pajautaa

« previous entry | next entry »
Apr. 4., 2013 | 09:50 am
posted by: lavendera in pajautaa

Kāds ir efektīvākais veids, kā septītās klases bērnam trīs atlikušajos mācību gada mēnešos samācīt krievu valodu pietiekami, lai nebūtu jāpaliek uz otru gadu?
(Privātskolotājam naudas nav.)

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {33}

Princese Zeltīte

from: [info]elina
date: Apr. 4., 2013 - 10:00 am
#

jāliek skatīties jauniešu seriāli krievu valodā :)

Atbildēt


A mess in a dress!

from: [info]esmansev
date: Apr. 4., 2013 - 10:00 am
#

Filmas, pameklē netā vai nav arī spēles, lai valodu mācītos. Zinu, ka anglenei un vācu valodai ir internetā dāžādas online spēles.

Atbildēt


Strēlniece

from: [info]str
date: Apr. 4., 2013 - 10:03 am
#

filmas, skatīties kopā un paskaidrot vārdus.
ja nav privātskolotāja, pašiem vecākiem nāksies.
vēl arī visi rakstīšanas uzdevumi

Atbildēt | Diskusija


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 10:06 am
#

mūsdienās vēl ir krievu filmas ar latviešu titriem?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Strēlniece

from: [info]str
date: Apr. 4., 2013 - 10:47 am
#

bez titriem gan jāņem.

Atbildēt | Iepriekšējais


Labdien, es esmu Jeberjūdijs Ibkiss no Ibsvičas

from: [info]goo
date: Apr. 4., 2013 - 10:05 am
#

izdzen ārā sētā patusēties, pēc mēneša jau runās labāk kā latviski

Atbildēt | Diskusija


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 10:06 am
#

bērns dzīvo laukos, kur krievu nav, mājās nav arī datora (šausmas, ne?)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Zetinja Tresor

from: [info]zetinja
date: Apr. 4., 2013 - 10:09 am
#

vai tad mūsdienās septītajā klasē vēl nav nepieciešams dators? :o

bet nu jā.. filmas, multfilmas, runāt krieviski, nopērc kādu bērnu grāmatu krievu valodā, šamām valoda gana vienkārša, lai sāktu lasīt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 10:15 am
#

Pie nosacījuma, ja krievu burtus prot lasīt "skanējot". Ja ir jāburto un jādomā, ko katrs no tiem stulbajiem ķeburiem nozīmē, tad būs baigās mocības un sīkais aizlidinās to grāmatu нах**.

Atbildēt | Iepriekšējais


markizs

from: [info]markizs
date: Apr. 4., 2013 - 10:30 am
#

nevaru iedomāties mācību priekšmetu skolā kur īsti butu nepieciešams dators. nekādus aprēķinus datorā jau nevienc neveic un arī programmēšanu skolā nemāca.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 10:39 am
#

Tik tiešām! Vispār varētu šo procesu optimizēt tiktāl, ka apgūt vidējo izglītību varētu arī sēžot mucā, ja mācību materiālus tajā ievieto caur spundi.

;)

Tālu tiksim šādi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


markizs

from: [info]markizs
date: Apr. 8., 2013 - 12:29 am
#

jā, protams ir tikai divas galējības - dators un muca.
man anv nekas pret datoru izmantošanu mācibās - es vienkārši neticu ka tas tiešām tiek arī darīts.

man liekas muļķīgi, ka dators ir tikai tāpēc ka 'jau septītā klase, tad jau skolai vajag'.
atceros, ka dators man vidusskolā bija bet skolai tas netika izmantots nevienu pašu sekundi. nebij neviena skolotāja kas kaut ko datorīgu uzdotu, pieņemtu prezentācijas vai ari mājasdarbus epastā.

tiesa epasta man nebija un vispār gads bija 98tais. tā kā visticamāk esmu diezgan atpalicis šajā jomā. Acimredzot esmu no tāda laika kad mācija caur spundi lol. (toreiz tikai to sauca par mācibu grāmatam un burtnīcām mājasdarbiem)

Atbildēt | Iepriekšējais


Zetinja Tresor

from: [info]zetinja
date: Apr. 4., 2013 - 11:53 am
#

nu septītajā klasē jau vajadzētu sākt bērniem mācīt lietot datoru darbam, nevis redzēt tikai kā izklaižu rīku. jo sevišķi laikā, kad skolas piebāztas ar e-tāfelēm un aizvien vairāk sāk lietot moodles. Ir priekšmeti, kur var oi oi oi izpausties izmantojot datoru ij bez programmēšanas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


markizs

from: [info]markizs
date: Apr. 8., 2013 - 12:33 am
#

izpausties protams visur un kā vēl. bet nu man ir iekšā kaut kāds tāds viedoklis par skolu kā vietu kur īpaša unikāla izpaušanās un kreativitāte nekad nav bijusi atzīta. varbut kaut kas ir mainījies pēdejos gados piecpadsmit. tas butu tikai lieliski.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]rabitozaurs
date: Apr. 5., 2013 - 05:51 am
#

Referāti, esejas, ZPD, prezentācijas, dažādi projektiņi. Pārsvarā latviešu valodā, literatūrā, vēsturē, ģeogrāfijā, bioloģijā. Un kompis bija neatņemams priekšmets mājasdarbu pildīšanā jau pirms gadiem astoņiem un, ja nemaldos, tad tieši sākot ar 6.-7.klasi.
Līdz programmēšanai gan joprojām ir tik tālu kā līdz mēnesim, jo informātikā lielākā daļa joprojām visu zina labāk par pašiem skolotājiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


markizs

from: [info]markizs
date: Apr. 8., 2013 - 12:30 am
#

jā, tādus rakstu darbus protams var saprast ka ērtāk veikt ar datoru. bet arī eksaktajos priekšmetos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]rabitozaurs
date: Apr. 8., 2013 - 09:21 pm
#

Ja neskaita kaut kādas prezentācijas, projektu darbus, tad īpaši bieži ne.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]rabitozaurs
date: Apr. 8., 2013 - 09:35 pm
#

Ja neskaita kaut kādas prezentācijas, projektu darbus, tad īpaši bieži ne.

Atbildēt | Iepriekšējais


blond

from: [info]blond
date: Apr. 4., 2013 - 10:13 am
#

atvaino, man tā liekas neiesp[ejamā misija lauku apstākļos
ja nu vēl kaut k;a sarunvalodu varētu apmuļļāt, bet nu tā ortogrāfija...

Atbildēt


from: [info]amatieris
date: Apr. 4., 2013 - 10:23 am
#

Lauku apstākļos grūti. Pašam aizgāja viegli, skatoties LNT ar rus subtitriem apakšā + mūzika + filmas - bet tas jau bija vēlākā periodā.
Varbūt kāda multene, ko zina latviski - nu tur Disneja un Pixara ražojumi? Lai skatās pa 6x dienā.

Atbildēt


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 10:24 am
#

Tagad pamatskolā jau ar vienu nesekmīgu priekšmetu atstāj uz otru gadu?

Ja tā tiešām ir, varbūt tomēr var kaut ko sarunāt ar mācībspēkiem, lai tomēr ieliek to 4. Ja dzīvojat vietā, kur nav krievu, tad taču tomēr arī tai krievu valodas skolotājai, ja vien viņa nav baigā maita, būtu jāsaprot, ka viņas mācītais priekšmets ir absolūti nenozīmīgs konkrētajā reģionā un konkrētajā vecumā. Tā tomēr nav ne latviešu valoda, ne matemātika, un tā ir tikai septītā klase.

Diez vai arī pašā skolā kāds baigi grib viņu atstāt uz otru gadu, tas nevienam nav vajadzīgs. Tā kā nu jā, es ieteiktu vest sarunas.

Ja tas neizdodas, tad nosaukt viņus par okupantiem vai kaut kā tā un uztaisīt tai skolai sliktu PR. Skolās vienmēr ir pie kā piesieties. Vēl var uzsūtīt kaut kādu inspekciju. :DDD



Savukārt, ja vēl kaut kur neatbilstošs vērtējums, tad varbūt ir vienkāršāk savākties tur? Bet vispār man ar nav ne jausmas, kā tik īsā laikā, neesot vidē, var uzkačāt valodas zināšanas.

Atbildēt | Diskusija


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 10:30 am
#

man ienāca prātā, ka es spāņu valodu pietiekamā līmenī iemācījos 4 mēnešos ar Rosetta Stone. Pagaidām man tā liekas labākā ideja, ja tik vecāki normālu datoru, nevis vecu lūzni sadabūs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 10:35 am
#

Un tu to izdarīji 14 gadu vecumā? :) Un vēl, protams, jautājums, vai tas skolnieks pats vispār grib tagad to krieveni mācīties. Gan jau nē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 10:54 am
#

nē, 14 gadu vecumā es mocījos tādējādi, ka ņēmu krievu grāmatu par indiāņiem (trešo no sērijas par Harku, virsaiša dēlu, kas latviski nebija izdota) un tulkoju ar vārdnīcu vārdu pa vārdam. Ja man būtu datorprogramma, ar kuru spēlēties, es samācītos daudz ātrāk.

Atbildēt | Iepriekšējais


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 10:54 am
#

Ir varianti - mācīties krieveni vai kvernēt otru gadu tai pašā klasē. Šķiet, ka otrs variants viņai nepatiks vairāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Apr. 4., 2013 - 11:01 am
#

Cik tad slikti viņa to valodu zina, ja ir draudi par nesekmību? Un kur ir šaurā vieta - vārdu krājumā, gramatikā, ortogrāfijā? Vispār, vai tiešām atstāj uz otru gadu par vienu nesekmīgu atzīmi, vai arī ir sliktas atzīmes papildus citos priekšmetos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 11:11 am
#

Nu tur simt punkti ir viens no diviem variantiem:

1. krievene nav vienīgā problēma
2. skolā kāds ir izdomājis bez jebkāda reāla pamata pabiedēt sīko un/vai vecākus ar atstāšanu uz otru gadu, un šie arī ir ņēmuši un nobijušies, nevis izpētījuši šo draudu pamatojumu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 11:08 am
#

Tā krievene tiešām ir vienīgā problēma, kuras dēļ var palikt uz otru gadu? Vai arī tas ir tikai viens no potenciāli nesekmīgajiem priekšmetiem? :))

Vai arī vienkārši kāds skolā ir izdomājis bez argumentācijas pabiedēt sīko un vecākus? Es iesaku šo problēmu vispirms mēģināt risināt tā, lai palikšana / nepalikšana nebūtu atkarīga no loterijas - izdosies vai neizdosies iezubrīt kaut ko. Ja tas nesanāk, tad var mēģināt kaut ko sasteigt. Bet nu priekš kam čakarēt bērnam nervus tik sensitīvā vecumā?

Nevajag pakļauties sistēmai, bet meklēt risinājums. No sākuma cilvēcīgi aprunājoties ar skolas personālu, pēc tam juridiski.

Vajag šodien pat aiziet uz bibliotēku, piesēsties pie datora un papētīt likumdošanu un noteikumus. Kad šāda atstāšana uz otru gadu ir iespējama, kā tā ir jāargumentē utt.

Nevar būt tā, ka tagad vienas atzīmes dēļ būs jānomet zemē vēl viens gads. Turklāt pirms tam ir iespējami arī kaut kādi vasaras darbi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


lavendera

from: [info]lavendera
date: Apr. 4., 2013 - 12:30 pm
#

Vēl tur ir vēsture un ģeogrāfija švaka, kamēr visas matemātikas un eksaktie priekšmeti sokas spīdoši. Vēsture un ģeogrāfija, manuprāt, nav nekas tāds, ko var baisi iekavēt - nezinās, kur atrodas Āfrika, tas netraucēs apgūt Ameriku :) .. bet valodas, ja nesamācīsies pamatus, uz priekšu netiks.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Apr. 4., 2013 - 12:47 pm
#

Nu vēsturi un ģeogrāfiju gan var mierīgi saraut. It īpaši, ja jau reiz prāts nav absolūti bremzīgs.

Un tā vajadzība pēc krievu valodas ir pārspīlēta, tāpat arī kaut kāda trīs mēnešu saraušana diez vai kaut ko baigi dos, lai to reāli pielietotu dzīvē.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kakjis

from: [info]kakjis
date: Apr. 4., 2013 - 11:33 am
#

Šobrīd 7.klasē par vienu nesekmīgu priekšmetu nevienu uz otro gadu neatstāj.
Es vispirms meklētu atbildes uz citiem jaut - vai visai klasei ir probz, vai tikai šim bērnam?
ja šim bērnam iet grūti, nekādi brīnumi pa 3 mēnešiem nenotiks, nevajag histēriski tērēt naudu datoriem (kam nauda atradīsies, bet redz skolotājam nē).

Šobrīd vispārīga valodas apguve šim bērnam ir nogulēta, ir jākoncentrējas atlikušajai 3 mēnešu vielai, un tā arī burtiski jāiekaļ (ar privātskolotāju!!). Šādi var izvilkt vidējo atzīmi. Tas ir vienīgais risinājums. Vēl jāizrāda iniciatīva - noskaiti papildus dzejoli krieivski klases priekšā vai tml.

Atbildēt


A

from: [info]klusums
date: Apr. 4., 2013 - 11:40 am
#

Ja ģimene atbalsta, tad var mājas sarunvalodu pataisīt par krievu. Ļoti palīdzēs kā papildinājums.

Un... es ceru, ka ir piedomāts arī pie psiholoģiskā fona šim mācību procesam? Atbalstoša un uzmundrinoša, kļūdīties var, tikai no kļūdām jāmācās attieksme var ĻOTI palīdzēt. Draudi ar palikšanu uz otru gadi taču ir kļūme, kura ir jāizlabo, turklāt to ir iespējams izdarīt.

Atbildēt


from: [info]lotele
date: Apr. 4., 2013 - 01:23 pm
#

pa galvu skolotājai, labi, nē, vnk vajag aprunāties ar skoloāju, ko viņa visu šo laiku ir darījusi ar audzēkni, kāpēc nav ziņots jau pirmā semesttra noslēgumā, jāzin kā citiem klasē klājas.

pati atceros,ka uzsākot krievu valodu 6ajā vai 7ajā klasē, visi grupā zināja un mācēja runāt, lasīt, daži indivīdi nepārāk raiti, bet bija jau vārdu krājums un sajēga par kkādiem locījumiem, es atnācu ar savu sākumskolas pieredzi, kur mācījāmies pa 3 vārdiņiem nedēļā un kā lasīt, nebēdājot par to kā skan.
rezultātā krievu valodas stundas man bija bezjēdzīgs murgs, jo pelnīju vienus divniekus, ja vien nebiaj jāmācās kāds dzejolis no galvas, tie man labi gāja iekšā, tad varēju uzlabot situāciju ar kādu 8nieku. skolotājai bija pilnīgi vienalga, nepiegāja ne ar kādu īpašo pieeju pie tiem, kas runāt nerunāja krievisiki, bet bija ieinteresēti mācīties un sākt runāt. rezultātā, sāku runāt krieviski tikai 21 gada vecumā, jo kolēģi visi bija krievi, man bija garlaicīgi un ja jau viņi var ar kļūdam runāt ar mani latviski, kāpēc man nerunāt ar kļūdām krieviski? izlasīt šo un to es varu, bet ja man tagad palūgtu no latviešu uz krievu pārtulkot jelko un uzrakstīt, izdarīt nespētu.
BET tajā pat laikā mana mazā māsa uzsāka krievu valodu tikai augstskolā, grupā tā pati situācija, visi zin valodu, runā un raksta, mana māsa pilnīga 0, jo visu skolas laiku mācījās vācu valodu. pasniedzēja ļoti centās palīdzēt, deva vieglākus mājas darbus papildus uzdotajiem, ieteica grāmatas ko paskatīties, pašķirstīt, diemžēl pirmā semestra noslēgumā pārbaudes darbs visiem tika viens un māsa saņēma nesekmīgu, ar otro piegājienu pārvarēja sekmības slieksni knapi, knapi. toties pavasara semestra noslēgumā pasniedzēja bija sagatavojusi īpašu eksāmenu māsai, respektīvi visi grupā rakstīja savādāku eksāmenu kā mana māsa, viņai laikam netika pārdomu darbs, bet bija papildus jautājumi gramatikā un kas tāds un galā esošais 6 viņu ļoti apmierināja un arī no valodas viņai vairs tik ļoti bail nav.

Šajā gadījumā jārunā ar skolotāju, lai iesaka, lai parāda ko darīt, kā darīt, lai dod mājienus, kas var parādīties gala noslēguma kontroldarbā, ne vnk pateikt "tev ir 3 mēneši lai iemācītos VISU"

Atbildēt