pajautaa

Veļļuka iegāde

« previous entry | next entry »
Jun. 28., 2020 | 11:53 am
posted by: aai in pajautaa

Iespējams, ka šis ir kkas līdzīgs "iesakiet labu filmu" jautājumam, bet kkur jau ir jāsāk...
Ir vēlme beidzot iegādāties veļļuku, bet tas piedāvājums (gan modeļu, gan tirgotāju ziņā) ir tik plašs, ka grūti saprast, kur un kā labāk sākt.
Sliecos uz t.s. hibrīda velo iegādi (p., https://www.bikko.lv/hibridvelosipedi/) un gribētu saprast, kas ir tie pamatjautājumi, kas jāuzdod..
Pielietojums būtu gana standarta, kā man šķiet : pa pilsētu, uz darbu varbūt, kkur pa meža ceļiem/takām vai mazliet off-road.
Cik liela ir nozīme konkrētam zīmolam, cenas diapozonam (200 - 1200 ēras), par ko un kādām "fīčām" ir vērts piemaksāt?
Tirgotāja ziņā labprātāk atbalstītu kādu mazāku entuziastu bodi, pat ja tas ir 15%-20% dārgāk, un ideāli, ja vēl nodrošina pēcapkopi.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {35}

h2o roze

from: [info]udensroze
date: Jun. 28., 2020 - 12:09 pm
#

2 top lietas, imho. alumīnija rāmis. kvalitatīvi ātrumpārslēgi.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]fedrs
date: Jun. 28., 2020 - 01:19 pm
#

Oglekļa šķiedras rāmi arī var pieciest.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


t

from: [info]tiga
date: Jun. 28., 2020 - 02:36 pm
#

vienīgi tas ir trauslāks :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Jun. 28., 2020 - 01:35 pm
#

+++

Nekas cits nav pārāk svarīgi vai arī ir ātri nomaināms, pielāgojams, piemēram, sēdeklis, stūre.

Ja pārslēdzēji un vispār visa ritošā sistēma (tai skaitā gultņi rumbām, zobratu kasete) ir relatīvi top of the range, bēdu nezināsi daudzus gadus.

Atbildēt | Iepriekšējais


kants

from: [info]kants
date: Jun. 28., 2020 - 12:17 pm
#

tagad es arī tādu gribu! skatītos, lai ir viegls, iespējams, bez priekšējā amortizatora, ar dubultiem riteņu metāliem (diskiem?)

Atbildēt | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 28., 2020 - 12:28 pm
#

>>bez priekšējā amortizatora

un kāds ir reasoning aiz šī? tas ir kkā traucējošs? Skatos, ka, ja ielieku šo kā filtru, tad paliek par 80% mazāk modeļu un cena "uzkāpj" virs 500 ērām.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kants

from: [info]kants
date: Jun. 28., 2020 - 12:46 pm
#

viegls = subjektīvi:) tā, lai nav pretīgi nesot un uzņemt ātrumu nepaņem stundu.

par amortiņu - man pašam patīk un ir šabrīža velo, bet jz. zazis iegruzīja, ka tas ievērojami samazina jaudu/ātrumu. nu, un ir smags.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jun. 28., 2020 - 01:21 pm
#

man ir priekšējais amorts, kuru var ieslēgt/izslēgt.

atšķirību jūt, un pa šoseju/gludām ielām ātrāk ir ar izslēgtu.

svars, protams, paliek, bet, ja ir regulāri jābraukalē uz apmalēm, priekšējo tomēr prasās.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Jun. 28., 2020 - 01:36 pm
#

Mani vienmēr pārsteidz, ka ir cilvēki, kas vienkārši teš uz apmalēm, jo taču velosipēds visu izdarīs. Bet piecelties drusku kājās un uzlecināt priekšējo riteni nē?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kants

from: [info]kants
date: Jun. 28., 2020 - 01:40 pm
#

lol, mani pārsteidz, ka ir cilvēki, kas ar velosipēdu vienmēr brauc skaidrā un pa labi apgaismotām ielām, koncentrējoties uz segumu savā priekšā, nevis āpkārt redzamo vai galvā notiekošo:p

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jun. 29., 2020 - 01:16 pm
#

jā, daudz kas pāresteidz cilvēkus.

mani, piemēram, pārsteidz, ka ir cilvēki, kuri lecina riteni pat uz katru 1cm apmalīti. vai arī viņiem ir tik polsterēta saskares vieta ar riteni, ka viņi viņas nejūt.

Atbildēt | Iepriekšējais


aai

from: [info]aai
date: Jun. 28., 2020 - 12:36 pm
#

>> lai ir viegls

starp citu, no apmēram cik kg skaitās "viegls"? Tie modeļi, kas mani vizuāli uzrunā ir ap 14kg

Atbildēt | Iepriekšējais


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Jun. 28., 2020 - 12:23 pm
#

Iesaku Velo Depo (Matīsa 8) par 150 EUR nopirkt dačbaiku un glabāt to pieslēgtu uz ielas, neraizējoties, ka kāds to nozags.

Atbildēt | Diskusija


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Jun. 28., 2020 - 12:27 pm
#

Es domāju šāda tipa velosipēdu, manuprāt, vispiemērotākais pilsētai: https://www.city-bikes.nl/Spirit-Omafiets-Mat-zwart-2801-zwarte-banden

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 28., 2020 - 12:30 pm
#

paldies, bet tāds man toč nederēs - jau minēju, ka sliecos ir t.s. hibrīda puse, lai var arī garākos 20km+ weekend izbraukumos kkur aizlaist utt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Jun. 28., 2020 - 12:37 pm
#

Nu, es vakar ar tādu nobraucu 36 kilometrus, biju uz Vecāķu pludmali un atpakaļ. Pa meža takām arī normāli ripo. Var sēdēt ērtā pozā, līdz ar to var ilgi braukt un nenogurt.

Kur plāno glabāt savu jauno velosipēdu? Manuprāt, glabāt dzīvoklī un nest pa kāpnēm ir mazliet stulbi, ja tas ir velosipēds, kas paredzēts transportam.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mama drama

from: [info]virginia_rabbit
date: Jun. 28., 2020 - 12:45 pm
#

Pff, es ar vecu dačbaiku nobraucu Roterdama-Brisele

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

from: [info]sramgni
date: Jun. 28., 2020 - 12:53 pm
#

Es ar vlosipēdu trīs dienās aizbraucu no Briseles līdz Amsterdamai un atpakaļ. Tas gan bija veco laiku šosejnieks, bet tāpat uzskatu, ka es zinu, par ko runāju.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]polija
date: Jun. 28., 2020 - 12:51 pm
#

Par dakšu: mīkstā dakša - papildus svars, lai būtu kāda jēga, tiešām jābrauc mtb sačos, bet tur arī no standarta veloveikalu piedāvājuma būs maza jēga, jo tās dakšas ir sūdi. A ja pērk ar normālu dakšu, tad tur cena uzreiz pieagu par 200+eur, jo lētāk neviena kaut cik jēdzīga toč nemaksā.
Plus apkope. mīkstajai dakšai vajag papildu apkopi.
Pārējais jau uz maksātspēju, pārslēdzēji, ātrumu sistēmas. Es speciāli pirku 3x8, jo lētaka uzturēšana. 3x9 bik dārgāk, x10, x11, x12- vēl dārgāk.
Pašai ir Merida speedirs (fitnesa velo skaitās) nopirkts, bet, ja gribas kaut ko platākām riepām, tad ir vēl tūrisma velosipēdi. tie gan smagāki par fitnesa..
vēl var ielīst xc.lv/forums, tur bieži tirgojas kādi lietoti, lietotu vnm varēs nopirkt labākā komplektācijā nekā jaunu par lētāku cenu.
Kopējais svars ir gan no svara, jo īpaši, ja akut kur jaštiepj pa trepēm. Ja nav, un ne pa ka'diem kalniņiem braukāt netaisies, var jau pirkt arī pilsētnieku :D Es stiepjot šito speederi uz 4o stāvu, novērtēju, ka tas svar tikai 11kg pretstatā iepriekšējam tērauda velo, kas bija bik zem 15kg.. :D

Atbildēt


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jun. 28., 2020 - 01:11 pm
#

alumīnija rāmis, bez priekšējā amortiņa, 5-7 ārējie ātrumi, dubultās aploces (diski), max viegls.

Atbildēt | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 28., 2020 - 01:26 pm
#

Paldies - īss un konkrēts apraksts.

Atbildēt | Iepriekšējais


A

from: [info]klusums
date: Jun. 28., 2020 - 01:28 pm
#

Pērc tādu, lai nav škrobe, kad nozog. (Nafig sentimentu vai arī nafig dārgo galu.) Nav jēga no tādiem, ko uz ielas/kāpņutelpā bail atstāt.

Atbildēt | Diskusija


bettyboob

from: [info]san
date: Jun. 28., 2020 - 03:58 pm
#

+++

Atbildēt | Iepriekšējais


soul_embraced

from: [info]soul_embraced
date: Jun. 28., 2020 - 01:55 pm
#

starp citu, tas ir totāls stereotips par tērauda rāmjiem
man ir 2 velo ar tērauda rāmjiem un tas nebūt nenozīmē, ka tie ir smagi/nekvalitatīvi
Tieši otrādi - labs tērauda rāmis ir izturīgāks par alumīnija analogu un "mīkstāks", jo tērauds labāk amortizē triecienus.
Piemēram, Rīgā ir nopērkams šis skaistulis, kurš sver tikai 10.6kg:
https://www.simplebikestore.eu/en/bombtrack-arise-1-2020.html?id=212383847

Atbildēt | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 28., 2020 - 03:51 pm
#

Paldies. Laikam tomēr single-speed nederēs, bet 10.6kg vs 14kg ir vērā ņemami..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]polija
date: Jun. 29., 2020 - 08:29 am
#

nu ja noņemsi nost visu, kas saistīts ar pārslēdzējiem jebkuram citam velo, tu arī iegūsi vērā ņemamu svara ieguvumu :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


soul_embraced

from: [info]soul_embraced
date: Jun. 29., 2020 - 09:33 am
#

~ +1kg

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jun. 29., 2020 - 05:00 pm
#

singlespeed ir kruta. jau vairākus gadus esmu pārgājusi uz singlespeed, un jāteic, ka tagad ir dīvaini sēsties uz ričuka ar visiem tiem pričendāļiem, viņi šķiet lieki. un fakts, ka ričuka vieglumam tas tikai nāk par labu :)

Atbildēt | Iepriekšējais


presiite

from: [info]presiite
date: Jun. 29., 2020 - 03:26 pm
#

Pirms ~12 gadiem nopirku lietotu Giant FCR3 pa 180 latiem. Laikam skaitās hibrīds, bet man liekas, ka vairāk starp šosejas un pilsētas, nevis kalnu un šosejas vai tml. Manuprāt, ideāls velosipēds - pa asfaltu iet gana ātri, bet nav jābūt saliekušamies kā uz šosejnieka, pa meža takām arī ripo gana pieklājīgi; jūtos pietiekami ērti arī uz bruģa utt. Nu jau arī sen uz ielas nav bail atstāt, jo izskatās nobružāts, kaut gan ļoti negribētos šķirties no tā.
Man noteikti liekas patīkamāk braucams par jebkuru pilsētnieku/dačbaiku, kuru esmu mēģinājis.

Atbildēt


Lacy F

from: [info]panacea
date: Jun. 29., 2020 - 07:59 pm
#

Kad es pirku savu riteni, tad iedziļinājos šajā jautājumā un būtībā nonācu līdz tam, ka kvalitatīvi un par saprātīgu cenu ražo trīs pasaules lielākās divriteņu kompānijas - Giant, Trek un vēl kkāda, ko neatceros. No tām Giant bija vislielākā un līdz ar to vislabākā cena par kvalitāti, jo economies of scale.

Man ir Giant Escape sieviešu modelis, iet jau 6. gadu, tiek darbināts ikdienā, visos laikapstākļos un šogad tikai serviss sāka teikt, ka ne pārāk tālāk nākotnē būs ātrumi jāmaina, jo zobrati nobraukti. Ļoti ērts, domāts pilsētas braukšanai, riepas tādas, ka var braukt gan pa takām, gan asfaltu. Esmu patiešām apmierināta ar pirkumu un bija ļoooti jūtama starpība starp šitamējo un iepriekšējo, kas bija kaut kāds ap 100 eur.

Pirku Giant veikalā, kur pārdevēja teica, ka varu mierīgi ņemt vislētāko modeli, jo dārgākajiem bija kaut kādi glaunāki pedāļi un ātrumi, bet vnk ikdienas braukšanai tas nav vajadzīgs.

Atbildēt | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 30., 2020 - 06:20 am
#

Paldies par komentāru - ātri iegooglējot, Giant veikalu Rīgā nemanu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


soul_embraced

from: [info]soul_embraced
date: Jun. 30., 2020 - 08:32 am
#

Latvijā GIANT pārstāv ELKOR.
Un pieļauju, ka trešais "lielais" ir Specialized.
Bet nu viedoklis ļoti... savdabīgs. Jūs auto arī izvēlaties pēc kopējā auto tirgus daļas īpatsvara?
Turklāt, lielākā daļa no "made in US" ražotājiem kā GIANT un TREK jau sen kā visu ražo Ķīnā.
Domāju, ka tādi brendi kā Cannondale, Scott, Corratec, GT, Ghost, Felt, Cube ir ierindojami vienā plauktā ar augstākminēto lielo trijnieku, ja runa iet par plašpatēriņa MTB tirgu, jo kvalitātes ziņā noteikti neatpaliek.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Jun. 30., 2020 - 09:02 pm
#

Kvalitāte tām minētajām firmām noteikti ir laba, bet, cik atceros, viņām riteņi bija krietni dārgāki. Giant spēja nodrošināt labu kvalitāti par salīdzinoši zemu cenu, kas bija patīkams bonuss. Plus Giant veikalā vēl varēja nokaulēt cenu un paprasīt pričendāļus par brīvu (tas gan bija Anglijā)

Atbildēt | Iepriekšējais


sajūtu cilvēks

from: [info]vacatio
date: Jun. 30., 2020 - 05:51 pm
#

ne par velo, bet par to zagšanu - cilvēki ir apbrīnojami tulbi - man nav baigi dārgs velo Merida Author pirkts ap 350, bet atslēgai vīrs nepataupīja, nopirka pa 80 eur Abis riktīgus dzelzs stieņus gumijā. Katru reizi, kad slēdzu riteni pie veikala novērtēju pārējo velo atslēgas - nu 90% ir lētās troses. Pēc kā nebrīnos, ka viņus tā zog.
Man Meridai trūkst zem sēdekļa amortizators. Visādi citādi jau 5to gadu laimīga ar viņu.

Vēl var pazvanīt/aizbraukt uz šo veikalu, kad meklēju bērnam velo, te man pa telefonu gadījās baigi sakarīgs pārdevējs, varēja spriest, ka pazīst velo, nevis tikai viņus tirgo: http://eurobike.lv

Un nekādā ziņā nebraukt uz Bruņinieku ielas velo bodi (ļoti reklamējas, bet baiss kupi-prodaj kantoris)

Atbildēt