Par gaļas cepšanu.

« previous entry | next entry »
Apr. 5., 2015 | 06:51 pm
posted by: unpy in pajautaa

Cepeškrāsnī var likt iepriekš sasaldētu un tagad ne līdz galam atkusušu gaļas gabalu vai šis tomēr vispirms rūpīgi jāatkausē?

UPD. Paldies, visiem visu priecīgu, jautājums atrisināts, lēmums pieņemts, eju īstenot.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {22}

Krāšņais Kurvjziedis

from: [info]krii
date: Apr. 5., 2015 - 06:56 pm
#

Ir gadījies ielikt ne līdz galam atkusušu un tas rada zināmas problēmas, proti, rūpīgāk jāmenedžē temperatūras režīms un cepšanas process, lai būtu drošs, ka iekša pilnībā izcepusies, be virskārta nav pārcepusies. Jo mazāks gabals, jo nepatikšanu riski mazāki.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 06:57 pm
#

Aber, ja liek tajā cepjamkulē?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Krāšņais Kurvjziedis

from: [info]krii
date: Apr. 5., 2015 - 07:02 pm
#

Tādas pieredzes (neatkususi gaļa+cepamkule) man nav, tāpēc nezinu, ko ieteikt.:(

Atbildēt | Iepriekšējais


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 06:57 pm
#

Tas ir atjautības uzdevums? Cepeškrāsnī var likt gandrīz jebko. Kam tur pietiek vietas.

Cepšanai, ja gabals nav pārāk liels, gan jau būs ok. Nepārbaudīsi, neuzzināsi...
Pelmeņus vai zivju pirkstiņus jau arī neatkausē pirms pagatavošanas.

Varbūt ir vērts sagriezt mazākos gabalos to gaļu?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 06:59 pm
#

Mazākos negribās, jo tad būs pārāk viendabīgi izcepts, ja jau mazākos, tad jau uz pannas jācepj.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 07:00 pm
#

Ja kaut kādu cepeti mēģini izgatavot, tad laikam jēdzīgāk būs vēl pagaidīt, lai pakūst. Bet ilgi jau tā gaļa kūst.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 07:02 pm
#

Tur jau tā bēda, ka izskatās, vēl kāda stunda jākausē, pēc tam savas divas vai vairāk jācep, taču ēst ta gribās jau šobrīd!:))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 07:03 pm
#

Uzcep tikmēr vistas fileju - 15min.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 07:08 pm
#

Proti, ierosini cepšanu atstāt uz rītdienu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 07:10 pm
#

Nē, uzcep šovakar vēlāk un ēdīsi rīt. Atkausētu turēt visu nakti arī laikam nav baigi labi.

Atbildēt | Iepriekšējais


kreiza

from: [info]kreiza
date: Apr. 5., 2015 - 07:02 pm
#

Es ieliktu siltā uz kādu laiku, lai līdz galam atkūst, un tad tikai uzgrieztu uz cepamo temperatūru.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 07:06 pm
#

Uzreiz ar visiem indegrientiem, sāļiem, pipariem, iespeķotu da ieķiplokotu visā cepamkulē, vai vispirms cepeškrāsnī tā kā atkausēt un pēc tam veikt visus papildinājumus?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 07:09 pm
#

t.i. vispirms labāk pakausēt mazā siltumiņā, citādi ja sāksi jau cept, izkaltīs tā gaļa.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 07:09 pm
#

Ahā, paldies, tā arī darīšu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


veed_logs

from: [info]veed_logs
date: Apr. 5., 2015 - 07:11 pm
#

saliec tikai pēc tam bildes, lai pasaule beidzot ierauga tavu slaveno gaļu!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 6., 2015 - 03:09 pm
#

Bildes nu jau likt tā kā par vēlu, taču sanāca tiešam labi.

Atbildēt | Iepriekšējais


kreiza

from: [info]kreiza
date: Apr. 5., 2015 - 07:15 pm
#

Jā, es ar visām piedevām uzreiz liktu, lai nav jāķēpājas un pa vidu vēl ārā jāņem. It īpaši, ja cep cepamkulē vai folijā :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Inde

from: [info]auksts_entelekt
date: Apr. 5., 2015 - 07:14 pm
#

Tādās reizēs gaļu/zivis liek ūdens necaurlaidīgā kulē un iemērc istabstemeratūras ūdenī. Atkušanas proces iet daudz raitāk.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 08:05 pm
#

Paldies, turpmāk ņemšu vērā!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


porkus

from: [info]porkus
date: Apr. 5., 2015 - 09:53 pm
#

lai arī ir atrisināts, tas ir
plānošanas & gaumes jautājums

vienmēr rūpīgi atkausē

rūpīgi šinī gadījumā nozīmē
a) dienu (vai divas atkaribā no lieluma/daudzuma un sasaluma pakāpes) iepriekš produktu pārvieto no saldētavas uz ledusskapi
b) paātrinātā metode ar ūdeni jā, bet istabas temperatūras nē - max aukstu, jo pretējā gadījumā proteīns tiek sap ... sabojāts (īpaši zivis) -> ēst varēs, bet struktūra būs "savādāka"
c) ir izņēmumi attiecībā uz dažiem produktiem

visādi citādi, ja ēst gribas šobrīd un ir vienalga, tad principā jautājumam nevajadzētu būt vispār

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 5., 2015 - 10:00 pm
#

Jā, tas ir mīnuss, ko labi apzinos, neplānoju ēšanas diennaktīm uz priekšu, šajā ziņā nekas nemainīsies, visticamāk.

Par zivīm jautājumu vispār nav - saldētas zivis uzturā nelietošu arī turpmāk, visticamākais. Nevis tamdēļ, ka būtu trakoti snobisks kulinārs, bet tālab, ka zivis ienāk prātā lietot uzturā tik reti(ja neskaita kaut kādus konservus), lai pat prātā neienāktu iegādāt saldētas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


porkus

from: [info]porkus
date: Apr. 6., 2015 - 12:07 am
#

tā plānošana noder - gan veselīguma ziņā, gan "snobistiska" kaifa noķeršanas lietā
tiesa & strikti manuprāt snobiskie kulināri ir tie, kuriem ir neliela prakse, katrreiz' visu dara pēc grāmatas un tad pamāca citus (šeit grēkoju pats ;)

+ visām lietām var pieiet "radoši"

ar zivīm ir specifisks joks: gandriz visu sugu zivis arī saldētas var uzskatīt par svaigām, jo pārsvarā komerciāli nopērkamās (aka veikalā, nevis ķerot pašam vai ejot pirms rīta gaismas uz zvejas ostu/tirgu) relatīvi ātri pēc noķeršanas un pirmsapstrādes tiek strauji sasaldētas (mājās to ir pagrūti izdarīt). Un tas tiek darīts ne tikai, lai zivis paliktu svaigas, bet arī lai likvidētu visus parazītus un to ģenētisko materiālu. Ziepes ir tādas, ka pēc šādas vienreizējas un straujas sasaldēšanas, piemēram, atsaldējot tās istabas temperatūras ūdenī vai, pasrg dies, mikroviļņu krāsnī, process ir tik straujš, ka šķiedras sāk sadalīties. Un tas "snobiskai" kulinārijai vairs neder :). Ar gaļu notiek tas pats, tikai ne tik ekstrēmi.

bet galu galā, ārpus garas runāšanas, tas viss ir gaumes jautājums

atzīšos, ka šodien šo visu pārkāpu, bet tikai tāpēc, ka produkts, lai arī no jūras, ir specifisks un pacieš gandriz dajebko (varu ielikt bildes, ja ir interese)

Atbildēt | Iepriekšējais