmes / pievienot vēl

Pirms gandrīz trīs mēnešiem agrā rītā lasot “Kultūras Dienu”, man nācās nevāji sašust. Dažas stundas vēlāk tam sekoja arī ieraksts manā žūrnālā.

Pirms kāda mēneša vai nedaudz vairāk gūglējot kādu vārdu, nejauši atradu diskusiju “Necenzēti vārdi un izteicieni televīzijā un presē” Valsts Valodas komisijas mājaslapā. Interesanti taču. It sevišķi, ja tur ir arī piemēri. Atgādināja Lennenbergas Emīla labos nodomus, mācot savai mazajai māsiņai visādus ne-labos vārdus, kurus tā noteikti un nekad nedrīkst lietot. Padalījos ar linku, kopā ar antikristu izstudējām visu līdz beigām, un kopš tā laika viņa mani ik pa laikam nosauc par urīnpakausi. Pēdējā reizē pat piebilda, ka tas ir viņas favourite. Es vēl neesmu atradis pietiekami labu vārdu, ar ko atbildēt.

Tagad pāršķirstot citu “Kultūras Dienu” (19. novembra), atradu kādu rakstu, kas veltīts tieši šai pēdējā laika problēmai parādībai, rupjībām sadzīvē un kultūrā. Tātad ne es viens jūtos.. ēmm.. šī fenomena aizkustināts. Raksts ir diezgan neinteresants un tukšs, interesantākā daļa bija četru kulturālu cilvēku atbildes uz jautājumu “Kāpēc necenzēti vārdi droši ienāk kultūras telpā?” Lūk, viena.

Pauls Bankovskis, rakstnieks
(..) Vārdu izvēli nosaka vien tas, ko tu vēlies pateikt. Un kam tu vēlies to pasacīt. Ja tu esi rakstnieks un raksti nevis par abstraktām nekurienē mītošām būtnēm, bet noteikta gājuma ļaudīm, jālieto šiem cilvēkiem raksturīga izteiksme. (..)

Tas ir stulbums! Tas nozīmē, ja jau es lasu šī rakstnieka tekstu, kurā ir rupjības ("šiem cilvēkiem raksturīga izteiksme"), tad tas ir īpaši man pielāgots teksts. Uzrakstīts tik prastā, vienkāršā valodā, lai pat es saprastu! Kāda cieņas izrādīšana man..

Personīgi es to uztveru kā visatļautību. Un izlaidību (lol). Piemēram, nu jau leģendārajā raidījumā “100 grami kultūras” viena no raidījuma viešņām tā arī pateica, skatītājs ir lohs. Laikam tiešā ētera vilinājums bija tik nepārvarams.

Tas patiešām ir stulbi. Lai arī daži gaisa jaucēji vēlas revolūciju –

Maija Baltiņa, valodniece
(..) Bet šoreiz viss sākās ar Riharda Bargā dzejas rindām: “Vienmēr es neesmu tāds / Mīlestība dus manās karstajās krūtīs.” Tās es atradu viņa tikko iznākušajā krājumā Labi, un tās man šķita pārsteidzošas un reizē arī tādas kā palīdzīgas, lai izprastu, kāpēc turpat blakus ir tik provokatīvs teksts: “Es nosvītroju burvīgi un uzrakstīju pretīgi. Jo pretīgi ir stilīgi.” (..)

– liela daļa tomēr vēlas atjaunot sabiedrisko kārtību, kā tas labi redzams mana septembra ieraksta komentāros. (Ja kāds vēlas izlasīt kādu prozas piemēru, tad tam labi noder pēdējā “Kultūras Diena” (3. decembris), kurā ir Kristas Burānes stāsts “Laimīga atgriešanās”.)

♪♬: Bomb The Bass – If You Reach The Border

love me like you do: Tu jau zini manu..

2005. gada 8. decembris, 2:00 pm, 3 atbildes / atbildēt

Tu jau zini manu viedokli par šo visu.
Neglīto & provokatīvo radīt ir vienkāršāk.
 
x-ƒ (x_f)

x-ƒ: Jā, es atceros, ko Tu..

2005. gada 8. decembris, 2:02 pm, 1 atbilde / atbildēt

Jā, es atceros, ko Tu par to domāji toreiz.
Nu, pagaidīsim kāda par šo atbildīgā komentāru. :)
 

love me like you do: Es tā domāju..

2005. gada 8. decembris, 2:06 pm, atbildēt

Es tā domāju joprojām.
 

proud to be peevish: Vo, vo.

2005. gada 8. decembris, 2:19 pm, atbildēt

Vo, vo.
 

epiks feils: Teātra TT izrāde ..

2005. gada 8. decembris, 2:19 pm, 2 atbildes / atbildēt

Teātra TT izrāde
ARTIS KLUSĒ ALISE KLUSĒ

- lūk par to var gānīties!
 

epiks feils: respektīvi - Alise..

2005. gada 8. decembris, 2:42 pm, 1 atbilde / atbildēt

respektīvi - Alise nevis klusē, bet gānās kā centrālcietuma zeks!
 
x-ƒ (x_f)

x-ƒ: Paldies par..

2005. gada 8. decembris, 2:43 pm, atbildēt

Paldies par paskaidrojumu! Es gan neesmu dzirdējis ne Alisi, ne kādu Centrālcietuma zeku, :) bet skaidrāks ir.
 
puasōns (anonymous)

puasōns: "Vārdu izvēli nosaka..

2005. gada 8. decembris, 2:20 pm, 1 atbilde / atbildēt

"Vārdu izvēli nosaka vien tas, ko tu vēlies pateikt. Un kam tu vēlies to pasacīt. Ja tu esi rakstnieks un raksti nevis par abstraktām nekurienē mītošām būtnēm, bet noteikta gājuma ļaudīm, jālieto šiem cilvēkiem raksturīga izteiksme."

Nu nevajadzēja manis teiktajam nošņāpt gan sākumu, gan beigas. Ja rakstnieks raksta, piemēram, sleju dienas avīzē, viņam var būt jālieto atbilstoša izteiksmes forma. Tikai tāpēc, ka avīze paredzēta "plašam lasītāju lokam". Bet ja raksta pats savu stāstu/romānu, tā ir katra paša autora izvēle. Nav jau liegts, izmantojot to pašu piemēru, likt līmi saostījušamies pusaudzim runāt kā Leonam Gabrielam Taivānam, tik vai tas būs pārliecinoši. Un mani vienmēr interesējušas tieši atšķirīgās valodas - kādas nu tās mēdz būt dažādos sociālajos slāņos, laikmetos u.tml.

Un nav tam nekāda sakara ne ar visatļautību, ne stilīgumu. Ja griež ausīs visatļautība, vispirms visiem draudzīgi būtu jāvienojas, kādu valodu drīkst lietot un kādu nedrīkst ikdienas saziņā. un vienošanās jāliek lietā. Un tad par tādu pasauli esmu ar mieru arī rakstīt..

 
x-ƒ (x_f)

x-ƒ: Es paņēmu, manuprāt,..

2005. gada 8. decembris, 2:35 pm, atbildēt

Es paņēmu, manuprāt, svarīgāko. Ja būtu pārpublicējis visu Tavu tekstu, to neviens neizlasītu. Redzi, man arī jāpiemērojas saviem lasītājiem. Viņiem patīk pāris teikumu ieraksti.

Es saprotu piemēru par avīzi, piekrītu. Stāsta autors arī, protams, pats var izvēlēties, kā rakstīt. Bet tā tomēr nav atbilde, kāpēc man būtu jālasa rupjības, ielas valoda. Vienīgais, ko es te redzu, ir tas, ka man arī var būt izvēle – nelasīt. (Apmēram šajā vietā es sapratu, ka šajā gadījumā vispār nav iespējama viena taisnība.)

Par stilīgumu rakstīja dzejnieks.
Tomēr man šķiet, ka jau ir noteiktas normas, kāda drīkst un kāda nedrīkst būt ikdienas saziņas valoda. Tās nav rakstītas, taču tās māca jau kopš pirmajiem dzīves gadiem gan ģimenē, gan skolā. Tur vairs nav nepieciešama vispārēja vienošanās. Visiem tas ir zināms un saprotams. Protams, ir arī anarhisti. Pēc manām domām, zināmā mērā tie arī ir šie moderni runājošie rakstnieki.
Pārējie.. heh.. vai nu klusē kā parasti, vai cīnās par labāku pasauli.
 

-: pats briesmīgākais,..

2005. gada 8. decembris, 2:24 pm, atbildēt

pats briesmīgākais, kas ir izdomāts -- "plašais lasītāju loks"...
 
Dying Bride (heartstripper, blondangel)

Dying Bride: nelasīju tos linkus...

2005. gada 8. decembris, 2:33 pm, 5 atbildes / atbildēt

nelasīju tos linkus. bet piekrītu tam, ko Tu paud. šokēt ar rupjiem vārdiem ir prasti. un tas mūsdienās DIEMŽĒL tiek uzskatīts par kaut ko ārkārtīgi vērtīgu un stilīgu. man gan vairak domājas, ka to ir izdomājuši paši autori, lai viņiem būtu, par ko rakstīt.. rupjība un vērtību nonivilēšana, kails cilvēks uz skatuves, dzimumakta atainojums, kunksti - tas viss esot māksla. phe, tad es tiešām esmu losene un neko nesaprotu..
Lasi starp rindiņām: blondangel
 
x-ƒ (x_f, El Duderino)

x-ƒ: Man likās, es viens..

2005. gada 8. decembris, 2:37 pm, 1 atbilde / atbildēt

Man likās, es viens tāds, kas nesaprot mākslu. :)
Lasi starp rindiņām: El Duderino
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: Nē, tādu ir daudz.. :)

2005. gada 8. decembris, 2:41 pm, atbildēt

Nē, tādu ir daudz.. :)
 

-: vikam ir dzejolis par to..

2005. gada 8. decembris, 2:39 pm, atbildēt

vikam ir dzejolis par to :)
 
puasōns (anonymous)

puasōns: "nelasīju tos linkus...

2005. gada 8. decembris, 3:25 pm, 1 atbilde / atbildēt

"nelasīju tos linkus. bet piekrītu tam, ko Tu paud"

Nelasīt, bet piekrist vai izteikties - tas gan nav prasti. Tas ir tik parasti.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: Nesaprast, ka linki ir..

2005. gada 9. decembris, 8:21 am, atbildēt

Nesaprast, ka linki ir tikai papildinājums, bet būtībā ir šis pousts.. Ir aprobežotība.
Es neteiktu neko, ja nesaprastu, par ko ir runa.
Izskatās, ka kādam nagi niez, lai tikai pierādītu savu un pakasītos.
 
puasōns (anonymous)

puasōns: "atjaunot sabiedrisko..

2005. gada 8. decembris, 2:40 pm, 15 atbildes / atbildēt

"atjaunot sabiedrisko kārtību" acīmredzot nozīmētu kaut kā nozūmēt it visus, kuru leksika īsti neiekļaujas LPSR laika latviešu literārās valodas kanonā. Un vēl negantāk apkarot ikvienu, kas šos visatļautībā ieslīgušos tautiešus uzdrošinājies aprakstīt savos darbos. Zenta Ērgle, kuras pusaudži visi kā viens runāja gludu un bezpersonisku pseidovalodu, varētu priecāties. Man gan tuvāks ir Gliks, kas pat Bībeli uzdrošinājās pārtulkot bauru valodā.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: kāpēc uzreiz..

2005. gada 8. decembris, 2:43 pm, 14 atbildes / atbildēt

kāpēc uzreiz galējības?
runa ir par to, kas ir māksla un vai māksla ir saderīga ar vārdiem "dirst", "pohas", "bļa", "suka", "mauka" etc. utt. ir "mākslinieki", kas tikai, tādus izmantojot, spēj ko radīt.
 

Pērkons: Piemērus ar kuriem šos..

2005. gada 8. decembris, 2:48 pm, 2 atbildes / atbildēt

Piemērus ar kuriem šos sliktos vārdus aizstāt?
Lasi starp rindiņām: mmm
 
Dying Bride (heartstripper, blondangel)

Dying Bride: nevis aizstāt, bet..

2005. gada 8. decembris, 2:50 pm, atbildēt

nevis aizstāt, bet piemērus, kur tā arī beigās ir māksla.
musdienās taču ir absolūti degradētas visas iespējamās vērtības - cilvēks, personība, ģimene, ticība, arī māksla. meklējumu periods, haoss. iet vieglāko ceū ar virspusēju nihilismu, nevis iedziļināties sevī un radīt jaunas vērtības..
Lasi starp rindiņām: blondangel
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: māksla = skaistais, kas..

2005. gada 8. decembris, 2:52 pm, atbildēt

māksla = skaistais, kas izraisa skaistas un pozitīvas jūtas. tas ir radošs process, kas saistīts ar garīgumu, ar cilvēka dveseli.
piedod mani, ja kāds cenšas aprakstīt savu dirsas caurumu, tad man gribas vemt, nevis postulēt to kā mākslu.
 
puasōns (anonymous)

puasōns: "mauku" meklēt Glika..

2005. gada 8. decembris, 2:55 pm, 10 atbildes / atbildēt

"mauku" meklēt Glika Bībeles tulkojumā. Visi pārējie arī ir tikai vārdi. Vārdi, kas noteiktā kontekstā der. Nevajag ļaut vārdiem aizmiglot apziņu.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: un Gliks radīja..

2005. gada 8. decembris, 2:56 pm, 9 atbildes / atbildēt

un Gliks radīja mākslu???
vārds ir vistiešākā literatūras sastāvdaļa. ja kādam ir vienalga, ko viņš jauc salātos - sūdus vai burkānus, lai turpina tādā pašā garā un uzskata sevi par ģēniju.
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Gliks radīja latviešu..

2005. gada 8. decembris, 2:59 pm, 8 atbildes / atbildēt

Gliks radīja latviešu rakstu valodu.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: Bet mēs taču te par..

2005. gada 8. decembris, 3:04 pm, 7 atbildes / atbildēt

Bet mēs taču te par mākslu, ne? valoda ir valoda, māksla ir māksla.. Ne velti ir tāds termins kā izteiksmes līdzekļi. Arī mūzikā. var jau pie klavierēm apsēsties un ar vienu pirkstu kaut ko saspaidīt vai ar dibenu apsēsties uz taustiņiem un teikt, ka tā tagad ir super duper modernā māksla! Bet tā nav..
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Man gan likās, ka..

2005. gada 8. decembris, 3:23 pm, 6 atbildes / atbildēt

Man gan likās, ka iesākumā runa bija tikai par valodu. Jo par mākslas darba saturu vēl neviens te neko nav teicis. Tikai par šādiem vai šitādiem vārdiem, kas neiet pie sirds. Tas, ko ar šiem vārdiem kāds/ kāda gribējusi pateikt, laikam tad jau vairs nav svarīgi. Ierauga vienu nepatīkamu vārdu, viss skaidrs tāpat.

Mani vienmēr aizkustina ļaudis, kas apgalvo, ka moderno dzeju nelasot, neko tur nesaprotot un vispār - tā esot pilna rupjību. Viņi lasot klasiku (tā nupat TV varēja vērot).

Baidos, ka liela tiesa to, kas ko tādu saka nav lasījuši neko - ne kādu no mūsdienu dzejniekiem, ne kādu no klasiķiem. Vismaz, kopš beiguši skolu. Bet šāda atbilde liekas pareiza. Vai kaut kur noklausīts, ka tā varētu būt pareizi. Iespējams, tai pašā skolā no kādas aprobežotas skolotājas, kas apgalvojusi tieši to pašu.

Lai kaut ko novērtotu un mēģinātu saprast, tas ir jāizmēģina. Tāpat kā ēdiens. Pateikt, ka man tas negaršo, riebjas, bet nepagaršot, ir baigi viegli.

Tāpēc tomēr gribu uzklausīt kādus piemērus. Kas ir tas, kas lasīts, un nav paticis.
 
Flēra (fleur)

Flēra: man ir viens piemeers -..

2005. gada 8. decembris, 3:38 pm, 2 atbildes / atbildēt

man ir viens piemeers - man nepatika "Mehaaniskais apelsiins". Nu un neko, dziivoju taalaak.
 

proud to be peevish: Analoģiski. Turklāt..

2005. gada 8. decembris, 3:53 pm, 1 atbilde / atbildēt

Analoģiski.

Turklāt man liekas, ka savam laikam "Mehāniskais apelsīns" piesaistīja tieši ar izteiksmes veidu; savukārt tagad, kad cilvēce ir pieredzējusi "Kriminālo hroniku" un Tarantīno, ar to vairs nevienu nepārsteigsi.
 
Flēra (fleur)

Flēra: apelsiins esot palicies..

2005. gada 8. decembris, 3:59 pm, atbildēt

apelsiins esot palicies slavens peec Kubrika rezhiseetaas filmas..
 

sii: bet man likās, ka..

2005. gada 8. decembris, 4:05 pm, 1 atbilde / atbildēt

bet man likās, ka iesākumā bija runa par rupjībām, kas augstu paceltu galvu iemaršē dzejā, prozā, uzrunā mūs no skatuves, TV ekrāniem utt., jo - "bet tā taču runā uz ielas! tā taču runātu attēlot izvēlētais personāžs dzīvē!"
bet vai nav tā, ka karuselis griežas arvien straujāk - jo vairāk visādas lamu vārdu straumes gāžas virsū no visām pusēm, jo vairāk arī cilvēki tās rupjības lieto, jo vairāk tās rupjības iznāk uz ielas un atskan no policista, bankas darbinieka, skolnieka mutes? rupjības - tas tagad skaitās, nu, tā normāli. nu, ja - ikdienišķi. bet man kaut kā liekas nevajadzīgi.
 
Dying Bride (heartstripper, angel_river)

Dying Bride: Jā, ikdienišķi...

2005. gada 9. decembris, 8:13 am, atbildēt

Jā, ikdienišķi. Prasti. Un mākslā neiederīgi, piekrītu..
Lasi starp rindiņām: angel_river
 
Dying Bride (heartstripper, angel_river)

Dying Bride: Vēl pēdējais par šo..

2005. gada 9. decembris, 8:19 am, atbildēt

Vēl pēdējais par šo diskusiju. Beidzot fil.fak., rakstīju bakalauru par jauno dzeju. Izlasīju lērumu. Klāvs Elsbergs, šķiet, ir pēdējais no jaunajiem lasāmiem, kas tiešām izraisa straujākus sirdspukstus un asaras. Visu cieņu, viņš bija kolosāli talantīgs. Kolosāli epiteti un sajūtu uzburšana.
Mūsdienu dzeja nav baudāma - lielākā daļa. Absolūts savārstījums. Visi šie n-tie jaunie vārdi un uzvārdi, kas plūst un mainās, jaunie "dzejnieki" rada zināmu smīnu. Tāpēc es atturos - no visādām dzejnieku organizācijām, no pasākumiem, negribas, lai arī man pielīp tā modernā formas un satura meklēšana. Kas būtībā jau jāmeklē sevī, nevis kāda klaidoņa folklorā. Ja pašam nekā nav, nekādu sajūtu, nekādu vibrāciju, arī radīs viņš tukšu neko. Tomēr zinu, ka ir vēl autori, kas domā līdzīgi man. Tas pats Klāva brālis, Jānis. Ko tur, ir prieks, ka ne visi padevušies masu psihozei. Un piem. Rukšani uzskata par rakstnieci. Tas vispār ir aukstākajā pakāpē anekdote.
Manuprāt reti kas vispār no mūsdienu mākslas ir baudāms. Tiešām tā dvēseliski baudāms. Neko darīt, romantisma laiks jau sen kā aiz kalniem. Bet varbūt nāks postmodernisms..
Lasi starp rindiņām: angel_river
 
puasōns (anonymous)

puasōns: "Bet tā tomēr nav..

2005. gada 8. decembris, 2:52 pm, 16 atbildes / atbildēt

"Bet tā tomēr nav atbilde, kāpēc man būtu jālasa rupjības, ielas valoda"

Uz šo jautājumu man atbildes nav. Varbūt jālasa literatūra par cilvēkiem, kas rupjības nelieto, ielas valodā nerunā un no garāmgājējiem nekad nav dzirdējuši, un Delfos komentārus neraksta.

Vladimirs Kaijaks ar kaut ko tādu varbūt nodarbojas. Iespējams, vēl dažs labs autors, kas sen zaudējis saikni ar apkārtējo pasauli un raksta par kaut kādiem atspīdumiem uz savas apziņas alas sienām.

Man tas nav interesanti, jo šķiet melīgi un liekulīgi. Izlikties nemanām, ka cilvēki mēdz būt dažādi. Vai gluži pretēji - pagalam līdzīgi. Un t.s."rupjības" lieto gan policists, gan autoservisa darbinieks, gan reklāmas kantora direktors, gan pamatskolas skolnieks. Atšķirīgs varbūt ir biežums, konteksts un saprašana vai nesaprašana par to, kad kurš vārds derīgs. Un interesanta ir dubultā morāle, kas piemēram Bankas monetārās politikas veidotājam kabinetā liek izskatīties kā godājamam cilvēkam uzvalkā un ar šlipsi, bet Delfu komentāros - kā no garāžas izlīdušam tēviņam.
 
Dying Bride (heartstripper, blondangel)

Dying Bride: tāpēc tie ir policisti..

2005. gada 8. decembris, 2:54 pm, 15 atbildes / atbildēt

tāpēc tie ir policisti un sētnieki, nevis mākslas radītāji. tāpēc cilvēki ir dažādi un mākslu nevajag izvazāt par pilsētas netīrajiem notekūdeņiem un postulēt to kā sasniegumu. padarīt kaut ko par prastu un uzskatīt to par ko ģeniālu. katrs otrais tagad sevi dēvē par rakstnieku un mākslinieku - galvenais šokēt publiku. un dumjā aitiņa publika arī visu uzņem uz urrā, jo tā viņiem tiek stāstīts - šī ir īstā māksla.
Lasi starp rindiņām: blondangel
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Ā, skaidrs. Par visiem..

2005. gada 8. decembris, 2:58 pm, 8 atbildes / atbildēt

Ā, skaidrs. Par visiem šitiem nerakstīt. Lai viņi tur ņemas. Lai par viņiem raksta tie, kas groib šokēt. Bet te nāksim mēs - visi baltā!

Ta negribu es nevienu šokēt. Viss, kas mani interesē, ir tikai aizraujoši izstāstīti stāsti.

Ja jau katrs otrais sevi dēvē par rakstnieku, kur tad ir to rakstnieku darbi? Kaut kā neesmu pamanījis. Pēdējā pusgada laikā iznācis kāds pusotrs izlasīšanas vērts latviešu autora romāns. Un to var saukt par "katru otro"? Blēņas!
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: Pag, arī par bomzi var..

2005. gada 8. decembris, 3:01 pm, 7 atbildes / atbildēt

Pag, arī par bomzi var uzrakstīt dažādi! Ja citē viņa runu, tad jādomā, kā un cik daudz atļauties. Bet mūsdienās NAV NEKĀDU robežu.. Lūk, par ko ir runa. Un visi šie "mākslinieki" tikai lepojas un sacenšas, kurš rupjāk, kurš šokējošāk.
Pusgada laikā pusotrstūkstotis?! ĀRPRĀTS! latvijā ir labi ja pāris tiešām paliekošu autoru.. Un pilns ar viduvējībām..
Tas ir tāpat kā jaukt populāru cilvēku ar atpazīstamu vai patiesu zvaigzni..
 
x-ƒ (x_f)

x-ƒ: Paņemt viņa..

2005. gada 8. decembris, 3:03 pm, 2 atbildes / atbildēt

Paņemt viņa stāstītā būtību, pārstāstīt, nezaudējot jēgu.
(Es tev ļoti piekrītu.)
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Tas būtu..

2005. gada 8. decembris, 3:08 pm, atbildēt

Tas būtu atstāstījums. Bet tiešā runa, kas literatūrā bieži vien ir ārkārtīgi svarīga? Vai vēstījums pirmajā personā? Tas ir vēl būtiskāks. Tā tāda parasta un Latvijā, manuprāt, īpaši sāpīga tēma. Ja kaut kas uzrakstīts pirmajā personā, lasītāji tūdaļ nospriež, ka runā pats autors. Ja runā rupjības, tātad autors rupjš. Bet kāpēc grāmata nevar būt nevis atstāsts, bet paša bomža vēstījums pirmajā personā, m? Ja autors mēģinājis un iejuties viņa ādā? Un arī lasītāju pamanījies piedabūt iejusties viņa ādā. Un tur nekāds atsāstījums nelīdzēs. Tur ir jādomā, jārunā un jāmurmina tieši tā, kā to darītu tavs varonis. Tas, ar kura muti tu stāsti savu stāstu.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: uh, paldies! :) ar to..

2005. gada 8. decembris, 3:09 pm, atbildēt

uh, paldies! :) ar to man pietiek, vismaz zinu, ka kripatiņas kultūras vēl paliks :) varu mierīgu sirdi doties mājās!
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Nevis pusotrs..

2005. gada 8. decembris, 3:04 pm, 3 atbildes / atbildēt

Nevis pusotrs tūkstoties, bet pusotrs! 1,5!

Bet robežu nosprauž katrs autors pats. Vai ne tā? varī arī to būtu jādara kādam no malas? Vatikānam? Kultūras ministrijai? Tikumības policijai?

Īsti nesaprotu, par kādiem māksliniekiem te runa. Kurš ar ko sacenšas? Vai nevarētu apsīkumot? Vārdus, citātus, konkrētību gribas.
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: ou, sorr, pārlasījos....

2005. gada 8. decembris, 3:08 pm, 2 atbildes / atbildēt

ou, sorr, pārlasījos.. :)
autors pats? un kurš tad nosaka mūdienās, kas ir autors? ka tik manuskriptu paņem un nopublicē un autors gatavs. ne talantu vajag, neko. tikai veikli vārdus virknēt. dažas labas kritikas un jau slavens.
ko es gribu teikt, ka autors atļaujas pārāk daudz, nav robežu, nav cieņas un pietātes pret to, ko viņš dara. bet kā jau minēju - tā ir mūsdienu psihoze. nekādu robežu. brīvība - visatļautība. to arī māksla atspoguļo. "māksla" es gribētu teikt.. jā, ne tikai literatūrā, jo īpaši dzejā, bet arī teātrī. jau vairākus gadus turp neeju - tas ir neciešami. arī operā esmu vīlusies. visur modernisms un pārsteiguma moments. bet mākslas baudītājam NEVAJAG tos pārsteigumus! viņam vajag mieru un harmoniju, vietu, kur atpūsties un rast dvēseles mieru.
 
puasōns (anonymous)

puasōns: Dvēseles mieru var..

2005. gada 8. decembris, 3:15 pm, 1 atbilde / atbildēt

Dvēseles mieru var atrast Jura Rubeņa un Māra Subača grāmatās. Vēl šo preci pārdod Koelju.

Kāds gan dvēseles miers rodams "Brāļos Karamazovos"? "Noziegumā un sodā"? Ojāra Vācieša dzejā?
Baidos, ka nekad nevienu daiļliteratūras sacerējumu neesmu lasījis tāpēc, lai meklētu dvēseles mieru. Drīzāk pierādījumus savai eksistencei.
 

-: ta jums abiem ( ..

2005. gada 8. decembris, 8:02 pm, atbildēt

ta jums abiem ([info]heartstripper un [info]anonymous) ir taisnība :) Ir ļoti būtiski kādā kontekstā tie "rupjie vārdi" tiek lietoti. Ir tādi cilvēki, kuriem gribas šokēt (un pofig, kā) un šokēt (jeb izpaust savas stereotipās vēlmes, šokēt taču ir stilīgi) var ar tādiem vārdiem. Un pavisam kas cits ir attēlojums (kurš nebūtu pilnīgs, ja "rupjos vārdus" tajā nedrīkstētu izmantot), MĀKSLA, kurai autors uzliek augstāku uzdevumu nekā tikai šokēšanu.
 

Pērkons: mākslu nevajag..

2005. gada 8. decembris, 2:59 pm, 5 atbildes / atbildēt

mākslu nevajag izvazāt par pilsētas netīrajiem notekūdeņiem
bet vai nav tā ka šie notekūdeņi ir dzīves sastāvdaļa? Ne tā skaistākā, bet tomēr ir.
Lasi starp rindiņām: mmm
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: Jautājums - KĀ Tu..

2005. gada 8. decembris, 3:03 pm, 4 atbildes / atbildēt

Jautājums - KĀ Tu redzi un KĀ pasniedz. Tas pats Čaks. Rīgas un pilsētas autors. Viņam ir kaut vian rupjība? Jā, ir ielasmeitas, ir alko. Bet tas ir POĒTISKI, tas ir baudāmi un rada patīkamas asociācijas, tas viss, kā viņš apraksta ielu un notekūdeņus. Viņš raksta ar mīlestību, ar atdevi, NO SIRDS un skaisti.
Mūsdienu autori neprot, viņi vienkārši tā neprot.
Bet mazāk būtu jārunā par autoriem, cik pie vainas ir mūsdienu dzīve un tās ritms.
 
proud to be peevish (divi_g, biinbeebis)

proud to be peevish: Hmm, vai tad rupjības..

2005. gada 8. decembris, 3:09 pm, 3 atbildes / atbildēt

Hmm, vai tad rupjības un jēlības nevar nākt no sirds un ar atdevi? ;)
Lasi starp rindiņām: biinbeebis
 
Dying Bride (heartstripper)

Dying Bride: un vai tad tā ir..

2005. gada 8. decembris, 3:10 pm, 2 atbildes / atbildēt

un vai tad tā ir māksla? ;P
tad jau visas tirgus tantes, kas mandarīnus pārdod, ir nopelniem bagātās aktrises? ;))
 

proud to be peevish: Tu taču raksti par..

2005. gada 8. decembris, 3:26 pm, 1 atbilde / atbildēt

Tu taču raksti par Čaku, kurš rakstīja no sirds un ar atdevi, kā par mākslinieku? ;)
 
Dying Bride (heartstripper, blonddown)

Dying Bride: Tikai nesaprotu, par ko..

2005. gada 9. decembris, 8:23 am, atbildēt

Tikai nesaprotu, par ko Tu raksti..
Ir kāds klasisks piemērs ar sulīgu rupjību? Kāds te ar Čaku vispār sakars?!
Lasi starp rindiņām: blonddown
 
Karlsons, kas dzīvo (zobgale)

Karlsons, kas dzīvo: es esmu par dzīvu..

2005. gada 8. decembris, 5:59 pm, atbildēt

es esmu par dzīvu valodu ar visiem tās dialektiem un socialektiem. Un par sulīgu trāpīgu lamuvārdu iederīgā kontekstā tikpat liels pārsteigums un prieks kā par pārsteidzošu metaforu dzejolī. Sterili teksti ir kā konservi, ēst jau var, bet nav baudāmi, pat akadēmiskos tekstos iederas talantīgi piemeklēta anekdote.