inca ([info]incagirl) rakstīja,
@ 2005-11-21 20:28:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:creative

Būris
Katram obligātās literatūras darbam vajadzētu līdzi skaidrojošo vārdnīcu.
"Viņu iznesa cauri dārzam, un sapuvuši āboli šķīda zem nesēju kājām. Bagāta raža bija gājusi bojā pamestajās mājās. Virs sirmajām eglēm augstos lokos riņķoja šāvienu iztraucētie kraukļi."
Pa visām 150 lpp. tieši sapuvušiem āboliem, sirmām eglēm un kraukļiem ir kaut kāda nozīme, kas man jāskaidro.
Man ir tāda sajūta, ka autori smietos pilnā kaklā par tām muļķībām, ko esam spiesti izgudrot, lai izpatiktu skolotājai. Nu neticu, ka romānā katram vārdam vēl būtu jāmeklē pa zemtekstam.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]puika
2005-11-21 20:43 (saite)
Alberts Bels. Visu darbu neesmu lasījis. Tā, starp rindām izlasīju, kur vajadzeja, lai rastu atbildes uz uzdotiem jautajumiem. Bet neatceros, ka kaut kādi vārdi būtu jāskaidro :D ja nu vienīgi pašu vārdu "būris" :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 20:59 (saite)
OK, jau lasot varēja noprast, ka tur tiek bīdīta tēma par būriem cilvēkā, sabiedrībā. Tas jā, bet sapuvuši āboli? kamōn, let's be serious.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puika
2005-11-21 21:05 (saite)
laikam tik manozīmīgu sīkumu būšu laidis garām acīm ij nemanījis :DD

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 21:07 (saite)
hehe, labi, ka man draudzene pateica, kur tos kraukļus meklēt, a to, lasi nu vēlreiz to romānu un meklē, kurā brīdī viņi lidinājās :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puika
2005-11-21 21:08 (saite)
no obligatas literatūras esmu izlasījis labi, ja 1% pa visiem skolas gadiem. Nu ok, 2% varbūt sagrabināsies :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 21:14 (saite)
Es esmu izlasījusi, piemēram, Mērnieku laikus, bet varēju tikpat labi nelasīt, skatījāmies filmu.
Bet ne jau lasīšanā vaina, nav man grūti, bet tā nejēdzīgā analīze pēc tam, arrrrrrrrgh.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puika
2005-11-21 21:15 (saite)
mērneiku laiki ir viena no retajām gramatam, kuru esmu izlašījis, un kura bija obl.lit. sarakstā. Un, staprcitu, man tā šķita gana interesanta. lai arī sākums neizskatījās dikti interesants. un analīzes nekad nav patikušas. neredzu jēgu vnk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 21:20 (saite)
Patiesībā mums skolotāja arī nav sajūsmā par analīzēm, bet eksāmenā tā ir iekļauta un tad nu skolotāja uzcītīgi preparē sapuvušos ābolus ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puika
2005-11-21 21:22 (saite)
nu, jā, eskāmenā ir gan. un vēl arvien nesaprotu, kapēc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]esers
2005-11-21 21:58 (saite)
Esmu atklāti izbesīts par šiem sūdiem un smieklīgākais, ka parasti pēdējās muļķības un es izbraucu! Pse, kāpēc gna sapuvuši āboli nevar būt kā tikai dizaina elements... Bļin, nav tak visur tikai būri!

(Atbildēt uz šo)


[info]esers
2005-11-21 21:59 (saite)
Runājot par kraukļiem. TAS TAK KLASISKAIS ŠAUSMU FILMU ELEMENTS DRŪMUMA RADĪŠANAI nevis filozofiska doma!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 22:09 (saite)
;DDD
Apgaismojam Magoni? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]esers
2005-11-21 22:16 (saite)
Ja viņas domas vemienu raus, tad SURE THING! WHY NOT? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2005-11-21 22:22 (saite)
Nu ja, laiks paraudzīties uz to romānu no postmodernisma viedokļa - nav ko lieki iedziļināties ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]esers
2005-11-22 07:19 (saite)
Tik traki apzināties ka dzīvojam modernismā! (labākajā gadijumā)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]twenty4seven
2006-01-03 20:06 (saite)
pat tad, ja darbā viss šķiet līdz absurdam maznozīmīgi reizēm autors patiešām sīkumos atklāj daudz. varbūt neko, kam ir kāda jēga vai nozīme, bet nokrāsai, lai atklātu to...noteikti. tāds kā pavediens.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-04 22:48 (saite)
Piekrītu, detaļas, protams, rada zināmas asociācijas, priekšstatus, noskaņu utt. ir jau atšķirība starp sapuvušu ābolu vai ziedošu ābeļzaru, bet, manuprāt, tas vairāk paliek lasītājam uztveršanai intuitīvā līmenī. Goda vārds, man kļūst neērti, kad Magone sāk filosofēt par tādiem sīkumiem vai pusi no stundas tonī "es zinu", man pat liekas, ka nevienmēr pats autors smalki varētu apskaidrot, kāpēc tieši tā ir uzrakstījis. Piemēram, ja es iepriekšējā dienā žurnālā redzēju Gucci somiņu, tad manis rakstītā stāstā meitenei būs Gucci, nevis Burrbery's un diskusijas par to, ka Burrbery's ir klasiskāks nekā Gucci, ir pilnīgi nevajadzīgas, no tā stāsta būtība nemainīsies - galvenais, ka viņai bija ūberkruta somiņa.
Šā vai tā, literārā analīze joprojām ir eksāmenā un skolotāja pat mani semestra beigās uzskavēja par īpaši dziļu izpratni un pieeju, bet nu nedod mieru mani tas morālais apsekts, t.i., kā_tad_tur_īsti_bija, tāpēc es justos daudz labāk, ja tādu sīkumu iztirzāšana tiktu atstāta katra paša interpretācijai un uztverei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-04 22:52 (saite)
ek, magone ir laba. viņa patiesi ir viena no labākajām literatūras skolotājām, kura man ir bijusi un man ir bijušas pietiekami daudzas.

+ eksāmens nav tās spriedzes vērts. īzī. ja vajadzēs eksāmenā analizēt viņi tieši un konkrēti jautās, ko un kā analizēt.

tas ir tikai mans subjektīvais viedoklis,bet...es to sasodīto eksāmenu esmu nolikusi. tā kā...eh, tagad...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-04 23:08 (saite)
Mhm, līdz 11.kl vidum es stāvēju un kritu par Magoni to klasesbiedru, kam viņa pamatskolā nebija mācījusi un kam viņa līdz ar to riebās. Pamatskolas vielu viņa man perfekti iemācīja, par ko esmu pateicīga, bet vidusskolā man viņas stundas īsti nepatīk, lai gan nupat es sāku just veco stundu garu, kas, protams priecē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]incagirl
2006-01-04 23:08 (saite)
Klau, tu tagad LKA mācies ja? Ko tieši? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-04 23:18 (saite)
jap, LKA Latvija-Dānija starpkultūru sakari.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-04 23:20 (saite)
Ehhhhhh, Kopenhāgena, eeeeeeeh, es būtu gribējusi piedzimt gadu ātrāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-04 23:48 (saite)
es arī, savukārt man tā oslo, tā oslo puse tuva. bet nekā. paņēma norvēģus jau pagājušogad!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-05 00:03 (saite)
Mhh, ka' neveicas! Man tagad iekrīt Parīze. Njā, cik nu iekrīt, es vēl neesmu tikusi tur iekšā, brr.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-05 00:08 (saite)
bet vai tu domā par LKA vai tā kā vairāk par filoloģju kopumā un franču valodu? jo LKA nav filoloģija...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-05 00:15 (saite)
Nē, par filoloģiju es īpaši nedomāju. No www atrodamā apraksta izklausās jau gana interesanti un daudzpusīgi, bet nu..kā tev pašai pašlaik patīk?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-05 00:23 (saite)
protams, ka nekur nav ideāli apštākļi un man beži vien nekas nav gana labi, bet LKA bija tā vieta, kur es zināju , ka iešu, tikšu iekšā un studēšu, lai tur vai kas. es gāju, tiku, studēju.
man šķiet, ka tā ir īstā vieta man un es jūtos tur ļoti labi. pirmais pluss skolai ir tas, ka patiešām sniedz ļoti daudzpusīgu skatījumu, ne tikai uz konkrēto valsti, par kuru studē un izzini tās kultūru, bet vispār uz literatūras, mākslas vēsturi un arī aktuālo problemātiku. kaut kā tā. ir gan teorija, gan praktiskais darbs. attiecības ar pasniedzējiem ir ļoti brīvas, bet ne pārāk familiāras, kas ir ļoti labi. akadēmija ir maza, tāpēc nejūties tā, it kā pazustu...nu tā.
man patīk, pat ļoti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-05 00:30 (saite)
Mm, izklausās forši. Pašlaik apskatot studiju programmas, šī man gandrīz liekas vienīgā saistošā. Vienmēr vēl paliek tradīciju turpināšana, bet, mhm, uz mammas - vai tas ir tiešām tas, ko tu gribi? pozitīvi nevarēju atbildēt.
Hmm, tu nevari atcerēties apmēram, kāda tēma bija domrakstam iestājoties? Nu aptuveni? Nav ne jausmas, ko no manis varētu gribēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-05 00:42 (saite)
no tevis var gribēt da jebko. un tā arī ir. tēmas var būt sākot no raiņa,beidzot ar kaut kadiem retoriskiem jautājumiem un gudriem citātiem. zini, pavisam noderīgi ir aizbraukt uz kursiem vai konsultācijām, kuras ir tieši pirms domraksta rakstīšanas. patiesībā,ja tev ir labi līmeņi(un esmu pārliecināta, ka tev būs), tad Tu to domrakstu var uzrakstīt dikti draņķīgi un tikt iekšā, bet, ja ar līmeņiem nav paveicies...tad eseja var izvilkt. vienīgi, ja runa ir par budzetu vai nebudžetu, stipendiju...vai ne-stipendiju!!! lūk. tikai nevajag saspringt un nevajag citēt koelju!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]incagirl
2006-01-05 00:48 (saite)
Paldies. Tagad aina tapa skaidrāka. Nu jā, nevjag iespringt, kā tu teici un kā es saku Saulīte vienmēr meklē pārdevēju, tā ka we'll see. Un tas, ka pasaule pilnīgi noteikti nesadosies rokās, lai man palīdzētu, man arī ir skaidrs :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]twenty4seven
2006-01-05 01:04 (saite)
nu, es citēju orvelu un rakstīju pat matrix un tiku iekšā, tā kā..ja ir kas neordinārs sakām, tad tik jāspļauj laukā. tā ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?