Darba attiecību pārtraukšana

« previous entry | next entry »
Apr. 2., 2016 | 04:48 pm
posted by: amievil in pajautaa

Čau, Cibiņi!

Man ģimenē radās jautājums:
ko darīt, ja darba devējs nevēlas laist projām ātrāk par to standarta mēnesi pēc atlūguma iesniegšanas? Un ja viņš vēl novilcina šī atlūguma pieņemšanu?

Jātiek prom pēc divām nedēļām, jo tomēr strādāta pusslodze (tas būtu samērā loģiski).

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {35}

judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2., 2016 - 05:24 pm
#

kas par to ir rakstīts līgumā? līgums ir?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 06:07 pm
#

līgumā ir "tiesības lauzt šo līgumu LR Likumdošanā noteiktajā kārtībā un termiņos".
tātad tas 1 mēnesis ir spēkā.


Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2., 2016 - 06:09 pm
#

jā, tātad mēnesis ir spēkā.

un fiška "iešu prom ar 2x īsāku uzteikumu, jo strādāju pusslodzi" izskatās kā no "deviņas sievietes vienā mēnesī iznēsās vienu bērnu" uzskatu skolas :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 07:17 pm
#

manuprāt, izklausās pēc "nenodarīsim viens otram pāri tik daudz, cik likums liek" :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2., 2016 - 07:21 pm
#

pusslodzes darbinieku vietā atrast var 2x ātrāk, nekā pilnas slodzes?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 08:20 pm
#

aizejošajam darbiniekam ir jālīdzinās jēzum kristum? :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2., 2016 - 09:29 pm
#

nebūtu jau slikti apjēgt, kāpēc tas mēnesis tur tā ir ierakstīts

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 10:22 pm
#

apjēgšana diemžēl neko nemainīs, jo dzīve iet uz priekšu un pieprasa egoistus.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 2., 2016 - 10:26 pm
#

yup, darba devējam tieši tas pats, dzīve pieprasa egoistus :)
mācība – lasīt līgumus pirms parakstīšanas un nekautrēties labot lietas, kas tur šķiet labojamas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 3., 2016 - 08:32 am
#

protams!

nez nez, uzreiz pēc līguma saņemšanas ķerties pie punkta par tā laušanas nosacījumiem... tomēr par šo nebija acīmredzot ne prātā tajā brīdī.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 3., 2016 - 02:22 pm
#

to sauc par domāšanu uz priekšu :) un nav nekāds kauns visu atrunāt laicīgi, lai pašam pēc tam nav tādas problēmas, kādas tev tagad ir.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 4., 2016 - 12:25 pm
#

hm, problēmas nav, ir tikai vēlme padarīt visu nedaudz elastīgāku.
bet mani visp fascinē cilvēki, kas cenšas padarīt jautātāju vainīgu un sauc tipisku darba attiecību dzīves gadījumu par problēmu, lai gan var taču ieteikt ko jēdzīgu. piemēram, sarunāt tās divas nedēļas uz neizņemtā atvaļinājuma rēķina (attiecīgi nesaņemot kompensāciju, bet saņemot brīvību ātrāk).
apbrīnojami :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 4., 2016 - 01:17 pm
#

mani atkal fascinē cilvēki, kuri uzskata, ka viņiem (teiksim no darba devēja) viss pienākas, bet no viņiem pašiem gan ne :) fair and square

Atbildēt | Iepriekšējais


A

from: [info]klusums
date: Apr. 2., 2016 - 06:05 pm
#

Cilvēki šādos gadījumos mēdzot izmantot slimības lapas...

Atbildēt | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 06:07 pm
#

ir tāda ideja. vienīgi jāiet melot ārstam :D

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mmd
date: Apr. 2., 2016 - 06:21 pm
#

Tiesības nāk komplektā ar pienākumu. Atliek runāt un vienoties, ja var.

Atbildēt | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Apr. 2., 2016 - 10:43 pm
#

+

Atbildēt | Iepriekšējais


jauna un kaislīga

from: [info]nrk
date: Apr. 2., 2016 - 06:42 pm
#

Novilcināt pieņemšanu, manuprāt, nevar. Datums virsū, atlūgums uz (šefa) galda un viss, mēneša atskaite sākas. Vēl var administrācijā prasīt uzlikt "Saņemts tad un tad", - uz diviem eksemplāriem, vienu tev.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 07:18 pm
#

tur jau tas joks, ka, ja nav reģistrēts kkādā korespondences žurnālā, tad neskaitās iesniegts :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Apr. 2., 2016 - 10:44 pm
#

nu sliktākajā gadījumā var ierakstītā vēstulē :P

bet tad tiešām jautājums, ko no tevis pa to mēnesi varēs gribēt, ja tādas attiecības.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


oblica

from: [info]oblica
date: Apr. 3., 2016 - 12:52 pm
#

+

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]uzpurne
date: Apr. 2., 2016 - 07:43 pm
#

Kādus tieši trumpjus tur darba devējs? Ja ir iesniegts atlūgums, nevis līgums lauzts pēc savstarpējas vienošanās, tāpat būs herņa ar bezdarbnieka pabalsta laicīgu saņemšanu. Līdz ar to, man izskatās, ka nekāda iemesla čakarēt sev nervus nav. Saņem pēdējo algu un piļī prom.

"(5) Darbiniekam ir tiesības rakstveidā uzteikt darba līgumu, neievērojot šajā pantā noteikto uzteikuma termiņu, ja viņam ir svarīgs iemesls. Par šādu iemeslu atzīstams katrs tāds apstāklis, kas, pamatojoties uz tikumības un taisnprātības apsvērumiem, neļauj turpināt darba tiesiskās attiecības."

Zem tā var iebāzt dajebko un diez vai darba devējs sniegs prasību tiesā.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]uzpurne
date: Apr. 2., 2016 - 07:44 pm
#

100.pants. Darbinieka uzteikums

(1) Darbiniekam ir tiesības rakstveidā uzteikt darba līgumu vienu mēnesi iepriekš, ja darba koplīgumā vai darba līgumā nav noteikts īsāks uzteikuma termiņš. Pēc darbinieka pieprasījuma uzteikuma termiņā neieskaita pārejošas darbnespējas laiku.

(2) Darbiniekam, kurš nodarbināts algotā pagaidu vai citā darbā saistībā ar viņa dalību aktīvajos nodarbinātības pasākumos, ir tiesības rakstveidā uzteikt darba līgumu vienu dienu iepriekš.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 08:18 pm
#

tieši tā! paldies.

gribējās vienīgi par tiem likumīgajiem vienošanās piemēriem uzzināt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]uzpurne
date: Apr. 2., 2016 - 11:24 pm
#

Nju, tas ir dokuments, ko veido lietvedis un paraksta uzņēmuma vadītājs, kas acīmredzot šajā gadījumā to neparakstītu, jo viņam negribās.

Izskatās kaut kā tā https://www.google.lv/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiVzrit5PDLAhVhJ5oKHSVGDPEQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.accounting.eu%2Fdoc%2F61-Savstarpeja_Vienosanas_par_Liguma_partrauksanu.DD.doc&usg=AFQjCNEU3XzlbweFcalkkiF74AbBxen7qg&sig2=rYGyIlTud0YUviaaBM0ZTQ

(nesanāk dabūt rokā linku normālā veidā)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 3., 2016 - 08:32 am
#

jap, uz šitādu tiek cerēts.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]fedrs
date: Apr. 2., 2016 - 10:06 pm
#

Labākais veids - sarunāt.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 2., 2016 - 10:23 pm
#

jā, tā izskatās.

Atbildēt | Iepriekšējais


t

from: [info]tiga
date: Apr. 2., 2016 - 11:03 pm
#

atlūgumu nepieņemt nedrīkst; un nevienu nevar piespiest strādāt, ja viņš to nevēlas.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]atvase
date: Apr. 2., 2016 - 11:51 pm
#

tas liekas loģiski. cilvēks taču nav vergs. Kas viņu ar pletni dzīs kāds, vai?. nezinu, vai ir kaut kur LV tāds likuma punkts, bet būtu tikai loģiski, ka aiziet prom var jebkurā laikā, tika itad ir kādi ekonomiski zaudējumi (vai ne-ieguvumi).

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]atvase
date: Apr. 2., 2016 - 11:53 pm
#

var jau protams, nestrādāt, un saņemt naudu par to mēnesi, jo oficiāli skaitās darbā :) Jo blakus taču pletnes nebūs. :) Vai nestrādāt pirmās dienas, un pēc tam darba devējs atlaidīs. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 3., 2016 - 08:25 am
#

par šo gan šaubos. atlaist var "ar pantu". turklāt nestrādāšana zināmā mērā ietekmē arī kolēģus, kas tomēr nav vainīgi :/

Atbildēt | Iepriekšējais


Dūda

from: [info]zhagata
date: Apr. 3., 2016 - 01:49 pm
#

Vjadzējā atlūgumā rakstīt "ģimenes apstākļu dēļ" un tīties pēc 3 dienām.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]amievil
date: Apr. 4., 2016 - 12:23 pm
#

ir tāds likums? tas droši vien ir nerakstītais likums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dūda

from: [info]zhagata
date: Apr. 4., 2016 - 01:23 pm
#

100.pants. Darbinieka uzteikums
[..]
(5) Darbiniekam ir tiesības rakstveidā uzteikt darba līgumu, neievērojot šajā pantā noteikto uzteikuma termiņu, ja viņam ir svarīgs iemesls. Par šādu iemeslu atzīstams katrs tāds apstāklis, kas, pamatojoties uz tikumības un taisnprātības apsvērumiem, neļauj turpināt darba tiesiskās attiecības.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.04.2004. un 21.09.2006. likumu, kas stājas spēkā 25.10.2006.)

Atbildēt | Iepriekšējais