-- ([info]ripp) rakstīja,
@ 2015-10-18 01:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
lai arī es joprojām neesmu droša, vai ir patiešām vajadzīgi mācīt puikām tikai "nedari pāri vājākajiem" un nekad nepiemetināt "nedari pāri meitenēm" (grūti būs paskaidrot citādi audzinātajam fiziski vājākajam vīrietim, kādēļ viņam nav jājūtas pazemotam, jo tas stiprākais ir viņam palīdzējis gadījumā, kurā parasti vīrietim jātiek galā pašam. tomēr mūsdienās joprojām lielākā daļa cilvēku tiek audzināta savādāk),
tomēr šitas "pārdodu mašīnu/kasti puikam un lelli meitenei", "pasakas puikām un pasakas meitenēm", "krāsojamā puikām un meitenēm", "padomi puikām un meitenēm", tas taču ir par traku.
mūsu dārza grupiņā ir stūrītis puikām un stūrītis meitenēm, kur puišu stūrītī ir instumenti, mašīnas un klucīši, bet meitenēm lelles, trauki utt. neizpratnes pilnie skatieni no cilvēkiem, kad saku, ka gribu nopirkt a. mašīni.
mums, pavisam nopietni, ir uzdāvināta grāmata ar pasakām par princesēm. kur KATRĀ pasakā tiek stāstīts, ka katras meitenes piepildījums ir skaista kleita un princis, bet tā sasniegšanai meitenei jābūt vien skaistai un ne pārāk gudrai.
un man no tā godīgi sakot, nāk vēmiens.
ļoti gribas, lai viņi visi iebāž to dzimumaudzināšanu sev dibenos.

bet nu jā, es laikam esmu tā briesmekle, kas īstas sievietes vietā audzinās nezinko. un izjauks bērnam visu laimi, jo sievietes laime ir tikai svārkos, ģimenē, bērnos un virtuvē. haha.

un es tiešām neesmu par to, ka meitenes un puikas jāaudzina pilnībā vienādi, bet nu šobrīd valdošās atšķirības ir daudz daudz par daudz


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]helvetica
2015-10-18 06:37 (saite)
Es gan esmu par to, lai bernus audzinatu pilnigi vienadi, paplasinot tikai to, las izriet no konkreta berna spejam, velmem, ipasibam etc.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2015-10-18 10:08 (saite)
es esmu par to, lai katrs bērns tiek audzināts individuāli :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2015-10-18 11:52 (saite)
Nu, ja, tipa ta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 11:38 (saite)
es neesmu droša, ka pasaule tam ir gatava, respektīvi, ka pilnīgi un tikai šādi audzināts bērns nejutīsies.. atstumts, nevietā un nepareizs. + man tiešām patīk, ka vīrs palīdz man nest smagumus un es palūdzu viņam sarīvēt burkānus, jo viņš, kā vīrietis, ir stiprāks un viņam tas ir daudz vieglāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2015-10-18 11:51 (saite)
Nu, tas individuali, ka jums tur ertak. Sarivet burkanus var vnk stiprakais un tam nav nepieciesami jabut virietim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 11:59 (saite)
tiesa, bet visbiežāk tomēr vīrietis būs stiprāks par sievieti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2015-10-18 12:05 (saite)
Fiziska speka nepieciesamiba musdienu pilsetnieka ikdiena ir diezgan relativa lieta, ka ari tiri individualos gadijumos, ka to uzskatami parada Tavs minetais piemers.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]echoes
2015-10-18 12:11 (saite)
Bet vai tam ir liela nozīme? Jo ikdienā jau reti ir situācijas, kad ir vajadzīgs tas drusku lielākais fiziskais spēks, ne? Nesot veļasmašīnu? Tas jau reti :)
Un tas arī ir stipri individuāli. Ir arī vīrieši, kam ir sačakarēta mugura vai citas veselība problēmas, bet viņam liek celt un nest, jo "viņš taču vīrietis". Vai arī vienkārši nav nekāds "kačoks", un tas taču fine.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:16 (saite)
manā dzīvē tam ir nozīme, jā. es spētu nest smagumus un visu izdarīt pati, bet ir ļoti patīkami, ja tas nav jādara. mūsu mājās es mazgāju veļu un ja kkas jāizgludina, to arī vienmēr daru es. nevis tapēc, ka tas ir sievietes darbs, bet gan tādēļ, ka es, kā sieviete, esmu acīgāka uz sadzīves sīkumiem un man tas labāk sanāk. tam pretī, smagumus vienmēr nes A., rīvē un iekurina malku vienmēr A. jo viņam tas labāk sanāk un man tiešām patīk, ka man nav jādara tās lietas. un jā, es domāju, ka tas ir tādēļ, ka es esmu sieviete. respektīvi, man ir mazāk spēka kā sievietei, tādēļ man nenākas darīt lietas, kas man būtu grūtāk izdarāmas un otrādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 12:32 (saite)
luuk, tas ir tas pret ko es esmu - staastiit sievietei, ka tev ir jaavar visu izdariit pashai. es tieshaam labaak gatavoju eest, nekaa nesu malku. tomeer, ja ir gjimenes, kur normaali ir otraadaak, fine by me.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:40 (saite)
manuprāt ir muļķīgi stāstīt jebkuram - tev jāvar visu pašam. sievietēm skaldīt malka un nest skapjus, vīriešiem nekad neraudāt, būt mūžam stipram un varonīgam un tamborēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]echoes
2015-10-18 13:10 (saite)
Man gan šķiet, ka tas, ka Tu esi acīgāka, pamanot lietas, ko vajag notīrīt/sakārtot, nav tikai tāpèc, ka Tu esi sieviete :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tvarj
2015-10-18 08:37 (saite)
tev liekas, ka bērniem jāaudzina tas, ka starp dzimumiem nav starpības?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 08:42 (saite)
es saprotu vienlīdzības koncepciju, kad meitenes drīkst spēlēt hokeju un puikas interesēties par kleitām, ja paši to vēlas. tomēr man gan Lūcijai negribētos iepotēt to, ka viņa ir "praktiski tas pats, kas vīrietis, tikai ar mazāku fizisko spēku" un pilnīgi mierīgi var nest skapi pati. es esmu par sievišķīgām sievietēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]echoes
2015-10-18 09:41 (saite)
Kas, tavuprāt, ir "sievišķīga sieviete"?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 11:44 (saite)
buut princesei
lai peec tam pieaug nav jaastaigaa apkaart grazhodamies, ka "iisti viirieshi vairs nepastaav! vinji visi ir lohi un raspizgjaji" :)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]echoes
2015-10-18 11:47 (saite)
"Princese" nav īpaši paskaidrojoši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santech
2015-10-18 12:33 (saite)
maz tu zini par princesēm ;-]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2015-10-18 14:35 (saite)
tieši princeses ir tās, kuras staigā apkārt gražodamies, jo tā taču princesei pienākas un tā audzināta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 22:48 (saite)
+1
man šķiet, tā ir tāda implementācija, uz ko daudzi uzķeras. ja es būšu skaista un sakopta, tad īstais vīrietis uzradīsies. ā, neuzrodas? tad vaina ir vīriešos, manī tak nevar būt, ar mani tak viss ir labi - esmu princese.
nu un otrā virzienā arī, visas ir maukas vai kuces, jo es taču esmu tik kruts, ar mašīnu un darbu blāblā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-22 13:14 (saite)
Totāls oftopiks, iemaldījos šeit, lai uzrakstītu vienu komentāru, un atcerējos par prinču un princešu tēmu: https://instagram.com/p/9Ioze1qm2y/ :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-18 10:29 (saite)
Sievišķīga sieviete ir viena lieta, tev nebūs spēlēties ar mašīnām un iemācīties, ka pilna laime ir princis un skaista kleita ir kaut kas cits.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-18 10:30 (saite)
Un es nedomāju, ka no bērnības iepotēt tādas vērtības sekmē sievišķību - ja vien ar sievišķību netiek domāts 'use your pussy to get what you want'

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 11:21 (saite)
ja es saku - puikas nēsā bikses un meitenes kleitas, es automātiski kļūstu par ļauno dženderētāju?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]degeneralis
2015-10-18 11:22 (saite)
Galīgi nē. Neko tādu arī neesmu teicis :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 11:36 (saite)
nu bet es neko par pusijiem arii neteicu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nulle
2015-10-18 12:54 (saite)
Katrā gadījumā vajadzētu individuāli izvērtēt, vai labāk vilkt kleitu vai bikses.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 13:34 (saite)
nekļūsti, bet tas vienkārši neatbilst realitātei - jebkurš, palūkojoties apkārt, redz, ka sievietes valkā bikses, un reizēm arī vīrieši - piemēram, arābu valstīs, - valkā "kleitas"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 22:49 (saite)
un tomēr, ja sieviete latvijā uzvelk bikses, tas ir ok, bet ja vīrietis latvijā uzvelk kleitu un nav kāds tur mācītājs vai kas, tad tas nemaz nav ok.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 12:27 (saite)
problēma ar dzimuma kategorijām ir tā, ka vienas kategorijas ietvaros variācijas ir daudz lielākas, nekā atšķirības starp kategorijām. ja ņemtu visas pasaules sievietes un visus pasaules vīriešus un salīdzinātu, daudzas sievietes būtu spēcīgākas par daudziem vīriešiem. skapja pārvietošana kā darbība pati ir neitrāla darbība - tas ir kulturāli noteikts, ka, lūk, vīriešiem ir jāstiepj skapi, pat ja blakām būs sieviete, kas to mierīgi var izdarīt pat. un tāpēc tev tas liekas "nesievišķīgi". faktiski jau katram indivīdam neatkarīgi no dzimuma būtu jāspēj izvērtēt savas spējas skapja pārvietošanā, un ja skaidrs, ka vienam neizdosies tikt galā - jālūdz palīdzība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2015-10-18 12:36 (saite)
Labs pētījums. "Aiz trejdeviņām jūrām dzīvo..."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 12:42 (saite)
es piekrītu tam, ka katram jāizvērtē individuāli un nedomāju, ka visas sievietes ir vājākas par visiem vīriešiem, bet, tomēr, vairākums vīriešu ir spēcīgāki par vairākumu sieviešu. un tas nav ieaudzināts. vai, drīzāk, tas nav tikai ieaudzināts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-10-18 13:06 (saite)
Interesanti, kāpēc sporta sacensībās joprojām pastāv dalījums starp dzimumiem? Vai tāpēc, ka tiek nepietiekami izvērtētas spējas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2015-10-18 13:09 (saite)
Aizspriedumi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-10-18 13:13 (saite)
aizspriedumu dēļ nepietiekami izvērtētas spējas? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2015-10-18 13:15 (saite)
kaut ka ta, ja

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pet
2015-10-18 22:45 (saite)
Nu, sportos kur ir objektīvie mērījumi (ātrums/augstums/tālums) tipiski pat tad, kad tiek uzstādīts pasaules rekords sievietēm, tad vīriešiem ar precīzi tādu rezultātu nepietiktu lai, teiksim, pat kvalificētos startam olimpiskajās spēlēs tajā disciplīnā; mēdz būt tā, ka sacensībās vislēnākajam peldētājam ir labāks laiks nekā visātrākajai peldētājai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]echoes
2015-10-18 13:18 (saite)
Kāds sportam sakars ar ikdienas dzīvi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-10-18 13:20 (saite)
Tāds, ka visu var novest līdz absurdam. Ja grib.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tikko_pamodos
2015-10-18 16:12 (saite)
Tikpat liels sakars, cik skapja nešanai: liels un nekāds vienlaikus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 13:20 (saite)
jā, tas ir interesanti, jo tam patiesībā nav pamata. pat pieņemot, ka visas sievietes tiešām ir vājākas par visiem vīriešiem un vienmēr zaudēs tiem - sacensties taču varētu ļaut. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-10-18 13:24 (saite)
Tad ar laiku droši vien ieviestu kvotu principu, jo būtu taču politnekorekti, ja kāds dzimums tomēr uzvarētu biežāk. Ar to, ka vienmēr nezaudēs, nepietiks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2015-10-18 13:30 (saite)
kamēr tāda eksperimenta nav bijis, nav iespējams zināt,ka kāds dzimums uzvarētu biežāk. bez tam, kāpēc sportā dzimumi būtu jāuzlūko kā uz "komanda" - kura uzvarēs vairāk, biežāk? vai tam būtu nozīme, ja cilvēki sacenstos kā indivīdi? vienā reizē uzvarēs persona Jānis, citā reizē - persona Liene. kāda starpība, kas viņiem starp kājām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 13:32 (saite)
milzīga starpība. sievietes, piemēram, skrien lēnāk par vīriešiem. un sportistu starpā sievietes nevarēs uzvarēt vīriešus, jo viņi ir ātrāki. un tas nav ieaudzināts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2015-10-18 13:37 (saite)
jā, bet ja noņemam dzimuma komponenti - tāpēc, ka persona x vienmēr uzvarēs personu y, taču nav pamats liegt viņiem sacensties savā starpā, ko? tad jau tikpat labi varētu teikt, ka tumšādainiem un gaišādainiem ļaudīm skriešanas sacensības jārīko atsevišķi, jo tumšādainie ir ātrāki. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 13:41 (saite)
nu paga, kādēļ tad mēs nerīkojam šaha turnīrus starp 10gadniekiem un pieaugušajiem? vai, kādēļ vajadzīga junioru līga, tas, ka jaunākie zaudē vecākajiem, jo tie ir pieredzējušāki un labāk taču nebūt jābūt iemeslam ļaut viņiem sacensties?

es nezinu statistiku rasēm skrējējiem, bet zinu, ka to pašu basketbolu labi spēlē gan "melnie", gan "baltie". un ādas krāsa ir viens, bet ja tas, kas tev starp kājām, nosaka to, vai tu būsi ātrāks vai nē, kāda jēga sacensties savā starpā? sacensība ir lai noskaidrotu, kurš ir labāks, nevis lai katru reizi no jauna noskaidrotu - ā, vīrieši atkal bija ātrāki, jo viņiem ir krāniņš.
tas ir pilnībā bezjēdzīgi.

varbūt boksā būtu jācīnās sievietēm ar vīriešiem? vai mākslinieciskajā vingrošanā, vai kā nu to sauc?
vīriešiem un sievietēm tomēr ir gana atšķirīgi fiziskie parametri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2015-10-18 13:51 (saite)
uzvarēt / zaudēt, tie ir aizspriedumi. vīriešu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 14:02 (saite)
okei, es laikam nemāku labi izskaidrot, un vispār - jāiet pašai paskriet :) bet runa taču ir tieši par to, ka mums *liekas*, mēs esam sevi pārliecinājuši, ka, piemēram, tāds fiziskais parametrs kā ādas krāsa neietekmē atlētisko performanci, kamēr cits fiziskais parametrs - reproduktīvie orgāni - ietekmē.

starp citu, runājot par skriešanu, kādreiz sievietes vispār maratonos nevarēja piedalīties, jo tika uzskatītas par pārāk trauslām, kamēr https://en.wikipedia.org/wiki/Kathrine_Switzer pierādīja, ka sievietes tomēr ir spējīgas noskriet 42 km. un vai uzskats, ka maratons sievietēm nav piemērots tagad tomēr nešķiet mazliet muļķīgs?

tas, par ko tu runā pirmajā rindkopā - pieredze kā pamats dalījumam sacensību grupās ir pavisam kas cits, un tas gan man šķit valīds pamats dalīšanai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 14:10 (saite)
cik es zinu, sievietes ir gargabalnieki. viņas var skriet ļoti tālu. bet vīrieši - sprinteri. viņi skrien ātrāk.
manuprāt dalījums grupās pēc dzimumiem ir tik pat valīds kā cita veida dalījums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2015-10-18 14:14 (saite)
kā var izlasīt tajā vikipēdijas linkā, ko ieliku, pirms nieka 50 gadiem ar astīti, sievietes tika uzskatītas par pārāk trauslām, lai skrietu maratonu, bet tagad mums liekas "sievietes ir gargabalnieki" - redzi, kā pieņēmumi ir mainījušies salīdzinoši īsā laikā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 14:17 (saite)
es nesaprotu, ko Tu centies man ar to pateikt. es ļoti labi zinu, ka pieņēmumi ir mainījušies. vai Tu paredzi, ka jebkādas atšķirības starp vīrieti un sievieti ir vien aizspriedumi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2015-10-18 14:21 (saite)
Individuālā līmenī, protams, ir atšķirības, tāpat kā ir atšķirības starp divām sievietēm vai diviem vīriešiem. Es cenšos pateikt to, ka, iespējams, mūsu pieņēmumi par sievietēm vai vīriešiem kā grupu ir nepamatoti pat tajās situācijās, kad tie šķiet loģiski; un, iespējams, nākotne parādīs, ka šiem pieņēmumiem patiešām nebija pamata (kā sieviešu maratona skriešanas gadījumā).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2015-10-18 18:45 (saite)
Iespējams, nākotne parādīs, ka šis ir bulšits.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 22:52 (saite)
iespējams parādīs. bet iespējams neparādīs. man neškiet ļoti ticama argumentācija, kas balstīta varbūtībā. varbūt nākotnē parādīs, tādēļ labāk būtu tā.
+ tas, ko te daudzi jau ir pieminējuši, "labākās" sportistes bieži pat nesasniedz "sliktākos" sportistus. ko nevar teikt par melnādainajiem un baltajiem, ka vislabākais baltais skrējējis knapi spēj vai nespēj sasniegt melnādaina skrējēja rezultātus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-19 12:49 (saite)
http://www.adriansprints.com/2011/07/lists-of-fastest-white-men-in-history.html

20. atrakais "baltais" ir 100m distanci paveicis 10.09 sekundes (ja tas saraksts vispar ir korekts).

Sieviesu pasaules rekords ir 10.49, turklat to uzstadija, visticamak, smagi dopeta skrejeja. 2015.g. labakais sieviesu rezultats ir 10.74.

Salidzinajumam - Latvijas rekords ir 10.18, bet 2014.g. Latvijas cempionata uzvaras laiks bija 11.01, kas pietiektu, lai sasniegtu astoto vietu 2015.g. sieviesu Pasaules cempionata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 14:06 (saite)
un pēdēja piebilde - vīriešiem un sievietēm ir gan atšķirīgi fiziskie parameti - bet fiziskie parametri ir ļoti atšķirīgi arī katrā vienā no šīm grupām, tieši tas jau ir tas, par ko es runāju pirmajā komentārā tvarj; un tas ir tas, kāpēc antropologi apšauba lietderību dalīt cilvēkus šādās grupās. atšķirības starp hipotētisku "vidējo" vīrieti un "vidējo" sievieti ir daudz mazākas, nekā starp visām sievietēm savā starpā vai visiem vīriešiem savā starpā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-19 12:17 (saite)
Ja sievietes sacenstos ar viriesiem, lielaka dala sportu sievetes nekad neraditu televizora, jo vinas nekvalificetos pat turniru priekssacikstem.

Un tas pats bus gandriz visos sportos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2015-10-19 12:24 (saite)
1500 m skriesana:
Pasaules rekords - 3:26:00 (v), 3:50:35 (s), bet 2015.g. Pasaules cempionata priekssacikstes sliktakais laiks, ar ko pa tieso kvalificeties pusfinalam, bija 3:43.

2016.g. Olimpisko spelu kvalifkacijas norma ir 3:36 (https://en.wikipedia.org/wiki/Athletics_at_the_2016_Summer_Olympics_%E2%80%93_Qualification#Qualifying_standards).

Un ta bus gandris visos sportos. Ja sievietes nesacenstos atseviski, sievietes vispar netiktu parstavetas lielajos cempionatos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2015-10-19 12:44 (saite)
Draugi, jautājums taču nebija par to, kurš ir labāks vai ātrāks, jautājums bija: kāpēc sievietes un vīrieši sacenšas atsevišķi? Atbilde uz to ir - tādēļ, ka tas ir sociokulturāli definēts, jo mūsu kultūrā vīrieši un sievietes tie uzlūkotas kā divas izteiktas un atšķirīgas kategorijas, kurām ir nepieciešāms piemērot atšķirīgus kritērijus. (Par to, vai šādam dalījumam tiešām ir pamats, manuprāt, var strīdēties, jo, saku trešo reizi, katras vienas no šīm kategorijām ietvaros variācijas ir lielākas nekā starp diviem hipotētiskiem "vidējiem" katras kategorijas pārstāvjiem. Bet tas arī ir cits jautājums.) Pievedīšu vēlreiz piemēru - ja mēs atmetam dzimuma komponentu un ņemam vienkārši divas personas, par kurām ir skaidri zināms, ka persona x vienmēr zaudēs personai y, tas taču nav iemesls liegt šīm personām sacensties savā starpā, ko? Pat ja tas būtu, jūsuprāt, bezjēdzīgi.
Tas, kas te notiek ir - es saku, ka apelsīna un citrona skābumu var salīdzināt savā starpā. Bet jūs visi man sakat - nē, citrons vienmēr būs skābāks par apelsīnu, tāpēc apelsīnus drīkst salīdzināt tikai ar apelsīniem, bet citronus tikai ar citroniem.
Lai nu kā, bija interesanti padiskutēt, mēģināt parādīt savu antrop. studijās gūto skatījumu. Bet tagad es patiešām negribētu to vairs turpināt, jo es vairs nevaru izgudrot veidus, kā vēl savādāk/saprotamāk pateikt savu domu, un man ir jāstrādā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]degeneralis
2015-10-22 13:13 (saite)
"Pievedīšu vēlreiz piemēru - ja mēs atmetam dzimuma komponentu un ņemam vienkārši divas personas, par kurām ir skaidri zināms, ka persona x vienmēr zaudēs personai y, tas taču nav iemesls liegt šīm personām sacensties savā starpā, ko?"

Es pieļauju, ka daudzos sportos nav liegts sievietēm startēt vīriešu sacensībās, bet ka sievietes to nedara, jo tomēr ir foršāk būt pirmajā vietā un pelnīt miljonus, nevis 178. un nepelnīt neko. Maratonus, piemēram, sievietes un vīrieši skrien vienlaicīgi, pa vienu un to pašu maršrutu. Tikai rezultātus norāda atsevišķi un izsniedz balvas arī sievietēm - tieši minēto iemeslu dēļ.

Neviens neliedz salīdzināšanu, tomēr ir labi, ja salīdzinājumus balsta reālos apstākļos, nevis kaut kādās vienlīdzības utopijās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jff
2015-10-18 19:58 (saite)
Arī vīrieši skrien lēnāk nekā kenijieši vai jamaikieši, bet tas neliedz viņiem skriet kopā vienās un tajās pašās sacensībās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 22:54 (saite)
jā, bet tomēr, nedomāju, ka "labākais" eiropeīdais skrējējs (no sportistiem) ir sliktāks vai knapi tik pat labs kā "sliktākais" no kenijiešiem vai jamaikiešiem, kas bieži ir taisnība attiecībā uz stportistiem un stportistēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nulle
2015-10-18 13:33 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-10-18 13:35 (saite)
Es arī nezinu, kāpēc jāuzlūko kā "komanda" nevis indīvīds, bet tie gudrinieki, kuri dzimumu kvotu sistēmu ieviesuši/grib ieviest darba tirgū, izglītībā u.c. droši vien zina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2015-10-18 15:40 (saite)
Protams, ka ir zināms, kurš dzimums uzvarēs biežāk - pietiek kaut nedaudz interesēties par sportu un paskatīties (un salīdzināt) kaut vai vieglatlētikas disciplīnu rekordus sievietēm un vīriešiem.

Pat tādā nefiziskā sporta disciplīnā kā šahs - Top100 ir viena sieviete (72.vietā; ok, ja jaunākā Polgara turpinātu spēlēt visdrīzāk būtu divas). Ja sportā saliks vīriešus un sievietes kopā, tad sieviešu sports tiks nogalināts (ok, gan jau tomēr paliks mākslas vingrošana un sinhronā peldēšana).

Jāsaprot, ka pat ja dzimums ietvaros ir lielāka atšķirība nekā starp vidējo vīrieti un sievieti, tad vīriešiem ir nevienādāks sadalījums un augstāks pīķis, un augstākajā līmenī sporta piedalās pīķis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 12:33 (saite)
es piekrītu tam, ka sieviete nav tas pats, kas vīrietis ar mazāku spēku. bet man nepatīk, cik ļoti daudz tās atšķirības tiek uzspiestas no ārpuses. sākot ar "puikas neraud" un beidzot ar "ja sievietei nav papēži viņa nav sieviete" un "sieviete izjauc visu laimi nenēsājot tikai svārkus un neuzskatot par galveno piepildījumu ģimeni un vīra apmierināšanu".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-10-18 13:01 (saite)
+1000, [info]tvarj

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 11:40 (saite)
nē, man tā nešķiet. manuprāt es arī to pieminu ierakstā, manuprāt nav jābūt pilnībā bez atšķirībām. manai meitai ir daudz rozā apģērbu, daudz svārku un kleitu utt. bet, manuprāt, pavisam noteikti būtu labāk, ja audzinot šīs atšķirības būt mazākas, nekā tās ir. imho to ir daudz par daudz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mirdzums
2015-10-18 09:32 (saite)
Cik jauks viedoklis! Pērc mašīnu!

Man gan veicas ar dzīvošanu burbulī. Ar šādu seksismu nesaskaros vispār. Līdz ar to, man šķiet, ka nekādu dzimaudzināšanas problēmu nav.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 11:44 (saite)
es saskaros. dārziņā visu laiku meitenēm saka "cik tev saista kleita, cik tev skaisti svārki". un lai arī meitenes drīkst spēlēt ar puikām puiku stūrī, otrādi nedrīkst.
un dārziņā ir rotas, cepures, augstpapēžu kurpes - tas viss meitenēm. nesakot, ka jācenšas iepotēt puikām rotu nēsāšana.
+ kkādos svētkos mana māsa uzdāvināja a. mašīnu. ROZĀ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 12:33 (saite)
un Alisei ir mašīnas :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nova
2015-10-18 09:37 (saite)
Tapec es priecajos,ka man ir puikas un nav meitenju,es no tam gramatam apvemtos tochna. Un manejs labu laiku aukleja lellju beebiti.manuprat,meitenes ir apdalitas. Ne vinam var ko nopirkt krasaa,kas nav rozaa, ne ko.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 11:28 (saite)
ja? man savukaart liekas, ka puikiem viss ir ikai bruuns :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 11:56 (saite)
nepiekrītu. meitenes drīkst darīt visu to, ko puikas, bet puikas nedrīkst ne rotas, ne smiņķus. puikas vispār nedrīkst vilkt to, ko drīkst meitenes (svārkus, kleitas), kur nu par krāsām, meitenes drīkst vilkt visu, puikas nekādā gadījumā ne puķainu, rozā, lillā utt utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-10-18 12:28 (saite)
paskaties RuPauls drag race :))) tur ir pillllns ar puisiishiem kleitaas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:46 (saite)
jā un ir pilns ar ļoti stiprām meitenēm utt. tas nav par to. tas ir par to, ka joprojām daudzi skatās šķībi uz vīriešiem rozā kreklā (kas gan aizvien labojas) un lai mans māsas dēls tiktu pie lelles 4 gadu vecumā (ko viņš gribēja), māsai nācās izlikties, ka lelle ir jaunākajam (2 gadus vecajam).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]remedia
2015-10-18 11:33 (saite)
Haha, mēs visbiežāk meitai pērkam zēnu drēbes un apavus, jo pagaidām tikai tā var panākt, ka tās nav rozā vai ka apdrukas ir kas interesantāks par puķēm, Frozen un taureņiem. Ja viņai ļauj izvēlēties, cik nu pagaidām viņa to var, nēkādu preferenci ne rozā lietām, ne 'meiteņu' mantām viņa neizrāda, un biksēs noteikti ir vieglāk skriet kā kleitā.
Draudzene skolotāja stāstīja, ka tad, kad mazajiem bērniem dalot uzlīmes, kāds teica, ka mašīnu uzlīmes taču nav meitenēm, viņa pajautāja, cik daudziem no bērniem mamma brauc ar mašīnu. Visi ļoti apjuka, jo brauc taču.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 11:58 (saite)
mēs gan velkam gan rozā gan ar tauriņiem. bet galīgi ne tikai. manuprāt meitenes drīkst vilkt kleitas un rozā, bet tas nedrīkst būt uzspiests, respektīvi, jābūt izvēlei darīt arī kko citu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]klusais_okeans
2015-10-18 12:17 (saite)
mani neaudzināja kaut kādos īpašos dženderisma vai nedženderisma virzienos (ar pirmajiem "meitenes tā neuzvedas!" saskāros skolas vecumā), bet man jau bērnudārzā (90. sākums) pašai šķita pilnīgi ok, ka dažas meitenes vairāk ar mašīnām, dažas ar kleitām un princesēm. Šķita, ka arī apkārtējie ar to ir pilnīgā mierā. Laikam kļūst sliktāk?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:20 (saite)
dārziņā viņi drīkst spēlēties ar to, ko grib (bet meitenes slavē par skaistajām kleitām vai frizūrām un ļauj pucēties), bet nedod dievs nopirkt bērnam ratus, kas nav priecīgā meiteņu krāsā, visi jautās, cik tad vecs puika. un grāmatas ir kkāds vājprāts. visi aizraujošie eksperimenti tiek puikām, meitenēm tikai pucēšanās. vēēē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]klusais_okeans
2015-10-18 12:39 (saite)
well, turpinot domāt, kādēļ "manā bērnībā tā nebija" - šī laikam arī tāda pārticības/patērnieciskuma blakne.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:47 (saite)
jā, pavisam noteikti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]santech
2015-10-18 12:46 (saite)
"nedari pāri vājākajiem" ir jāmāca visiem, ne tikai puikām un ne tikai bērniem.
"nedari pāri meitenēm" - vecmodīgs džentelmenisms, mūsdienās atkarīgs no veselā saprāta.
mantas un pasakas lai šķiro puikām un meitenēm. galvenais, lai neliedz spēlēties un lasīt "pretējam dzimumam paredzēto".
neizpratnes pilnums skatienos aizņem tik daudz vietas uz sejas, ka pierei paliek par šauru.
tas viss, protams, mans subjektīvs viedoklis, kas var mainīties atkarībā no garastāvokļa utml. ;-]

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 12:49 (saite)
jā, bet man besī, ka manam bērnam, pat ja dāvina mašīnu, tā ir rozā. un kāds mums ir uzdāvinājis tās stulbās princešu pasakas (kuru oriģināli ir gluži ok, bet viņas ir adaptētas).
un, jā, viņai augot, es grasos gādāt viņai puišiem paredzētās grāmatas. man tikai ir bēdīgi, ka netiek paredzēts, ka meitenes grib aizraujoši eksperimentēt ar viskautko, bet puikām netiek paredzēta interese par kulināriju utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santech
2015-10-18 13:21 (saite)
jā, par rōzā mašīnas dāvinātājiem es jau klusībā pie sevis tā mazliet ierēcu (iesmēju)
pasakas ir opcija nelasīt
par paredzēto literatūru-vispirms moš pajautāt kas patīk, interesē. piedāvāt listisaraskstu ar lietām, kas varētu interesēt un lai izvēlas. mazliet katru apskaidrojot. tā varētu izvairīties no liekiem izdevumiem eksperimentējot ar katru tēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2015-10-18 13:24 (saite)
tev varētu patikt/noderēt šī te FB lapa https://www.facebook.com/amightygirl?fref=ts, lai gan lielu daļu aizņem jūsma par sievietēm, kas visu ko ir sasniegušas, viņi šēro arī, piemēram, informāciju par grāmatām par aizraujošiem eksperimentiem utml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zetinja
2015-10-18 12:48 (saite)
Nepiekrītu par "nedari pāri vājākiem" un arī par "nedari pāri meitenēm". Manuprāt pareizi būtu "nedari pāri nevienam" un mācīt to abiem dzimumiem.

"Nedari pāri meitenēm" rezultējas sabiedrībā, kur eksistē sievietes, kas balstoties uz neaizskaramības principu uzvedas kā kuces un terorizē vīriešus, jo ekvivalentā situācijā vecis dabūtu pa muti, bet sievietei sist taču nedrīkst. Un tad kad vīrietis vienreiz neiztur, viņam aizkrīt širmis un šams un uzšauj, tad šams ir varmāka un sliktais. Un tad var veidoties situācija, kur vīrietim rodas psiholoģiskas problēmas, jo kā tas var būt, ka viņš mīl savu sievu, bet nespēj savākties un viņai sit - tātad ar viņu kā vīrieti kkas nav kārtībā.
Tas protams nerunājot par klīniskiem sievu sišanas gadījumiem, kad vecim tiešām galvā kkas nav kārtībā.

Kā arī disfunkcionālas attiecības, kur sieviete atļaujas regulāri sist un pazemot vīrieti, jo zina tas ir bērnībā strikti iemācīts meitenēm nesist. Kā rezultātā viņa pat necenšas konfliktsituācijas risināt savādāk.

Visi ķiķina par karikatūrām, kā sieva gaida vīru mājās no kroga ar mīklas rulli. Tai pat laikā analoģiska situācija ar mainītiem dzimumiem visiem būtu šoks un šausmas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]santech
2015-10-18 13:24 (saite)
var vnk pateikt -aizver muti, kuce! un ja viān vēl sit, tad vnk uzlikt bloku, atvairīt sitienu. tas kucei sāpēs, un nākamreiz viņa (varbūt) padomās divreiz. kas labākas šajā situācijā - neskaitās, ka vīrietis ir sitis sievietei ;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2015-10-18 14:32 (saite)
lūk. gribēju teikt kaut ko līdzīgu, bet ātrumā nemācēju noformulēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-10-18 23:04 (saite)
par to pirmo Tev, protams, ir taisnība. bet ir reizes, kad ir sevi jāaizstāv. un sadot uzbrucējam imho ir attaisnojami un reizēm vajadzīgi (nē, es neesmu par vardarbību), kamēr maziņam vai guļošam nē.

iespējams Tev taisnība arī attiecībā uz otru paragrāfu, bet es vienlaicīgi gan domāju, ka vīrietis nedrīkst sist sievietei, gan arī neprovocēju vīrieti, respektīvi, neuzskatu, ka man ir tādas tiesības.

tā sieviešu nesišana nāk no tā paša vecā - sievietes ir fiziski vājākas. tas, ka viņām tādēļ nevajadzētu būt morālām kroplēm, ir fakts, bet nemaina to, ka viņas IR vājākas. (vidēji)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zin
2015-10-18 14:28 (saite)
nomuku interesantākajā vietā..
bet jā, ja/kad man jādreiz būs bērni, konstruktoru viņi dabūs neatkarīgi no dzimumpiederības :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 23:01 (saite)
aha, es tieši gribu vairāk piedomāt pie "puiciskām" mantām. viņai gan tieši pēdējā laikā patīk viens konstruktors. kas labi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2015-10-18 18:17 (saite)
runājot par princesēm un "galvenais būt skaistai un smukā kleitā"
http://www.huffingtonpost.com/lisa-bloom/how-to-talk-to-little-gir_b_882510.html
manuprāt ļoti svarīga fiška

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-10-18 23:00 (saite)
jā, es esmu šito lasījusi un jau esmu iekšēji nosūkstījusies par to, ka nevar panākt, lai citi tā nedara. bērnuārzā tā ir viena no stratēģijām, kā panākt, lai bērns ietu grupiņā, nevis turētos pie mammas "vai, cik tev šodien skaista kleita, cik smuki tu izskaties".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]au
2015-10-19 12:36 (saite)
vakar vakarā aptiekā redzēju
"Princešu multivitamīni bērniem" un "Pirātu multivitamīni bērniem".
briesmas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]echoes
2015-10-19 16:40 (saite)
Es reiz salīdzināju sastāvu. Surprise, surprise - identiski.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?