Nepabeigtā dienasgrāmata


22. Augusts 2011

(bez virsraksta) @ 20:15

Šis ir bloga autora personisks viedoklis (un nav paredzēts ZRP premjera kandidāta nomelnošanai): es uzskatu, ka Roberta Ķīļa izvirzīšana izglītības ministra amatam ir pirmais ievērības cienīgais Zatlera partijas solis, lai arī godīgāk būtu, ja viņš būtu arī kandidējis un savācis vēlētāju balsis, taču tas nav izšķirošais, galu galā, ministra un Saeimas deputāta amati ir pietiekami atšķirīgi un prasa atšķirīgas prasmes vai kvalitātes.

Ja godīgi, tas, kas pavīdēja viņa izglītības reformas prezentācijā, par īpaši būtiskiem pagriezieniem vai kvalitāti neliecināja (Tukiša internetā ievietotā powerpoint prezentācija ir ar drukas kļūdām un būtībā tikai satura rādītājs bez reformu satura), taču tajā nozarē svarīgākais ir jauna pieeja un aktīvi vadītas pārmaiņas, uz ko tad arī ceru. Reformu virziena ziņā jau daudz kas ir līdzīgs, nauda visiem seko, skolotāju prestižs tiek celts, digitalizācija un skolu patstāvība - tas ir arī Vienotības programmā (zinu, rediģēju un kārtoju), līdz šim ir trūcis politiskās gribas kaut ko mainīt naudas trūkuma un skolotāju masas spiediena apstākļos.

Runājot par visu pārējo ZRP "politiku" - joprojām nespēju skatīties uz to bez ironijas. Par pašu Zatleru mans viedoklis nav mainījies kopš viņa ievēlēšanas par prezidentu - uzskatu, ka viņš bija vājš, bet labāks kandidāts par Endziņu, uzskatu, ka viņš bija vājš, bet labāks kandidāts par Bērziņu, taču kā partijas lokomotīve un jaunu politiķu pulcētājs viņš mani nepavelk. Vieni pārmet to, ka ZRP ir nevienam nepazīstami cilvēki, man drīzāk nepatīk, ka viņu starpā ir pārāk daudz jau kaut kur pabijušu politiķu. Es uzskatu, ka absurds bija partijas dibināšanas process - paralēli programmas rakstīšanai. Es varu saprast pieeju, kad līderis (ar vai bez ekspertiem) uzraksta programmu, publisko to un tad pulcē ap šo programmu partijas biedrus, varu saprast arī pretējo - kad sapulcējas cilvēki ap ideju vai ap personību un tad kopīgi lemj par programmu, taču šajā gadījumā partijā saskrēja jau pirmais tūkstotis, kad tika publiskota slepenībā rakstītā programmas ekonomikas sadaļa. Nav nekādu šaubu, ka šim tūkstotim ir pilnīgi vienalga, kas tika un tiek rakstīts partijas programmā. Smieklīga ir Zatlera vārda piešķiršana, smieklīgas ir nedienas ar logo un izglītības dokumentiem.

Kas attiecas uz Sprūdžu - manis pēc viņam var nebūt arī bērnudārza apliecības, es nu galīgi neesmu formālās izglītības fetišists, taču ņemšanās un nemākulība dokumentu iesniegšanā CVK un juceklīgie paskaidrojumi ("Zatlera reformu partijas premjera amata kandidāts Edmunds Sprūdžs faktiski ir ieguvis augstāko izglītību un turpina mācības, bet mācību iestādes specifikas dēļ viņam pagaidām nav diploma, aģentūrai LETA skaidroja ZRP pārstāve Daiga Holma.") ir žanra klasika pati par sevi, neskatoties uz to, kas un kādā veidā vai ar kādiem cēliem motīviem to ir sastrādājis.

Kas attiecas uz dažu šī bloga lasītāju saasināto reakciju, vēlreiz atkārtoju jau daudzkārt teikto - tas, ka es citēju kādu publiskā telpā izskanējušu ziņu, nenozīmē, ka es tajā brīdī pie sava datora ņirdzu un sprauslāju ļaunā priekā par kāda "izgāšanos", nedz arī es šādi cenšos vairot un izplatīt "nomelnojošu" informāciju. Galu galā, mana bloga auditorija ir simtkārt, ja ne tūkstoškārt mazāka par Delfu un Apollo auditoriju, vienīgais, ar ko es nodarbojos - es izrauju no konteksta frāzes, kas man likušās atzīmēšanas cienīgas, jo šādi tās iegūst kādu papildus dimensiju (ok, forget about it).

Jebkurā gadījumā - tam reizēm ir pastarpināts sakars ar žurnāla Rīgas Laiks priekšpēdējo lappusi, kur citāti no ziņu portāliem kalpo anekdošu vietā, taču tam nav ne vismazākā sakara ar Vienotības kampaņu, kas ir kolektīva darba auglis un līdzdalība kurā paņem daļu mana darba laika. Zinu, ka sazvērestības teoriju piekritējus un idiotus tas nepārliecinās, taču gribu pateikt arī to, ka Vienotības kampaņā netiek izmantoti nomelnošanas paņēmieni, iesaistīto resursu knapi pietiek aktivitātēm un informācijas izplatīšanai, kas saistīta ar deputātu kandidātu darbību, pieteikto 4000 zīmju programmu, kā arī premjera ekonomikas attīstības plānu.

Tiem, kurus īpaši interesē, kā Vienotība cīnās par pragmatisko vēlētāju, lai tas nenobalsotu par ZZS vai LPP, varu pastāstīt, ka kampaņas galvenais elements ir tikšanās ar vēlētājiem, skaidrojot Dombrovska plānu, sasniedzot auditoriju nevis ar televīzijas reklāmām, bet ar tiešo kontaktu, ko veic profesionāli, algoti darbinieki. Šādi plānots sasniegt visai ievērojami skaitu vēlētāju, pieņemot ka personisks kontakts ir daudz ietekmīgāks par klasisku reklāmu. Saruna šajos kontaktos notiek par šo plānu: "Ražošana, Darbs un izglītība". Rūpīgi salīdzinot, tur ir gan kopīgi, gan arī daži radikāli atšķirīgi risinājumi tiem, ko piedāvā ZRP. Jebkurā gadījumā, tas ir izsvērts un nopietns pamats turpmākai sadarbībai valdībā.
 

Comments

 
From:[info]alison
Date: 22. Augusts 2011 - 20:53

by a victim of our school system

(Link)
too long, didn't read
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 20:57
(Link)
manuprāt tev nevienam nav jātaisnojas, bet bija ļoti patīkami šo lasīt.
[User Picture Icon]
From:[info]src
Date: 22. Augusts 2011 - 21:14
(Link)
+1
From:[info]dute
Date: 22. Augusts 2011 - 21:22
(Link)
kas tā par pieeju, ka cilvēkam, kuru ir pārpratuši un/vai kurš mēģina paskaidrot sevi citādi, mūždien saka "nu netaisnojies, netaisnojies".
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 21:24
(Link)
es saku, ka dienasgrāmata nav nevienam nekādu taisnošanos parādā.
From:[info]dute
Date: 22. Augusts 2011 - 22:21
(Link)
jā, bet ar to tādējādi norādot, ka šī ir taisnošanās. kamēr sevis paskaidrošana ir cieņa ja ne pret sarunu biedru, tad vismaz tēmu, lai izgaismotu to pēc iespējas objektīvākā veidā (kas ir tas, ko, manuprāt, šeit dara dienasgramata, un esmu priecīga, ka viņš nav vienkārši aizvainoti pagriezis muguru), taisnošanās ir asti kājstarpē žmiedzot tomēr pārliecināt par savu taisnību
From:[info]dute
Date: 22. Augusts 2011 - 22:21
(Link)
pārāk garš teikums :)
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 22:23
(Link)
tas tu tā to iztēlojies, es citādi :)
From:[info]dute
Date: 22. Augusts 2011 - 22:29
(Link)
Tev nav man jātaisnojas
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 23:32
(Link)
cik jauki, es jau padomāju, ka tu man kaut ko pārmeti :)
From:[info]dute
Date: 23. Augusts 2011 - 09:13
(Link)
:)
[User Picture Icon]
From:[info]zvirbuleens
Date: 22. Augusts 2011 - 21:08
(Link)
Kas tur īsti ir ar to ZRP premjera kanditātsu? Kaut kā uzkrītoši bieži te figurē, tas paredzēts viņa balināšanai, vai?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:10
(Link)
šķiet, Liepnieks bija tas, kurš pievērsa uzmanību faktam, ka Sprūdžs balina matus, nezinu, nemāku teikt
[User Picture Icon]
From:[info]viipsna
Date: 23. Augusts 2011 - 11:03
(Link)
kāda vilšanās! :(
es domāju, ka sprūdžs īstens ārietis, a še tev..
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 22. Augusts 2011 - 21:11
(Link)
pastarpināts - netiešs
Tas ir briesmīgi - arī tavā lapā jau lasīt šo šausmīgo krievvalodas vazaņķvārdu.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:17
(Link)
pārāk bieži nelietoju, bet nebiju pievērsis uzmanību. kā tad ir krieviski?
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 21:47
(Link)
Tak neklausies muļķībās. Pastarpināts ir gluži normāls latviešu vārds. Pārāk bieži lietot nevajadzētu, bet neredzu iemesla no tā vairīties.
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 22. Augusts 2011 - 21:54
(Link)
"Pa starpām vējš pūš", bet kur tad tu esi gluži normāli to ne-pa-starp ar galotni "ināti" dzirdējis pirms gadiem, teiksim, pieciem vai desmit?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:56
(Link)
teorija par jaunaizguvumiem no krievu valodas pēdējo piecu gadu laikā jau nu gan ir anahronisms. ja arī tika nelietīgi aizgūts, tad pirms piecdesmit, sešdesmit gadiem
[User Picture Icon]
From:[info]krii
Date: 22. Augusts 2011 - 21:58
(Link)
Nu, nu. Es to pilnīgi noteikti esmu gan dzirdējusi, lasījusi, gan pati lietojusi jau deviņdesmitajos gados. Tas, protams, nav pierādījums, ka vārds būtu ļoti labskanīgs un nebūtu aizguvums, taču tas nekādi nav tik jauns aizguvums vai modes vārds.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 21:59
(Link)
ja tā padomā, kas tad nav aizguvums? uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi vārdi? :)
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 22. Augusts 2011 - 21:52
(Link)
ņeposredstvenno
Šķiet Lieģa runu rakstītājs bija pirmais, kas šo briesmīgo nepastarpināti palaida tautās "Diena.lv" blogos. Katrā ziņā tas bija 2009.gada otrajā pusē, kad šis vārds sāka arvien biežāk un biežāk parādīties tieši politisko runu sakarā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:54
(Link)
bet pastarpināta krievu valodā nav! posredstvenno ir kaut kas pavisam cits
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 22. Augusts 2011 - 21:59
(Link)
Posredstvenno krieviem bieži ir kriminālistikā.

Labi, labi, raksti kā gribi. Piedod, ka patraucēju.
Vienkārši, man šķiet, ka šis jaunvārds ir lieks - ir taču "tieši" un "netieši".
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 22:01
(Link)
netiešs sakars ar Rīgas laiku ir vairāk izplūdis, pastarpināts sakars nozīmē to, ka pa vidu ir vēl viens posms. bet par traucējumu es nejūtos traucēts, ņemšu vērā viedokli
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 22. Augusts 2011 - 22:36
(Link)
netiešs sakars ar Rīgas laiku izklausās diezgan lieliski, es domāju, ka vajag ieviest un lietot pie katras izdevības. izklausās nevis izplūduši, bet ļoti Konspiratīvi, nu tipa it kā tu viņiem pa kluso materiālus iemestu Slepenajā Pastkastītē Melnā Aploksnē Bez Atpakaļadreses.
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 22:03
(Link)
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 22:16
(Link)
Tu laikam esi viens no tiem, kas vārdu "starpnieks" aizstāj ar "vidutājs"?
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 22:23
(Link)
kas arī ir aizguvums! :)
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 22:55
(Link)
Es atceros, kā bērnībā tantes mani kaunināja, ka nevajag teikt "kurtka", jo tas ir aizguvums. Latviski jāsaka "jaka". Žēl, ka tikai pagājšnedēļ es uzzināju, ka ir tāds vācu vārds "Jacke" :D
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 23:01
(Link)
un kurtka nemaz nav no krievu, bet no daudz senāka persiešu vārda kurta, kas apzīmē garu vīrieša kreklu ar piedurknēm
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 23:31
(Link)
It kā nē. Stāsta, ka šis variants no latīņu curtis > ungāru kurt > slāvu kurtka.

Bet kādas pāris indiešu kurtas man mājās vēl ir saglabājušās. :)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 23:39
(Link)
curtāre - saīsināt, samazināt, iūdaei curti - apgraizītie jūdi
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 23:45
(Link)
bet nav obligāti no latīņu. turkiem arī izsenis esot bijis vārds kurtuk, kas bija īsa jaka
From:[info]ingaile
Date: 23. Augusts 2011 - 09:31
(Link)
tak nē, vārds kurtka radies no vārda kruta. Jo visi kam ir kurtkas ir kruti
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Augusts 2011 - 23:33
(Link)
etimoloģijas vārdnīcu - obligātās literatūras sarakstā! pārējo var ņemt ārā :)
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: 22. Augusts 2011 - 22:39
(Link)
nejauc ar posredstvom?
From:[info]divi_g
Date: 23. Augusts 2011 - 08:52
(Link)
+1
[User Picture Icon]
From:[info]markizs
Date: 24. Augusts 2011 - 11:15
(Link)
+1
[User Picture Icon]
From:[info]spotty_flyer
Date: 22. Augusts 2011 - 21:11
(Link)
Labi rūkts.
[User Picture Icon]
From:[info]peacemaker
Date: 22. Augusts 2011 - 21:14
(Link)
bija vērts lasīt
From:[info]karuna
Date: 22. Augusts 2011 - 21:18
(Link)
Jā, izklausās pēc taisnošanās, lai gan patiesībā jau šeit bija minēti ļoti labi argumenti.

Bet par tām Sprūdža studijām nekā dīvaina neredzu. Manai sievai bija līdzīga situācija, kad viņa studēja ASV koledžā, lai saņemtu vienu grādu. Kad bija savākti vajadzīgie kredītpunkti, viņa, nesaņemot diplomu, pārgāja uz citu kursu citā augstskolā un turpināja studijas jau cita, augstāka grāda iegūšanai. Es tā arī nesapratu, kur bija tā sāls, jo tur nebija nekādas starpības, ja viņa vispirms būtu saņēmusi pirmo diplomu un tad turpinātu tālākas mācības nākamā grāda iegūšanai. Bet tagad jau veiksmīgi pabeigusi un saņēmusi diplomu. Bet nu tur bija birokrātiskās nianses, kuras pat studenti nesaprot un vēl bezjēdzīgāk katram muļķim skaidrot.
[User Picture Icon]
From:[info]pzrk
Date: 22. Augusts 2011 - 21:21
(Link)
Interesanti.
Peši ješčo.
[User Picture Icon]
From:[info]nrk
Date: 22. Augusts 2011 - 21:33
(Link)
Vienotībai vajadzētu padomāt par to, kā vienkāršos atbalstītājus, vēlētājus spējināt, lai tie gribētu un būtu motivēti iedrošināt par Vienotību balsot arī citus.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:36
(Link)
ok :)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 29. Augusts 2011 - 21:58
(Link)
Tātad, kāpēc balsot par Vienotību?

1. Plašāka izvēle plusiņu un svītrojumu ziņā. Vienotībā ir ļoti daudz atšķirīgu deputātu kandidātu – ir profesionāli politiķi ar vairāku Saeimu pieredzi, ir jauni kandidāti, kas pievienojās Vienotībai tikai pirms gada, ir arī tādi, kas pievienojās šogad. Balsojot par Vienotību, tu vari izvēlēties sev pieņemamāko deputātu sastāvu un ietekmēt arī to, kāda būs Vienotības frakcija.

2. Valsts politikas pēctecība. Vienotības Ministru prezidenta kandidāts ir Valdis Dombrovskis. Dombrovska valdība ir nodrošinājusi krīzes pārvarēšanas politiku, kas guvusi starptautisku atzinību, nostiprinājusi Latvijas reputāciju un devusi Latvijai augstu finanšu reitingu aģentūru novērtējumu. Valdības vadītāja maiņa šajā situācijā tiktu iztulkota kā valsts politikas maiņa, kas vairotu šaubas un neskaidrību. Vienotība nodrošinātu politisko pēctecību valdībā.

3. Vienotībā nav fanātiķu, kas akli sekotu absurdām idejām. Vienotība ir centriska politiska partija, kas sevī apvieno politiķus ar atšķirīgiem uzskatiem daudzos jautājumos, piemēram, jautājumā par progresīvo nodokli vai tautas vēlētu prezidentu. Tas garantē padziļinātu iekšēju diskusiju un labākā lēmuma pieņemšanu, nevis turēšanos pie kādas ideoloģijas par katru cenu. Vienotība ir pragmatiska un atvērta profesionāļu viedoklim.

4. Viņiem ir, ko zaudēt. Vienotība ir partija, kas veidojusies grūtā, taču dabiskā ceļā, ilgākā laika posmā tuvinoties un vienojoties dažādiem politiskiem spēkiem – sākot ar 2002. gadā dibināto Jauno laiku un beidzot ar šogad sadarbības līgumu noslēgušo organizāciju Progresīvie. Vienotība ir partija, kas dibināta uz palikšanu, nevis veidota kā īslaicīgs biznesa projekts.

5. Lielāka atvērtība sabiedrībai. Vienotība ir partija, kas lielu uzmanību velta komunikācijai ar vēlētāju – tai ir atvērtais birojs, kas darbojas ne tikai priekšvēlēšanu laikā, tai ir sava avīze, kas tiek izplatīta bez maksas arī starpvēlēšanu periodā, tai ir aktīva mājas lapa, regulāri notiek videočati un tikšanās ar vēlētājiem. Vienotība ir partija, ar kuru iespējams sarunāties.

6. Vienotībai ir visplašākā un aktuālākā programma – tās jaunā vērtību deklarācija ir pieņemta šogad, tās politiskā programma (70 lpp) uzrakstīta pirms gada un aptver visas jomas, tās 4000 zīmju programma 11. Saeimas vēlēšanām nosauc 40 svarīgākos šobrīd risināmos jautājumus, tās Ministru prezidenta kandidāta Valda Dombrovska plāns “Ražošana, darbs un izglītība” apraksta konkrētas ieceres valsts ekonomiskās attīstības atbalstam tuvāko 3 gadu laikā. Ir, ko palasīt, pastrīdēties un vēlāk turēt pie fiksētā vārda.

7. Vienotībā nav nejaušu cilvēku, kas iekļauti kandidātu sarakstā to popularitātes vai atpazīstamības dēļ. Tur nav populāru dziedātāju, aktieru vai komponistu, kas ievēlēšanas gadījumā atsēdētu savu termiņu bezdarbībā. Katrs Vienotības deputātu kandidāts ir izvēlējies politiķa amatu un ir gatavs strādāt šajā jomā ilgākā laikā posmā.

8. Vienotība prot atzīt savas kļūdas un ir centusies tās labot – prātīgi, apdomīgi un bez populisma. Ja ir pierādījusies kādu politiķu apšaubāma rīcība, tie ir izslēgti no partijas. Ja kādi politiķi nav spējuši vēlētāju uzticēšanos savā amatā, tie ir mudināti atkāpties un pārdomāt savu turpmāko politisko darbību. Šī iemesla dēļ atkāpās Linda Mūrniece, šī iemesla dēļ šogad nekandidē Artis Kampars. Vienotība nav ideāla, taču cenšas kļūt labāka.

9. Vienotībai ir jāiegūst pietiekams vietu skaits nākamajā Saeimā, lai bez tās nebūtu iespējams izveidot valdības koalīciju. Jebkurš cits prognozējamais koalīcijas sastāvs (ZRP+SC, SC+ZZS, ZRP+Nacionālā apvienība) rada šaubas par Latvijas ārpolitiskā un iekšpolitiskā kursa pēctecību.

10. Kā teica Baiba Strautmane - Vienotībā ir vislielākais veselā saprāta īpatsvars, salīdzinot ar visiem citiem piedāvājumiem.
[User Picture Icon]
From:[info]nrk
Date: 29. Augusts 2011 - 22:55
(Link)
Nē nē. Šis, protams, ir labi. Bet man vajag motivāciju, kāpēc lai es ietu un šo stāstītu. Man ir sajūta, ka Vienotība ir tāda augstprātīga vienība. Piemēram, ne @vdombrovskis, ne @vienotibalv nevar man atbildēt uz vienu vienīgu jautājumu par tviteri. Nemaz nerunājot par to, ka @Vdombrovskis ne reizi nav novērtējis ar labu vārdu savu lielisko ierēdņu armiju, pat ne savā VK, kas strādā nepagurdami, lai sagatavotu visdažādākos pieprasījumus, analīzes un apkopojumus. "Nepieciešama attieksmes maiņa – galvenokārt jau no ierēdņu un citu valsts pārvaldē strādājošo puses." Aha, paldies. Ar visiem minētajiem 10 argumentiem es neredzu, kāpēc lai es kļūtu par ambasadoru.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Augusts 2011 - 13:58
(Link)
Nodevu tavu vēlējumu premjeram.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 21:58
(Link)
neesmu jautājis, bet tas bija pārsteigums visiem. btw, Pastaiga savus rakstus plāno un gatavo tik savlaicīgi, ka vai tikai tobrīd vēl nebija ne jausmas par ārkārtas vēlēšanām. nebrīnītos, ja to būtu jāieskaita necerēto sagadīšanos plauktiņā.
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 22. Augusts 2011 - 22:26
(Link)
Te būs izdzēstā draudzīgā piebilde:
Ui, kā piekrītu rakstītajam. Vienotības sakarā mazliet pārsteidza Pastaigas vāks. (Nu labi, nav jau tā vienīgā lieta, bet tomēr).
From:[info]marina
Date: 22. Augusts 2011 - 22:29
(Link)
vispār jāpajautā rīt
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 22:35
(Link)
plānā taču bija fotosesija Plaibojam!
From:[info]marina
Date: 23. Augusts 2011 - 00:02
(Link)
(nekaila)
[User Picture Icon]
From:[info]mr_brightside
Date: 22. Augusts 2011 - 21:55
(Link)
Solvitas sakarā tas nemaz nav pārsteidzošs.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 22. Augusts 2011 - 22:00
(Link)
oi, gribēju izdzēst savu dublikātu, izdzēsu ne to junonu
[User Picture Icon]
From:[info]dominika
Date: 23. Augusts 2011 - 09:56
(Link)
Man arī bija patīkami izlasīt. Manuprāt, Tev ar savām no konteksta izrautajām frāzēm bieži vien izdodas izraisīt daudz vērtīgākas un saistošākas diskusijas kā citur LV virtuālajos medijos. Tas, protams, saistīts ar to, ka cibiņi ir savveida elite, kas spēj saturīgi diskutēt. Protams, gadās, ka pārprot vai speciāli grib pakasīties - bet nevajag to ņemt pie sirds, jo tas nemazina saturīgo diskusiju vērtību.
[User Picture Icon]
From:[info]juris_tilts
Date: 23. Augusts 2011 - 10:12
(Link)
Visā tajā kontekstā, kad katru dienu gandrīz visos portālos parādās kaut kādi nomelnojoši sižeti par ZRP, ieskaitot, kā man likās, dīvaini safabricēto lietu par jauniešiem-ziedotājiem LNT, tā Tava ņemšanās, visu laiku kaut kā ironiska citēšana tviterī, ejot pat tik tālu, ka retvītoti tika arī ZRP feikie profili, likās jau par daudz. Jā, atsevišķi ņemti, tie Sprūdža teksti intervijā ir pastulbi un ņirdzīgi, bet tajā kopainā tas man izskatījās riebīgi un daudz par daudz arī no Tevis (kā kaut kāda lēta atriebšanās), šķita, kāpēc Tev kaut kas tāds ir jādara, atstāj taču arī kaut ko Liepniekam un Saksam.
(es joprojām domāju balsot par Vienotību)
From:[info]dute
Date: 23. Augusts 2011 - 10:45
(Link)
Labo mani, ja kļūdos, bet to, ka citātiem būtu jābūt "ironiskiem" un "ņirdzīgiem", esam izdomājuši mēs paši, lasītāji. Nereti pat diezgan nopietnas un traģiskas ziņas apņirdzot un ap-ironizējot komentāru virknēs. Mēs paši esam izdomājuši, ka ziņu izraušanai no konteksta ir tikai un vienīgi anekdotisks mērķis. Tagad pēkšņi izrādās, ka lielākais un ciniskākais ņirdzējs ir [info]dienasgramata. Kāpēc? Deviņos gadījumos no desmit ziņas ir pārpublicētas bez komentāra.
From:[info]dute
Date: 23. Augusts 2011 - 10:52
(Link)
Es negribu par visu vari te kādu aizstāvēt, bet man likās ļoti trāpīgs tas disklaimeris, kas sekoja vēlākajos ierakstos.
[User Picture Icon]
From:[info]juris_tilts
Date: 23. Augusts 2011 - 10:58
(Link)
Beidz, es nesaku, ka dienasgramata ir pēkšņi lielākais un ciniskākais ņirdzējs, daudzi no jokiem šeit kā citāti ir patiešām smieklīgi un iegūst to papildus dimensiju, bet, runājot par konkrēto jezgu ap ZRP, ne man vienīgajam (baigais arguments!) tas šķita par daudz.
From:[info]dute
Date: 23. Augusts 2011 - 11:13
(Link)
nu labi, es politiku lasu tikai pa diagonāli, tāpēc droši vien nevaru spriest
From:[info]jeeka
Date: 29. Augusts 2011 - 02:33
(Link)
par ko vajag balsot? es diemžēl nesaprotu tur vairs neko, un man vajag pateikt priekšā.
From:[info]jeeka
Date: 29. Augusts 2011 - 02:33
(Link)
ja paskaidrosi saprotami tad nobalsošu par ko vajag
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 29. Augusts 2011 - 21:55
(Link)
labi, bet ņem vērā, ka es esmu iesaistīts :)

tiešas ieinteresētības vēlēšanu rezultātā man nav, taču es labāk pazīstu dažus politiķus, viņu vājās un stiprās puses. Tātad, kāpēc balsot par Vienotību?

1. Plašāka izvēle plusiņu un svītrojumu ziņā. Vienotībā ir ļoti daudz atšķirīgu deputātu kandidātu – ir profesionāli politiķi ar vairāku Saeimu pieredzi, ir jauni kandidāti, kas pievienojās Vienotībai tikai pirms gada, ir arī tādi, kas pievienojās šogad. Balsojot par Vienotību, tu vari izvēlēties sev pieņemamāko deputātu sastāvu un ietekmēt arī to, kāda būs Vienotības frakcija.

2. Valsts politikas pēctecība. Vienotības Ministru prezidenta kandidāts ir Valdis Dombrovskis. Dombrovska valdība ir nodrošinājusi krīzes pārvarēšanas politiku, kas guvusi starptautisku atzinību, nostiprinājusi Latvijas reputāciju un devusi Latvijai augstu finanšu reitingu aģentūru novērtējumu. Valdības vadītāja maiņa šajā situācijā tiktu iztulkota kā valsts politikas maiņa, kas vairotu šaubas un neskaidrību. Vienotība nodrošinātu politisko pēctecību valdībā.

3. Vienotībā nav fanātiķu, kas akli sekotu absurdām idejām. Vienotība ir centriska politiska partija, kas sevī apvieno politiķus ar atšķirīgiem uzskatiem daudzos jautājumos, piemēram, jautājumā par progresīvo nodokli vai tautas vēlētu prezidentu. Tas garantē padziļinātu iekšēju diskusiju un labākā lēmuma pieņemšanu, nevis turēšanos pie kādas ideoloģijas par katru cenu. Vienotība ir pragmatiska un atvērta profesionāļu viedoklim.

4. Viņiem ir, ko zaudēt. Vienotība ir partija, kas veidojusies grūtā, taču dabiskā ceļā, ilgākā laika posmā tuvinoties un vienojoties dažādiem politiskiem spēkiem – sākot ar 2002. gadā dibināto Jauno laiku un beidzot ar šogad sadarbības līgumu noslēgušo organizāciju Progresīvie. Vienotība ir partija, kas dibināta uz palikšanu, nevis veidota kā īslaicīgs biznesa projekts.

5. Lielāka atvērtība sabiedrībai. Vienotība ir partija, kas lielu uzmanību velta komunikācijai ar vēlētāju – tai ir atvērtais birojs, kas darbojas ne tikai priekšvēlēšanu laikā, tai ir sava avīze, kas tiek izplatīta bez maksas arī starpvēlēšanu periodā, tai ir aktīva mājas lapa, regulāri notiek videočati un tikšanās ar vēlētājiem. Vienotība ir partija, ar kuru iespējams sarunāties.

6. Vienotībai ir visplašākā un aktuālākā programma – tās jaunā vērtību deklarācija ir pieņemta šogad, tās politiskā programma (70 lpp) uzrakstīta pirms gada un aptver visas jomas, tās 4000 zīmju programma 11. Saeimas vēlēšanām nosauc 40 svarīgākos šobrīd risināmos jautājumus, tās Ministru prezidenta kandidāta Valda Dombrovska plāns “Ražošana, darbs un izglītība” apraksta konkrētas ieceres valsts ekonomiskās attīstības atbalstam tuvāko 3 gadu laikā. Ir, ko palasīt, pastrīdēties un vēlāk turēt pie fiksētā vārda.

7. Vienotībā nav nejaušu cilvēku, kas iekļauti kandidātu sarakstā to popularitātes vai atpazīstamības dēļ. Tur nav populāru dziedātāju, aktieru vai komponistu, kas ievēlēšanas gadījumā atsēdētu savu termiņu bezdarbībā. Katrs Vienotības deputātu kandidāts ir izvēlējies politiķa amatu un ir gatavs strādāt šajā jomā ilgākā laikā posmā.

8. Vienotība prot atzīt savas kļūdas un ir centusies tās labot – prātīgi, apdomīgi un bez populisma. Ja ir pierādījusies kādu politiķu apšaubāma rīcība, tie ir izslēgti no partijas. Ja kādi politiķi nav spējuši vēlētāju uzticēšanos savā amatā, tie ir mudināti atkāpties un pārdomāt savu turpmāko politisko darbību. Šī iemesla dēļ atkāpās Linda Mūrniece, šī iemesla dēļ šogad nekandidē Artis Kampars. Vienotība nav ideāla, taču cenšas kļūt labāka.

9. Vienotībai ir jāiegūst pietiekams vietu skaits nākamajā Saeimā, lai bez tās nebūtu iespējams izveidot valdības koalīciju. Jebkurš cits prognozējamais koalīcijas sastāvs (ZRP+SC, SC+ZZS, ZRP+Nacionālā apvienība) rada šaubas par Latvijas ārpolitiskā un iekšpolitiskā kursa pēctecību.

10. Kā teica Baiba Strautmane - Vienotībā ir vislielākais veselā saprāta īpatsvars, salīdzinot ar visiem citiem piedāvājumiem.

Nepabeigtā dienasgrāmata