« previous entry | next entry »
Maijs. 21., 2013 | 02:39 pm

daži testa jautājumi bija ļoti āķīgi, piemēram tur, kur bija jāliek 'jeb', jo likās, ka trijos no četriem der.
uz beigām visas atbildes pārsvarā sanāca d, bet draudzenei arī tā pat, tāpēc tas laikam bija tā, lai uzrautos.

domraksts bija izgāšanās.
pusstundu svārstījos starp divām tēmām
sāku rakstīt uzmetumu
pārsvītroju, paņēmu pēdējo tēmu 'valstij bez kultūras nav nākotnes' vai kā tur.
šit, es aizmirsu uzrakstīt pēdiņas un citāta autoru iekavās, jo prātoju par to, vai vajag. burvīgi.
ilgi domāju ievadu
kaut kāds sviests
sāku domāt, ko rakstīt tālāk
novirzījos no tēmas, jo sāku runāt par to, kā izveidojās mūsu kultūras pamats, ka kultūra palīdzēja pārdzīvot krievu laikus, ka bez jaunlatviešiem un literātiem mūsdienās nebūtu ne mūsu valoda, ne Latvija un tā.
bet tēma tak '.. nav nākotnes'
un man te kaut kāda vēstures eseja.
bija citātiņš no aspazijas. vairāk neko nevarēju atcerēties.
trešajā daļā rakstīju par to, ka mūsdienās ienāk cita kultūra, un nākotnē Latvija vairs nebūs Latvija, ja mēs kaut ko nedarīsim lietas labā.
draņķīgs nobeigumiņš.
simt vārdu par daudz, centos kaut ko nosvītrot, bet vairs nebija laika. nepaspēju arī neko pārbaudīt.
nu, kopumā var teikt, ka man no visa punkti varētu būt vismaz par struktūru.
hAHAHAHA kill me

saite | ir doma | Add to Memories


Comments {14}

inhumanity

from: [info]inhumanity
date: Maijs. 21., 2013 - 04:01 pm
saite

man vienā vietā testā sanāca, ka ir kādas 4 atbildes pēc kārtas D.
bet vispār bija āķīgi jautājumi, jā, bet tāpat jūtos par sevi pārliecināta :D
Un domrakstam izvēlējos otro tēmu, rakstīju par kaut kādiem darbiem, kas likuši man aizdomāties un kā tas mainījis manu attieksmi un tamlīdzīgi. sanāca arī novirzīties un arī vārdi par daudz, bet kopumā .... es biju nopietni domājusi, ka vispār pilnīgi neko nespēšu uzrakstīt (pirmajā brīdī tā arī likās), es jau morāli sagatavojos iespējamībai, ka nodošu tukšu lapu, bet nebija tik traki.

būs jau labi tāpat beigās, nedomāju, ka viņi tik briesmīgi stingri vērtēs (nez kāpēc).

pateikt | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 21., 2013 - 04:26 pm
saite

man liekas, ka man priekšpēdējā stabiņā visi bija d.
nu, testā nebija īpašu problēmu, tas gan.
es mazliet aizķēros pie otrās daļas kopīgā temata, bet cerams, ka būs ok. šoreiz vismaz nebija angļu valodas variants, ka nepaspēju kaut ko izdarīt.

es kaut ko murgoju, bet bija tāds 'labāk tā nekā nekā'.
mani mierina doma, ka kaut kādus punktiņus jau es kopā salasīšu (cerēšu, ka nebūs daudz stila un komatu kļūdas).
domraksts laikam nebija tik grūts, jo mums daudzi izgāja kādu stundu ātrāk. es, kā jau vienmēr, paliku līdz pēdējai minūtei, pirms manis pēdējais cilvēks bija izgājis jau pirms 20 minūtēm.

pateikt | << | čatiņš


inhumanity

from: [info]inhumanity
date: Maijs. 21., 2013 - 04:40 pm
saite

es biju viena no pēdējām, kas nodeva darbu, bet vispār arī sanāca kādas 25 minūtes ātrāk laikam. šis domraksts neteiktu, ka bija visbriesmīgākais, ko esmu rakstījusi, bet brīnījos, ka sanāca tik ātri visu uzrakstīt, jo parasti nekad skolā garus darbus nespēju rakstīt, ja iepriekš nebija pateikta tēma (vai tēmas), so jā..
Vispār, ja būtu iespēja kārtīgi izvērsties, būtu sanācis labs domraksts :D

otrajā daļā viedokli kaut kādu murgainu, manuprāt, uzrakstīju :D tāpat to aktualitāti otrajam tekstam dīvaini noformulēju, jo, godīgi sakot, nemaz neiznu, kā var aktualitāti uzrakstīt.
un tās stila pazīmes .. pārrunājot ar draudzeni, viņa sāka smieties, ka es esot rakstījusi, ka pārsvarā stāstījuma teikumi, iespējami jautājuma un rosinājuma teikumi, un ka vārdi ar emocionālo nokrāsu, bet es pēc tam paskatījos lapā un it kā jau pareizi, tā kā es nezinu, vai ir vai nē.
un vispār to tematu arī bija grūti uzrakstīt, jo tomēr tie viedokli bišķi atšķīrās, īpaši pirmais un trešais, tā kā nez.

pateikt | << | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 22., 2013 - 11:10 am
saite

es gan teiktu, ka viens no briesmīgākajiem (vēl gaidu vēstures eksāmeniņu). un es arī brīnījos, ka paspēju uzrakstīt visu laikā, jo parasti pēdējai daļai un nobeigumam atliek kādas 15 minūtes un tad man sākas panika, un es nevaru padomāt vispār.

es viedokli atstāju kā pašu pēdējo, otro daļu sāku no pēdējiem uzdevumiem, lai nebūtu tā, ka es stundu domāju un neko neizdomāju, galu galā arī neizpildot neko citu.

āa, tas man vispār bija tāds 'ko?'. uzrakstīju, ka autors runā vispārināti, teiksim 'neviens nelasa grāmatas' un to, ka runā daudzskaitļa 1. personā, par visu sabiedrību kopumā. pēdējais laikam bija kaut kas par terminiem, piemēram, 'youtube video', 'blogs'. to, vai no tā visa kaut kas derēs, nezinu, bet tukšu arī negribēju atstāt - varbūt kaut ko varēs ieskaitīt.

pateikt | <<


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 21., 2013 - 09:54 pm
saite

Pilnīgi būs interesanti paskatīties, kāds tad šogad bija lat. val. eksāmens :) Un vēl vēstures mani interesēs, kad būs jau jums pabeigts un publicēts.

Atceros, ka pagājušo gad bija kaut kādi pārpratumi ar lat. val. eksāmenu, tur it kā vienā jautājumā testā nederēja neviena atbilde vai derēja vairākas, bet beigās noskaidrojās, ka tomēr viss ir pareizi. Vēl bija izgāšanās ar angļu val. eksāmenu, tur ar numerāciju uz lapām bija problēmas. Tā kā pilnīgi šokējoši, ka vēl Tvnetā nav virsrakstu par šī gada eksāmeniem :D

pateikt | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 22., 2013 - 11:17 am
saite

aaaai, žēl, ka vēsturi nevar redzēt jau tagad :D varētu kāds nokļūdīties un ielikt. bet nu jā. ceru, ka esejā būs kaut viens temats, kurā varēšu atcerēties kādu faktu. vai vismaz tādu tematu, par kuru es vispār esmu kaut ko dzirdējusi, nevis kaut kādas senās romas politika vai kas tamlīdzīgs.

mēs tieši pildījām to testu, skolotāja teica, ka tur nav tādas atbildes, kas derētu.
jā, atceros, ka par to lasīju, māsīca arī brīdināja, lai skatos. likās gan, ka šogad viss bija pareizi.
pagaidi, eksāmenu laiks nupat kā sācies! :D man liekas, ka lielas problēmas un pārpratumi radīsies tad, kad digitalizēs informātikas eksāmenu (šogad, šķiet, tomēr būs rakstītais variants).

pateikt | << | čatiņš


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 22., 2013 - 12:10 pm
saite

Man pag. gadā vēsturē bija tā teikt abloms - visu 12. klasi mācījāmies par nesenajiem vēstures notikumiem, bet eksāmenā bija par Livoniju :D Tiesa, mums arī skolotājs teica, ka jāatkārto par pilnīgi visu utt.

pateikt | << | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 22., 2013 - 11:48 pm
saite

nu, es pildu visu gadu testiņus (sākot no 2004), man sanāk gan par p.m.ē. laiku, gan mūsdienām, gan par elementāriem, gan par nekad nedzirdētiem notikumiem. ņemu visu cauri, šodien izšķirstīju visu latvijas vēstures grāmatu, man beidzot aizgāja tā secība, ka ir krusta kari, livonija, polijas-lietuvas, zviedru, krievu laiki.

es nespēju iebraukt 1. un 2. pasaules karā, pārāk daudz visu to karojošo valstu un robežu maiņu, visas tās frontes puses un ahh, viss jūk. visas tās konferences un līgumi..

2. daļu gan tā daudz neesmu trenējusies, tur daudz ir jāraksta no sevis vai var izvilkt ar avotiem? tas, ko es pildīju, nebija sarežģīts, jo bija jāsalīdzina bildītes ar avotiem, no sevis tur diži daudz neko nevajadzēja, turpretī kādā citā bija 'izmantojiet savas zināšanas' un ja būs tēma, teiksim, par tiem pašiem pasaules kariem, diez vai varēšu ko jēdzīgu uzrakstīt.

mani tiešam biedē eseja, jo 9. klasē ar to izgāzos (un - smieklīgi - tēma bija par tautas atmodu un jaunlatviešiem, par kuru tagad varētu teikt, ka tā ir mana stiprā, jo zpd vajadzībām par to lasīju līdz nelabumam). tagad, kad lasu eseju virsrakstus un blakus ir grāmatas, nav grūti kaut ko atrast, bet uz vietas viss varētu arī aizmirsties. šogad laikam ir tā, ka uzmetums sastāda pusi no punktu skaita, vērtēs gan faktus, gan jēdzienu skaidrojumus, gan plānojumu.

pateikt | << | čatiņš


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 23., 2013 - 01:10 am
saite

Manuprāt, noteikti ir labi un vieglāk, ja 2. daļā ir savas zināšanas papildus avotiem, tad atbildes sanāk pilnīgākas, tomēr droši var izbraukt cauri tikai ar avotiem. Bija pāris vai pat tikai viens tāds jautājums, kas avotos vispār nebija izskatīts (man tāds bija par to, kādā stilā konkrētas baznīcas attēlos ir :D par šo daudzi bija sašutuši, jo nav taču kulturoloģijas eksāmens), bet.. nezinu, man tas grūtības nesagādāja, lai gan par tēmu (mums dominēja reliģija) neko daudz nebiju lasījusi iepriekš.

Esejā man bija katastrofāli maz procentu, jo man arī šķita, ka vietas daudz par maz. Es par to nepadomāju, sāku rakstīt un attapos, ka man nav, kur pabeigt, tāpēc ļoti daudz ko nācās apraut. Un vēl es no visa tā stresa, pārguruma sajaucu laikus, kuri bija doti virsrakstā. Tā kā skolotāju ieteikums par to, ka vairākkārt jāpārlasa uzdevuma nosacījumi, ir tiešām noderīgi :D Un vēl svarīgi atcerēties to, ka vēstures eseja nav literatūras stundu esejas. Mans skolotājs teica, ka manas literāta dotības ir ļoti labas :D, bet vēsturē to nevērtē un ir jāraksta citādi. Ar daudziem argumentiem, gadskaitļiem utt. Nu tā precīzi, neizplūstot utt., droši vien tāpēc arī ir tik maz rakstzīmes.

pateikt | <<


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 23., 2013 - 01:12 am
saite

Un man liekas, ka tev ir jābūt ļoti labam līmenim :) Paklausoties, cik daudz tu mācies tagad.

pateikt | << | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 23., 2013 - 06:36 pm
saite

bet vienalga nav tās pārliecības :c

jā, skolotāja šodien par to kulturoloģijas jautājumu stāstīja, it kā tam vairs nevajadzētu atkārtoties, jo visi esot protestējuši, parasti jau to ņem vērā.

bet droši vien ir labāk uzrakstīt maz un pareizus faktus, nevis pašam sadomāt kaut kādus mistiskus gadskaitļus. es neteiktu, ka tie man sevišķi iespiedušies atmiņā.
eseja sastāda 20% no atzīmes, tā ka varbūt tas vērtējumu tik spēcīgi neiedragās (9. klasē bija 8, jo arī biju sajaukusi laikus, līdz ar to nekam no uzrakstītā nebija jēgas), labāk koncentrēšos un centīšos pēc iespējas labāk izpildīt avotu daļu.

pateikt | << | čatiņš


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 23., 2013 - 11:09 pm
saite

jā, man par eseju bija 4% :D :D, bet par pirmajām daļām aptuveni abās 90 ar kaut ko, beigās sanāca B līmenis. tā kā ja tev ar eseju ies labāk, domāju stabils A varētu būt (paklausoties, cik daudz mācies faktus pirmajām daļām). :)

pateikt | <<


margaritta

from: [info]margaritta
date: Maijs. 23., 2013 - 11:09 pm
saite

vispār šogad joprojām ir līmeņi vai tomēr jau tikai procenti?

pateikt | << | čatiņš


surrender

from: [info]surrender
date: Maijs. 24., 2013 - 08:54 am
saite

viss ir atkarīgs no tēmām..

šogad būs tikai procenti, tā ka ja man jautās, kāds vērtējums, es atbildēšu procentos, lai nu iet un saprot paši, cik tas ir ;D

pateikt | <<