pajautaa

Deklarētā adrese un nekustamā īpašuma nodoklis

« previous entry | next entry »
Jun. 15., 2019 | 09:54 am
posted by: zimbabve in pajautaa

Jautājums ļaudīm, kas kaut ko saprot no nekustamā īpašuma nodokļiem.

Situācija šāda: ir mazpilsētas māja, kurā mēdza dzīvot omīte, diemžēl nesen nomira. Tagad mājā neviens nav deklarēts, kas nozīmē, ka vienam manam radiniekam, kuram māja pieder, būtu jāmaksā augstāki nekustamā īpašuma nodokļi.

Tad nu jautājums - vai ir svarīgi, vai tā ir fiziska vai juridiska persona, kas deklarējas? Tobiš, vai tur var piereģistrēt firmu, maksāt nodokļus savai iecienītajai pašvaldībai un tādējādi vienlaikus samazināt šī mana radinieka NĪ nodokli?

Principā radinieks tur varētu deklarēties arī pats, bet nepārzina likumdošanu un baidās, ka zaudēs kādas privilēģijas Rīgā, kur pamatā dzīvo un strādā. Uztraucas par medaprūpes pieejamību, bet, cik nu zinu, deklarētā adrese diez vai kaut ko maina, ne? Radinieks taču varētu turpināt iet pie saviem dakteriem Rīgā? Vai ir kādi zemūdens akmeņi?

Paldies!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {20}

Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Jun. 15., 2019 - 12:04 pm
#

3. Nekustamā īpašuma nodokļa likmes – 0,2% no kadastrālās vērtības, kas nepārsniedz 57 000 euro, 0,4% no kadastrālās vērtības daļas, kas pārsniedz 57 000 euro, bet nepārsniedz 107 000 euro, un 0,6% no kadastrālās vērtības daļas, kas pārsniedz 107 000 euro – piemēro:

3.1. dzīvokļa īpašuma sastāvā esošai ēkas daļai, kuras lietošanas veids ir dzīvošana, un šai daļai piekrītošajai koplietošanas telpu platībai un viena dzīvokļa mājām, ja šie nekustamā īpašuma nodokļa objekti (turpmāk – objekti) netiek izmantoti saimnieciskās darbības veikšanai, izņemot valsts, pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā vai valdījumā esošos objektus:

3.1.1. fiziskām personām, ja objektā taksācijas gada 1.janvārī plkst. 0.00 dzīvesvieta ir deklarēta vismaz vienai personai, kas ir Latvijas pilsonis vai Latvijas nepilsonis, citas Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas valsts vai Šveices Konfederācijas pilsonis vai persona, kas ir saņēmusi pastāvīgās uzturēšanās atļauju Latvijas Republikā, šo saistošo noteikumu 3.1punktā noteiktajā kārtībā. Pārējos gadījumos piemēro nekustamā īpašuma nodokļa likmi 1,5% apmērā no objekta kadastrālās vērtības;

Google ir Tavs draugs :)
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=nekustam%C4%81+%C4%ABpa%C5%A1uma+nodoklis+r%C4%ABg%C4%81
Pirmais rezultāts

Atbildēt | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 15., 2019 - 12:53 pm
#

Juridiskās lietās esmu dunduks :) Paldies!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Jun. 16., 2019 - 07:26 pm
#

Atvaino, nepamanīju to mazpilsētas. Bet zinu vismaz pāris mazpilsētas, kur noteikumi ir gandrīz burts burtā tādi paši.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 16., 2019 - 11:13 pm
#

Aha, paldies, viss tagad skaidrs :)

Atbildēt | Iepriekšējais


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Jun. 16., 2019 - 09:36 am
#

tikko uzjautāju smiltenes iezemiešiem - nīn nemainās no tā, vai īpašumā kāds ir vai nav deklarējies. bet ik pa laikam vajag pasekot līdzi noteikumiem, jo tie mēdz tikt mainīti.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 16., 2019 - 11:14 pm
#

Milzumliels paldies! Radinieks tagad varēs atslābt, jūhū :)

Atbildēt | Iepriekšējais


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Jun. 16., 2019 - 09:38 am
#

oi, ne tur iekomentēju, bet zimbabve, cerams, atradīs. :)
tikmēr aizliegts_v varu piebilst - googlei ir jāuzdod pareizais jautājums, rīga un mazpilsēta nav viens un tas pats.

Atbildēt | Iepriekšējais


vilibaldis

from: [info]vilibaldis
date: Jun. 15., 2019 - 12:20 pm
#

ģimenes ārsts ir piesaistīts personai nevis dzīvesvietai, tā kā tas gan nevarētu būt noteicošais.

Atbildēt


Nikolass A. Dērsingtons

from: [info]kisswithafist
date: Jun. 15., 2019 - 12:42 pm
#

Vienīgais, ko no Rīgas var zaudēt, ir rīdzinieka karte ar braukšanas atlaidēm, ja tas ir aktuāli, un sociālā palīdzība - bet tā tāpat ir tiem, kam pavisam grūti (maznodrošināto pabalsti etc).

Atbildēt | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 15., 2019 - 12:53 pm
#

O, paldies! Šis tieši bija vajadzīgs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nikolass A. Dērsingtons

from: [info]kisswithafist
date: Jun. 15., 2019 - 12:55 pm
#

Es gan nevaru garantēt, ka neesmu kaut ko piemirsusi. Bet veselības aprūpe noteikti ir neatkarīgi no dzīvesvietas. Pat Rīgas diagnostikas centri mēdz sūtīt uz, piemēram, Jelgavu, jo tur ir pieejamas kvotas, kas Rīgā beigušās.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]divi_g
date: Jun. 16., 2019 - 10:59 pm
#

Rīgā sociālo palīdzību var dabūt visāda kalibra pensionāri, vajag tikai pavaicāt.
No otras puses, tas ns vienmēr ir iemesls palikt deklarētam Rīgā.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]sii
date: Jun. 15., 2019 - 01:06 pm
#

Vai tajā mazpilsētā vispār tiek piemērotas atšķirīgas NĪN likmes saistībā ar deklarēšanās faktu?

Atbildēt | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 15., 2019 - 01:07 pm
#

Nav ne jausmas. Vai tad tas nav universāli?
Runa ir par Smilteni.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


austra

from: [info]au
date: Jun. 15., 2019 - 01:24 pm
#

Nē, lielās NĪN atlaides ir Rīgas lieta, lai piesaistītu nodokļus.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]sii
date: Jun. 15., 2019 - 01:51 pm
#

Nē. Likums par NĪN nosaka likmes no 0.2% līdz 1.5% no kadastrālās vērtības standarta situācijās un līdz laikam 3%, ja īpašums ir vidi degradējošs. Tālāk pašvaldības var izdot saistošos noteikumus, kur šajās robežās var atrunāt visādus nosacījumus, kādos gadījumos kādas likmes un kādas atlaides kam un par ko.

Rīgai, arī citām pašvaldībām ir savi saistošie noteikumi, kur ir iekšā tā deklarēšanās prasība (par tukšajiem standartā iebliež maksimālo 1.5%), bet ne visās pašvaldībās tā ir. Tāpēc jāskatās konkrēti - varbūt (un varbūt tikai pagaidām - jāseko līdzi vislaik) tādas prasības jūspusē nav un var mierīgi stāvēt tukšs pie likumā noteiktajām likmēm, un deklarēšanās pati par sevi neko nemainīs. Tiesa, varbūt ir noteikumi, kas prasa deklarēšanos saistībā ar atlaižu piešķiršanu pēc tam, kad nodoklis jau ir aprēķināts pēc standarta likmes.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zimbabve

from: [info]zimbabve
date: Jun. 15., 2019 - 03:23 pm
#

O, paldies. Tad vienkārši radagabals jāsūta uz pašvaldību apjautāties.

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Jun. 15., 2019 - 08:38 pm
#

Carnikavā, piemēram, arī atlaides ir tikai tiem, kur īpašumā ir deklarēti. Fakaps vasarnīcu īpašniekiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Santa

from: [info]santa_be
date: Jun. 16., 2019 - 02:59 pm
#

jā, šis ir asprātīgi! man brālis šo izjūt. viņi pašvaldība zina, ka liela daļa vasarnīcu nav patiešām apdzīvojamas lielāko daļu gada. mūsu gad, tas ir teju grausts ar sliktu kamīnu. Pajumte vasaras dienām.

Atbildēt | Iepriekšējais


puscilvēks pusnecilvēks

from: [info]neetiski
date: Jun. 15., 2019 - 10:08 pm
#

Mainas bērna kopšanas pabalsti utml.

Atbildēt