Pilnmēness nogurdinātie - aisthetikos

About aisthetikos

Previous Entry aisthetikos12. Feb 2019 @ 14:26 Next Entry
Lepoties ar gaumi izskatās aptuveni tāpat, kā lepoties ar savu acu krāsu vai, teiksim, tautību.
(ir doma)
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 14:33
(Link)
drīzāk, tam vairāk ir sakars ar izglītību un kultūrvidi.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 15:03
(Link)
Kura, protams, ir paša apzinātā kontrolē nosacītajā personības formēšanās laikā?
[User Picture Icon]
From:[info]lavametender
Date: 12. Februāris 2019 - 16:02
(Link)
gaume nemainās?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 16:15
(Link)
Un pat ja mainās?
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:46
(Link)
Nu gluži kā intelekts, kuru negribas salīdzināt ar acu krāsu, jo acu krāsu jau ne izkopusi un neuztrenēsi.
Bet, ja pieņem, ka cilvēkiem brīvās gribas nav, tad īzī, vispār nav jābūt atbildīgam savā dzīvē ne par ko.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 19:53
(Link)
Par to jau tieši ir stāsts, ka gaume tātad sanāk kaut kas tāds, ko, kā mums stāsta, izkopt.

Panākt, ka tava gaume kļūst atbilstoša. Atbilstoša kam? No komentāriem, kuri proponē labo gaumi, izklausās -- kaut kādam teorētiskam grūti noformulētam ideālam.

Bet, lai būtu, nemēģināsim definēt labu gaumi, patinam atpakaļ un paskatāmies uz sākumpunktu.

Ir cilvēks, kuram, pieņemsim, ir sūdīga gaume, lai vai ko tas arī nozīmētu.

Tātad, šim cilvēkam šķiet pievilcīgas lietas, kas neatbilst labajai gaumei. Ja gribam būt precīzi, tad visticamākais, neatbilst kaut kādai lokālai vietējai izpratnei par skaisto (jo tas, ka šīs izpratnes ģeogrāfiski atšķirīgās vietās un kultūrās mēdz būt ļoooti dažādas, tā kā būtu gana acīmredzams). Teiksim, 21.gs Latvijas iedzīvotāju zināmai daļai var šķist bezgaumīgi paklāji pie sienām. Bet ir mums, tātad, šis personāžs, kas uzaudzis ar tādiem, kam tie dabiski iederas viņa vecāku panelenes dzīvoklī un viņš arī tādus sev grib pie sienām.

Un tad pēkšņi viņš saprot, ka ir dzīvojis galīgi nepareizi un sāk "izkopt labu gaumi"? No kā gan tā pēkšņi? Es teiktu, vai nu tāpēc, ka saskaras ar sociālu nosodījumu vai ir dzīvē sastapies ar kādiem specifiskiem apstākļiem, kas liek viņam saskatīt skaisto citādāk vai citur.

Un jautājums, -- vai viņam būtu lielāks pamats justies lepnam par to, nekā zilacainam blondīnam par to, ka viņš ir zilacains blondīns vai patriotiskam latvietim -- par to, ka viņš ir latvietis?

Es teiktu, ka īsti nav par ko. Vienā gadījumā viņš ir adaptējis jeb pakļāvis savas iemantotās idejas konkrētajam sociumam, lai tajā iekļautos, un otrā gadījumā viņš ir saskāries ar, iespējams, kaut ko sakrālu, šī vārda visplašākajā nozīmē, kas ir pamainījis viņa personību.

Abas šīs lietas var uzskatīt par veiksmīgām vai labām, novērtēt atzinīgi, ja ir tāda vēlme. Bet lepoties? Manā uztverē tas, vai es iekļaujos konkrētajā sociumā ar savām estētikas kategorijām, diez vai būtu uzskatāms par pamatu lepnumam.

[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:04
(Link)
Problèmas rada tādi jēdzieni kā labs un pareizs. Gaume drīzāk ir prasme orientēties un lasīt visas tās izvèles, ko izdarām ikdienā. Apzināta izpratne par savu izvēli.
Tobiš, ja Tu apzināti izvēlies būt bezgaumīgs Tu automātiski kļūsti gaumīgs un otrādi ja nejauši esi gaumīgs, patiesībā esi bezgaumīgs. Šai ziņā mani sajūsmina apvienība golfklaiderman.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 20:23
(Link)
Es kaut kā nenolasu šai aprakstā saikni ar cilvēka paša estētiskajām izjūtām.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:28
(Link)
estētiskās izjūtas nav nekāda gaume, tās ir tikai izjūtas, patīk vai nepatīk
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 20:34
(Link)
Tātad, cilvēks, kurš, teiksim, ir iemācījies kāda skaitās laba gaume un visu dara gaumīgi, kaut arī viņam pašam tas derdz, ir ok?
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:48
(Link)
viņš pilnīgi noteikti ir ok, nav ok, ka viņš ir konfliktā ar sevi, bet tad atkal mēs nonākam pie jebkādu sabiedrības normu apstrīdēšanas un pārvērtēšanas.
piemēram, kāpēc gan mums būtu jābūt pieklājīgiem, kāpēc ir slikta agresija?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 00:01
(Link)
nē, nu, skaidrs, ka viņš ir ok; noformulēšu citādāk.

izskatās, ka no tava punkta gaume (un tās izrādīšana) ir kā braukt ar velosipēdu -- teju katrs var iemācīties un rādīt, ko viņš prot. ja viņš labi māk braukt ar velosipēdu (iespējams, viņam par to pat maksā) ir pilnīgi vienalga, ko viņš pats domā par velosipēdiem un braukšanu ar tiem.

manā priekšstatā gaume atspoguļo kaut kādu cilvēka personības daļu. ja man patīk, nezinu, paklāji pie sienām, *tā* ir daļa manas gaumes, nevis tas, ko esmu iemācījies, kas patīk citiem, un ko es izrādu.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 13. Februāris 2019 - 01:13
(Link)
Sanāk ka Tavā priekštatā gaume ir kas analogs naivistu mākslai, nu jā, tā arī var būt, bet ir vēl citas dažādas iespējas.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 08:10
(Link)
spriežot pēc komentāriem, izskatās, ka ir dažādas citas iespējas. :)
From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:09
(Link)
njā, par to jau ir runa. kāpēc lai viss būtu jādara tā, ka pašam derdz? tikmēr kāds lepojas ar savu gaumi, jo tā tiešām ir viņa/viņas gaume, un promouto to, kas citam nepatīk.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:06
(Link)
Turklāt, joprojām, vēršu uzmanību uz gaumes un intelekta analoģiju.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 20:18
(Link)
Vēršu arī uzmanību, ka vismaz tajos parametros, kādos mēra intelektuālās spējas, nav atklāta cik necik darbojošās metode, kā intelektu palielināt.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:28
(Link)
nu gluži kā gaumi
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 20:29
(Link)
palielināt var krūtis
[User Picture Icon]
From:[info]hedera
Date: 13. Februāris 2019 - 08:24
(Link)
Ē, vai tad. Par gaumi nestrīdēšos, jo tas man vienmēr licies huiņa, nevis svarīgs rādīdātjs. :D Bet intelektuālo spēju uzlabošana gan ir iespējama un nav nekāds kosmoss.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 10:35
(Link)
O, super. Tas ir lieliski, nezināju. Padalīsies ar kādiem pētījumiem, kas apraksta, kuras metodes strādā? Iespējams, jāiesaka skolām, vājāko skolēnu sekmju uzlabošanai.
[User Picture Icon]
From:[info]hedera
Date: 13. Februāris 2019 - 13:12
(Link)
From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:15
(Link)
tas ir, kā, nelepojoties ar gaumi, iespējams noaust 20 paklājus ar koliju attēliem? vai tad vispār ir iespējams radīt, nepriecājoties pašam par savu gaumi?
nē, nu, var jau arī domāt "gaļima es taisu" un lipināt mālus vai ko tādu, bet tas vairāk subkultūras ietvaros.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 23:54
(Link)
es baidos, mēs sākam tuvoties jēdzienu definīcijām un ko kurš ar kuriem apzīmējumiem saprot.
From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:58
(Link)
Šis vairāk par psiholoģisko aspektu, motivējoties kādai darbībai.
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 15:37
(Link)
Tas varbūt nav baigi gaumīgi, ar gaumi lepoties. Bet gaumes esamība ir vērtīga fīča.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 16:18
(Link)
Kurā veidā vērtīga un kam? :)
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 18:20
(Link)
Gaume atspoguļo cilvēka uzskatus, zināšanas, vērtīborientāciju, pieredzi un attiecīgi (gaumīgi) ierāmē cilvēka darbības, izvēles, attieksmes.

Arhitektu lokanība un pasūtītāju gaume izdara ar mums patīkamāku vai tieši otrādi, neērtāku un kropļojošu dzīves vidi. Pilsētplānotāju jēga, gaume un pasaules redzējums nosaka, kāda fonta ceļazīmes un pilsētnorādes redzēsim. Centrālo banku dizaina komisiju vienotā valoda, kritēriji, gaume nosaka, kādu naudu ķeksēsim no maciņiem.

Masu patēriņa prečziņu gaume, teiksim, Nastjas, kura brauc uz Turciju pēc preces visiem Purčika kažoku un fufaiku veikaliem gaume izveido to, kāds staigās Purčiks (un attiecīgi, kādas fufaikas un kažoki kursēs pilsētā). Veikala DEPO mārketologu analītikas rīki un prečziņu gaume ierāmē vai būs pēc-marmora flīzes visās vannas istabās vai nebūs. IKEA, ar maspatēriņu mazliet vieglām rokām, bet aizstāj brūnās sekcijas ar baltām, piemēram.


Gaume ir kopīga vizuālā valoda, viens no tiem grūti definējamiem, bet man personīgi un profesionāli ļoti svarīgajiem parametriem, kurš ļauj iesvērt, vai mums būs kopīga valoda vai nebūs. Tici, ir maz sūdīgāka, kā klienta, kuram trūkst ne vien veselā saprāta, bet nav arī gaumes visās tās izpausmēs- uzvedībā, valodā, estētikā, u.c un kuram ir pofig par gaumi un visu to, kas no tās izriet. Tāda maksima vai andris kivičs, ja vēlaties, piemēram. Bweeeee.

Bet es esmu jutīgs snobs, to nenoliedzu un man "labā gaume" ir svarīga, ne vien kategorijās grāmatplaukts/drānas, bet biš plašākā un grodākā tvērumā.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 18:26
(Link)
Precīzi
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 18:27
(Link)
Tencinu.
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 19:29
(Link)
khhh, nācu iebilst begemotam, izlasīju šo komentāru un sapratu, ka piekrītu begemotam :D
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 20:16
(Link)
man pat nebija nekas jāraksta :D
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 20:21
(Link)
tu arī gribēji rakstīt, ka piekrīti begemotam? :D
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 20:24
(Link)
es vienmēr piekrītu vismaz vienam begemotam! Saves time in the long run.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 19:58
(Link)
Es pateicos par to, ka pēc mana lūguma noprecizēji vērtīgumu. Tas ir diezgan izsmeļoši un interesanti. Tai pat laikā nekādi neatceļ to (pret ko tu arī īsti neiebildi laikam), ka tas nedod īsti iemeslu ar gaumi lepoties.

No tevis rakstītā tāpat man sanāk, ka lepoties ar to, ka man ir laba gaume -- sanāk lepoties ar kaut ko, par ko es neesmu atbildīgs. Tāpat kā lepoties ar saviem senčiem, piemēram vai citiem piemēriem, kas jau bija. Es it kā sīkāk uzrakstīju usnei, bet nezinu, vai biju pietiekami sakarīgs, lai paskaidrotu savu punktu.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 13. Februāris 2019 - 00:22
(Link)
vai tiešām neesi atbildīgs? jā, neesi atbildīgs par starta komplektu, bet ar starta komplektu šajā gadījumā viss nebūt nebeidzas, atšķirībā no zilām acīm.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 08:14
(Link)
Te mēs nonākam pie tā, kāpēc nebeidzas. Uz ko es mēģināju atbildēt usnei drusku augstāk, un kāpēc arī gadījumā, ja nebeidzas, manuprāt, iemesla būt lepnam par savu gaumi īsti nav.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 13. Februāris 2019 - 09:38
(Link)
"gadījumā, ja nebeidzas" ir kaut kāda pilnīgi falša premisa, jo beidzas reāli ar dzīves beigām, gribi tu to vai nē. gaumes formēšanās vai aktīva formēšana reizē ar, tā teikt, nomināli formatīvajiem gadiem var beigties tikai tad, ja cilvēks stipri agri mirst.
šobrīd jau gan mani vairāk interesē, vai tev gadījumā vienkārši nav pretenzijas pret lepošanos kā tādu, un runas par gaumi bija tikai, nez, piesegs? trigeris? sākumpunkts?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 11:27
(Link)
Jā, formēšanās nebeidzas, bet kā jau usnei rakstīju, man izskatās, ka cilvēka gaume ir tomēr saistīta ar kādu viņa iekšēju patiku vai nepatiku pret konkrētām estētiku. Kuru var racionalizēt, bet kura galu galā ir tāda kāda viņa ir un veidojas un mainās organiski kopā ar tevi, ne kā targetots skills. Es varu sev pateikt, ka tagad iepazīšu, piemēram, daiļslidošanu, bet tas nenozīmē apriori, ka man viņa obligāti patiks, pat, ja es labāk sapratīšu šī sporta vai mākslas paveida specifiku.

Par lepošanos es jau, manuprāt, teicu.
[User Picture Icon]
From:[info]mala
Date: 12. Februāris 2019 - 15:49
(Link)
it kā jā, bet tomēr gaumi daļēji veido ne tikai apkārtējais, bet arī piestrādāšana - iedziļināšanās, koncentrēšanās. Un ar kaut kādu tādu ieguldījumu jau var arī lepoties. Nu, ja neskatām visu no nekādu izvēļu neesamības skatpunkta, protams.
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 16:02
(Link)
nav tāda lieta kā gaume. Ir tāda lieta, kā noteiktas preferences, kas, parasti ar "izkopšanu" mēdz izkopties, taču galamērķis - kategorizēšana un noteiktas vērtības piedēvēšana vienai kategorijai un mezākas vērtības - citai, ir vecmodīgs varas dalīšanas sūds.
Cilvēks, kurš sāk pisāties par "elegantu apģērbu", "labām manierēm", "gaumīgi iekārtotu dzīvokli" etc., ir pelnījis, lai ar viņu neviens nekomunicētu (vai komunicētu citi tādi paši, ar kuriem tad pasīvi agresīvi, humōristiski-ironiski varēs samērīties, kuram ir viselegantākais apģērbs, vislabākās manieres un visgaumīgāk iekārtotais dzīvoklis (protams, ar grāmatplauktu!!!!1).
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 16:14
(Link)
Kaut kā tā, jā.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 16:17
(Link)
Tikai es droši vien ietu plašāk, ka tas pats attiecas uz lepošanos ar to, ka man, teiksim, patīk lasīt grāmatas, vai, teiksim, iet uz baletu. Vai arī, tieši otrādi, nepatīk.
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:57
(Link)
vienu vasaru es sēdēju āra kafejnīcā, tā kā bija maz vietas, tad kopā pie galdiņa ar nepazīstamām personām, kurām visa saruna sanāca vien no tā, ko kurš cik ekskluzīvu no kurienes atvedis. smēķi tādi. un desiņas tādas. un mūzika arī tāda. un vispār brauciena vieta tāāāda.

ķiķiķiķi
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 18:21
(Link)
vienīgi šim nav nekāda sakara ar gaumi, bet gan ar sociālo statusu vai saturu un /vai tā trūkumu.
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 18:30
(Link)
Pārsteidzošā kārtā tās ir dikten saistītas, ķi ķi ķi.
(Un es gribētu redzēt to persònu, kas šos (architektus un latvju kuļturu avangardu) mesjē nodēvētu par bezgaumīgiem)
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 18:34
(Link)
es ne par latvju vien, šis mēris iet plaši, cik tad nu tā darba dažādiem tvistētiem mērkaķiem ar granātām pavēstīt, ka nafig mums to muzeju/k-zāli/smuko sporta zāli, arhitektu plānoto un domātu, sametīsim no angārkonstrukcijām, ieliksim laminātu un PIELIKSIM PENZIJAS VAI SKOLOTĀJIEM KAUKKKO. nu vai kas kurā kultūr/ekonomikas telpā upurējams ar argumentu "mākslas mums nevajag, nesaprotam."
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 18:42
(Link)
Manā grāmatā tas ir tur pat, kur madam vai mesjē ar arod-darinātām, sagaumētām iekšiņām un āriņām un ģībienu pie razklada, kas neatdod pienācīgu godu to sagaumētībai;
Princips tas pats, atšķiras tikai cenu kategorija.

Bet es atklanīšos no tālākas sarunas, jo pa lielam te žākstos.
From:(Anonymous)
Date: 12. Februāris 2019 - 17:05
(Link)
Dienas jaunums - ne visi kategoriskie nošķīrumi balstās "vecmodīgā varas dalīšanā".
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:11
(Link)
tie ļaudis, kuri uzskata, ka viņiem piemīt laba (īsta, pareiza) gaume, parasti tā domā, jā.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 12. Februāris 2019 - 17:25
(Link)
un tie, kuri uzskata, ka citiem piemīt laba gaume, ko tie domā?
par ko maksā, piemēram, interjera dizaineriem?
kāpēc labs tiek vienādots ar īstu un pareizu?
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:28
(Link)
ka viņiem patīk tas, kas un kā citiem izskatās.
interjēra dizaineram maksā, lai viņš esošās rocības ietvaros izdara tā, lai ir funkcionāli (parocīgi) un manai acij tīkami.
par īstu es neko nezinu, par pareizu vienalga, taču "labs" ir viens no jēdzieniem, kas civilizācijas ietvaros tiek staipīts uz nebēdu.

p.s. es ceru, ka te ir nolasāms viegls pohujistisks tonis, jo šī tēma nav gluži tāda, par ko es gribētu ar asini pa degunu cīnīties.
[User Picture Icon]
From:[info]barbala
Date: 12. Februāris 2019 - 17:35
(Link)
starp citu, nenolasījās, bet nieks vien.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:48
(Link)
Nolasijās pēc pretējā vienīgā pareizā viedokļa :)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:56
(Link)
hehe, garas darba dienas beigās sevis izklaidei uzkurinās pagalīte :D
pa lielam tēma neinteresē, gaumes (man) nav.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:57
(Link)
Jauka poza, saprotama visnotaļ.
From:[info]zeno
Date: 12. Februāris 2019 - 17:11
(Link)
+1 Jāpiebilst, ka dažreiz gaumi jauc ar "man patīk", kas ir daudz patīkamāks izteiksmes veids. Like:
"Man patīk tavs/viņa apģērbs" - nozīmē "divas personas saista kaut kas kopējs".
"Viņam/tā ir laba gaume" - nozīmē "viņš ir kruts, jūs pārējie neko nesaprotat/esat diletanti".
[User Picture Icon]
From:[info]iokaste
Date: 12. Februāris 2019 - 17:26
(Link)
Tev patīk sodīt?
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:29
(Link)
nerelevants jautājums.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:52
(Link)
Noteiktas preferences kā reiz ir tas, ko sauc par gaumi.
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:54
(Link)
preferences ir preferences, savukārt "gaumi" ir tieksme absolutizēt.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:56
(Link)
Tikai tiem, kas par to ir maz domājuši, pārējiem gaumē ir labs tūlīt nolasīt cilvēka spēju orientēties dažās dzīves sfērās, gluži kā uzzināt vai viņš prot vai neprot lasīt vai rakstīt.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:58
(Link)
Tūlīt = tūlis / instruments
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 17:58
(Link)
vai uz rokas ir zelta pulkstenis un vajag jau pašam uzreiz nostāties četrrāpus.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 17:58
(Link)
Tik sekli?
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 12. Februāris 2019 - 18:31
(Link)
Airòniski, vulgarizējot un uzgāzējot.
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 20:55
(Link)
See, there.
OK, pieņemsim, "gaume uz labu ēdienu"
Man ir aversija pret roltoniem (lai gan es saprotu kaifu un man ir OK, ja bērni viņus grib)
Un man patīk pildītās pankūkas
Un man patīk aiziet uz mierīgu vietu un apēst kaut ko garšīgu un ar prieku uztaisītu
Un man nenormāli riebjas vietas, kur ēdiens ir "gaumīgs" as in "instagram this or wtf did you pay for biatch?" (un ja mani bērni uz to pavilktos well fuck them)

Kāpēc? Jo manā dzīvē ir bijušas situācijas, kurās sastingusi auzu pārsla no katliņa ir normāla ēdiena opcija
Kamēr ir cilvēki, kuriem vnk tā nav bijis, vai kuri to ir veiksmīgi atslēguši no sava šībrīža krutā, izsmalcinātā un gaumīgā es
So fuck these people.

Jā, es esmu ar tiem, kas nemāk lasīt vai rakstīt, nevis tiem, kas uzskata, ka jebkas, kas nav izpausts caur sešpēdu amfibrahiju ar vīrišķajām klauzulām, nav nekāda rakstīšana. Neskatoties uz to, ka es ļoti labi zinu, kas ir sešpēdu amfibrahijs ar vīrišķajām klauzulām un kādā burvīgā veidā tas lauž to, kam būtu jābūt amfibrahijam, tik izsmalcināti.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 21:07
(Link)
nu lūk, Tu aprakstīji īstu dzīvu gaumi ar pamanāmu stigmu pret tā saucamo "labo" gaumi.
lai gan nevaidzētu būt stigmām, jo spēks ir dažādībā un tikko kaut kas labs ir par daudz,tā atkal viss no gala
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 21:50
(Link)
oh yessss, nabaga cilvēki, kas ir spiesti savu ēdienu instagramēt, viņi ir tā stigmatizēti :(
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 21:53
(Link)
labi, OK, es sapratu tavu punktu, sorry. tas nebija korekti. bet tādā gadījumā nevienam, neatkarīgi no tā, vai viņš ēd roltonus vai take-away-wok vai real-authentic-wietnamese-fair-trade-egg-noodles, nebūtu tiesību teikt, ka viņam ir iemesls *lepoties* ar savu gaumi, kas ir exactly tā stigmatizējošā lieta. un nē, nav tā, ka es skraidītu apkārt, stāstot, kāda precīzi ēdiena kategorija ir OK un laba, un kura nav OK; es kā reiz nesen to notestēju un pilnīgi noteikti teicu "šitais ir tas, kas man ir OK, ja tev tā nav, piedod, ka traucēju"
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 21:59
(Link)
jebkura lepošanās nav ok, tai pat laikā cilvēkiem gribas vismaz kādā jomā justies droši un pārliecinoši, gribas apziņu, ka vismaz kaut kas viņus dara par labākiem cilvēkiem.
kāpēc gan to nevarētu darīt? ar ko lepoties ar gaumi ir sliktāk kā lepoties ar intelektu ?
vai tas atstāj kādu iespaidu uz mani? tas atkarīgs no daudz kā.
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: 12. Februāris 2019 - 22:16
(Link)
tas nav sliktāk, tas ir tikpat slikti kā lepoties ar intelektu, un, tbh, tie man pazīstamie intelbeņķi, kas skraida apkārt, zīmēdamies ar savu ciparu, dabū -10 punktus nost kā minimums.
līdzīgi kā lepoties ar to, ka tev ir nauda - yes, es saprotu, ka tas nav *nejauši*, bet fuckoff, citiem nav šīs naudas bieži vien pilnīgi saprotamu un ne-apkaunojošu iemeslu dēļ.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 12. Februāris 2019 - 22:21
(Link)
turklāt tas viss (gaume, intelekts, nauda) ir tik gaistoši un vienmēr kāds būs par tevi labāks.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 23:44
(Link)
quite so.
[User Picture Icon]
From:[info]lavametender
Date: 12. Februāris 2019 - 17:54
(Link)
Šī ir garāka versija teicienam "par gaumi nestrīdas". Arī oftopiks.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 13. Februāris 2019 - 00:20
(Link)
par gaumi nestrīdas, par gaumi karo!
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 11:28
(Link)
Par tiesībām lepoties ar gaumi karo!
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: 13. Februāris 2019 - 18:47
(Link)
Strīdas par bezgaumību
From:[info]rindra
Date: 12. Februāris 2019 - 20:55
(Link)
Labs topiks. Diemžēl man nav laika. Tikai piemetināšu, ka gaumes izkopšanai vajag laiku. Laiks ir nauda. Tātad ...
From:[info]rindra
Date: 13. Februāris 2019 - 00:52
(Link)
...tātad lepoties ar izsmalcinātu gaumi ir lepoties ar naudu. Nu un tad, protams, rodas jautājums, vai lepoties ar naudu ir gaumīgi...ups.
From:[info]rindra
Date: 13. Februāris 2019 - 00:56
(Link)
Jāpiebilst, ka daudziem cilvēkiem nav naudas, bet tomēr ir laiks izsmalcināt gaumi. Tad jāsaka, ka tā pa īstam viņiem tomēr nav tā, ka "nav naudas". Vot, nabadzīgam Malavi zemniekam droši vien, ka tiešām nav naudas. Bet pirmās pasaules "nabadzīgajam hipsterim" pārāk bieži ir kāda aizmugure, kuru tiek aizmirsts pieminēt.
[User Picture Icon]
From:[info]bozena
Date: 12. Februāris 2019 - 21:01
(Link)
Jūs te tik gaumīgi esat iespridzinājuši!
To es jums saku kā persona, kas šodien nevilšus uzvilkusi izsutuša zīdaiņa dibena krāsas cepuri ar bumbuli un ceriņlillā zeķbikses. :)
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 00:15
(Link)
Satriecoši!
[User Picture Icon]
From:[info]heda
Date: 12. Februāris 2019 - 22:20
(Link)
Bet ar ko lepoties izskatītos glīti un pareizi? ;)
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 00:11
(Link)
Man šķistu, ar kaut kādu sakarīgi izdarītu citiem noderīgu lietu varētu būt zināms pamats lepoties, ja tā paveikta, ieguldot spēkus un/vai laiku/pārvarot grūtības.
From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:06
(Link)
tas ir, lepoties ar to, ka tev ir labs sets vēlamo vides parametru, tavuprāt, ir slikti?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 23:50
(Link)
Vienkārši dīvaini. Kinda like this:

The first afternoon I was here, Mrs. Buntline made me come out on the back porch and look at the sunset. So I did, and I said I liked it very much, but she kept waiting for me to say something else. I couldn't think of what I was supposed to say, so I said what seemed like a dumb thing. "Thank you very much," I said. That is exactly what she was waiting for. "You're entirely welcome," she said. I have since thanked her for the ocean, the moon, the stars in the sky, and the United States Constitution.
From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:56
(Link)
Es to iztēlojos tā: tu pasaki vērtējošu spriedumu par realitāti un sevi tādā veidā noskaņo. Tas ir kā dzert vīnu un izgaršot. Nez, vai vajag vienmēr noskaņot citus, bet tā jau ir gaumes lieta. Citus noskaņot = manipulēt ar gaumes objekta vērtību.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 00:07
(Link)
Tam, iespējams, varētu piekrist, bet tas laikam nav tas, kā es sākotnējā ierakstā domāju vārdu "lepoties".
From:[info]khosmos
Date: 13. Februāris 2019 - 08:36
(Link)
Kā tad tu to domāji?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 13. Februāris 2019 - 11:30
(Link)
Lepošanās vismaz šinī kontekstā man ir salīdzināšanās.
Pašnovērtējums, salīdzinoties ar citiem.

From:[info]khosmos
Date: 12. Februāris 2019 - 23:12
(Link)
principā tavs vērtējošais spriedums par gaumi arī ir gaumes spriedums. neko pielikt, neko atņemt, hahaha
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 12. Februāris 2019 - 23:45
(Link)
ā, pamanīji! :D
From:[info]unpy
Date: 13. Februāris 2019 - 00:42
(Link)
Lepoties nav gaumīgi.
[User Picture Icon]
From:[info]indulgence
Date: 14. Februāris 2019 - 10:15
(Link)
Bet neizbēgami - ja acu krāsa un gaume iedzimst bioloģiski, tad gan jau arī lepošanās vēlme. ;)
[User Picture Icon]
From:[info]snauts
Date: 18. Februāris 2019 - 11:03
(Link)
Manuprāt lepoties ar gaumi ir tieši tā kā tu saki, tāpat kā lepoties ar tautību vai acu krāsu, bet lepošanos es varu iztēloties tādu foršu, kur cilvēks apmierināti pie sevis noņurd "Fuck Yeah" vai arī tādu neforšu, kur cilvēks skraida apkārt un visiem uzmācas ar "Paska, Paska, kāda man superīga vai tam otram nesuperīga."
(ir doma)
Top of Page Powered by Sviesta Ciba