[iCE2] - Halo: Combat Evolved (2003) Bungie / Gearbox / Microsoft [entries|archive|friends|userinfo]
[iCE2]

[ website | Kino Kults ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Halo: Combat Evolved (2003) Bungie / Gearbox / Microsoft [Jul. 15th, 2004|11:18 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Master Chief saves mankind.

Ar nelielu 2,5 gadu nokavējumu iepazinos ar "labāko X-Box spēli ever", gan PC CD-ROM formātā, bet nu kā sanāca, tā sanāca. Iespaidi miksēti, bet vairāk uz pozitīvo pusi.
Spēle jau no paša sākuma iesākas kā varens fantastiski-episks darbs, un pie šada stila arī pieturas. Tāli galaktikas nostūri, milzīga kosmosa stacija "Truth & Reconcilliation" ir uzbrukuma briesmās, un no miega tiek celts VIŅŠ - spēles galvenais varonis, ģenētiski modificētais supersoldžers, pazīstams kā Master Chief (gandrīz vai "Šefpavārs" :), kurš vienīgais var glābt situāciju. Cilvēcei draud briesmīgs ienaidnieks - The Covenant, un cīņa norisināsies mistiskas planētas Halo (kura ir gredzena formā) orbītā, un uz pašas ar. Par sižetu jāpiebilst, ka ar diženu oriģinalitati tas neizceļas (dubultā nodevība? cik banāli), bet savu uzdevumu pilda godam. Kas interesanti - autori ekspluatē ideju, ka visiem normāliem cilvēkiem ir bailes no debīliem, vienveidīgiem kukaiņveidīgiem monstriem, kuri uzbrūk leģioniem un nekad neapstājas. Vai tie būtu ksenomorfi no "Alien" sērijas vai "The Flood" kā šeit - maza šķirba, tāpat (vismaz man) bailīgi :) Vēl vienmēr interesanti sekot Holivudas ideju evolūcijai spēlēs - kā vienmēr dubultfināls, kā arī beigu action sequence, kura burtiski pienaglo pie krēsla (mežonīgs brauciens ar Warthog caur sprāgstošu kuģi), lai tieši pēdējais iespaids visvairāk iesitas atmiņā, tādejādi uzlabojot kopējo iespaidu. Neslikts triks, lai gan plaši zināms.
Par geimpleju - tas ir maksimāli dažādots: cīņas dažādās vidēs no pirmā skata ir atšķaidītas ar krietnu devu vizināšanās, pie tam progresējot spēlē, progresē arī "wheels" - no džipiņa līdz tankam un pat mazam kosmosa kuģītim, un to vadība ir izpildīta lieliski. Ar kliedzieniem "Woohoo!" desantnieki salec pie tevis kārā, un sākās totāls svešo annihilation. Jāatceras gan, ka spēle ir tikai un vienīgi ACTION - nekādu stealth-elementu nav un nebūs. Pati vide arī mainās adekvāti situācijai, un ir pietiekoši dažāda. Un te arī laikam vienīgais no "smagajiem" spēles mīnusiem - daudzi iekštelpu līmeņi, īpaši spēles vidu, ir izpildīti pēc tehnoloģijas "copy & paste" - daudzas, daudzas _pilnīgi vienādas_ telpas, kurām jāiet cauri, pie tam vairākas reizes. Es labi esmu informēts par "3 reižu likumu" spēļu dizainā, bet tas tapēc tā arī saucas, nevis "30 reižu likums", kā tas ir šeit, un ir patiešām briesmīgi, jo bieži nevari saprast, vai esi šeit jau bijis, vai nē :( Bet, par laimi, spēle uz beigām uzņem tempu, un arī dizaineri aizmirst par copy/paste, tā kā viss vēl ir ciešami. Missiju dizains viegls, neuzkrītošs, un apmaldīties ir praktiski neiespējami (izņemot jau pieminēto situāciju). Kopumā bija patīkami pavadīt pāris vakarus Master Chief'a kompānijā, lai gan, protams, par jebkādu revolūciju geimplejā runāt ir smieklīgi - vienkārši stingra spēle, ne vairāk.
Halo karsējiem gan tiek piedāvāts viss, ko fans var vēlēties - grāmatas pēc motīviem (esot gana labas), saundtreks uz cd un pat galveno varoņu figūriņas, ko nolikt plauktā. Tas, protams, bez rudenī/ziemā gaidāmā Halo 2 :)
Par PC versiju. Grafiku neapspriedīšu, par cik man ir švaks kompītis un man patīk, ja ir vismaz 30+ fps, tā kā spelēju uz low settingiem, un, tā teikt, baudīju tīru gameplay :) Kā atvainošanos par aizkavēšanos, Gearbox PC versijā krietni pielaboja Multiplayer - ir no kā izvēlēties. Visi iespējamie spēles režīmi un kaudze ar līmeņiem, tas viss kopā ar add-on'u "Halo: Custom Edition" paver tiešām bezgalīgas tīkla spēles iespējas. Have Fun!

linkpost comment