pajautaa

« previous entry | next entry »
Maijs. 4., 2020 | 09:03 pm
posted by: adele_varbut in pajautaa

Vai jums kādreiz ir palīdzējusi vienreizēja psihologa/psihoterapeita konsultācija?

Apsveru tādai pieteikties, lai parunātu par hronisku nogurumu un uzmanības traucējumiem, bet, tā kā tas ir diezgan dārgi un ilgstošu terapiju, ja saprastu, ka tā ir vajadzīga, nevarētu atļauties, neesmu droša, vai tas būtu tā vērts. Pati esmu par to interesējusies, galvenokārt lasot populārās psiholoģijas un medicīnas tekstus, un galvenie ieteikumi, kas atkārtojas, ir pārbaudīt fizioloģiskos cēloņus, sakārtot dienas režīmu (miegs, uzturs, kustības) un, iespējams, konsultēties ar psihologu vai psihoterapeitu. Līdz šim ar režīma kārtošanu nav veicies diez ko labi, un redzu, ka tā problēma ir kompleksa - nav runa tikai par to, ka ir jāatrisina konkrētās problēmas, lai varētu labāk funkcionēt tāpat kā līdz šim, runa ir arī par vispārīgu vēlēšanos mainīt lietas dzīvē un iesprūšanas sajūtu, kurai īsti neredzu risinājumu, tāpēc liekas, ka varbūt šāda saruna būtu vērtīga.

Bet jautājums ir, vai vienreizēja konsultācija varētu kaut ko dot - labāk palīdzēt saprast to situāciju, kurā atrodos, sniegt kādus ieteikumus, kurus varētu izmantot patstāvīgi vai ko citu, vai arī visticamāk tikai vispārīgi uzzināšu kaut ko, ko jau tāpat zinu.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {31}

pikaczu

from: [info]pikaczu
date: Maijs. 4., 2020 - 09:08 pm
#

Jaa

Atbildēt


from: [info]grao
date: Maijs. 4., 2020 - 09:23 pm
#

Jā. Vēl ir starpvariants dažas reizes.

Atbildēt


from: [info]marina_
date: Maijs. 4., 2020 - 09:27 pm
#

man šādas pieredzes nav, taču iespēja pastāv, ja var kaut kur izkašņāt apņemšanos strādāt pašam ar sevi. es ieteiktu izvēlēties KBT terapeitu, nevis psihoanalīzi vai eksistenciālo terapiju. Un piesakoties pie speciālista arī teikt, ka iespējams nosegt tikai vienu sesiju- lai iedod ceļakarti, ir arī šāda tāda literatūra LV valodā, un yad mājās strādāt pašam.
vēl ir variants doties uz ambulatoro centru Pārdaugava vai Veldre un tur lūgt iespēju izņemt kursu (2 nedēļas). Tas nozimē darba dienās tur doties pie psihologa, māklsas/mūzikas terapeita utml nodarbībām (atlasa pēc vēlmēm). Visticamāk gan darbi ar šo apvienot nevarēs, bet varbūt tieši tas tā vērts, īpaši, ja ir problēmas ar režīmu- tad tur vienkārši nāksies savākties

Atbildēt | Diskusija


from: [info]marina_
date: Maijs. 4., 2020 - 09:28 pm
#

(tie abi ir dienas centri, pa nakti nav jāpaliek)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]marina_
date: Maijs. 4., 2020 - 09:31 pm
#

aa un pats galvenais, ka tie ir bezmaksas

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Maijs. 6., 2020 - 02:58 pm
#

pie šiem ejot nonāk valsts uzskaitē?

Atbildēt | Iepriekšējais


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 10:30 pm
#

Paldies! Varbūt vari ieteikt arī kādu konkrētu terapeitu?
Paskatījos ambulatoros centrus - dažādas nodarbības varētu būt vērtīgi, bet psihiatra konsultācija gan nebūtu pirmais, ko gribētos izvēlēties, vismaz man ir priekšstats, ka šo variantu izmanto acīmredzami smagu saslimšanu gadījumos.

Atbildēt | Iepriekšējais


--

from: [info]ripp
date: Maijs. 4., 2020 - 09:59 pm
#

balsoju par jau pieminēto variantu "dažas reizes". starp "ilgstoši" un "vienreiz" vēl ir viskautkas pa vidu :)

Atbildēt


*

from: [info]inese_tk
date: Maijs. 4., 2020 - 10:04 pm
#

ir palīdzējusi, bet noteikti ne viena reize. vismaz vairākas vajag.

Atbildēt


Uzmanību, viss šeit lasāmais ir autora fantāzija.

from: [info]ulvs
date: Maijs. 4., 2020 - 11:03 pm
#

Atbildēt


déjà vecu

from: [info]dejavu
date: Maijs. 5., 2020 - 03:28 am
#

Ja der arī angliski, tad Betterhelp.com ir salīdzinoši pieejams un ērts variants. Sākuma aptaujā noformulēsi problēmu un tevi sapāros ar speciālistu, kas specializējas konkrētajā jautājumā. Pārtraukt vai nomainīt terapeitu var jebkurā laikā.

Atbildēt | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 10:32 pm
#

Paldies! Tas, ka ir aptauja, ir forši, bet laikam tomēr meklēšu kādu LV, jo gribas, lai kaut cik kopīgs un saprotams sociālais konteksts.

Atbildēt | Iepriekšējais


jūnija lietus / augusta lapas / septembra atmiņas

from: [info]special_k
date: Maijs. 5., 2020 - 07:14 am
#

nereti tieši pati pirmā reize sniedz visliekāko acīmredzamo efektu

labāk ir izdarīt, nekā neizdarīt un turpināt dzīvot šaubās

Atbildēt | Diskusija


Позитивный человек

from: [info]hmmm
date: Maijs. 5., 2020 - 12:13 pm
#

jep

Atbildēt | Iepriekšējais


A

from: [info]klusums
date: Maijs. 5., 2020 - 12:21 pm
#

Ļoti atkarīgs no situācijas, cilvēka un terapeita. Esmu gājusi pie tādiem, kur saprotu, ka problēmu neķer un nelīdzēs, lai cik reizes ietu. Esmu gājusi arī pie terapeites ar tekstu, ka man šo problēmu atrisināt varētu vajadzēt max 2-3 sesijas. Neticēja, bet tieši tik man arī vajadzēja, tiesa, problēma bija pa bišķim risināta pirms tam gadiem. Ar citām problēmām ir iets gadus un vēl nav atrisināts. Viss atkarīgs no situācijas, terapeita un cik tālu pati jau esi tikusi.

Ja tas ir kaut kas pietiekami mazs, specifisks (bet ne specifisks problēmu sabiezinājumā) vai vajadzīgs plāns (izdomā pirms tam, laiks terapijā paskrien ātri!) noderēs arī konsultācija/dažas reizes. Bet ja domā, ka terapeits Palīdzēs un atrisinās iekrājušos situāciju - manuprāt nav vērts tērēt naudu, kuras acīmredzot tev nav tik daudz. Terapija vienmēr ir labi, bet reizēm viena reize tiešām neko nedod, it īpaši ja tiec pie terapeita, kas nav tev konkrēti piemērots un nespēs uzķert problēmu un pateiks, ko jau zini.

Vēl no iespējām - varbūt pameklē terapeitus apmācībā. Viņi ir bez pieredzes, bet dažreiz dzīves pieredze/personība noder vairāk, turklāt viņiem ir suprevīzijas. Būs lētāk. Zinu vienu eksistenciālās terapijas cilvēku apmācībā, bet nezinu vai ātrai konsultācijai tas būs piemērotākais (bet vēl vairāk nezinu cik spēcīga viņa ir terapijā, tā pa dzīvi diezgan saprātīga).

Atbildēt | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 10:50 pm
#

Paldies! Lūk, es tieši gribētu kādu pietiekami pieredzējušu speciālistu, jo ceru, ka tāds varētu ātri aptvert manu situāciju un ielikt kaut kādā kontekstā. Tur jau tā lieta, ka īsti nevaru saprast, cik tieši liela ir problēma. Tā ir jau ļoti sena, un dažkārt liekas, ka nav tik traki, bet pēc laika redzu, ka nē, šis turpinās un patiesībā ilgtermiņā ļoti negatīvi ietekmē manu dzīvi. Problēmu kopumā noteikti viena vai pat pāris reizes neatrisinās, bet ceru, ka profesionāļa skats varētu palīdzēt izkustināt no stagnācijas.
Vai iedosi kādus konkrētus terapeitu variantus?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


A

from: [info]klusums
date: Maijs. 6., 2020 - 11:20 am
#

Šobrīd man nav neviena, par kuru pati personīgi varu galvot. It īpaši šādā situācijā.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]vvv
date: Maijs. 5., 2020 - 01:00 pm
#

ir bijusi un ļoti palīdzēja iziet no kritiska perioda

Atbildēt


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Maijs. 5., 2020 - 02:13 pm
#

esmu bijusi pie terapeita tieši vienu reizi mūžā un pēc tam domāju, vai gadījumā nav nelegāli pēc vizīties justies tik labi un tik empowered. man nebija brīfa "vajag vienu reizi", vienkārši tā sakrita, ka pēc tās vienas vizītes iestājās šitie sūdi ventilatorā. terapeits gan arī teica, ka nākamreiz varu nākt, kad vien vēlos, jo konkrēti grafiki ir vajadzīgi tikai dažos gadījumos ar konkrētām terapijām. pilnīgi no pressure. bet tajā vienā vizītē es dabūju vairākas atslēgas visādām lietām, kas dzīvē reāli palīdz. es teiktu, ka labāk ir aiziet to vienu reizi, nekā neaiziet nevienu.

Atbildēt | Diskusija


aituvīrs

from: [info]sodienliist
date: Maijs. 5., 2020 - 06:46 pm
#

drīkst uzzināt šī terapeita vārdu? interesē tieši aspekts, ka nebija konkrēts grafiks.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Maijs. 6., 2020 - 03:37 pm
#

valdis briedis

Atbildēt | Iepriekšējais


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 10:52 pm
#

Paldies! Es arī labprāt uzzinātu, ja vari nosaukt kādu konkrētu terapeitu.

Atbildēt | Iepriekšējais


restart

from: [info]restart
date: Maijs. 5., 2020 - 07:13 pm
#

Domāju, ka var.
Kad esi atnācis pie speciālista un izstāstījis gana daudz, lai viņam rastos daudz maz precīzs priekšstats (apbrīnojami ātri, jo viņi ir profesionāļi un tādus cilvēkus satiek katru dienu), viņš arī apmēram saprot, ko tu vispār spēj vai nespēj izdarīt. Viņš nevar pateikt – tiec vaļā no sava mazvērtības kompleksa, jo tas nestrādās. Bet viņš var teikt – padomā, kādas labas lietas par tevi pēdējā gada laikā teikuši citi cilvēki. Pēc tam vēl kaut ko un tā tālāk pa solītim līdz panāks to pašu.
Pirmajā reizē viņš var pateikt problēmu vispārinātā veidā, piemēram “bez disciplīnas un režīma nekas nebūs” vai pateikt kādu atziņu, kas aizķeras prātā un palīdz cilvēkam sevi vilkt uz priekšu. Tikpat labi viņš var arī pateikt – aizmirsti, te ar vienu reizi nekas nebūs, jānāk un jārunā regulāri.
Tāpat īsto frāzi vai atziņu var pateikt kāds draugs vai izlasīt grāmatā, bet arī tā ir neliela laimes spēle un prasa kaut mazliet atvērtu prātu, lai spētu to uztvert.

Atbildēt | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 11:05 pm
#

Paldies! Tieši uz to spēju ātri aptvert situāciju es ceru. Man jau liekas, ka vispārīgi es saprotu, kādi būtu tie pirmie soļi, bet vienkārši netieku uz priekšu. Ceru, ka varbūt terapeits varētu pateikt - vai daru kaut ko konkrētu nepareizi, vai arī vajadzīga pavisam cita pieeja.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


restart

from: [info]restart
date: Maijs. 5., 2020 - 11:28 pm
#

Var arī būt, ka pietiek ar līdzīgas pieredzes izpētīšanu. Tiesa, nezinot tēmu, grūti to pateikt. Bet jebkurā gadījumā viss ir ļoti atkarīgs no konkrētā cilvēka un situācijas.

Lai veicas!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 11:37 pm
#

Paldies! Tēma ir hronisks nogurums un uzmanības traucējumi + spēcīga vēlme diezgan pamatīgi mainīt dzīvi, kas, savukārt šādā stāvoklī nav izdarāms. Komplicēti. Jau līdzīga pieredze nav tik bieži sastopama, bet galu galā jau tāpat jārisina paša unikālā situācija.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


restart

from: [info]restart
date: Maijs. 6., 2020 - 10:14 am
#

Pirmi divi izklausās pazīstami. Man tā mēdza būt, kad ilgstoši centos būt koncentrējies. Pat ne koncentrējies, drīzāk vienkārši uzmanības tonusā, jo likās, ka “vienmēr jābūt gatavam reaģēt”. Risinājās tas ļoti pakāpeniski un patiesībā risinās vēl šobrīd. Cenšos koncentrēties tikai vienam uzdevumam vienlaicīgi un nesatraukties, ja tajā laikā kaut ko nedzirdu vai palaižu garām. Tāpat vairāk uzmanības mēģinu pievērst atpūtai, lai tajā iespējami pilnvērtīgāk atslābinātos.
Protams, katram ir sava situācija, stāsts un piemērotākās metodes.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 9., 2020 - 04:52 pm
#

Jā, šīs lietas zinu. Vienkārši konkrētais gadījums ir kaut kas visai komplicēts un ar garu vēsturi.

Atbildēt | Iepriekšējais


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 5., 2020 - 11:20 pm
#

Paldies visiem, kas dalījās! Labprāt uzzinātu, ja ir konkrēti psihologu/psihoterapeitu ieteikumi.

Atbildēt


ratatoska

from: [info]ratatoska
date: Maijs. 6., 2020 - 03:33 pm
#

Nē. Es esmu psihologs un, protams, esmu gājusi terapijā, bet kā speciālists varu teikt, ka pirmās trīs reizes ir iepazīšanās reizes. kad cilvēks tikai stāsta par sevi, stāsta savu dzīves stāstu, dažkārt kādā trešajā sesijā zīmē genogrammu (ciltskoku), ja tas ir palīdzoši. Pat visīsākā, uz risinājumu orientētā KBT terapija nozīmē ne mazāk par 20 sesijām. (Viņi dažreiz sola, ka pietiks ar 10, bet tas attiecas tikai uz visvieglākajiem gadījumiem, fobijām vai trauksmi.)
Neviens speciālists pat īsti nesāks nekādu procesu vienā reizē. Viena reize nozīmēs atdot naudu par 45-50 minūšu parunāšanos. Ja problēma ir nauda, no sirds iesaku meklēt lētākus variantus, to pašu LU psiholoģiskās palīdzības centru, kur praktizē studenti (nezinu gan, kā tas notiek šobrīd ar attālināto mācīšanos). Meklē lētāk, nevis īsāk.
Starp citu, tas nav nemaz tik ārkārtīgi dārgi. Pat Laura Pirsko, kas, manuprāt, ir absolūts gigants starp speciālistiem, ņem 30-35 eiro par reizi.
Ja tomēr izlem īsāku kursu, nemeklē terapeitu, ej pie psihologa. Psihoterapijā vidējais ilgums ir gads. Psihoterapeits nekonsultē un padomus nedod. Psihologs konsultēs.
Un, kiā jau redzam pēc daudzajiem komentāriem, katram sava pieredze, un tas ir normāli. Daudziem pietiek ar vienu reizi, lai saprastu, ka trūkst iekšēju resursu šai brīdī strādāt ar sevi. Turpretī citi saprot, ko tas dod, un izlemj atvēlēt naudu un laiku šim procesam.

Atbildēt | Diskusija


adele_varbut

from: [info]adele_varbut
date: Maijs. 9., 2020 - 04:51 pm
#

Paldies! Jā, nauda šajā gadījumā ir galvenais šķērslis. Skatīšos, kādi varianti, lai gan diez ko cerīgi neizskatās.

Atbildēt | Iepriekšējais