Par to, ka slavenības arī ir cilvēki.
Nesajauciet ar šāda paša nosaukuma franču filmu, kura tad arī bija par pašiem paparačiem un viņu arodu. Šeit gan vairāk par viņu upuriem - daudznuļļu honorāru saņēmējiem, slaveniem Holivudas aktieriem. Bo Leremijs (Kouls Hauzers) mēģina sadzīvot ar negaidīti iegūto popularitāti. Pirmizrādes, banketi, fanu pūļi un mēdiju uzmanība - tas viss viņam ir kaut kas pilnīgi jauns un nebijis, bet Bo, kā jau normāls džeks un īsts ģimenes cilvēks, negrib neko vairāk kā mierīgi dzīvot kopā ar sievu un mazo dēlēnu. Bet, kad uzmācīgs fotogrāfs Rekss Harpers (Toms Saizmors) neklausa viņa draudzīgam ieteikumam likt viņa ģimeni mierā, Bo mazliet iekausta šamo, un šim to vien vajadzēja - seko skandāls presē, Bo arests un nelietīgais paparacci jau berzē rokas, sapņojot neslikti uzvārīties uz nabaga aktiera. Bet plāns neiet vis gludi - paparacci, centienos sabildēt pēc iespējas karstāku materiālu, izraisa Bo automašīnas avāriju, kā rezultātā cieš viņa sieva un dēls. Liecinieku, kā vienmēr, nav, un policija ir bezspēcīga, bet ne velti, ne velti Bo filmējas vietējā "Mission: Impossible" analogā, nevis kaut kādā "Iemīlējies Šekspīrs-2". Ekšen-zvaigzne ņem situāciju savās rokās, un nu jau paparacci viens pēc otra iet bojā mīklainos nelaimes gadījumos. Tikmēr par notiekošo sāk interesēties detektīvs Bērtons (Deniss Farina), kuram paliek interesanti, kā tas tā sanāk, ka paparacci, kuri vajā Bo, sāk mirt viens pēc otra... Filmu pirms iznākšanas maz reklamēja, tajā nav lielu zvaigžņu (sākumā tika plānots, ka Bo lomu tēlos Kurts Rasels vai Šons Penns, bet izpalika), tapēc maz ticams, ka pie mums to rādīs. Taču šajā gadījumā tas nebūt nav kvalitātes rādītājs, jo "Paparazzi" ir viens fun little movie to watch. FIlma nekādā ziņā neiedziļinās paparacci vai mēdiju agresivitātes jautājumos nopietni, taču piedāvā mazliet citu spēli - pārdzīvojiet nu, skatītāji, par galvenā varoņa ļoti amorālajām izdarībām, kaut arī apstākļu spiestām. Nevilšus sāc aizdomāties, a ko pats tu darītu šādā situācijā - vai rīkotos atbilstoši likumam, vai arī ķertos pie pašu slikto puišu metodēm? Par pēdējo - filma uzreiz nostāda, kas ir kas, jo Bo tiek pasniegts kā 100% pozitīvais tēls, bet visi 4 paparacci ir paši pēdējākie smerdeļi, kuri tīko pēc vieglas naudas, izmantojot viszemiskākos līdzekļus. Tā kā nekāda morālā dilemma tomēr beigās nesanāks - ļaunajiem jāsaņem pēc nopelniem. Paši ļaunie arī padevušies godam - Toms Saizmors ar baudu tēlo līdz mata galam profesionālo paparacci Hārperu, kurš ir sava amata pašā virsotnē, bet pārbarojies Deniels Boldvins - viņa palīgu, Fotošopa gurū (cerams, ka skaidrs, kādiem mērķiem tiek izmantots Fotošops tādos "izdevumos" kā "Privātā Dzīve" etc?) Un noteikti jāuzslavē arī Koulu Hauzeru, kuram šī ir pirmā solo loma lielā filmā (agrāk bija manāms kā Vina Dīzela upuris filmā "Pitch Black" un Pola Vokera/Tairīza upuris filmā "2 Fast 2 Furious"), un viņš tiek galā godam. Domājams, ka tālu tiks, ja centīsies. Un jā, nepalaidiet garām kameo no Vinsa Vona, Krisa Roka, Metjū Makonahija un paša Mela Gibsona. Bet kopumā filmu var mierīgi ierindot starp pēdējā laikā tik bieži redzamajām revenge-filmām ("Kill Bill", "Punisher", "Man on Fire"), jo, pēc būtības, tas pats jau vien ir, vienīgi mazliet citā formā. Vienai reizei - tīri ok, pulkstenī nevienu reizi neielūkojos :) |