jūnijs

Posted on 2024.06.10 at 12:05
Tags:
karoč, man liekas, ka es vispār neesmu piemērota kapitālismam, es nevaru atrast sev tajā vietu, kas mani mani ātrāk vai lēnāk, maigāk vai agresīvāk nekorodētu. man liekas, ka man nekur nav vietas, es nekur nejūtos labi. un es nesaprotu vai tā ir kaut kāda trauma un psiholoģiskas problēmas, kas kaut kā aktīvi jārisina (es eju pie terapeita, šobrīd vispār nekā nepalīdz) vai tāda es vienkārši esmu. un kā vispār dzīvot.
no visas manas darba pieredzes es laikam labi jutos tikai pirmajos divos KVFR gados. man tiešām patika, bija prieks, entuziasms. nebija jau arī nekāda medus maize, bija stress un problēmas un izaicinājumi, bet bija forši. to nokāva kovids un trimda Zeļļu ielā. + tad mans dzīvesbiedrs pameta šo organizāciju un ar nākamo tehnisko direktoru man neveidojās pārāk veiksmīga sadarbība, man nebija drošības sajūtas. tāpēc es kopumā vispār necik nenožēloju, ka aizgāju, tas bija labs un pareizs lēmums, es jūtos atvieglota par to. kas attiecas uz jauno darbu - tā it kā ir piena upe ķīseļa krastos, ņemot vērā to, ka darbs ir provincē, ir stabila alga un tā ir kultūras joma (bet nav kultūras nams ar provinciālām tantēm). bet es nejūtos labi un es jūtu kā manī aug stress un panika un kā es aizvien vairāk sastingstu un zūd vēlme darīt arī ārpusdarba lietas, kas man parasti patīk un iepriecina. centrālā problēma laikam ir darba laiks - darba intervijā vienojāmies, ka varu strādāt savā režīmā, bet realitātē tas tā nedarbojas. tas tomēr ir darbs no 9 līdz 17 + pasākumi vakaros vai nedēļas nogalēs, kad nu tie ir. protams, salīdzinot ar manu iepriekšējo ofisa darba laika pieredzi reklāmas kantorī ir labāk, jo es daļu dienu strādāju attālināti, es neesmu piesieta visu laiku ofisam, kaut kādus laikus jau varu arī bīdīt, bet tomēr... nesen pļāpāju ar Lomiku, kurš no pilnīga alkotreša ir pārvērties par rūķi ar siltām un rāmām acīm. viņam liekoties, ka viņa kādreizējās problēmas lielā mērā cēlušās no tā, ka viņš nav apzinājies, ka introverts un ko tas nozīmē un, ka viņam ir nepieciešams daudz laika vienatnē, mežā, utt. tagad viņš to zinot un praktizējot un esot apzināts un sekojot līdzi savām vajadzībām. es arī gribu būt rūķis. dzīvot savā rūķu mājiņā un čubināt savu rūķu dārziņu un iet imersēties rūķu mežā un satikt tur visādus brīnumus. bet, ja es esmu nostrādājusi tās piecas dienas nedēļā, nosēdējusi pie kompja, komunicējusi ar miljons svešiem cilvēkiem + kolēģiem, man vienkārši nav spēka nekur iet un neko darīt. man vienkārši gribas gulēt gultā un skatīties griestos. vai spēlēt Heroes un ēst. es drīz būšu nostrādājusi 3 mēnešus un jūtu, kā sāk krāties stress un es kļūstu aizvien inertāka un apātiskāka. reklāmas kantorī izturēju tikai 3 mēnešus - tas bija grūtāk un intensīvāk, jo pilnīgi jauna un sveša sfēra un darba pienākumi un tiešām no 9 - 18 klātienē, uz vietas birojā. man jau ļoti ātri zuda enerģija kaut ko darīt vakaros pēc darba, jau ceturtdienā biju pilnīgi pārgurusi, visu sestdienu vajadzēja pilnīgi off, tad svētdien it kā biju drusku atguvusies, lai varbūt pievērstos kaut kam, kas mani iepriecina, bet nākamajā dienā jau atkal bija jāiet uz darbu. man diezgan drīz no rītiem sāka gribēties raudāt par to, ka atkal jāiet uz darbu un tur jāsēž visa diena. tas bija rudens. bieži bija migla un dūmaka. es atceros, kā izgāju uz ielas un gāju uz darbu un man likās, ka kaut kur pretējā virzienā, miglā skan bungas, kas mani aicina pie sevis. un es katru rītu pagriežu tām muguru un eju prom. kaut kādā mērā es bungām tomēr atsaucos. es aizgāju no reklāmas kantora un pārcēlos uz Smilteni. par to visu man ir ļoti liela pareizības sajūta. bet ko tālāk? tās bungas ir apklusušas. palikusi tikai migla.

skaidrs, ka to visu var nosaukt vienkārši par izlepšanu un slinkumu. bet problēma ir tajā, ka, ja es mēģinu to visu apspiest un kaut kā pa labam vai ļaunam ar sevi sarunāt un tirgoties, tad reaģē mans ķermenis. reklāmas kantora laikā es sāku naktīs ārprātīgi svīst. nu tā, ka nakts laikā jānomaina ~5-7 t-krekli. es gulēju uz dvieļa. toreiz izgāju visas veselības pārbaudes (vēzis, hormoni, tuberkuloze utt.). visas analīzes pilnīgi tīras. svīšana beidzās, kad no darba aizgāju. ik pa laikam mēdzu pasvīst, ja ir akūts liels stress, bet kopumā reti. vēl viena lieta, kā mans ķermenis protestē pret kaut ko ir alerģijas/dermatīti. pirmo reizi pieredzēju vēl JRT laikā, kad pirmspirmizrādes laikā bija konflikts ar nesen strādāt sākušu priekšnieci, kam bija lielas problēmas ar varas izrādīšanu. pēc tam ik pa laikam. arī producējot kvfr izrādes. pagājšgad bija diezgan bieži. principā kopš nomainījās tehniskais direktors. ir bijis arī pēc eksistenciāliem strīdiem ar dzīvesbiedru.
pagājšgada pirmajā pusē bieži jutos tā smagi. man burtiski bija smaguma sajūta krūtīs. emocionālā ziņā. ar ko tas beidzās? ar to, ka vasarā aizgāju uz ikgadējo vizīti pie ginekologa un mani aizsūtīja uz krūšu sonogrāfiju. sabiezējumu dēļ. pagaidām viss kārtībā, aizgāju vēl drošības labad uz mamogrāfiju. bet kaut kā ļoti iespēra tas, cik ilustratīvi tas notiek.
tagad jaunākā ķermeņa neapmierinātības paušanas izpausme ir autoimūnas vairogdziedzera problēmas. pagaidām it kā nav ļoti traki, bet uzrādās gan analīzēs, gan sonogrāfijā. un kad jūtos emocionāli slikti (kas pēdējā laikā ir bieži), tad jūtu spiedienu kaklā. gan ĢĀ, gan ginekologs uzskata, ka zāles nevajag vēl dzert. tikai "pastrādāt ar stresu". jā, bet kā? man toolboxā ir visādas lietas, kas palīdz justies labi. staigāt pa mežu un joga un intervālu ēšana, bet man nav spēka to praktizēt. darbs prasa tik daudz laika, ka man nepietiek laika buferzonām. es nekad neesmu bijis tāds high energy cilvēks, kas spēj no vienas lietas darīšanas mesties uz otru. es kādreiz pat pārvilkusies mājās no dzeršanām negāju uzreiz gulēt, bet uztaisīju tēju, ierakstīju klabā un drusku pasēdēju. vienīgais uz ko šobrīd esmu spējīga - katru vakaru aizbraukt līdz ezeram nopeldēties. tas ir vēl kaut kāds pēdējais diedziņš pie kā turos.

es noteikti pārāk daudz domāju. es taču varētu vienkārši neiedziļinoties darīt to, ko man liek, to, kas nepieciešams un viss. bet man besī esošā kultūras realitāte. es varu rakstīt un lūgties visādiem uzņēmumiem. sarunāt pasākumam toitojus par pašizmaksu un to, ka būs īpašs etnofestivāla vilciena vagons un, ka Rudaks nofočēs koncertu apmaiņā pret limonādēm nevis naudu. bet man riebjas, ka pasaule ir tāda, kurā, lai notiktu kultūra ir jānodarbojas ar šādām lietām, nevis pašu kultūru. un man vispār neinteresē to darīt. man liekas, ka to darot es disociējos. es varu pēc tam lasīt savus profesionāli uzrakstītos e-pastus un brīnīties par lietām, ko ir izdevies sarunāt - ar sajūtu, ka to vispār neesmu darījusi es. ka tas ir cits cilvēks, kas to dara. un arī tas man riebjas. man riebjas lielāko daļu no sava laika rakstīt epastus, pat, ja tas nav bezpersonisks reklāmas kantoris, bet kultūra. es ilgojos pēc integritātes. darīt kaut ko tādu, kur es varu būt vismaz par 80% es visu laiku. un stulbākais ir tas, ka es nemaz nezinu kas tas ir un vai vispār kaut kas tāds eksistē. es noteikti daudz labprātāk taisītu ēst Savvaļas nometnē, nekā organizētu etnofestivālu. bet Savvaļas nometnē nav jātaisa ēst katru mēnesi par pieklājīgu piķi. un piķi man diemžēl tomēr vajag. jūs taču redzējāt cik man maijā izmaksāja zirgs. mums mājās joprojām nav kanalizācijas. mēs neesam par savu naudu nopirkuši nevienu no mašīnām, kuras mums ir vai ir bijušas. ar visām ir palīdzējusi vīramāte. jumtu arī mainījām par viņas naudu. un, ja es nespēju pastrādāt pat kultūras sfērā - ko tad es vispār spēju?

arī tagad rakstot šo garo penteri, kurš dažādās formās maļas pa manu galvu jau vairākas nedēļas, man aug panikas sajūta. jo īstenībā man šobrīd būtu jāizsūta epasti visādām organizācijām ar atlaižu kodu uz festivāla biļetēm (lērums jau ir izsūtīti). jo saimnieks grib, lai tiek pārdotas 1500 biļetes. šobrīd ir nopirktas ~120. un es neticu festivālam tādā formā, kādā viņš tiek rīkots šobrīd. manliekas niša ir pārāk šaura, cilvēku (kam vispār kaut kas tāds interesē) pārāk maz, pasākumu pārāk daudz, vasara pārāk īsa. manliekas viņu vajadzētu daunšiftot, nevis forsēt un žmiegt.

es nezinu kā man būt un kā dzīvot šajā pasaulē - tā, lai vienlaikus būtu mierā un saskaņā ar sevi (un savu ķermeni), nebūtu bomzis, justos kaut kur derīga un iederīga un piederīga, justu izaugsmes un attīstīšanās sajūtu.

un runājot par būšanu par sliņķi vs darba tikums vs ķermenis. draudzenes mammai pagājšgad atklāja krūts vēzi 4. stadijā. ar metastāzēm. lai cik drausmīgi tas neizklausītos viņa to uztvēra ar milzīgu atvieglojumu. jo vairs nebija jāiet uz darbu, kas viņai bija riebies jau gadiem. viņa ilgi nostrādāja par konditorejas izstrādājumu fasētāju - garas stundas uz kājām, karstās, smacīgās telpās, smagumu cilāšana, maiņu darbs arī naktīs, darbaspēka trūkums - bieži jāstrādā vairākas maiņas un virsstundas + alga jau nekādi miljoni ar nebija. viņai riebās emocionāli un bija drausmīgi grūti fiziski, bet bija taču jāstrādā. jo tas taču ir pareizi. lai gan krūts vēzis 4. stadijā ar metastāzēm ir ne visai spīdoša diagnoze, viņa izskatās un jūtas labāk, nekā pirms tam - kad bija jāiet uz darbu, jo uz darbu ir jāiet un nav ko čīkstēt. viņa ir mans antivaronis. es negribu būt kā viņa. tad es labāk esmu sliņķe un bomze.

p.s. manliekas, ka es tik ilgi izturēju to braukāšanu strādāt uz Rīgu, jo tās 2h ceļā arī ir buferzona, turklāt tāda, ko neviens nevar atņemt. siltajos un gaišajos gadalaikos jau arī tā nav nekāda problēma. tas nav grūti. klausies podkāstu un pavadi laiku savā nodabā. atej no viena stāvokļa un esi gatavs būt citā stāvoklī. ziemā, tumsā, šļurās un puteņos gan braukt irnogurdinoši. un pēdējos divus gadus bija papildus nogurdinoši, jo visu laiku bija problēmas ar stress par mašīnām. vai fordam nokritīs sajūga ķega krustojumā vai nē. vai volvo būs elektrogļuks vai nē. tas kaut kā ļoti nomocīja un noriebināja braukāšanas sakarā.

+ es nemāku strādāt slikti. es jūtu atbildību savu kolēģu un arī algas lapiņas priekšā. un arī sava iekšējā ētikas koda priekšā. bet man ir drausmīgi grūti labi darīt lietas, kas man neinteresē. man ir svarīga jēgas sajūta. un godīguma un taisnīguma sajūta. es saprotu, ka ideālisms ir naivi un apgrūtinoši. bet to jau nevar tā vnk izslēgt un viss. es saprotu, ka daudzi cilvēki jūtas labi tajā 9-17 rāmī. iet un vnk dara tās lietas, kas jādara un daudz nedomā. vai domā un dzer noofēnu (kā man daļa kolēģu. gan veco, gan jauno), bet arī tas viņiem liekas normāli. man neliekas. man gribas, lai mana dzīve pieder man pašai. un, lai man ir nauda :D

Comments:


 Stiller Ozean
[info]klusais_okeans at 2024-06-10 13:45 (Saite)
ļoti identificējos ar visu, ko raksti.
Cilvēki strādā stipri par daudz visās sfērās, bet kultūras nozare kļūst arvien toksiskāka un izsūcošāka ar multitaskingu un mūžīgajām cīņām par pamatlietām, lai vispār kaut kas varētu notikt.
Ikdienā man jādara it kā ne pārāk daudz, turklāt lietas, kas man idejiski patīk un interesē, bet tiklīdz tiek iesaistīti citi cilvēki, obligāti grafiki un neelastīgi termiņi, es spēju pastrādāt tikai dažas stundas dienā, kuras pēc tam man vajag kompensēt ar ļoti daudzām stundām vienatnē. Neproduktīvi, neperspektīvi, neiedvesmojoši.
Nesen pāris nedēļas varēju darīt to, kas man patīk un sanāk vislabāk, un koncentrēties tikai uz šo vienu lietu, pārējās uz laiku atmetot - izrādījās, ka tomēr neesmu sliņķis, varēju mierīgi močīt daudzas stundas dienā, nejūtot nogurumu un tukšuma sajūtu. Šī, protams, ir tā manu profesionālo interešu sfēra, kurā maksā vismazāk.
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 14:10 (Saite)
<3
vilibaldis
[info]vilibaldis at 2024-06-10 13:46 (Saite)
Ak vai, cik precīzi, sēžu un maļu savā galvā, cik ļoti neiederos šajā "mūžīgās izaugames" maratonā. Bet rēķini aug griezdamies un kādam jau ar to ir jātiek galā..., lai gan tiek uzskatīts, ka tādiem kā es jau naudu nevajag. Būsim pateicīgi par krūzīti un bukletiņu :D
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 14:10 (Saite)
<3
[info]divas_zosis at 2024-06-10 14:21 (Saite)
<3
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 14:36 (Saite)
<3
vecais indiānis džims
[info]jim at 2024-06-10 14:28 (Saite)
ye, releitoju ar visu. tikai esmu punktā, kurā esmu zaudējusi darbspējas un ieguvusi riebumu pret darbu kultūrā un savu nozari (kino) specifiski. pagaidām vēl ir mazliet iekrājumi palikuši, no kā dzīvot + dzīvesbiedrs palīdz, bet kā ilgtermiņā sevi uzturēt, nav ideju. skats apvārsnī pagaidām nesniedzas tālāk par to, ka jātiek galā ar depresiju un apātiju un nespēju pakustēties vai iziet no mājas (pakrūtē sākas nereāls trauksmes kamols, jau par to iedomājoties, tāpat iedomājoties, ka jāatver un jāatbild uz ēpastiem). šādi ir jau daudzus mēnešus un pagaidām nepaliek labāk.
[info]divas_zosis at 2024-06-10 14:34 (Saite)
Kāpēc riebumu?
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 14:36 (Saite)
mjā :(

es drusku ceru, ka varbūt uztaisīsim to sasodīto etnofestivālu (6. jūlijs) un tad būs kkā drusku mierīgāk un panesamāk. tad jau redzēs. līdz tam kkā jāizdzīvo. mums vēl paralēli ir Līgu albums jāpabeidz un jāuzstājas ar prezentācijas koncertu (21. jūnijs), kam es arī vispār neesmu gatava.
bet, ja nu nepaliks vieglāk, tad es nezinu :(
vecais indiānis džims
[info]jim at 2024-06-10 14:48 (Saite)
nu izskatās, ka tev mēnesis jānolauž un tad vajadzētu palikt labāk, bet parasti ar tiem dedlainiem ir tā, ka kamēr pildi vienu, nemanāmi piezogas nākošais:/
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 14:56 (Saite)
jā, nu droši vien es sevi vienkārši mānu. jo tas darba settings jau tāpat nemainīsies. tās tā pat būs tās piecas dienas nedēļā +/- no 9-17
[info]brittany at 2024-06-10 14:56 (Saite)
es tevi ļoti saprotu. mums ofisā remonts un tagad pārsvarā no mājām jāstrādā, tā nav atbilde, bet noteikti atvieglo strādāšanu.
tas teiciens/ieteikums atrodi, ko patīk darīt un dari, un tad jau arī nauda nāks (blā blā blā) ir pilnīgas muļķības un nepiemērots īstajai dzīvei, dažiem sanāk, citiem visu sponsorē dzīves biedrs, etc. šodienas cilvēki ir atvērtāk par lietām, kas viņus neapmierina un runā par to, bet īstas atbildes uz šo man liekas nav.
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 15:09 (Saite)
man šķiet, ka 4 dienu darba nedēļa jau būtu labāk. man laikam drausmīgi nogurdina arī vienkārši tā "būt darbā" sajūta, pat, ja viss mierīgi un nekas nedeg. man labāk patīk sprinta settingā sakoncentrēties un izdarīt un tad ilgāku brīdi nedarīt neko. nekā visu laiku skriet maratonu un ķeksīša pēc būt darbā. manliekas, ka dzīvojot "īsta darba laika" rāmī es reāli izdaru mazāk, nekā dzīvojot brīvā režīmā (lai ko tas nenozīmētu).
galu galā kopš iepriekšējās darba laika revolūcijas ir pagājuši ~100 gadi. ir tik daudz tehnoloģiju un rīku, kam vajadzētu atvieglot dzīvi, bet dzīve paliek tikai blīvāka un stresaināka un ātrāka.
[info]brittany at 2024-06-10 15:31 (Saite)
man ir tieši tā pat, es izdaru lietas, un ko tālāk?! gribās padarīt savas lietas, iziet ārā, pavingrot, bet ofisā tas īsti nestrādā, tāpēc es izliekos aizņemta, lai gan īstenībā vīstu nost.
austra
[info]au at 2024-06-10 15:57 (Saite)
bet tas ir normāli, ir cilvēki, kuriem vajag vairāk laika, citiem mazāk laika vienādiem darba apjomiem. un nekas neizsūc tik ļoti, kā nīkšana darbā...

un kad Tu pats cīnies par savu laiku ar sevi - nu, kad izdarīšu šo un šo, man būs brīvs un es braukšu peldēties, - Tu strādā ātrāk. ne velti pusslodzes un četru dienu darba nedēļas ir daudz kvalitatīvākas.
Džedaju bruņiniece
[info]kochka at 2024-06-10 17:52 (Saite)
+ šo ļoti labi saprotu. Pat ja pagājis laiks kopš vairs neņemu frīlansa darbus, vienalga ļoti grūti pierast pie normēta darba laika.
Džedaju bruņiniece
[info]kochka at 2024-06-10 17:55 (Saite)
+ vajadzīga šī jēgas sajūta, gandarījums, ne tikai spēja atnākt uz darbu.
*
[info]inese_tk at 2024-06-11 19:01 (Saite)
<3
austra
[info]au at 2024-06-10 15:58 (Saite)
ai, feel ya. un par šo - bet man riebjas, ka pasaule ir tāda, kurā, lai notiktu kultūra ir jānodarbojas ar šādām lietām, nevis pašu kultūru - vispār varētu parakstīties katru dienu un katru stundu neatkarīgi no darba vietas, projekta vai laika.

tā ir elle, ka mēs dzīvojam finansu bada apstākļos.
*
[info]inese_tk at 2024-06-10 17:05 (Saite)
<3
vilibaldis
[info]vilibaldis at 2024-06-10 17:27 (Saite)
+++
nova
[info]nova at 2024-06-10 16:44 (Saite)
Ļoti par jums bēdīgi:( Es strādāju nehobija darbu, kurš beidzas pietiekami agri, lai man pietiktu laika hobijiem. Nekādu virsstundu un brīvdienu darba. Prieku nehobija darbā gūstu no (attālināti) pasmiešanās kopa ar Baltijas kolēģiem par situācijām, kurās nokļūstam. Strādāt sirdsdarbu un vēl ar to pelnīt bez lielas dibena plēšanas ir milzu nopelns un līdz ar to- ļoti reti sastopams.
restart
[info]restart at 2024-06-10 18:49 (Saite)
Daudz kas ļoti pazīstams, tikai sen un ne kultūras nozarē. Kā cilvēks, kas šobrīd 8-16 režīmā jūtas diezgan komfortabli, varu teikt, ka ar laiku pierod.
Esmu strādājis arī gan 4 dienas nedēļā, gan 7 stundas dienā. Tajā brīdī likās, ka tas ir ļoti noderīgi, bet tagad liekas, ka no tā diži lielas jēgas nebija, jo naudas bija mazāk, riebums pret darbu pat lielāks, vēlme maksimāli saraut tajā dažās stundās - daudz lielāka.
Kādreiz es nesapratu, kā kolēģi tiek galā. Bet tika galā, atrada vēl laiku bērniem un kādam hobijam. Tagad arī es saprotu, ka tā tiešām varu pat es, kam sākotnēji tas likās neiespējami.
Un vēl, intensīvi strādājot, laiks paiet ātrāk un ir interesantāk nekā strādāt šķietami vieglāku darbu, kur slodze mazāka. Turklāt par pirmo drīzāk samaksās vairāk.
*
[info]inese_tk at 2024-06-11 19:01 (Saite)
galvā es varu mēģināt sev viskaut ko iestāstīt, bet iestāstīt ķermenim, piemēram, lai nesvīst naktīs - es neprotu.
reklāmas kantora laikā jau tā svīšana nesākās pēkšņi, bet auga graduāli. sākumā nomainīju naktī vienu t-kreklu. tad divus. beigās tiešām jau bija kādi 7 t-krekli. ejot gulēt liku pie gultas čupiņu ar vīra t-krekliem un dvieli, ko klāt apakšā, kad sākšu svīst. tas bija drausmīgi, jo papildus jau vēl nāca klāt neizgulēšanās un miega deprivācija. vnk dirsā.
restart
[info]restart at 2024-06-11 22:47 (Saite)
Vispirms gribu teikt, ka man nav un nebija mērķa kādu mācīt. Es tikai ieraudzīju, ka komentāros ir diezgan vienveidīgs viedoklis un šķita, ka man ir kas atšķirīgs piebilstams.
Savukārt, kas attiecas uz šo komentāra tēmu, tad, protams, neko nejēdzu par svīšanu un tās iespējamajiem risinājumiem. Bet ir redzams, ka šo problēmu izraisa darbs un ka tās iemesls nav kaut kādas ķimikālijas darba vietā vai kas tamlīdzīgs. Es minētu, ka atslēga ir attieksmē pret darbu un ka tas, ko raksti "galvā iestāstīt sev viskaut ko", tavā gadījumā tādā veidā nestrādā.
*
[info]inese_tk at 2024-06-11 23:44 (Saite)
viss kūl, man nelikās, ka kaut ko mēģini mācīt. es tik par to, ka stulbi, ka tā nav tikai intelektuāla problēma, bet arī psihoemocionālsomatiska
helvetica
[info]helvetica at 2024-06-11 07:15 (Saite)
Diezgan līdzīgi. Tikai ar starpību, ka ir lietas, kuras ļoti patīk un aizrauj un tās darīt ir vienkārši 24h no vietas. Bet par tām nemaksā. Esmu skatījusies, kur un kā varētu iegrozīt, bet, nav infrastruktūras, ieraduma. Nu, tā, ka vispār nav.

Un arī, pie sevis esmu nolēmusi, kkādu brīdi jāpastrādā veikalā kasē vai kkādā noliktavā. Alga tāda pati, bet atbildība (stress) mazāks un var neieslēgt galvu to darot.
*
[info]inese_tk at 2024-06-11 18:58 (Saite)
es kaut kādā dzīves posmā pusotru dienu nedēļā piestrādāju par zirgkopēju. bija jātīra apm ~30 boksi, barošana, dzirdīšana, zirgu vešana iekšā-ārā. man īstenībā mentāli ļoti patika. bet pēc mēneša ar tikai pusotru dienu nedēļā mana mugura pateica ļoti skaļu "nē". man ritīgi sāka tirpt rokas, īpaši labā. nu tā, ka liekas, ka pat īsti neko nevar noturēt rokā. sākumā bija aizdomas par karpālā kanāla sindromu, bet tad izrādījās, ka šķībajā mugurā no slodzes un locīšanās un smagumu pārvietošanas kkāds skriemelis spiež uz nerva. nācās šo izklaidi pārtraukt. bet nu izdzīvot ar šādu darbu ar īsti nevarētu. es par to pusotru dienu dabūju kkādu 30 eur pansijas maksas atlaidi sava zirga turēšanai (kas tolaik bija kopā kādi 120 eur)
atmiņas par domām
[info]teja at 2024-06-11 13:50 (Saite)
ļoti interesanti šo lasīt, paldies. es arī nepārtraukti par šīm lietām domāju, pati savas "cīņas" ietvaros, un vēroju arī cilvēkus man apkaŗt, kas šķietami tam ir piemēroti labāk. bet ne visi. es teiktu, ka straglo ļoti daudzi, un par tiem, kas šķietami nestraglo, man ir tāda sajūta, ka viņi ir 1) vai nu ar lielāku long term ambīciju par attiecīgo tēmu un 9-17 darbs ir vnk blakne un pašdisciplīnas palīglīdzeklis 2) vispār ar zemākām integritātes prasībām - nemaz nesagaida, ka darbam vajadzētu būt kaut kādā harmonijā ar ķermeni, vērtībām, sapņiem utt. es ļoti nopietni stragloju ar sistēmas režīmu jau kopš pamatskolas. esmu izgājusi cauri daudzām fāzēm, sākot no kauna par savu neatbilstību, pārdomām par neiro-atšķirību, līdz citu vainošanai par pielāgošanos fundamentāli slimas sabiedrības prasībām, arī visādas ekofeminisma pārdomas - par solipsisko režīmu, pēc kura darbojas vīriešu ķermeņi, un, attiecīgi, patriarhāta diktātu (pēc kundalini sievietes ķermenis mēneša laikā iziet cauri 13! dažādiem cikliem, no kuriem katrs ilgst apm 2,5 dienas.
Nav nekādu kopsavelkošu secinājumu, izņemot, ka ir jāuzņemas atbildība par veidu, kā un ko es strādāju (man). Par tevi, atceroties tavu HD čārtu, varu teikt 2 lietas, ko tu pati jau šeit novēro, es tikai varu apliecināt, ka tas nemainīsies, jo ir daļa no tava dizaina: a) tev ir jādara kaut kas, kas rada prieku, kas šķiet jēdzīgs, vajadzīgs. jebkurā citā darbā ar laiku sāks zust enerģija, līdz tās deficīts radīs mentālas un fiziskas saslimšanas. kaut kādi kompromisi ir iespējami tikai īslaicīgi risinājumi, haltūras formāts, piemēram. b) jādara darbs, kur vari pati dozēt exposure cilvēkiem, jo introvertie brīži ir ļoti būtiski enerģijas atgūšanai. tas nav defekts, tas ir tāds dizains. Lai sociālie brīži būtu vai nu prognozējami un salīdzinoši reti, lai var sagatavoties un saņemties un sagrupēt resursus, vai arī pēc pašas izvēles. Šie ir tiešām veselības jautājumi.
*
[info]inese_tk at 2024-06-11 18:52 (Saite)
Tev ir mans HD čārts? :D

jā, nu kopumā JRT nebija pats sliktākais variants - stabila alga, lai arī ne visai liela, brīva vasara un viļņveidīga slodze. atceros, kaut kad bija mēnesis, kurā man ielika laikam 2 pirmizrādes un es močīju bez nevienas brīvas dienas, bet pēc tam atkal bija mēnesis, kad uz darbu bija jāaiziet kaut kādus dažus vakarus. un alga no tā nemainījās.
bet tā vide un vadība tur palika neizturami toksiska + man tomēr gribas arī kaut kādu izaugsmi un attīstību. es tāpēc JRT laikā tīri izklaidējošos nolūkos pabeidzu maģistrantūru programmā, no kurā gūtajām zināšanām darba tirgū nav vispār nekādas jēgas (t.i. folkloristikā) :D
atmiņas par domām
[info]teja at 2024-06-12 14:50 (Saite)
man nav, bet vienreiz redzēju un atceros
Witch-queen of Angmar
[info]lenora at 2024-06-12 11:32 (Saite)
"Domā un dzer noofēnu" I feel called out. Jo tieši to es arī daru :D. Bet tikai kamēr dabūšu kaut ko citu, jo nevaru atļauties vienkārši nomest dvieli. Un apstākļi bišķi citi - vienā brīdī sapratu, ka "pārdodu" sevi par lētu tikai tāpēc, ka ir iepotēts, ka es taču glābju pasauli, un tas ir jādara 24/7 neko papildus neprasot, jo tā taču ir tāda privilēģija.
Previous Entry  Next Entry