Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
par žulti 
21.-Sep-2018 06:27 am
Principā vaimanātājiem taisnība, ka dzīvojam ja ne globālas, tad Rietumu pasauli pārņēmušas krīzes laikā. Taču tā nav vis ekonomiskā krīze (tādas viļņveidīgi notiek visu laiku) - nekad vēl nav valdījusi tāda materiālā labklājība kā šodien, bet gan psiholoģiska. Apkārt ir miljoniem cilvēku, kuriem nepiemīt nekādas īpašas prasmes, kas ļautu tiem būt pieprasītiem sabiedrībā, taču piemīt nesatricināma pārliecība, ka pelnījuši vēl labāku un komfortablāku dzīvi. Un viņus dzen izmisumā apziņa, ka pelnījuši ir, bet prasmju to panākt nav - nu "nespīd". Un tā viņu dzīve paiet žultī un neapmierinātībā ar visu.
Comments 
21.-Sep-2018 10:55 am
es vot gan piekrītu, gan nepiekrītu. liela neapmierinātības daļa aug no resursu nevienlīdzīgā sadalījuma starp šiem cilvēkiem bez īpašām prasmēm. tas, ka materiālo labklājību nodrošina kautkādi skili un smags darbs, tobiš protestantisma ētika, īsti nepārklājas ar realitāti, kur daudziem vairāk prost tāpēc, ka paveicies.
21.-Sep-2018 01:41 pm
Tu iebilsti pret to, ka ģimenē ar tradīcijām, kur kāds no vecākiem ir kaut ko sasniedzis, lai bērniem būtu labāka situācija dzīvē ir lielākas iespējas, kā Tev?
21.-Sep-2018 02:48 pm
Ja priekšrocības ir sistēmiskas, tad to sauc par netaisnību
21.-Sep-2018 02:52 pm
lūdzu piemēru, citādi nesaprotu.
22.-Sep-2018 01:23 pm
Kas tad ir šis? Ja taviem vecvecākiem piederēja māja gadsimta sākumā pagājušajā, un tu pārdod to šajā par laikmetam adekvātu milzu piķi, tad pēc šīs loģikas vadoties, tev vajadzēja to atdot kādam kurš piedzimis podjikā Purčikā zavoda presformu štancētāju ģimenē. Tu to izdarīji, komunist?
22.-Sep-2018 11:06 pm
Vienīgais kad man var piesiet komunistu ir kad es iedomājos par anriju un līgu un viņa vecākiem.
Un varbūt esmu drusku mazliet komunists, kad domāju par ieņēmumu no neatjaunojamu dabas resursu taisnīgu sadali. (Valsts kapitālisms nav taisnīga sadale)
Pie sistēmiskām netaisnībām es pieskaitu diskriminācijas pēc dzimuma, rases utt
21.-Sep-2018 05:14 pm
jep
22.-Sep-2018 01:33 pm
Nu slikti, jo faktiski ir tā, ka apkārt ir papilnam piemēru, kur disfunkcionalas atvases notrallina paaudžu mantojumu un beigās dzīvo pažobelē. Kā arī nozīmīgi mazāk, bet ir piemēri, kur kāds ir piedzimis Talsu leprozorijā un vecmāmuļas izlolots, izsitas dzīvē, pa ceļam apglabājot māti šizofrēniķi un tēvu alkoholiķi. Tāpēc nevajag te ļaļa, vajag gribēt kaut ko darīt un tad apdomāt vai vajag vaimanat par nevienlīdzību.
22.-Sep-2018 02:34 pm
jūs, cienītā, par to šizofrēniju personīgu iemeslu dēļ pieminat, es tā skatos :D diskusija balstoties uz no pirksta izzīstiem piemēriem "no Talsiem", thanks, i think i'm outta here
24.-Sep-2018 03:49 pm
Welp, es esmu nabadzīgs un man nav paveicies. Atdod man savus īpašumus un naudu, okej. Kādus rekvizītus atsūtīt?
22.-Sep-2018 02:10 am
Tas tā pilnīgi varētu būt, tikai, jāpiezīmē, ka tā neizskatās tāda vienkārši risināma problēma. Piemēram, tupa atņemot visiem un pārdalot naudu uz galviņām, tik un tā pēc kāda brīža atkal vieniem (varbūt citiem kā iepriekš) ir daudz, citiem maz.

Savukārt noņemot iespēju vieniem saņemt vairāk kā citiem, zūd produktivitāte un motivācija darboties.

Abas metodes tika plaši pielietotas komunistiskajās valstīs, un, protams, kā atzīmēja arī Piketī savā "Kapitālā 21.gs", jebkura nevienlīdzība strauji samazinās kara laikā.
22.-Sep-2018 02:40 pm
jep, es jau par to arī biju domājis: netiek dota iespēja. kapitālismā vispār ir inherenta virzība uz monopolizāciju, vai ne. kā arī, baro to pasaku par "trickle down economics", bet cilvēki taču saprot, ka tas ir bulšits, nevienlīdzība tikai pieaug, pieaug attiecīgi arī vispārējā neapmierinātība, spriedze.
23.-Sep-2018 07:30 pm
Jā jā, bet tā jau nav kapitālisma kā tāda vaina.

Jebkura sistēma virzās uz monopolizāciju jeb JBP vārdiem pamazām koruptējas -- cilvēki tai arvien vairāk piemērojas un cilvēki, kuri ir vislabāk piemērojušies, plūc neproporcionāli lielus augļus. Feodālisms, sociālisms, kapitālisms -- skatāmies jebkurā atsevišķi ņemtā valstī un varēs atrast pazīmes.

Ir zināma liecība par to, ka vismaz kapitālisma valstīs šī monopolizācija nav absolūta -- reti, kura dinastija saglabā savu naudu un īpašumus ilgāk par 3 paaudzēm. Ja salīdzina ar feodālismu, tas, protams, ir solis uz priekšu.

Teorētiski vissakarīgākai vajadzētu būt meritokrātijai (ko kapitālisms demoktrātiskās valstīs arī izliekas, ka piekopj). Praktiska meritokrātija neizglābjami saduras ar klanu un ģimenes līmeņa prioritātēm un tāpēc savā ziņā loģiski, ka valstis, kurām vislabāk izdodas domāt par savu valsti kā lielu ģimeni un visiem tās iedzīvotājiem kā ģimenes locekļiem, arī ir vislabākās iespējas meritokrātijai (jo vismazāk spriedzes ierobežot varu un resursus nukleārās ģimenes lokā).
24.-Sep-2018 06:40 pm
visā visumā piekrītu, iebilst īpaši nav ko :)
This page was loaded Apr 23. 2024, 9:44 am GMT.