Comments: |
Un Šivas penis nešūpojas? Tam nemaz nav augšā-lejā?
| From: | svari |
Date: | June 23rd, 2015 - 09:59 am |
---|
| | | (Link) |
|
Kā redzams saitē apakšā, latviešu līgot ir radniecīgs ar senindiešu vārdiem ar nozimi 'lecināt, tricināt', tomēr tas nenozīmē, ka šīs nozīmes ir saistītas.
Ir, piem., vēl otrs refrēns rotā vai rūto (latgaliski). Ja uzskata, ka vārdu nozīmes ir attīstījušas no vienkāršakās uz sarežgītākām, tad pirmējā nozīme saknei, no kuras radās vārds rotāt, ir (cita starpā) 'sakustēties, pacelt, augt'. Vai atkal penis? Ja galvā ir tikai tas, tad protams.
Pakāpeniskā nozīmju attīstība varēja būt šāda: sakustēties steigties plēst (no kurienes raut), tātad rota sākotnēji bija norauts ādas gabals, kas vēlāk kļuva par rotu, ar ko greznoties, rotāties, rotaļāties: Rotā saule, rotā bite u.tml.
| From: | svari |
Date: | June 23rd, 2015 - 09:18 am |
---|
| | | (Link) |
|
Ir arī citi skaidrojumu mēģinājumi, piem., gribot vēl vairāk piesaistīt lībiešiem (kam, protams, ir pamats) Dziesmu svētku sakarā tika postulēts, ka tas nāk no lībiešu līgō 'lai top!'. Skaistāk, kā par peni, tomēr, manuprāt te viss izkārtots ļoti ticami: http://www.ljplus.ru/img4/r/i/rishting/ligot.png
Kas gan var būt vēl skaistāks par saistību ar visa erotiskā pirmsākumu – Šivas-Šakti vienotību! Es nesaka, ka indoeiropiešu ir noteikti pareizā izcelsmes interpretācija, bet katrā ziņā visskaistākā gan. Puritāņiem gan tas varēja nepatikt, tāpēc meklēja alternatīvus skaidrojumus.
nu penis ir tikai puse no Kosmosa un otra puse ir vagiina vai vismaz roka.
Līga no līgot no lingam. Jānis no latgaļu Jonis no joni (yoni - vagīna). :D
izklausaas lieliski. tikai kaapeec samainiiti dzimumi.
Latvieši jau izsenis ir bijuši transdženderisti. ;) Piemēram, Indra, galvenais vēdiskais padievs, latviešiem ir meitenes vārds.
| From: | svari |
Date: | June 23rd, 2015 - 05:20 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Protams, Jāņi nāk no auglības kulta, tomēr ja grib atrast kaut cik jēdzīgu, nevis uz formālu līdzību balstītu nosaukuma izcelsmi, jāveic vismaz kaut kāda jautājuma vēsturiska izpēte. Un Karuļa zinīgumam es uzticos. Nu kaut vai tajā, ka svētku nosaukums Līgo vispār ir samērā nesens. Apmēram tad, kad misionārs Vords (Ward) nodēvēja lingama kultu par pēdējo degradācijas pakāpi, līdz kurai var nolaisties cilvēks, nacionālie romantiķi Latvijā (arī G. Merķelis) izgudroja dievu Līgo un dievieti Līgu.
Jautājums jau droši vien bija par vārda “līgo” etimoloģiju, nevis svētku izcelsmi kā tādu. Reāli diez vai to mēs varam tik droši zināt, jo nekādas senās rakstu liecības latviešiem nav saglabājušās. | |