"Viņi var. Vai varam mēs?"

« previous entry | next entry »
Apr. 13., 2016 | 11:29 am

Katru rītu dodos garām vismaz vienam no šiem plakātiem , kas aicina ar ziedojmu atbalstīt LV paralimpiešu dalību šīs vasaras Rio spēlēs. Un šajā brīdī man vienmēr iestājas tāds normāls "WTF". Es atvainojos, bet kā tas nākas, ka Olimpiskajai komitejai līdzekļu pietiek, lai sportisti, tai skaitā veselas komandas, piedalītos Olimpiskajās spēlēs, bet Paralimpiskajai komitejai nepietiek? Jo vieni ir nacionālais valsts lepnums un tur nav jautājumu par līdzekļu piešķiršanu un atrašanu no lielajiem dižatbalstītājiem, bet otri nav? Cilvēki, kas olimpiskajās spēlēs pārstāvēs valsti, brauc par ziedojumiem, nopietni?! Un tad vēl šī nemanāmā paspiešana uz jūtām 'viņi var. vai VARAM MĒS?' Tas man drusku jau uzsit asinspiedienu, vai ziniet. Vai MĒS varam? Jā, mēs varam, bet kaut kā manai acij un ausij tas viss šķiet drusku ačgārni. Jo tas ir par nostāju. Šeit ir melns uz balta pateikts, ka viņiem mēs līdzekļus neatradām, tai skaitā no ģenerālsponsporiem. Nenoticēju, mēģiniet vēlreiz.
Man gan nekad nav bijis arī skaidrs, kāpēc visiem cilvēkiem nevar būt olimpiskās spēles vienā laikā, tikai ar atsevišķām sacensību kategorijām. Kāpēc ir vajadzīgs nosaukums paralimpiskās spēles, kāpēc viņi ir paralimpieši, nevis vienkārši olimpieši?
Tags:

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {16}

(bez virsraksta)

from: [info]ernuerna
date: Apr. 13., 2016 - 11:50 am
Link

un vēl tas dalījums VIŅI un MĒS - tas ir kā?

Atbildēt


(bez virsraksta)

from: [info]adinkra
date: Apr. 13., 2016 - 12:03 pm
Link

Mhm. Man arī šis izsauc nelāgas jūtas un b-vārdus.

Atbildēt


(bez virsraksta)

from: [info]amatieris
date: Apr. 13., 2016 - 12:39 pm
Link

Reklāma ir savā ziņā laba, jo liek uz lietām paskatīties citādāk - ja man ir galva uz pleciem, abas rokas un kājas - kāds ir mans attaisnojums nevarēt?
Bet par to naudas nepietikšanu - piekrītu.
Tiesa, vienmēr var un vienmēr vajag vairāk. Lieka nauda jau nekaitē, vienalga. "Parastie" sportisti jau vienmēr var trenēties parastā zālē, kamēr šeit, iespējams, daudziem nepieciešams speciāls aprīkojums. Lai vai kā, es uztvertu ziedojumus kā vēl vienu sponsoru un thats it.
Par ko piekrītu par 200% - spēļu laiki. Tam IR jābūt reizē.

Atbildēt | Diskusija


Dunduks

(bez virsraksta)

from: [info]dunduks
date: Apr. 13., 2016 - 12:55 pm
Link

Par vienlaicīgo norisi -

ņemot vērā, ka OS (un PČ futbolā) parasti organizētājvalstij ir finanšu melnais caurums un ieguvums ir lērums ar infrastruktūras "baltajiem ziloņiem", tad, lai vēl čupu ar sportistiem iespiestu tajā pašā laika nogrieznī, būs vēl papildus $$$ izmešana. Vai tad labāk nav, ja to iegūto infrastruktūru kaut nedaudz, bet vēl izmanto bez paša sākotnējā notikuma?!

Par ziedošanu kā tādu -

jā, sponsori neatradās, jā, var tagad iet un šaut sliktos LOK nejēgas, kuri nespēja piesaistīt sponsorus. Sponsorus interesē publicitāte un nevar salīdzināt kāda publicitāte ir OS un kāda ParaOS, tāpat nevar salīdzināt, cik cilvēki grib redzēt kā 100m skries Bolts un kā to darīs kāds akls Džons Do.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 13., 2016 - 03:37 pm
Link

"Sponsorus interesē publicitāte un nevar salīdzināt kāda publicitāte ir OS un kāda ParaOS, tāpat nevar salīdzināt, cik cilvēki grib redzēt kā 100m skries Bolts un kā to darīs kāds akls Džons Do."

Tādā gadījumā valsts finansējumam būtu jābūt lielākam PLK, nevis LOK.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kaszczejs

(bez virsraksta)

from: [info]kaszczejs
date: Apr. 13., 2016 - 06:08 pm
Link

Drīzāk jāvaicā, kāda jēga vispār finansēt PLK. Lepnums pasaules priekšā par to, ka "redziet, mūsu invalīdi ir paši veselākie!" izskatās visai murgains. Vietējām sacensībām vēl ir jēga vienkārši tusiņa pēc, tās ir vērts apmaksāt aiz sociāliem iemeslem.
To es saku kā rūdīts galda hokeja spēlmanis, kura sportu ne uz kādām olimpiādēm nesauc un pareizi dara :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 13., 2016 - 06:18 pm
Link

Tiešām. Kāda jēga. Paši vainīgi, ka invalīdi un ka uz viņiem neviens negrib skatīties. Mēs invalīdi neesam, tāpēc varam doši ignorēt šo sabiedrības daļu, sponsorējot tikai LOK.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kaszczejs

(bez virsraksta)

from: [info]kaszczejs
date: Apr. 13., 2016 - 09:39 pm
Link

Kāpēc tad tikai invalīdiem? Ir vēl daudzas citas kategorijas, kurām jāsponsorē dalība speciālās olimpiādēs. Teiksim, resnajiem un bulīmiķiem, depresīvajiem un cietumniekiem.
Tā kā man pašam ne bez grūtībām izdevās savulaik izvairīties no invaliditātes piešķiršanas, es kaut kā drusku labāk izprotu reālo invalīdu problēmas, kurām ir visai maz kopīga ar dalību olimpiādēs. Un tas, ka kaut kādi invalīdi demonstrēs pasaulei, ka viņiem viss ir tiktāl OK, ka viņi braukā pa pseidoolimpiādēm, tikai pasliktinās stāvokli tiem invalīdiem, kam mutes nav tik lielas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 13., 2016 - 10:23 pm
Link

Ej pakomentē Tvnetus & co. Tu tur labi iederētos. Būtu vismaz starp savējiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kaszczejs

(bez virsraksta)

from: [info]kaszczejs
date: Apr. 13., 2016 - 10:33 pm
Link

Lūk, tas arī ir raksturīgi - kad runa ir par reālām invalīdu vajadzībām, nevis bildītēm televizoram, tad tūliņ izsprāgst naids un argumentācijas trūkums. Tā ar to politkorektumu ir.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 13., 2016 - 11:15 pm
Link

Tu esi kritiski izlasījis pats savus komentārus? "Reālās invalīdu vajadzības" neizslēdz arī šīs "nereālās" vajadzības un otrādi. Turklāt, jā, ir ļoti būtiski, ka valsts atbalsta arī olimpiešus ar invaliditāti, ka arī viņi tiek celti un godināti tieši tāpat kā visi citi. Tam ir cieša saistība arī ar to, kā tiek aplūkotas "reālās problēmas". Tā ir daļa no 'giving voice' cilvēkiem, kas lielākoties vienmēr ir mazliet vairāk apklusināta, margināla un pat stigmatizēta grupa, lai gan tam tā nevajadzētu būt.
Turklāt cilvēkiem bez invaliditātes arī ir "reālas problēmas". Tikpat labi arī šos līdzekļus var novirzīt kur 'derīgāk', nevis uz LOK.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kaszczejs

(bez virsraksta)

from: [info]kaszczejs
date: Apr. 13., 2016 - 11:50 pm
Link

Starp citu, es akurāt rakstīju savos komentāros par citām grupām ar reālām problēmām, ne tikai invalīdiem. Tikai viņiem nav tādu skaļu un plēsīgu organizāciju kā parazitējošās uz invalīdiem.
Jā, es tos izlasīju. Tu ne, jo negribi lasīt, tikai rakstīt. Nu labi, lai tā ir.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 14., 2016 - 04:08 am
Link

"skaļu un plēsīgu organizāciju kā parazitējošās uz invalīdiem" Šis izsaka ļoti daudz. Paldies.
Turklāt citu grupu piesaukšana šajā gadījumā ir arg.kļūda. "X ir problēma tāda un tāda. Jā, bet Y arī ir problēma. Kāpēc mēs pievēršamies X, nevis Y?"

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]lenta
date: Apr. 13., 2016 - 03:23 pm
Link

Tas dalījums ir diskriminējošs? Lai startē visi kopā?

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Apr. 13., 2016 - 03:35 pm
Link

"olimpiskās spēles vienā laikā, tikai ar atsevišķām sacensību kategorijām" + atmest dalījumu olimpiešos / paralimpiešos.

Atbildēt | Iepriekšējais


wensdy

(bez virsraksta)

from: [info]wensdy
date: Apr. 13., 2016 - 06:52 pm
Link

JĀ! Griež acīs, kas tiek atzīts par pietiekami labu valsts reprezentāciju un kas ne. Skumīgi :/

Atbildēt